9th Age

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Anadim
Chuck Norris
Posty: 551

Re: 9th Age

Post autor: Anadim »

Na krótkim dystansie, bez inżynieria.
Generalnie 9th ok, ale 8th nie za bardzo policzyles.

Druga sprawa że teraz imperialne działa są lepsze od krasiowych.

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1996

Post autor: Aldean »

Anadim pisze:Na krótkim dystansie, bez inżynieria.
Generalnie 9th ok, ale 8th nie za bardzo policzyles.
wyliczenia sa poprawne stary, 2 raz nie bede udowadnial.

piszesz aby pisac widze. i po co?

ETC base chart

https://www.dropbox.com/s/82gbt5z20btzj ... 0chart.pdf

dark elves manticora 50x100
Ostatnio zmieniony 22 sty 2016, o 09:34 przez Aldean, łącznie zmieniany 1 raz.
"Our weapons cut through them like blade through air!"

"Double or nothing, aim for his cock"

Anadim
Chuck Norris
Posty: 551

Post autor: Anadim »

To przelicz jeszcze raz uwzględniając reroll w 8 ed,
Oraz krótszy zasięg innych dział niż imperialne w 9ed .
Szansa na trafienie manticory w 8 to na pewno nie 66%
Upierasz się przy swoim, więc rzeczywiście, po co pisać...

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1996

Post autor: Aldean »

Anadim pisze:To przelicz jeszcze raz uwzględniając reroll w 8 ed,
Oraz krótszy zasięg innych dział niż imperialne w 9ed .
Szansa na trafienie manticory w 8 to na pewno nie 66%
Upierasz się przy swoim, więc rzeczywiście, po co pisać...
jaki reroll?

wielkosc podstawki podalem wyzej.

10 na koniec. 5/6 * 5/6 = 69%
"Our weapons cut through them like blade through air!"

"Double or nothing, aim for his cock"

Awatar użytkownika
Talladil
Falubaz
Posty: 1490
Lokalizacja: Czarne Wrony - Białystok/Warszawa

Post autor: Talladil »

Aldean pisze: @slivek jeszcze,
na forum pare osob pisalo aby mantysia i gryf nie mieli large target...
I nie maja large tylko medium. Zgodnie z zasadami mantysia de jest monstrous beast wiec ma taki sam troop type jak pegaz i size jak kawaleria.
Obrazek

Dread Elves 2.0 - W/R/P - 18/10/15

Anadim
Chuck Norris
Posty: 551

Post autor: Anadim »

No jaki reroll, ciekawe. reroll misfire, chyba że powiesz że takowego nie było w 8th... Nie sprowadzaj wszystkiego do imperialnej artylerii, a i w tym przypadku mogłeś korzystać z inżynieria do rerolla.
Ostatnio zmieniony 22 sty 2016, o 10:08 przez Anadim, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1996

Post autor: Aldean »

Talladil pisze:
Aldean pisze: @slivek jeszcze,
na forum pare osob pisalo aby mantysia i gryf nie mieli large target...
I nie maja large tylko medium. Zgodnie z zasadami mantysia de jest monstrous beast wiec ma taki sam troop type jak pegaz i size jak kawaleria.

Special Rules:
Fly (8), Large Target, Fear, Lethal Strike, Frenzy, Multiple Wounds (D3), skopiowane z kodeksu na stronie

@Anadim
Anadim pisze:No jaki reroll, ciekawe. reroll misfire, chyba że powiesz że takowego nie było w 8th... Nie sprowadzaj wszystkiego do imperialnej artylerii, a i w tym przypadku mogłeś korzystać z inżynieria do rerolla.
jak juz pisalem, działo imperialne....

sprowadzam do tego samego scenariusza w kazdym wypadku, z inzynierem teraz dzialo imperialne trafia na 2+ a nie 3+ a tego tez nie uwzglednilem.
"Our weapons cut through them like blade through air!"

