Pytania i odpowiedzi

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Re: Pytania i odpowiedzi

Post autor: Karli »

Jak chcesz tym grać? Jaki plan?
State Troops (81#, 516 pts)
40 Halberdiers, 260 pts = 40 * 6 (base cost 6) + Musician Mus 10 + Standard Bearer Std 10
1 Sergeant, 16 pts
20 [Det] Halberdiers, 120 pts = 20 * 6
20 [Det] Halberdiers, 120 pts = 20 * 6

Militia Troops (20#, 140 pts)
10 Archers, 70 pts = 10 * 7
5 [Det] Archers, 35 pts = 5 * 7
5 [Det] Archers, 35 pts = 5 * 7
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Kordelas
Masakrator
Posty: 2255
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Kordelas »

Racja ,no to za te 20 pkt zamieniłbym Dispell scroll na Talizman z Wardem na 4+ ,według mnie lepiej chronić tle cennych pkt.
Nieważne gdzie patrzy inkwizytor... i tak widzi wszystko!

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

Bsb - i kapłan wiadomo - mag jest z shadowem może stać gdziekolwiek - najlepiej za górą w 10 łuków...
Jedna 20 halabard w klocu z boku do contr szarży - jedna dwudziestka w linni z przodu ... muszą ich wybić do nogi (stubborn i hold in the line!),jak ich wybiją wchodzi 40tka do tego trójki demisów flankujące... 5 łuków są po niewygodne duże kloce, fanatyków,manglery,etc...
Stoisz - czekasz - strzelasz. Najpierw przeciwnik wjeżdża w 20 halabard w lini- musi je wybić nogi... jak to zrobi (liczę że choć trochę go uszczuplą) w tym czasie masz czas na flankowanie i ustawienie się na pozycjach.
Demisie są szybkie - poradzą sobie z każdym śmieciem- do tego hurricanium i heros na pegazie i 3 śmiecie .

Nie wiem czy to będzie działać ale chcę się przekonać. Zapewne pierwsze kilka bitew obsysnę ale później może być ok...nie wiem ale sprawdzę :)
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Spoko plan tylko mam kilka uwag:
- magia shadow na taki styl gry zbytnio się nie sprawdzi, bo ona gra na ogół dopiero gdy główne klocki są w hth (obniżanie T, S, miasma, brzytwa), natomiast jeśli chcesz stać i punktować to lepszy będzie metal, fire, heaven
- wydaje mi się, że bardzo ciężko będzie zrealizować plan z kreską, bo ona musi być ciągle 3 cale od parent unitu zatem przodem jej nie puścisz (bo wróg zabije 3+ ludków i wyjdziesz z 3 cali) zatem musi taka kreska stać obok parent unitu. Jeśli stoi obok to parent unit nie może też wyjść na flankę wrogowi, gdyż sam wyjdzie z 3 cali od detki, czyli też nie za ciekawie...

Myślę, że zamiast kombinować z tymi kreskami lepiej będzie w tej rozpisce chyba ustawić te detki jakieś 4-6 cali do tyłu w stosunku do parent unitu (aby ciągle były w 3 calach) i napierać do przodu całą 80tką halabard a detkami robić kontrszarże z hejtem i modlitwami :)
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Kordelas
Masakrator
Posty: 2255
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Kordelas »

Czy jeden bohater mozę być oskarżony o herezję przez wielu Witch Hunterów ? Według zasad WFB ,a nie fluff :lol2:
Nieważne gdzie patrzy inkwizytor... i tak widzi wszystko!

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Tak
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Kordelas
Masakrator
Posty: 2255
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Kordelas »

Dzięki
Nieważne gdzie patrzy inkwizytor... i tak widzi wszystko!

kowaljl
Chuck Norris
Posty: 391

Post autor: kowaljl »

Małe pytanko do lepiej zorientowanych. Czy Tank moze wybrac na cel stzrelania rozne jednostki, działo, para i inzynier. Czy musza wybrac wszyscy jeden cel??

Awatar użytkownika
rob
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże
Kontakt:

Post autor: rob »

możesz wybrać rózne cele
Emp/DoCh

"Je­dynym do­wodem na to, że is­tnieje ja­kaś po­zaziem­ska in­te­ligen­cja, jest to, że się z na­mi nie kontaktują" A.E.

