Pytania ogólne v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Re: Pytania ogólne v 2.0

Post autor: Macias »

przerzucasz pały i zdane wardy. Raz przerzucony rzut zostaje.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Opos
Falubaz
Posty: 1196
Lokalizacja: KGB Tarnów

Post autor: Opos »

Dzięki 8)
Let the River of Blood flow...

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9570
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Powtórzę się: Czy został w końcu ustalony kształt i wymiar podstawki herdstona?

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5712
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Kołata pisze:Powtórzę się: Czy został w końcu ustalony kształt i wymiar podstawki herdstona?
Uściślenia sędziowskie.

Awatar użytkownika
Gucio
Chuck Norris
Posty: 443

Post autor: Gucio »

Czy mogę odłączyć bohatera od oddziału i go dołączyć w tej samej turze?
Np. Skink na terradonie i oddział, byli połączeni, zrzucili w turze ruchu kamienie na 2 różne oddziały i połączyły się z powrotem.

Nie znalazłem nic w RB co by na to nie pozwalało, żadna taka sytuacja nie została opisana, ale może coś pominąłem...

Awatar użytkownika
Xier
Falubaz
Posty: 1058
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Xier »

Arcane Unforging czy za pomocą tego czaru można zniszczyć magiczny banner na oddziale? Jak to w końcu jest przestaje się być wtedy bsb lub sztandarowym?
nieregulaminowy podpis usunięty - administracja

Awatar użytkownika
Matias
Mudżahedin
Posty: 255

Post autor: Matias »

Można zniszczyć.

Nie, model nadal jest bsb/sztandarowym ("Jeden sztandar BSB nie czyni" :mrgreen: )

Pzdr

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9570
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Furion pisze:
Kołata pisze:Powtórzę się: Czy został w końcu ustalony kształt i wymiar podstawki herdstona?
Uściślenia sędziowskie.
No wreszcie, dzięki! :)

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Wendigo pisze:Czy mogę odłączyć bohatera od oddziału i go dołączyć w tej samej turze?
Np. Skink na terradonie i oddział, byli połączeni, zrzucili w turze ruchu kamienie na 2 różne oddziały i połączyły się z powrotem.

Nie znalazłem nic w RB co by na to nie pozwalało, żadna taka sytuacja nie została opisana, ale może coś pominąłem...
Nie jest to możliwe.
a) Zasady pozwalają Ci wejść do innej jednostki ("he can even join another unit")
b) Jeśli wyjdziesz bohaterem, zrzucisz kamienie i wejdziesz do oddziału to oddział nie może już wykonać swojego ruchu. RB101.
Naviedzony pisze:2. Czy rany zadawane sobie samemu z przedmiotu Forbidden Rod są magiczne?

Jest to przedmiot z głównego podręcznika pozwalający dorzucić do puli PD k6 kostek, ale potem "inflicts d3 wounds on the bearer (with no AS allowed)."
Nie, Banner of the World Dragon nie działa na ten przedmiot.
Banner chroni przed: "spells, magic weapons and magic attacks". Forbidden Rod nie jest ani czarem, ani magiczną bronią, ani magicznym atakiem. On zadaje rany.
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6355

Post autor: Naviedzony »

Trudno, kmin nie zadziała. ;)

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Naviedzony pisze:Trudno, kmin nie zadziała. ;)
Trzeba "rozkminiać" pytania niektórych pod tym kątem, bo niekiedy nie napiszą wprost ...
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Sokół
Mudżahedin
Posty: 307
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Sokół »

1. Czy jeżeli ruch z niezdanej głupoty wchodzi w przeciwnika, to jest liczony jako szarża? Wydaje mi się, że tak, ale nie wszyscy są ze mną zgodni.

2. Czy modele odporne na psychologie muszą zdawać test Ld czy mogą marszować w 8'' od przeciwnika?

3. Czy jeżeli challenge się skończy, a nie wszystkie ataki zostały wypłacone (np. od wierzchowców), można je wypłacić w oddział zwykłych ludków?

Awatar użytkownika
crovaxus
Kretozord
Posty: 1834
Lokalizacja: "Rogaty Szczur" Starogard Gd.
Kontakt:

Post autor: crovaxus »

ad 1. jest to szarża
" If an enemy unit is in the path, the stupid unit counts as having charged it. If a friendly unit is in the path, the stupid unit is placed in base contact with the friendly unit and neither unit can move for that turn. If the test is passed, the stupid unit is controlled normally"

ad 2. muszą zdawać liderke gdyż ItP daję im automatyczny sukces w zdaniu testów na panikę, fear i terror.
"Affected units automatically pass Panic, Fear, and Terror tests, but otherwise take Break tests normal. They also cannot flee as a charge reaction."