"Double or nothing, aim for his cock"

Awatar użytkownika
Talladil
Falubaz
Posty: 1490
Lokalizacja: Czarne Wrony - Białystok/Warszawa

Post autor: Talladil »

@Aldean
No tak... wyjatki, gwiazdki i male druczki...
Obrazek

Dread Elves 2.0 - W/R/P - 18/10/15

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

@Talladil
No tak - kto tam czytałby te całe profile...

Awatar użytkownika
Talladil
Falubaz
Posty: 1490
Lokalizacja: Czarne Wrony - Białystok/Warszawa

Post autor: Talladil »

swieta_barbara pisze:@Talladil
No tak - kto tam czytałby te całe profile...
Jakos mi te gwiazdki przy troop type umknely :P
Obrazek

Dread Elves 2.0 - W/R/P - 18/10/15

Anadim
Chuck Norris
Posty: 551

Post autor: Anadim »

Aldean pisze:
Warmachines, especially cannons, are considered unreliable, and it is not secret, that cannon fix was one of the most urgent issues addresses lately by the RT.
The chance to kill a griffon or manticore with one cannon in 8th:

2/3*5/6*1/3=18.51%

In 9thage:

2/3*5/6*2/3=37%

An now cost 20pts less

invalid argument imo
Przepraszam, źle przetlumaczylem, myślałem że one to jeden a nie imperialne. :D
Masz rację pod względem latających zwierząt, łatwiej je zabić (dodatkowy punkcik z ordnance robi swoje). A co z nielotami?
Niemniej to wciąż tylko przypadek imperialnego działa, a celność dział zwykle brała się z reroll. Gdyby nie była duża, po co by były te wszystkie zmiany?
Popatrz na artylerie krasi, tu już jest mocno w dół, w stosunku do 8th. Imperium ze względu na lepszy zasięg źle nie wychodzi.

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1996

Post autor: Aldean »

Anadim pisze:
Aldean pisze:
Warmachines, especially cannons, are considered unreliable, and it is not secret, that cannon fix was one of the most urgent issues addresses lately by the RT.
The chance to kill a griffon or manticore with one cannon in 8th:

2/3*5/6*1/3=18.51%

In 9thage:

2/3*5/6*2/3=37%

An now cost 20pts less

invalid argument imo
Przepraszam, źle przetlumaczylem, myślałem że one to jeden a nie imperialne. :D
Masz rację pod względem latających zwierząt, łatwiej je zabić (dodatkowy punkcik z ordnance robi swoje). Niemniej to wciąż tylko przypadek imperialnego działa, a celność dział zwykle brała się z reroll. Gdyby nie była duża, po co by były te wszystkie zmiany?
Popatrz na artylerie krasi, tu już jest mocno w dół, w stosunku do 8th. Imperium ze względu na lepszy zasięg źle nie wychodzi.
ciesze sie ze to widzisz ;]

nie mniej, cannon krasi z rerollami kosztowal okolo 160-170 pkt. teraz 100. tez wez to jako faktor. do trafiania smoków nic nie mam. ale mantysie i gryfy nie powinny miec large target, imo ;]
"Our weapons cut through them like blade through air!"

"Double or nothing, aim for his cock"

Anadim
Chuck Norris
Posty: 551

Post autor: Anadim »

Smoki nie mają ward save ani pancerza od jeźdźca, więc chyba jest ok jak jest... Armor co prawda w tym przypadku nie gra roli...

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1996

Post autor: Aldean »

Anadim pisze:Smoki nie mają ward save ani pancerza od jeźdźca, więc chyba jest ok jak jest... Armor co prawda w tym przypadku nie gra roli...
nom dokladnie, ale te low woundowe modele teraz po prostu znikną ze stołu.
"Our weapons cut through them like blade through air!"

