Pytania ogólne v 2.0
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Pytania ogólne v 2.0
SPRAWDŹ KONIECZNIE TEN TEMAT:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=3&t=43096
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=3&t=43096
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
ok - pytanie
Wiem że zwykle przy scenariuszu Meeting Engagement nie gra się na rezerwy ale jednak czasem się gra.
I tu powstają dwie kwestie które pojawiły się w moich grach na turnieju:
1. Czy jeśli jakiś oddział rzucił "1" na wystawianie i ma wejść w rezerwach to czy mogę go nie wystawiać do 6 tury (jeśli mi się nie przyda a nie chcę go tracić) lub nie wystawiać w ogóle?
Reserves
Reserves are not deployed at the start of the battle. Instead they can enter play on any turn of their player's choosing, using the reinforcements rules described on page 27. They may enter at any point on the long table edge of their deployment zone.
REINFORCEMENTS
Sometimes the rules will call for a unit to enter the battle. Where this happens, we refer to the unit entering play as reinforcements.
Units that enter the battle (also referred to as moving onto the board) as reinforcements are placed in base contact with the board edge (upon which board edge, and where, will depend upon the rule that triggers the reinforcements) facing directly towards the battlefield and with all of its rear rank touching the battlefield edge.
A unit that enters as reinforcements cannot charge, as it has missed its opportunity to declare charges, and may not march, but can otherwise participate in the game normally. It's worth bearing in mind that the unit counts as having moved for the purposes of shooting.
2. Czy postać która na tych samych zasadach czeka do 6 tury może coś robić ? np:
- wizard może channelować?
- wizard może dispelować (dając bonus ze swojego levelu)?
- postać może używać przedmiotów (np. Dispell Scroll)?
Uściślenia:
Czy przedmioty magiczne i zdolności działają, jeżeli model jest za stołem? Czy można aktywowad przedmiot zza stołu?
Nie.
- to odpowiada na pytanie dotyczące Dispell Scrolla ale nie określa dispelowania czarów przez maga za stołem czy też channelowania (chyba że to są zdolności specjalne).
Przyznam że ja uznałem że postacie mogą to robić, ale jeśli nie zostaną wystawione do 6 tury to są liczone jak zniszczone.
Niestety nie potrafię podeprzeć się niczym poza jakąś formą przeczucia że "tak jest ok".
Wiem też że nie jest to częsta sytuacja na stole ale jestem ciekawy czy ktoś się z nią spotkał i jak to zinterpretował bo może zmienię następnym razem swoją tego interpretację.
Wiem że zwykle przy scenariuszu Meeting Engagement nie gra się na rezerwy ale jednak czasem się gra.
I tu powstają dwie kwestie które pojawiły się w moich grach na turnieju:
1. Czy jeśli jakiś oddział rzucił "1" na wystawianie i ma wejść w rezerwach to czy mogę go nie wystawiać do 6 tury (jeśli mi się nie przyda a nie chcę go tracić) lub nie wystawiać w ogóle?
Reserves
Reserves are not deployed at the start of the battle. Instead they can enter play on any turn of their player's choosing, using the reinforcements rules described on page 27. They may enter at any point on the long table edge of their deployment zone.
REINFORCEMENTS
Sometimes the rules will call for a unit to enter the battle. Where this happens, we refer to the unit entering play as reinforcements.
Units that enter the battle (also referred to as moving onto the board) as reinforcements are placed in base contact with the board edge (upon which board edge, and where, will depend upon the rule that triggers the reinforcements) facing directly towards the battlefield and with all of its rear rank touching the battlefield edge.
A unit that enters as reinforcements cannot charge, as it has missed its opportunity to declare charges, and may not march, but can otherwise participate in the game normally. It's worth bearing in mind that the unit counts as having moved for the purposes of shooting.
2. Czy postać która na tych samych zasadach czeka do 6 tury może coś robić ? np:
- wizard może channelować?
- wizard może dispelować (dając bonus ze swojego levelu)?
- postać może używać przedmiotów (np. Dispell Scroll)?
Uściślenia:
Czy przedmioty magiczne i zdolności działają, jeżeli model jest za stołem? Czy można aktywowad przedmiot zza stołu?
Nie.