Awatar użytkownika
Piotr
Masakrator
Posty: 2186
Lokalizacja: XIII Kohorta Zławieś Mała

Post autor: Piotr »

rob pisze:możesz wybrać rózne cele
A jakie jest uzasadnienie Twojej wersji?

Awatar użytkownika
rob
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże
Kontakt:

Post autor: rob »

a czy jest jakaś inna wersja?
Emp/DoCh

"Je­dynym do­wodem na to, że is­tnieje ja­kaś po­zaziem­ska in­te­ligen­cja, jest to, że się z na­mi nie kontaktują" A.E.

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Może być wersja hardkorowa nakazująca użyć wyłącznie jednej broni w ciągu tury.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Piotr
Masakrator
Posty: 2186
Lokalizacja: XIII Kohorta Zławieś Mała

Post autor: Piotr »

rob pisze:a czy jest jakaś inna wersja?
Model w ciągu jednej tury strzela do jednego celu?

Żeby było jasne - robię tu za advocatus diaboli, bo zasady nie są czytelne w tej kwestii. I dobrze byłoby mieć gotową odpowiedź dla przeciwników.

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

Mam pytanie dla bystrzaków
Kiedyś była dyskusja na ten temat ale nie wiem jak się skończyła .. ile ataków wypłaca inżynier z czołgu w CC?
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Awatar użytkownika
rob
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże
Kontakt:

Post autor: rob »

Piotr pisze:
rob pisze:a czy jest jakaś inna wersja?
Model w ciągu jednej tury strzela do jednego celu?

Żeby było jasne - robię tu za advocatus diaboli, bo zasady nie są czytelne w tej kwestii. I dobrze byłoby mieć gotową odpowiedź dla przeciwników.
Właśnie przejrzałem deks i faktycznie nic w nim nie ma na ten temat. przy poprzednich chyba coś było. Jeżeli nie ma w zasadach szczegółowych nic w tym temacie to chyba nie ma wyjścia - trzeba stosować zasady ogólne, ja mam jeszcze naleciałości z starych kodeksów. lipa :?

eltharion@ mi się wydaje, że w cc wypłaca 1 profilowy i tak grałem do tej pory ale coraz bardziej dochodzę do wniosku, że się chyba nie znam kompletnie na tej grze, więc nie bierz mojego zdania pod rozwagę.
Emp/DoCh

"Je­dynym do­wodem na to, że is­tnieje ja­kaś po­zaziem­ska in­te­ligen­cja, jest to, że się z na­mi nie kontaktują" A.E.

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Eltharion pisze:ile ataków wypłaca inżynier z czołgu w CC?
1 atak WS3, S3, I3.

Odnośnie tego czy tank może wybierać do strzelania różne cele to myślę, że Byro może mieć rację i tank może wybrać tylko jedną broń z której strzela (RB str 88, ostatnie zdanie).
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Dokładnie, model mający więcej niż jedną broń strzelającą wybiera, której w danej turze używa :)
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

oł? Czyli tank nie może strzelić z działa i zionąć a inżynier nie może odpalić snajperki?
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

I tak człowiek odkrywa, że niechcący wielokrotnie wałował...

gruby100004
Wałkarz
Posty: 87

Post autor: gruby100004 »

Koledzy Imperialiści, podczas dzisiejszej gry pojawiły się nowe pytania. Pomożecie?
1. Kumpel upierał się, że szarżując na mój Steam Tank musi zdać test terroru. Ja nie znalazłem takiej zasady.
2. Czy podczas szarży obrót na początku jest darmowy?
3. Jego jednostka Dragon Prince'ów uciekła wcześniej z walki i nie zdążyła się zebrać, a ja w Compulsory Moves przejechałem przez nie Steam Tankiem. Czy mają wykonać ucieczkę od mojego ST, skoro nie mogą zadeklarować reakcji na szarżę? A jeśli nie mogą uciec, czy to znaczy że ich niszczę?
4. Czy są przeciwwskazania, żebym leczył ST magią Życia?

ODPOWIEDZ