Ciekawostki odnosnie zasad lizakow
Moderator: Ziemko
- ŁukaszŻelazek
- Mudżahedin
- Posty: 219
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Ciekawostki odnosnie zasad lizakow
Ktoś może ma inne zdanie? Chciałbym zebrać kilka potwierdzeń, albo odniesień do danych stron rulebooka.
Bardzo by mi to pomogło, bo musicie przyznać, że drabinki skinków to trochę "śmierdzące przegięgiem" sztuczki.
Bardzo by mi to pomogło, bo musicie przyznać, że drabinki skinków to trochę "śmierdzące przegięgiem" sztuczki.
Galeria http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... k#p1256100
Moja strona z większą ilością zdjęć: http://lukaszzelazek.com
Maluję zamówienia.
Moja strona z większą ilością zdjęć: http://lukaszzelazek.com
Maluję zamówienia.
Oba oddziały przeżywają.
W 1 sytuacji oddział wpada w skinki1, zatrzymuje się cal przed nimi, bo skinki1 nie są celem szarży.
W sytuacji 2 szarżujący wpada w skinki 3, które nie są celem jego szarży, czyli wszystkie oddziały maja się dobrze.
Zdaje mi się, że wyjątkiem będą latacze, które sobie po prostu przelecą nad resztą skinek.
W 1 sytuacji oddział wpada w skinki1, zatrzymuje się cal przed nimi, bo skinki1 nie są celem szarży.
W sytuacji 2 szarżujący wpada w skinki 3, które nie są celem jego szarży, czyli wszystkie oddziały maja się dobrze.
Zdaje mi się, że wyjątkiem będą latacze, które sobie po prostu przelecą nad resztą skinek.
Dokładnie tak się gra, nie ma w tym żadnych "śmierdzących sztuczek". Ograniczenie do 2xMv oddziału masz tylko w fazie swojego ruchu, więc w materii tego ile skinki przebiegną po swoich oddziałach nie ma problemu. Podręcznik wyraźnie mówi, że robisz jednym oddziałem jedną szarżę i jeden redirect, a jeśli na drodze któregoś z tych ruchów jest przeszkoda/nieszarżowany oddział niepozwalający dokończyć ruchu, to palisz szarżę i zatrzymujesz się w najlepszym przypadku cal od niej/niego (decyduje rzut kośćmi na spaloną szarżę).
Dla Ciebie ważne jest, że przeciwnik zadeklarował legalną szarżę, ale nie mógł jej dokończyć po ruchach ucieczek Twoich jednostek.
Cytat: "There is one important principle you should always remember when charging: under no circumstances can a unit use its charge move to move into contact with an enemy it has not declared a charge against". s.22 małego podręcznika.
No i tak jak mishu pisze, latacze są wyjątkiem od reguły.
Dla Ciebie ważne jest, że przeciwnik zadeklarował legalną szarżę, ale nie mógł jej dokończyć po ruchach ucieczek Twoich jednostek.
Cytat: "There is one important principle you should always remember when charging: under no circumstances can a unit use its charge move to move into contact with an enemy it has not declared a charge against". s.22 małego podręcznika.
No i tak jak mishu pisze, latacze są wyjątkiem od reguły.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.
W sytuacji nr 2 rezultat szarży jest prosty - szarża zostaje spalona, a wszystkie skinki żyją.
W sytuacji nr 1 sporo zależy od faktycznego ustawienia wszystkich oddziałów - przydałby się dokładniejszy rysunek. Szarżujący ma do dyspozycji pojedynczego wheela, i jeśli za pomocą niego uda się oddziałowi szarżującemu wyminąć skinki nr 1 i wpaść w skinki nr 2, to zostają one złapane i giną. Jednakże jeśli pojedynczy wheel nie wystarcza (a prawdopodobnie o taki przykład Ci chodzi), to szarża jest spalona.
W sytuacji nr 1 sporo zależy od faktycznego ustawienia wszystkich oddziałów - przydałby się dokładniejszy rysunek. Szarżujący ma do dyspozycji pojedynczego wheela, i jeśli za pomocą niego uda się oddziałowi szarżującemu wyminąć skinki nr 1 i wpaść w skinki nr 2, to zostają one złapane i giną. Jednakże jeśli pojedynczy wheel nie wystarcza (a prawdopodobnie o taki przykład Ci chodzi), to szarża jest spalona.

Jeżeli Cię to boli, to użyj 3-4 oddziałów - dwa pierwsze w odpowiedzi na szarżę i redirect przeskakują za trzeci, przebywając w ten sposób jakiś ludzki dystans, a nie 20 cali. Przeciwnik i tak pali szarżę, a Ty masz kolejną turę na strzelanie.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.
gubie sie już wtych wszystkich rozbieżnych opiniach i zagmatwanych zasadach... może ktoś sprecyzować jak rozpatrywać hity kiedy stedziu dostaje z katapy/canona?
przy słoneczku i pitce, zdaje 1 test na najwyzszej In czy każda część modelu zdaje osobno na własnej?
przy słoneczku i pitce, zdaje 1 test na najwyzszej In czy każda część modelu zdaje osobno na własnej?
Było już milion razy...
Jeśli test jest bezpośrednim efektem zaklęcia (np: dwellers) to zdaje się raz na najwyższej, a jeśli jest efektem trafienia templatą (pita), to wszystkie części zdają osobno. W pozostałych wypadkach (hit zamiast testu) losujesz kto oberwał.

Wieszkto pisze:Wiesz gdybyś mnie nie traktował poważnie i nie czuł się winny to byś się tym postem nie tłumaczył tylko byś mnie olał a ty odpisałeś.Szaman pisze:wieszkto - zabawny jestes...
Nie, sprawdz w rulebooku. Wszyscy dostają kulą armatnią.Lizak pisze:Lol niby czemu wszyscy dostają kulą armatnią? Nie jest tak że normalnie rzucasz co dostało kulą na tabelkę?
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.
Snot Fanpage <<--- , klikać!
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.
Snot Fanpage <<--- , klikać!
