8 edycja: WIN or FAIL?

Rozwój i dyskusje na temat rozwiązań przywracających grze balans.

Moderator: Barbarossa

ODPOWIEDZ

8 edycja: win or fail

Czas głosowania minął 4 sie 2010, o 15:39

Win: najlepsza edycja Warhammera
93
41%
Fail: prosta i głupia
78
34%
Nie mam zdania / trudno powiedzieć
56
25%
 
Liczba głosów: 227
Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Re: 8 edycja: WIN or FAIL?

Post autor: Szemkel »

Loec pisze:Hmmm... co w tym dziwnego? Oddział ucieka, przeciwnik przejmuje jego sztandar. W końcu GW wzięło się za przejmowanie sztandarów na poważnie, a nie-oddział traci sztandar a po zebraniu znów dumnie nim macha. To też moim zdaniem in plus.
1. Sztandary zostały uproszczone.
2. Niezawsze mógł nim tak dumnie machać (mam nadzieje, że wiesz o co chodzi).
Naród polski jest wspaniały! Tylko ludzie kur...

Awatar użytkownika
Crane
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3291
Lokalizacja: Biała Podlaska/ Warszawa - Czarne Wrony

Post autor: Crane »

Bo przy odrobinie szczęścia mógłbyś na czterech magach mieć cztery słoneczka
I co z tego skoro liczba kosci w zaleznosci od magów sie nie zmienia, chyba że wychannelują.
Jak wyrzucisz mało PD to nie rzucisz ani jednego.

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Nawet małe słoneczko ma wysoki CV, zatem bez przesady ze spammem Xereusów. Jeden na rundę jest wystarczająco gięty :P

Nudzi mi się dobitnie, zatem uczynię moje małe podsumowanie tego, co jest na + i - w Ósmej edycji ( imho).

"+":
Strzelanie z dwóch szeregów
Losowe Szarże
Zmniejszona rola blokowania marszu
Walka w kolejności Inicjatywy( absolutny hicior;*)
Scenariusze( niby średnie, lecz są)
Śmiechowe tereny( z czego 3/4 jest zdrowo pojebanych)
Losowa generacja PD/DD
Steadfist/Horda
Więcej reformów!
Mierzenie zasięgów
Pełne wzorniki dla strzelania
Koniec FO
Plusy do Casta zależne od lvlu maga
Te lory, które są fajne i nieprzegięte

"-"
Przegięte, pozostawiające niesmak zaklęcia typu Xereus i Dwellersi
Przekombinowany LoS( wolałem stary, nie ukrywam)
Nieco przegięty Asf
Skirmish
Niedostosowanie większości Ab do nowej edycji
Masa bubli w zasadach
Brak połówek za oddziały


Reszta mi wisi i powiewa.

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1996

Post autor: Aldean »

Varinastari pisze:
"-"
Przegięte, pozostawiające niesmak zaklęcia typu Xereus i Dwellersi
Przekombinowany LoS( wolałem stary, nie ukrywam)
Nieco przegięty Asf
Skirmish
Niedostosowanie większości Ab do nowej edycji
Masa bubli w zasadach
Brak połówek za oddziały


Reszta mi wisi i powiewa.
a dlaczego nie przeszkadza Ci hate?
"Our weapons cut through them like blade through air!"

"Double or nothing, aim for his cock"

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Gdyż nie działa w każdej turze walki?

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1996

Post autor: Aldean »

Varinastari pisze:Gdyż nie działa w każdej turze walki?
zapominam o tym nagminnie.
przegiete jednak moim zdaniem to nie jest. o czym swiadczy "sredniawosc" HElfow.
swoja drogą najlepiej zbalansowany kodeks jaki powstal do tej pory;]

pozdrawiam
"Our weapons cut through them like blade through air!"

"Double or nothing, aim for his cock"

tomekjar
Falubaz
Posty: 1007
Lokalizacja: Ośmiornica Łódzka
Kontakt:

Post autor: tomekjar »

Tak, wystawienie kloca 50 kolesi odpornego na Warhammera jest naprawdę super...
Obrazek

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

Nie ma to jak fascynujaca zabawa takim klocem .... -.-
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Loec
Pseudoklimaciarz
Posty: 20

Post autor: Loec »

I co z tego skoro liczba kosci w zaleznosci od magów sie nie zmienia, chyba że wychannelują.
Jak wyrzucisz mało PD to nie rzucisz ani jednego.
Ano to z tego, że średni rzut na WoM to 7. A nawet dwie kości wystarczą, żeby rzucić ten czar (przy dużym fuksie, niemniej jest to możliwe). Więc nawet mając cztery kości i kupę szczęścia mógłbyś zmieść w pierwszej turze połowę armii przeciwnika.