- to odpowiada na pytanie dotyczące Dispell Scrolla ale nie określa dispelowania czarów przez maga za stołem czy też channelowania (chyba że to są zdolności specjalne).
Przyznam że ja uznałem że postacie mogą to robić, ale jeśli nie zostaną wystawione do 6 tury to są liczone jak zniszczone.
Niestety nie potrafię podeprzeć się niczym poza jakąś formą przeczucia że "tak jest ok".
Wiem też że nie jest to częsta sytuacja na stole ale jestem ciekawy czy ktoś się z nią spotkał i jak to zinterpretował bo może zmienię następnym razem swoją tego interpretację.
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
@WhiteLion
tak a oddział 40 kuszników w rezerwach strzela do przeciwnika
przecież to jest w RB.... z magią, mógłbyś się wysilić i przeczytać przynajmniej dział magii
str 30
jak chcesz dodać kostki z Banner of Sorcery skoro nie ma go w bitwie, czy aktywować sztormówkę, najwyżej w rezerwach jednostki nie będą latać
niby spoko
Chcesz grać w wirtualnego battla? bo gdzieś tam w rezerwach jest bitwa? cmon
co do rezerw, punkty zyskujesz za zniszone oddzialy lub te ktore uciekly z pola bitwylub uciekaja wg naszej metodologii, oddzial w rezerwach nie jest nigdzie wspomniany, jako punktowany lub nie
rownie dobrze moglby byc nie punktowany bo nie wzial udzialu w bitwie więc ty też jego nie liczysz sobie do obronionych punktow i też jesteś stratny
tak a oddział 40 kuszników w rezerwach strzela do przeciwnika

przecież to jest w RB.... z magią, mógłbyś się wysilić i przeczytać przynajmniej dział magii
str 30
str 31fleeing wizards or wizards that are not on the battlefield (for whatever reason) cannot channel
str 33wizads cannot try to cast spells if they are fleeing or not on the battlefield
co do magicznych przedmiotów jestem sceptyczny, gramy na stole, to co jest na stole bierze udział w bitwie, co nie jest to nieunlike spells, dispels do not have a range and never require wizard to see either the target or the caster - you can simply nominate any Wizard on the battlefield
jak chcesz dodać kostki z Banner of Sorcery skoro nie ma go w bitwie, czy aktywować sztormówkę, najwyżej w rezerwach jednostki nie będą latać

Chcesz grać w wirtualnego battla? bo gdzieś tam w rezerwach jest bitwa? cmon
co do rezerw, punkty zyskujesz za zniszone oddzialy lub te ktore uciekly z pola bitwylub uciekaja wg naszej metodologii, oddzial w rezerwach nie jest nigdzie wspomniany, jako punktowany lub nie
rownie dobrze moglby byc nie punktowany bo nie wzial udzialu w bitwie więc ty też jego nie liczysz sobie do obronionych punktow i też jesteś stratny
Ostatnio zmieniony 21 sty 2013, o 10:01 przez misha, łącznie zmieniany 1 raz.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
ok - sypię głowę popiołem, masz rację 
nadal pozostaje pytanie czy mogę nie wystawiać takie oddziału w ogóle żeby nie ryzykować jego straty i czy przeciwnik powinien dostać wtedy za niego punkty.
(miałem przypadek jak przeciwnik Ogrowy z Deathstarem chciał iść na remis i turbo klocka z postaciami w ogóle nie wprowadzić do gry ale uzgodniliśmy że maks w 6tej musi)
i drugie pytanie:
Czy WE strzelający z HoDA, będący w oddziale z BoEF dostaje płonące ataki ?
teoretycznie magiczne bronie nie dostają płonących ataków ale BoEF to enchanted item i w razie czego nawet wyłącza magiczność łuku jeśli elf by taki miał. ?

nadal pozostaje pytanie czy mogę nie wystawiać takie oddziału w ogóle żeby nie ryzykować jego straty i czy przeciwnik powinien dostać wtedy za niego punkty.
(miałem przypadek jak przeciwnik Ogrowy z Deathstarem chciał iść na remis i turbo klocka z postaciami w ogóle nie wprowadzić do gry ale uzgodniliśmy że maks w 6tej musi)
i drugie pytanie:
Czy WE strzelający z HoDA, będący w oddziale z BoEF dostaje płonące ataki ?
teoretycznie magiczne bronie nie dostają płonących ataków ale BoEF to enchanted item i w razie czego nawet wyłącza magiczność łuku jeśli elf by taki miał. ?