ad 3. cały model musi wypłacić ataki w challengu więc wierzchowiec jeszcze zaatakuje (gdy przeciwnik nie żyje) żeby doliczyć więcej do CR
"For a sharp second, Selenia froze, and Crovax's blade found home. As the Angel shattered like glass, Crovax felt his mind collapse - the curse had been fulfilled"
- The tale of Crovax the Cursed

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7834
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

crovaxus pisze:
ad 3. cały model musi wypłacić ataki w challengu więc wierzchowiec jeszcze zaatakuje (gdy przeciwnik nie żyje) żeby doliczyć więcej do CR
Nie nie zaatakuje. No chyba że to szybki koń i ma taką samą inicjatywę jak bohater.
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11531
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Dymitr »

crovaxus pisze:ad 1. jest to szarża
" If an enemy unit is in the path, the stupid unit counts as having charged it. If a friendly unit is in the path, the stupid unit is placed in base contact with the friendly unit and neither unit can move for that turn. If the test is passed, the stupid unit is controlled normally"
skąd to i kiedy się zmieniło?


ad.3. jak Grolshek
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

Awatar użytkownika
Kanadian
Falubaz
Posty: 1304

Post autor: Kanadian »

O&G i hoppersi - Teraz tak z tego co mi wiadomo mają random movement i fast cav (nie sprawdziłem wierzę na słowo).

Więc rzucam 2/3 k6 i tyle mam ruchu, jeśli dojedzie to jest to szarża. A jak rozwiązać następującą sytuacje. Jestem fast cav to mam darmowe reformy.

1. Formacja hopersów prostopadle do krawędzi stołu, do przeciwnika mam 9", rzucam na ruch 8". nie dochodzę, wiec mam ruch. Korzystam z reforma z fast cavu, by ustawić się w kreskę, zyskując brakujący cal, i wchodzi szarża.

2. Stoje obok maszynki, nie chcę się ruszyć więc turlam kostką, robię reforma tak by zmienić facing (czyli znowu kreska, patrząc w stronę maszyny) zatrzymuje się 1" od niej (czyli się nie ruszam) i znowu robię reforma by wrócić do pierwotnie formacji, efektywnie nie ruszam się?

czy jest to legalne czy nie i dlaczego? prosił bym o źródła w zasadach.

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

crovaxus pisze:ad 1. jest to szarża
" If an enemy unit is in the path, the stupid unit counts as having charged it. If a friendly unit is in the path, the stupid unit is placed in base contact with the friendly unit and neither unit can move for that turn. If the test is passed, the stupid unit is controlled normally"

ad 3. cały model musi wypłacić ataki w challengu więc wierzchowiec jeszcze zaatakuje (gdy przeciwnik nie żyje) żeby doliczyć więcej do CR
Skąd Ty bierzesz te odpowiedzi?

1. to na 10000000% nie jest szarża. RB76. Wyraźnie jest napisane iż a) nie możesz deklarować szarż b) należy to traktować jak "failed charge" ergo nie możesz podejść do przeciwnika na bliżej niż 1". Bez jaj.

3. Absolutnie nie zaatakuje ciała zabitego w challengu. Ataki, jak i TStompy przepadają.
Kanadian pisze:O&G i hoppersi - Teraz tak z tego co mi wiadomo mają random movement i fast cav (nie sprawdziłem wierzę na słowo).
<ciach>
czy jest to legalne czy nie i dlaczego? prosił bym o źródła w zasadach.
Mają Skirmish, ale RM go nadpisuje i ruszają się jak normalni RM. Nie mają darmowych reform. Uściślenia sędziowskie.
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
crovaxus
Kretozord
Posty: 1834
Lokalizacja: "Rogaty Szczur" Starogard Gd.
Kontakt:

Post autor: crovaxus »

Jak nie mogę czegoś znaleźć w booku czy faq to szukam na zachodnich forach od warhamca. a skoro na 3 z rzędu znajduje taką samą odpowiedź różnych ludzi to wychodzę z założenia iż musi być sensowna,,,widać angole to czuby i grać nie potrafią skoro TAKIE mają zasady na swoich forach.
"For a sharp second, Selenia froze, and Crovax's blade found home. As the Angel shattered like glass, Crovax felt his mind collapse - the curse had been fulfilled"
- The tale of Crovax the Cursed

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Sprawdzaj datę postów. Bo to pewnie z jakiejś poprzedniej edycji odpowiedzi.
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
crovaxus
Kretozord
Posty: 1834
Lokalizacja: "Rogaty Szczur" Starogard Gd.
Kontakt:

Post autor: crovaxus »

2011-2013 więc 8 edycja już była. sorki za zamieszanie zatem... widać nie ma co wierzyć obcokrajowcom :P
"For a sharp second, Selenia froze, and Crovax's blade found home. As the Angel shattered like glass, Crovax felt his mind collapse - the curse had been fulfilled"
- The tale of Crovax the Cursed

Zablokowany