Awatar użytkownika
goboss
Masakrator
Posty: 2243
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: goboss »

nie podoba mi się w 8 edycji jeszcze większa losowość.
przejebane czary, losowe szarże, 1000 zasad terenów i TLOS.

Awatar użytkownika
Napoleon
Wałkarz
Posty: 83
Lokalizacja: Łódź United
Kontakt:

Post autor: Napoleon »

Jedna uwaga - nie kazdy las musi byc mysterious forestem.
Tak samo nie kazda rzeka itp.
Przynajmniej tyle wyczytalem. Wiec argument o 1000 zasad terenow jest bez sensu - mozesz grac na zwykle lasy, mozesz dla urozmaicenia wrzucic jeden mysterious na mapie - ale mozesz tez zrobic sobie realm of chaos - i wszystkie mysteriousy.

Wiekszosc argumentow z terenami jest ciut histeryczna w moim odczuciu.

Pozdro
N.

Paku
Oszukista
Posty: 826

Post autor: Paku »

tomekjar pisze:Tak, wystawienie kloca 50 kolesi odpornego na Warhammera jest naprawdę super...

90% narzekała, że piechota w tamtej edycji nic nie robi i nikt jej nie wystawia :) To teraz macie takie smaczki a że to jest odporne na magie, to zawsze można zrobić kilka prób kamikadze i zabić BSB, kiedyś się uda ^^.

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

tomekjar pisze:Tak, wystawienie kloca 50 kolesi odpornego na Warhammera jest naprawdę super...
Racja, Mengile odporne na warhammera wcale nie były.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

Hobbit pisze:
tomekjar pisze:Tak, wystawienie kloca 50 kolesi odpornego na Warhammera jest naprawdę super...
Racja, Mengile odporne na warhammera wcale nie były.
Ludzie mają krótką pamięć...
Paku pisze: 90% narzekała, że piechota w tamtej edycji nic nie robi i nikt jej nie wystawia :) To teraz macie takie smaczki a że to jest odporne na magie, to zawsze można zrobić kilka prób kamikadze i zabić BSB, kiedyś się uda ^^.
Wystarczy katapulta ze zwiększoną siłą, albo jakieś wredne coś z wysoką siłą w shootingu i już taki oddział jest plewiony.
Crane pisze:
Bo przy odrobinie szczęścia mógłbyś na czterech magach mieć cztery słoneczka
I co z tego skoro liczba kosci w zaleznosci od magów sie nie zmienia, chyba że wychannelują.
Jak wyrzucisz mało PD to nie rzucisz ani jednego.
True, ale 4 słoneczka na 4 różnych magach dają Ci tą wygodę że możesz je puszczać z różnych stron w ten sposób wycinając jak najwięcej, tak więc jest pewna różnica.

Co zaś tyczy się przegięcia ASF`a.
Po pierwsze można obniżać inicjatywę oddziału. Jak to nie działa to można podwyższyć swoją i jest na to kilka sposobów, więc jeżeli tak strasznie komuś wadzi ASF u HE to proponuje znaleźć kontruktywne rozwiązania, albo brać przedmioty dające ASF`a. Można też brać snajperów i zabić BSB <wcale to takie trudne nie jest>, można również pojechać czołgiem, on świetnie zatrzymuje WL.
Paskudny uśmiech power gamera

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

Jab pisze:
Wystarczy katapulta ze zwiększoną siłą, albo jakieś wredne coś z wysoką siłą w shootingu i już taki oddział jest plewiony.
Jab pisze: jeżeli tak strasznie komuś wadzi ASF u HE to proponuje znaleźć kontruktywne rozwiązania, albo brać przedmioty dające ASF`a. Można też brać snajperów i zabić BSB <wcale to takie trudne nie jest>, można również pojechać czołgiem, on świetnie zatrzymuje WL.
Oczywiście wszystko to jest dostępne dla każdej armii... :roll:

