Pytania i odpowiedzi
Moderator: #helion#
Re: Pytania i odpowiedzi
2. Tak, obrót jest darmowy. Przy czym pamiętaj - Steam Tank nie szarżuje (nie podlega zasadom szarż).
Czyli nie musisz się maksymalizować ?
Czyli nie musisz się maksymalizować ?
musiszwychwa pisze:Czyli nie musisz się maksymalizować ?
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę (), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
![]()
- terorystaxxl
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 159
- Lokalizacja: Włocławek
Co daje inżynier halbasterowi?Tylko przerzuty czy też BSa?
Imperium
Włocławek
Włocławek
I przerzut i bs
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę (), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
![]()
Zrobiłem sobie analizę skuteczności Steel Standard.
Jest co tu dużo mówić średnio, a wręcz kiepsko. W porównaniu ze szmatą dającą +1MV, dopłacamy 20 pkt za prawie nic.
Pierwsze i najważniejsze rzut 111, który i tak jest mało prawdopodobny staje się mega nieprawdopodobny, ale co tam, skoro cała reszta mało zyskuje na tym. Największy plus otrzymują najbardziej częste rzuty czyli 8+ i 9+, wykonanie których rośnie szansa odpowiednio 6,8% i 6,6%.
Jedynym pocieszeniem jest to, że kilkakrotnie spada szansa na uzyskanie rzutów mniejszych niż 5... Czy jest to warte? Chyba każdy inaczej na to spojrzy.
Jest co tu dużo mówić średnio, a wręcz kiepsko. W porównaniu ze szmatą dającą +1MV, dopłacamy 20 pkt za prawie nic.
Pierwsze i najważniejsze rzut 111, który i tak jest mało prawdopodobny staje się mega nieprawdopodobny, ale co tam, skoro cała reszta mało zyskuje na tym. Największy plus otrzymują najbardziej częste rzuty czyli 8+ i 9+, wykonanie których rośnie szansa odpowiednio 6,8% i 6,6%.
Jedynym pocieszeniem jest to, że kilkakrotnie spada szansa na uzyskanie rzutów mniejszych niż 5... Czy jest to warte? Chyba każdy inaczej na to spojrzy.
Pytanko o rakietnice: nie wiem czy dobrze zrozumialem zasady, prosilbym o potwierdzenie lub poprawe jesli sie myle:
1)najpierw rzucamy D3 ile templatek wystrzeli
2)ustawiamy w tym samym miejscu wszystkie 3 templatki
3)rzucamy scaterką i artyleryjka za kazdy template (oczywiscie jest to indirect)
4)majac inzyniera, korzystamy z BS i mamy jeden reroll scaterki/artylerki w fazie strzelania
I pytania:
1)czy jest tak jak w helblasterze, ze najpierw rzucamy za wszystkie 3 (jesli tyle wyszlo na D3) i potem myslimy co ewentualnie rerollowac?
2)jesli wypadnie na na jednej lub dwoch misfire, poprzednia/poprzdnie normalnie strzelą przed rozpatrzeniem misfire?
Bede bardzo wdzieczny za odpowiedz bo zamierzam przetestowac to urzadzenie![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
1)najpierw rzucamy D3 ile templatek wystrzeli
2)ustawiamy w tym samym miejscu wszystkie 3 templatki
3)rzucamy scaterką i artyleryjka za kazdy template (oczywiscie jest to indirect)
4)majac inzyniera, korzystamy z BS i mamy jeden reroll scaterki/artylerki w fazie strzelania
I pytania:
1)czy jest tak jak w helblasterze, ze najpierw rzucamy za wszystkie 3 (jesli tyle wyszlo na D3) i potem myslimy co ewentualnie rerollowac?
2)jesli wypadnie na na jednej lub dwoch misfire, poprzednia/poprzdnie normalnie strzelą przed rozpatrzeniem misfire?
