Jak zostać Generałem - czyli początkującego pytań kilka

High Elves

Moderatorzy: Albo_Albo, Asassello

Zablokowany
Awatar użytkownika
Wojtuś
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3830
Lokalizacja: The Gamblers Wrocław

Re: Jak zostać Generałem - czyli początkującego pytań kilka

Post autor: Wojtuś »

no ale wtedy chłopak ma sv 3+, nie ma magicznych więc raczej trzeba wtedy grać z dwoma magami, bo wrajty wsiąkną całą armię, chyba, że jesteś hardcorem i potrafisz je skutecznie zagonić DP ;) no nie wiem, może się da

a jest lepszy o to, że raz na grę zdaje ld jak lizaki i góra trafia i rani na 2+ (też raz na grę)

mi się tam vambraces AoC i AoL wydaje bardziej uniwersalne (i tańsze o te 14 pkt ;) )
https://idefly.pl - robimy koszulki, bluzy itd dla klubów!

Awatar użytkownika
Master of reality
Oszukista
Posty: 833
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Master of reality »

Wojciech pisze:mi się tam vambraces AoC i AoL wydaje bardziej uniwersalne (i tańsze o te 14 pkt ;) )
Ja się coraz częściej zastanawiam nad zmianą Na opcje Andrzeja. Te wszystkie Monstra są naprawdę wku***jące, a tak lord może coś zrobić, a nie tylko dawać smoka :wink:
I sold my soul for rock'n roll

Matis99
Chuck Norris
Posty: 526

Post autor: Matis99 »

Wojciech pisze:no ale wtedy chłopak ma sv 3+, nie ma magicznych więc raczej trzeba wtedy grać z dwoma magami, bo wrajty wsiąkną całą armię, chyba, że jesteś hardcorem i potrafisz je skutecznie zagonić DP ;) no nie wiem, może się da

a jest lepszy o to, że raz na grę zdaje ld jak lizaki i góra trafia i rani na 2+ (też raz na grę)

mi się tam vambraces AoC i AoL wydaje bardziej uniwersalne (i tańsze o te 14 pkt ;) )

??

1. Taki pan ma magiczne ataki, bo walczy foe banem, który jest magic weapon. Faktycznie, smok wtedy nie ma magicznych ataków, co splewia go w walce z upiorami.
2. Ld z GoC działa jak opisałeś, ale...
3. Prince trafia normalnie, czyli zazwyczaj na 3+ (nie na 2+), i rani na 2+ 2-woundowe cele, ale nie raz na grę, tylko zawsze.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Dokładnie. Zróbmy mały bilans zysków i strat:
+zyskujemy potężnego kopa w walce przeciwko dużym poworkom(w walce z keperem mamy tak jakby s8,)
+tak naprawdę to opcja jest lepsza na wrighty. Mamy 2 odziały, które mogą zrobić im kuku.
+smok jest bardziej uniwersalny. AoL przydaje się w praktyce tylko na VC, a GoC przyda się w każdej bitwie

-lord ma AS 3+, a nie 2+, co tak naprawdę nie robi prawie żadnej różnicy(dalej mamy przerzut i warda)
-niby jest słabszy na wrighty, ale...

I tak je rozjeżdża. Porzucajcie sobie kostkami. Lord trafia 2,6 razy, rani 2,2(załóżmy, że 2). Czyli spada 1 wright. Oddają 9 ataków, raczej w smoka. Trafiają 3 razy, przebijają 1. Wchodzi 0,7(załóżmy, że wchodzi 1). Mamy przewagę i 2 rany, oni mają tylko ranę. Sypie się kolejny wright.
Teraz jest ich tylko 4, więc krzyczymy challenge banshe. I znowu sypią się o 1 wrighta. W kolejnej są tylko 2 i je rozwalamy. Proste :)

Oczywiście zakładam, że nie było chełmu. Wtedy jest trochę ciężej, ale ciągle daje radę.

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

Zastanawiałem się nad dobraniem raczej Amulet of fire, co nam trochę rekompensuje stratę DA no i daje MR (1) co na rozpiski z mocą magią (czyli właśnie skaveny) może być BARDZO przydatne.
Paskudny uśmiech power gamera

Matis99
Chuck Norris
Posty: 526

Post autor: Matis99 »

Andrzej pisze:
-lord ma AS 3+, a nie 2+, co tak naprawdę nie robi prawie żadnej różnicy(dalej mamy przerzut i warda)
Każdy punkt AS robi różnicę, niestety. W przypadku takich kusz DE przy AS 2+ parujesz 2/3 ataków, w przypadku AS 3+ tylko połowę. Niby jest przerzut, ale zawsze lepiej mieć więcej niż mniej.
I tak je rozjeżdża. Porzucajcie sobie kostkami. Lord trafia 2,6 razy, rani 2,2(załóżmy, że 2). Czyli spada 1 wright. Oddają 9 ataków, raczej w smoka. Trafiają 3 razy, przebijają 1. Wchodzi 0,7(załóżmy, że wchodzi 1). Mamy przewagę i 2 rany, oni mają tylko ranę. Sypie się kolejny wright.
Teraz jest ich tylko 4, więc krzyczymy challenge banshe. I znowu sypią się o 1 wrighta. W kolejnej są tylko 2 i je rozwalamy. Proste :)