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
sa jeszcze zasady ambusha na stronie 79.
tam jest napisane, ze od drugiej tury sie rzuca koscia. raczej nie ma sie wyboru czy jednostki maja sie pojawic czy nie.
jest tez napisane co sie dzieje z jednostkami ktore sie nie pojawily na stole.
posilki traktowal bym w ten sam sposob.
tam jest napisane, ze od drugiej tury sie rzuca koscia. raczej nie ma sie wyboru czy jednostki maja sie pojawic czy nie.
jest tez napisane co sie dzieje z jednostkami ktore sie nie pojawily na stole.
posilki traktowal bym w ten sam sposob.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
-
- Chuck Norris
- Posty: 606
Moje pytania dotyczą częściowo magii, ale związane są z bronią, więc sądzę, że lepiej tu je zadać.
1. Czy przeciwko broni magicznej można stosować save'a z Magic Resistance? Chodzi mi np o strzelanie ze skaveńskiej broni z zasadą Warpstone Weapon, lub z broni, która traktowana jest jako Magic Weapon jak np Doomrocket.
2. Zgodnie z opisem na str 72 jeśli bohater ma Magic Resistance to ma go cały oddział. Oznacza to, że np biorąc przedmiot Obsydianowy Amulet (który daje MR 2) lub Tarcza zaklęć (MR 1) to cały oddział, w którym jest postać też ma taką ochronę? Czy mowa tu tylko o "wrodzonej" odporności na magię, nie uzyskanej od przedmiotów?
3. Czy działa takie jak imperialny czy krasnoludzki Cannon, bądź skaveński Warp Lightning Cannon mogą strzelać ponad swoimi jednostkami zakładając, że podstawki wszystkich jednostek są na tej samej wysokości? Chodzi o sytuację kiedy pomiędzy celem, a działem stoi jakaś własna jednostka. Idąc dalej, czy uwzględnia się tu wysokość modelu? Lufy dział (od których zgodnie z zasadami patrzymy czy wroga widać) imperium i dwarfów są niskie, a skaveńska lub w WLCannon jest dość wysoka. Ma to jakieś znaczenie?
1. Czy przeciwko broni magicznej można stosować save'a z Magic Resistance? Chodzi mi np o strzelanie ze skaveńskiej broni z zasadą Warpstone Weapon, lub z broni, która traktowana jest jako Magic Weapon jak np Doomrocket.
2. Zgodnie z opisem na str 72 jeśli bohater ma Magic Resistance to ma go cały oddział. Oznacza to, że np biorąc przedmiot Obsydianowy Amulet (który daje MR 2) lub Tarcza zaklęć (MR 1) to cały oddział, w którym jest postać też ma taką ochronę? Czy mowa tu tylko o "wrodzonej" odporności na magię, nie uzyskanej od przedmiotów?
3. Czy działa takie jak imperialny czy krasnoludzki Cannon, bądź skaveński Warp Lightning Cannon mogą strzelać ponad swoimi jednostkami zakładając, że podstawki wszystkich jednostek są na tej samej wysokości? Chodzi o sytuację kiedy pomiędzy celem, a działem stoi jakaś własna jednostka. Idąc dalej, czy uwzględnia się tu wysokość modelu? Lufy dział (od których zgodnie z zasadami patrzymy czy wroga widać) imperium i dwarfów są niskie, a skaveńska lub w WLCannon jest dość wysoka. Ma to jakieś znaczenie?
1. Nie, przeczytaj opis Magic Resistance w podręczniku, MR jest od czarów nie od broni magicznej, chyba wyraźniej się nie dało w RB tego opisać.