"Double or nothing, aim for his cock"

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

5+ ward dla smoka od maszyn kosztuje 20pkt. Jak masz Bronze Breastplate to masz 1+ save na jedną turę, np. wyjeżdżasz po organy, masz 1+ i 5++, w następnej turze już siedzisz w tych organach.

Awatar użytkownika
Gremli
Mudżahedin
Posty: 328

Post autor: Gremli »

Jak to jest że wszyscy mają pretensje że działo (za ~120 ptk + ew inż ) zabija pegaza, a nikt nie ma pretensji, że fast (wilk,piesek.furie niepotrzebne skreślić) za 60-80 ptk zabija działo (i ew inżyniera na dokładkę)? Mam czasami wrażenie że niektórzy chcieli by dzięki swojemu geniuszowi, posiadając niespotykaną lotność umysłu, używając kunsztownych manewrów i taktyki zawstydzającej samego Kasparowa zniszczyć przeciwnika który ma bezwartościową armie składającą się z słabych przeszacowanych jednostek. Zrównanie jego armii w 3 turze to będzie łaska pana bo mógł to zrobić od 2.

Generalnie wszystko idzie w kierunku uwalania defensów (mapki Furiona, scenariusze) i nagle zdziwienie, że gracze grający działami chcą czegoś więcej....

Generalnie te biedne pegazy i mantysie zawsze mają warda, bo muszą, inaczej będą spadać od byle czego i nie będą mieć szansy ani dolecieć ani walczyć. Gadanie, że potrzebują ze względu na działa jest bardzo głupie.
Ja tu tylko sprzątam.

wokrze
Kradziej
Posty: 922

Post autor: wokrze »

Stan pisze:5+ ward dla smoka od maszyn kosztuje 20pkt. Jak masz Bronze Breastplate to masz 1+ save na jedną turę, np. wyjeżdżasz po organy, masz 1+ i 5++, w następnej turze już siedzisz w tych organach.
I smok za 600+ rozjeżdża armatę za 1/5 swojej ceny. Co więcej od tej armaty to ma tylko te 5++ i jest spora szansa, że jak poleci do niej na pałę to dojedzie go do niej tylko połowa... (większość monsterów ma teraz 5-6 ran, a armata tyle na raz nie wciska) Jak nie poleci na pałę to będzie szachowany przez 2-4 tury i nie pogra za bardzo (chyba że ktoś znajdzie pomysł jak się pozbyć armat, ale chyba na tym to też polega, nie?).

Ergo: Coście się tak tych armat uczepili. Armata jest odstraszaczem na smoki / monstery, ale da się ją nawet takim smokiem zabić (ale są i inne, zazwyczaj bardziej wydajne, metody). Jakby jeszcze miała tryby alternatywne strzelania (albo zajeb... smoka, albo snajperka w bohatera w unicie, albo wywalenie pół unita w kosmos) to byłaby cholernie gięta. Dostała boosta do podtsawowej funkcji? Dostała. Da się odbiedy strzelać w inne "większe" rzeczy (monstrous mounty, charioty)? Da się, choć gorzej. Ściąga masowo klocki piechoty? Nie. No i jest git.

PS. Uważam, że jest pewien dysonas na linii bohater na monstrous mouncie / chariot'cie vs bohater na monsterze (działanie przedmiotów), ale Ci pierwsi mają zazwyczaj mniej ran (no chyba że są jakieś wyjątki, ale to może być problem army booka) co trochę to wyrównuje.

ślivek
Kretozord
Posty: 1691

Post autor: ślivek »

drobne zmiany w podręczniku i w AB:O&G (pozwolili na patcha w końcu :D )
Obrazek

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Jeśli ktoś byłby zainteresowany, to ruszyła polska sekcja na forum T9A:
http://www.the-ninth-age.com/index.php? ... 57-polish/

Zapraszam do dyskusji w naszym ojczystym również tam.

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3174
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

@ślivek, mógłbyś wrzucić jakieś podsumowanie zmian?
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

ODPOWIEDZ