Oczywiście zakładam, że nie było hełmu. Wtedy jest trochę ciężej, ale ciągle daje radę.
Trzeba zakładać, że jest hełm. Od kiedy BP go nie ścina, musisz się nastawiać na wraithy z WS 7. Po drugie, nie jest to takie proste, jak napisałeś.

- wpadasz, zadajesz dwie rany, wraithy smokowi jedną, sypie się wraith
- tura vc, faza magii, wraithy wstają, w następnej turze przeciwnika klocek GG zakłada Ci szarżę od boku i łamie CR-em

Innymi słowy, wbijając się takim lordem we wraithy, sprawiasz, że utyka on w nich do końca bitwy, a bardziej prawdopodobne - że skończy się to jego zejściem.

Relosu
Kretozord
Posty: 1869

Post autor: Relosu »

zacznijmy od tego ze wright sa 2 woundowe wiec ranimy je na 2+ z foebane, wiec statystycznie moze spasc 1,5 wrighta, i prawda jest taka ze nic nam to nie daje, bo jak juz powiedzial pan up jest faza magii przeciwnika i robi nam nie male kuku, jak nie odrodzi to popchnie cos innego w tego smoka czy cos. Bez AoL'a ja bym sie w wright nie ladowal smoczydlem.

Zwolin
Falubaz
Posty: 1118
Lokalizacja: Podkowa Leśna - Warszawa

Post autor: Zwolin »

a zrób sobie statystykę z smokiem z AoL ;)
te 6A WS7 S7 to jednak znacznie więcej niż ataki lorda
taki lord rzeczywiście fajnie kosi duże bestie ale na turniej to ja bym się tym nie pakował

Edit
co do abomki to na duże pkt walimy 4 bolce i problem nagle znika
dla Emiel'a-regisa pisze:jeśli f(x), tak jak poprzednio opisuje pole widzenia jednostki, a raczej konkretnie "szerokość" widzenia w punkcie x, to całką tej funkcji będzie pole widzenia
Sf(x)= x^2+cx
funkcja ta opisuje pole objęte wzrokiem unitu
chciałeś to masz
jeśli pod x podstawisz podwojony M oddziału to masz pole obszaru zagrożonego szarżą

Awatar użytkownika
Pretor
Chuck Norris
Posty: 428
Lokalizacja: Wrocław/Edinburgh

Post autor: Pretor »

AoL przydaje się na wraciaki i praktycznie całe drewniaki.
Pytanie teraz: Z czym częściej walczymy? Z w/w czy z motłochem 2W+?
sv2+ jest cięższy do zabicia i ma większego kopa z tymi magicznymi atakami.
Natomiast Foe Bane (z np. bsb obok) jest o wiele cięższy do zbreakowania, no i minotaury oraz masę innego syfu wsysa sporo łątwiej.
Imo są to dwa różne smoki do różnych zadań i stylów gry :wink:

Zwolin
Falubaz
Posty: 1118
Lokalizacja: Podkowa Leśna - Warszawa

Post autor: Zwolin »

O.o
właśnie odkryłem że są całe 4 złożenia lorda ;)
am z BoH
am z 2Dps+RoF+SW
P z AoL VoD AoC
P z VoD Foe ES GoC (DA)
dla Emiel'a-regisa pisze:jeśli f(x), tak jak poprzednio opisuje pole widzenia jednostki, a raczej konkretnie "szerokość" widzenia w punkcie x, to całką tej funkcji będzie pole widzenia
Sf(x)= x^2+cx
funkcja ta opisuje pole objęte wzrokiem unitu
chciałeś to masz
jeśli pod x podstawisz podwojony M oddziału to masz pole obszaru zagrożonego szarżą

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1996

Post autor: Aldean »

w abominacje nie ma co wpadac smokiem. za duze ryzyko ze bedzie wtopa. chyba ze bedzie miala 2 rany.
turniejowo jednak Amulet of light jest lepszy. wrighty na stole i jest wtopa bez niego.

jak dobrze pamietam andrzej gra na 1 magu z 2 dsami. 6 wrightow + full magia vampirowa robią Ci z armii jesień sredniowiecza.
wrighty zabijają Ci całą armie. a klockiem GG zlapie Ci smoka. i stoisz do rana;]

pozdrawiam

Relosu
Kretozord
Posty: 1869

Post autor: Relosu »

sie nazywa standard =P ale np na male pkt jeszcze ustalony nie jest, a zwlaszcza magiczny, ktore ja wlasnie playtestuje, i wypada zajebiscie.