2. Tak, Bohater w oddziale przekazuje ją oddziałowi, dobrze przeczytałeś w opise MR
3. Zależy na jaki Line of Sight grasz. Jakie zasady widzenia ustalisz z przeciwnikiem. Przeczytaj Uściślenia Sędziowskie i zasady Euro gdzie powinny być opisane Virtual Line of Sight (jednostki mają okresloną wielkość i blokują sobie widzenie) oraz Simple Line of Sight (jednostki w większości nie blokują sobie widzenia
2. Tak, Bohater w oddziale przekazuje ją oddziałowi, dobrze przeczytałeś w opise MR
3. Zależy na jaki Line of Sight grasz. Jakie zasady widzenia ustalisz z przeciwnikiem. Przeczytaj Uściślenia Sędziowskie i zasady Euro gdzie powinny być opisane Virtual Line of Sight (jednostki mają okresloną wielkość i blokują sobie widzenie) oraz Simple Line of Sight (jednostki w większości nie blokują sobie widzenia
Ostatnio zmieniony 21 sty 2013, o 22:16 przez misha, łącznie zmieniany 1 raz.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
wszystko masz na stronie 72:
1. nie. tylko przeciwko ranom z czarów.
2. Tak, jak najbardziej się przenosi - zarówno ta odporność z przedmiotów, jak i ta wrodzona.
3. tak jak Misha.
pozdrawiam
Furion
1. nie. tylko przeciwko ranom z czarów.
2. Tak, jak najbardziej się przenosi - zarówno ta odporność z przedmiotów, jak i ta wrodzona.
3. tak jak Misha.
pozdrawiam
Furion
z tego co pamietam z poprzedniego tematu, stanelo na tym, ze banshee moze strzelac tylko w LoS a w combacie oznacza to przeciwnikow w btb.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
Mamy oddział który ma Frenzy i dołączony do niego bohater, ktory też ma Frenzy. W ramach deklaracji szarż ów heros deklaruje solo-szarżę, na skutek której odłącza się od oddziału. W fazie ruchów przymusowych oddział powinien zdawać test Ld na powstrzymanie się od Frenzy i załóżmy że nie zda - powinien w takim wypadku natychmiast wykonać szarżę na najbliższego wroga, ale jest też zasada, że oddział z którego ktoś już wyszarżował sam nie może szarżować. Która zasada jest ważniejsza?
Oddzial nie szarzuje.
Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.
Nie wydaje mi się. Najpierw deklaracje, potem frenzy dopiero wykonanie, jako iż szarża jest przymusowa to chyba cięć zostaje, ale to też trochę bez sensu.
https://idefly.pl - robimy koszulki, bluzy itd dla klubów!
Dzialo jest ustawione na wprost od jednostki kawaleryjskiej. Deklaruje 6" na poczatku podstawki. Czzy trafiam na 6 i 8 czy tylko na 6 bo podstawki sa w mm i 50mm /= 2"?
Byłoby afrontem nie napić się z FRONTEM!
"Nie ma innych armii w WFB. Jest WoCh i są zbiory proxów na zasadach wochu prowadzone przez graczy nie mających jaj żeby grać WoChem oficjalnie!"
Szczur22
"Nie ma innych armii w WFB. Jest WoCh i są zbiory proxów na zasadach wochu prowadzone przez graczy nie mających jaj żeby grać WoChem oficjalnie!"
Szczur22
jest tak jak napisal panterq tylko na 6"sYsek pisze:Dzialo jest ustawione na wprost od jednostki kawaleryjskiej. Deklaruje 6" na poczatku podstawki. Czzy trafiam na 6 i 8 czy tylko na 6 bo podstawki sa w mm i 50mm /= 2"?
jednak wystarczy strzelac troche po skosie by trafiac i na 6 i na 8

po wyszarzowaniu herosem z oddzialu nie zdajesz juz Ld bo nie mozesz szarzowac.wokrze pisze:Mamy oddział który ma Frenzy i dołączony do niego bohater, ktory też ma Frenzy. W ramach deklaracji szarż ów heros deklaruje solo-szarżę, na skutek której odłącza się od oddziału. W fazie ruchów przymusowych oddział powinien zdawać test Ld na powstrzymanie się od Frenzy i załóżmy że nie zda - powinien w takim wypadku natychmiast wykonać szarżę na najbliższego wroga, ale jest też zasada, że oddział z którego ktoś już wyszarżował sam nie może szarżować. Która zasada jest ważniejsza?
jest to w drugim akapicie na stronie 101 - leaving a unit. mozesz sie ruszac ale nie mozesz juz szarzowac.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
wklej opis blessingu
zresztą, w dziale DE też zapytałeś
zresztą, w dziale DE też zapytałeś

Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A