Pytania i odpowiedzi

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wychwa
Oszukista
Posty: 865
Lokalizacja: Racibórz

Re: Pytania i odpowiedzi

Post autor: wychwa »

2. Tak, obrót jest darmowy. Przy czym pamiętaj - Steam Tank nie szarżuje (nie podlega zasadom szarż).



Czyli nie musisz się maksymalizować ?

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1824
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

wychwa pisze:Czyli nie musisz się maksymalizować ?
musisz
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
terorystaxxl
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 159
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: terorystaxxl »

Co daje inżynier halbasterowi?Tylko przerzuty czy też BSa?
Imperium
Włocławek

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1824
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

I przerzut i bs
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1506
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Zrobiłem sobie analizę skuteczności Steel Standard.
Jest co tu dużo mówić średnio, a wręcz kiepsko. W porównaniu ze szmatą dającą +1MV, dopłacamy 20 pkt za prawie nic.

Pierwsze i najważniejsze rzut 111, który i tak jest mało prawdopodobny staje się mega nieprawdopodobny, ale co tam, skoro cała reszta mało zyskuje na tym. Największy plus otrzymują najbardziej częste rzuty czyli 8+ i 9+, wykonanie których rośnie szansa odpowiednio 6,8% i 6,6%.

Jedynym pocieszeniem jest to, że kilkakrotnie spada szansa na uzyskanie rzutów mniejszych niż 5... Czy jest to warte? Chyba każdy inaczej na to spojrzy.

Awatar użytkownika
Magnus
Chuck Norris
Posty: 611

Post autor: Magnus »

Pytanko o rakietnice: nie wiem czy dobrze zrozumialem zasady, prosilbym o potwierdzenie lub poprawe jesli sie myle:

1)najpierw rzucamy D3 ile templatek wystrzeli
2)ustawiamy w tym samym miejscu wszystkie 3 templatki
3)rzucamy scaterką i artyleryjka za kazdy template (oczywiscie jest to indirect)
4)majac inzyniera, korzystamy z BS i mamy jeden reroll scaterki/artylerki w fazie strzelania

I pytania:

1)czy jest tak jak w helblasterze, ze najpierw rzucamy za wszystkie 3 (jesli tyle wyszlo na D3) i potem myslimy co ewentualnie rerollowac?

2)jesli wypadnie na na jednej lub dwoch misfire, poprzednia/poprzdnie normalnie strzelą przed rozpatrzeniem misfire?

Bede bardzo wdzieczny za odpowiedz bo zamierzam przetestowac to urzadzenie ;)

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1824
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Magnus pisze: 1)najpierw rzucamy D3 ile templatek wystrzeli
2)ustawiamy w tym samym miejscu wszystkie 3 templatki
3)rzucamy scaterką i artyleryjka za kazdy template (oczywiscie jest to indirect)
4)majac inzyniera, korzystamy z BS i mamy jeden reroll scaterki/artylerki w fazie strzelania
1. tak
2. tak, jeśli na d3 rzucisz 3
3. rzucasz raz artyleryjką dla wszystkich templatek, reszta się zgadza
4. inżynier nie pozwala przerzucać scaterek w tej edycji, reszta się zgadza
Magnus pisze: 1)czy jest tak jak w helblasterze, ze najpierw rzucamy za wszystkie 3 (jesli tyle wyszlo na D3) i potem myslimy co ewentualnie rerollowac?

2)jesli wypadnie na na jednej lub dwoch misfire, poprzednia/poprzdnie normalnie strzelą przed rozpatrzeniem misfire?
1. jedyną kością którą możesz przerzucić jest jedna artyleryjka
2. j.w.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Magnus
Chuck Norris
Posty: 611

Post autor: Magnus »

Dzieki wielkie za odpowiedz :) btw sprawdza sie choc odrobine ta rakietnica czy totalnie punkty wyrzucone w bloto?

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1824
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Nie testowałem, ale sądzę że punkty totalnie wyrzucone w błoto. Jej głównym problemem jest to że nawet jak już trafi to siła 3 wiele nie robi. Już lepszy jest inżynier z gołębiami, bo: tańszy, częstotliwość trafień ma pewnie większą (lub podobną), większa siła, może się ruszyć i strzelić, można go kitrać w oddziale, nie ma zasięgu minimalnego. Jedyną jego wadą w stosunku do rakietnicy jest mniejszy zasięg.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Raz ją zabrałem na turniej, z sentymentu - zupełne nieporozumienie.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4143
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Post autor: krystian1wielki »

+1

gruby100004
Wałkarz
Posty: 87

Post autor: gruby100004 »

Tak, w 7 edycji wyrzutnia rakiet przynajmniej jak trafiła to według zasady "jak łupnie to trupnie". Duży template i 5 siły, to było coś...

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1824
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

gruby100004 pisze:Tak, w 7 edycji wyrzutnia rakiet przynajmniej jak trafiła to według zasady "jak łupnie to trupnie". Duży template i 5 siły, to było coś...
Za czasów 7ed AB rakietnica była chyba najbardziej przegiętą maszynką w całym WFB, więc do przewidzenia było że ją osłabią w 8ed. Niestety chyba nikt się nie spodziewał, że osłabią ją aż tak bardzo. Ale przynajmniej teraz zasady bardziej pasują fluffowo.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

O tak ! Aż ocieka klimatem kurząc się na półce :roll:
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Awatar użytkownika
Magnus
Chuck Norris
Posty: 611

Post autor: Magnus »

Pytanko odnosnie priesta:

jesli kaplan odmowil challege'a moze rzucac modlitwy?

to samo jesli chodzi hate, wycofal sie, dodaje oddzialowi hate czy nie?

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

daje hate - może się modlić
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1506
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Odnośnie odmówienia pojedynku -nie działają tylko 2 rzeczy:
- przekazanie liderki
- Hold the Line! (przerzuty na liderkę)

Wszelkie inne zasady,bonusy,sztandary działają normalnie.
Mało...

Jeżeli model odmawiający pojedynku wycofa się do drugiego szeregu (oddział ma tylko 2 szeregi), to może jeszcze wykonać pojedynczy atak (3 ataki, jeżeli jest monstrous infantry)

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1824
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Blaesus pisze: - Hold the Line! (przerzuty na liderkę)
pewnie chodziło o hold your ground (przerzuty a bsb). Hold the line (3k6 na breaka) działa normalnie.
Blaesus pisze: Jeżeli model odmawiający pojedynku wycofa się do drugiego szeregu (oddział ma tylko 2 szeregi), to może jeszcze wykonać pojedynczy atak (3 ataki, jeżeli jest monstrous infantry)
Nie może atakować jak odmówił challange. Nawet jak stoi w pozycji która to zazwyczaj umożliwia.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Solider
Falubaz
Posty: 1433
Lokalizacja: Świdnica/Warszawa

Post autor: Solider »

Niestety moze, jakis czas temu walkowalem to z ogrowym generalem i musialem ustapic. No chyba ze mnie zwalowal, ale pokazal mi zapis w RB.
"Three things make the Empire great: faith, steel and gunpowder".

- Magnus the Pious
Dymitr do Lohosta pisze:Wrocław nie jest częścią Śląska, który jest powszechnie rozumiany jako Górny Śląsk, geograficzny matole
No, nie inaczej !!!

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

otóż pisze jak byk ,że jest pohańbiony i nie może :)
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

ODPOWIEDZ