Awatar użytkownika
Master of reality
Oszukista
Posty: 833
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Master of reality »

Relosu pisze:sie nazywa standard =P ale np na male pkt jeszcze ustalony nie jest, a zwlaszcza magiczny, ktore ja wlasnie playtestuje, i wypada zajebiscie.
Może się z nami podzielisz swoją wizją :)
Z małymi pkt. jest o tyle fajnie że można ugrać coś na wile sposobów, nie ma standardu. Dlatego tak je lubię :wink:
I sold my soul for rock'n roll

Relosu
Kretozord
Posty: 1869

Post autor: Relosu »

mag 2lvl silver, RoF
mag 1lvl DS, RoC
oddzial z BoS
Masz 2 boundy i 5+d3 kosci. Przy czym 1 bound choc jest one use only, to spelania 2 fukcje, albo przeciwnik zostawia na niego kostke, albo nagle sie okazuje ze np takie DE nie maja hoteka na problematycznym dla nas oddziale, lub pedanta na jakims bsb czy cus.

Awatar użytkownika
Pretor
Chuck Norris
Posty: 428
Lokalizacja: Wrocław/Edinburgh

Post autor: Pretor »

Z moich doświadczeń wynika, że na Corina przeciwnik zostawia najczęściej 2 kości :wink:

Relosu
Kretozord
Posty: 1869

Post autor: Relosu »

na duze pkt chyba, na male pkt nie jest to az tak wielki bol, zwlaszcza ze ja mam jeszcze 2 bounda oraz rzucam spelle.

Awatar użytkownika
Ukalez
Falubaz
Posty: 1211
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: Ukalez »

Relosu pisze:mag 2lvl silver, RoF
mag 1lvl DS, RoC
oddzial z BoS
Masz 2 boundy i 5+d3 kosci. Przy czym 1 bound choc jest one use only, to spelania 2 fukcje, albo przeciwnik zostawia na niego kostke, albo nagle sie okazuje ze np takie DE nie maja hoteka na problematycznym dla nas oddziale, lub pedanta na jakims bsb czy cus.
Złożenie ok, choć ja ostatnio rzadko gram na magii. Nie ufam jej. Jak zaczynałem to zawsze pociskałem na wymaksowanej, ale na turniejach 1 na 3 gry nie szło jak powinno (słabe rzuty, miscasty, antymagia przeciwnika) i byłem w d... Toteż na rzecz magii wybieram mocny kombat i bliżej mi do złożeń Andrzeja :wink:
Mieli do wyboru wojnę, lub hańbę, wybrali hańbę, a wojnę będą mieli także.

Shino: "Rb strona67 jakbys szukal zrodla"
Żaba: "raczej 65 jeśli już"

I love this game... :D

Zwolin
Falubaz
Posty: 1118
Lokalizacja: Podkowa Leśna - Warszawa

Post autor: Zwolin »

ktoś tu proponował złożenie lord z foe i BsB obok
imo to lekka głupota
jak nie masz Aol'a to powinieneś mieć 2 magów
to prędzej przy lordzie z Aol'em można dać BSB z BB - lepsze chyba to niż puszka
to lord z AoL musi brejkować a taki z Foe'm ma GoC przecie

na małe pkt to gram na 2 magach tak jak wyżej
łucznicy
2 bolce
7-9 PG z BoS
2x6Dp z magicznymi szmatami
LC - imo fajna rzecz na małe pkt, jak w coś wpadnie to nie ma mocnych
oddział lekkiej kawy
Hero BsB z BB lub na orzełku z Reverem aczkolwiek bardziej skłaniam się ku BB - na takie pkt raczej nie ma jak załatwić klocków a takie coś potrafi przepchnąć wszystko
dla Emiel'a-regisa pisze:jeśli f(x), tak jak poprzednio opisuje pole widzenia jednostki, a raczej konkretnie "szerokość" widzenia w punkcie x, to całką tej funkcji będzie pole widzenia
Sf(x)= x^2+cx
funkcja ta opisuje pole objęte wzrokiem unitu
chciałeś to masz
jeśli pod x podstawisz podwojony M oddziału to masz pole obszaru zagrożonego szarżą

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

Nom na armie z potężnym statikiem np. nowe szczurki to BB jest bezcenny.
Paskudny uśmiech power gamera

Awatar użytkownika
Siweusz
Kretozord
Posty: 1884

Post autor: Siweusz »

Jab pisze:Nom na armie z potężnym statikiem np. nowe szczurki to BB jest bezcenny.
Jest to niestety nieprawda.

Zablokowany