Awatar użytkownika
eliah91
Masakrator
Posty: 2759
Lokalizacja: Warszawa Czarne Wrony

Post autor: eliah91 »

Jab pisze:True, ale 4 słoneczka
Kee?
Obrazek

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

4 Vampy z forbidden lore/4 heraldy Tzeentcha z Master of sorcery,

tomekjar
Falubaz
Posty: 1007
Lokalizacja: Ośmiornica Łódzka
Kontakt:

Post autor: tomekjar »

Hobbit pisze:
tomekjar pisze:Tak, wystawienie kloca 50 kolesi odpornego na Warhammera jest naprawdę super...
Racja, Mengile odporne na warhammera wcale nie były.
No nie były.
- Wystarczyło np wbić im 2d6 S4. I się sypali aż miło.
- To samo jeśli chodzi o podlecenie smokiem i zionięcie, jedno zionięcie z S4 prawie że załatwiało sprawę.
- Poza tym jak ktoś wpadał w Menghili 5 Knechtów Chaosu (nawet bez Marka żadnego) to wyjeżdżał z drugiej strony
- Nawet klocek goblinów z siatkami mógł złamać Menghili bez większego problemu

A teraz?
- Magię olewają zupełnie
- Na zionięcie z S4 jest 4+ AS, a zionięcie jest raz na grę.
- teraz zanim Knechci uderzą, to dostaną 22 ataki z S6 trafiające na 4+ z przerzutem :shock: (zakładam kloc WL)
- Stubborn załatwia kwestię przyjęcia szarży nawet na tył, a potem reform po przegranej walce na Ld10 i już klocek stoi przodem do wroga gotowy wypłacać dziesiątki przerzucanych ataków z S6...


Ja widzę różnice, a Ty?
Obrazek

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

Hobbit pisze:
tomekjar pisze:Tak, wystawienie kloca 50 kolesi odpornego na Warhammera jest naprawdę super...
Racja, Mengile odporne na warhammera wcale nie były.
W ostatnich swoich bitwach na masterach strzeliłem Manlfayerami może ze dwa razy. Tak to cały czas siedzą za obeliskami/w lesie.
Rzeczywiście wybitnie odporna jednostka;] Helleny, Klopy TK, Magia, Masowe strzelanie z armat, Kawaleria wystarczająco pokazywała gdzie jest miejsce tego oddziału. Z drugiej strony próbowałem grać swoimi DoW bez Manflayerów i na Bazyliszku zajechały mnie Flamery i Wrona. Manflayerów biorę teraz tylko jako kontrę na demony i lizzaki. Pozdro poćwicz.
Obrazek

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

tomekjar pisze:
No nie były.
- Wystarczyło np wbić im 2d6 S4. I się sypali aż miło.
- To samo jeśli chodzi o podlecenie smokiem i zionięcie, jedno zionięcie z S4 prawie że załatwiało sprawę.
- Poza tym jak ktoś wpadał w Menghili 5 Knechtów Chaosu (nawet bez Marka żadnego) to wyjeżdżał z drugiej strony
- Nawet klocek goblinów z siatkami mógł złamać Menghili bez większego problemu
Najczęściej nie bardzo było nawet jak wstawić ich w skałcie po stronie przeciwnika, a po stronie DE miały ochorne z hoteka. Faktycznie 2d6 S4 bardzo ich bolało.
Templatki były na 4+ w dodatku Ciężko było zabić skirmish z templatów <jak się oczywiście szeroko ustawiłeś>, znacznie lepiej robiły to organki np. :wink:
5 Rycerzy? RBT i kusznicy poszli na kit kata i nie strzelali do oddziału który ma zaszarżować oddział warty koło 500 ptk? :lol:
Nie wiem nie próbowałem, chyba sobie porobię symulację :wink:


Edit:
eliah91 pisze:
Jab pisze:True, ale 4 słoneczka
Kee?
Zanim postniesz to przeczytaj o czym się mówi/pisze.


EDIT2:
M.T. pisze: Oczywiście wszystko to jest dostępne dla każdej armii... :roll:
Odsyłam do common magic itemów
Paskudny uśmiech power gamera

ODPOWIEDZ