Bede bardzo wdzieczny za odpowiedz bo zamierzam przetestowac to urzadzenie
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
1. takMagnus pisze: 1)najpierw rzucamy D3 ile templatek wystrzeli
2)ustawiamy w tym samym miejscu wszystkie 3 templatki
3)rzucamy scaterką i artyleryjka za kazdy template (oczywiscie jest to indirect)
4)majac inzyniera, korzystamy z BS i mamy jeden reroll scaterki/artylerki w fazie strzelania
2. tak, jeśli na d3 rzucisz 3
3. rzucasz raz artyleryjką dla wszystkich templatek, reszta się zgadza
4. inżynier nie pozwala przerzucać scaterek w tej edycji, reszta się zgadza
1. jedyną kością którą możesz przerzucić jest jedna artyleryjkaMagnus pisze: 1)czy jest tak jak w helblasterze, ze najpierw rzucamy za wszystkie 3 (jesli tyle wyszlo na D3) i potem myslimy co ewentualnie rerollowac?
2)jesli wypadnie na na jednej lub dwoch misfire, poprzednia/poprzdnie normalnie strzelą przed rozpatrzeniem misfire?
2. j.w.
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę (), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
![]()
Nie testowałem, ale sądzę że punkty totalnie wyrzucone w błoto. Jej głównym problemem jest to że nawet jak już trafi to siła 3 wiele nie robi. Już lepszy jest inżynier z gołębiami, bo: tańszy, częstotliwość trafień ma pewnie większą (lub podobną), większa siła, może się ruszyć i strzelić, można go kitrać w oddziale, nie ma zasięgu minimalnego. Jedyną jego wadą w stosunku do rakietnicy jest mniejszy zasięg.
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę (), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
![]()
-
- Wałkarz
- Posty: 87
Tak, w 7 edycji wyrzutnia rakiet przynajmniej jak trafiła to według zasady "jak łupnie to trupnie". Duży template i 5 siły, to było coś...
Za czasów 7ed AB rakietnica była chyba najbardziej przegiętą maszynką w całym WFB, więc do przewidzenia było że ją osłabią w 8ed. Niestety chyba nikt się nie spodziewał, że osłabią ją aż tak bardzo. Ale przynajmniej teraz zasady bardziej pasują fluffowo.gruby100004 pisze:Tak, w 7 edycji wyrzutnia rakiet przynajmniej jak trafiła to według zasady "jak łupnie to trupnie". Duży template i 5 siły, to było coś...
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę (), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
![]()
Odnośnie odmówienia pojedynku -nie działają tylko 2 rzeczy:
- przekazanie liderki
- Hold the Line! (przerzuty na liderkę)
Wszelkie inne zasady,bonusy,sztandary działają normalnie.
Mało...
Jeżeli model odmawiający pojedynku wycofa się do drugiego szeregu (oddział ma tylko 2 szeregi), to może jeszcze wykonać pojedynczy atak (3 ataki, jeżeli jest monstrous infantry)
- przekazanie liderki
- Hold the Line! (przerzuty na liderkę)
Wszelkie inne zasady,bonusy,sztandary działają normalnie.
Mało...
Jeżeli model odmawiający pojedynku wycofa się do drugiego szeregu (oddział ma tylko 2 szeregi), to może jeszcze wykonać pojedynczy atak (3 ataki, jeżeli jest monstrous infantry)
pewnie chodziło o hold your ground (przerzuty a bsb). Hold the line (3k6 na breaka) działa normalnie.Blaesus pisze: - Hold the Line! (przerzuty na liderkę)
Nie może atakować jak odmówił challange. Nawet jak stoi w pozycji która to zazwyczaj umożliwia.Blaesus pisze: Jeżeli model odmawiający pojedynku wycofa się do drugiego szeregu (oddział ma tylko 2 szeregi), to może jeszcze wykonać pojedynczy atak (3 ataki, jeżeli jest monstrous infantry)
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę (), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
![]()
Niestety moze, jakis czas temu walkowalem to z ogrowym generalem i musialem ustapic. No chyba ze mnie zwalowal, ale pokazal mi zapis w RB.
"Three things make the Empire great: faith, steel and gunpowder".
- Magnus the Pious
- Magnus the Pious
No, nie inaczej !!!Dymitr do Lohosta pisze:Wrocław nie jest częścią Śląska, który jest powszechnie rozumiany jako Górny Śląsk, geograficzny matole