NoWE (zbiór plot str. 113)
Moderator: Gremlin
Re: NoWE (zbiór plot str. 73)
Zdjęcie nowej maidenki lub jakiegoś nowego hero płci żeńskiej na jakimś dziwnym wieżchowcu jest w nowym WD. Co dziwne jest ona dołączona do glade ridersów. Laska ma łuk i miecz.
No to nieźle - w lesie jednostki zyskują bonusy HE i DE. Ale w takim razie poza lasem nie mają żadnych ? Atrybuty też zacneHe says that he has seen the book. Woodelves get both prowess rules as long they are inside of a wood... asf also.
Attribute of high magic gives one additional wound to the caster or unit he is in.
Attribute of dark magic is: place a counter for each successfull hex-spell on an enemy unit. Unit will eceive 1d3 additional hits per counter when hit by a subsequent damage-spell.
widziałeś? Czy gdzieś wyczytałeś?wallace pisze:Zdjęcie nowej maidenki lub jakiegoś nowego hero płci żeńskiej na jakimś dziwnym wieżchowcu jest w nowym WD. Co dziwne jest ona dołączona do glade ridersów. Laska ma łuk i miecz.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Dawaj fotywallace pisze:Widziałem, a nawet teraz widzę...
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Wisła Kraków.
Spites przeboleje, ale kindredów nieAzgaroth pisze:No more spites for characters as no more kindreds.
Most units can be equipped with magical arrows, allowing to shoot twice, flaming attacks, poisoned, armour piercing for all bows every time.
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.
Mam nadzieję, ze się mylę, ale z tego co tam jest napisane można tez zrozumieć, że ASF też jest tylko w lesie.Azgaroth pisze:He says that he has seen the book. Woodelves get both prowess rules as long they are inside of a wood... asf also.
Mała poprawka a propos strzał. Można kupić określony typ magicznej strzały który daje jednostce :
- Flaming
- Poison
- Amour Piercing -3 do save
- shot x 2
Jest potwierdzenie że w lesie są jakieś specjalne zasady
- Flaming
- Poison
- Amour Piercing -3 do save
- shot x 2
Jest potwierdzenie że w lesie są jakieś specjalne zasady
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2014, o 20:26 przez Azgaroth, łącznie zmieniany 2 razy.
So, some more news:
Special rules for being partially inside of a wood: attack from one more rank, shoot from one more rank, reroll 1s when wounding (only cc as it seems)
4core units (gg, eg(it seems), Dryads, gladeriders)
7 special (rangers of wildwood (it seems), scouts, wardancers, treekin, warhawks, wild hunt, new sister unit)
3 rare ( Eagle, treeman, waywatcher)
Treeman ancient is wizard up to level 4!
Stagrider maidens: Movement 9, poisoned attacks, casting unit, Wardsave
ww rangers: itp, asf, special rules in forests, +1 A when fighting against terror/fear causing enemys
Wild wood rangers 5 5 4 3 3 1 5 1 9
a handfull of slaves
magical bannerup to two handfull of slaves with spears.
DHW/GW light armour
source - warseermagical arrows are ppm and in regions of dhw pointswise for other units.
Spells for maidens of thorn are anraheirs curse, shield of thornes
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2014, o 20:45 przez Azgaroth, łącznie zmieniany 2 razy.
Driady siła 3 - a nie mówiłem10 magical items confirmed.
Bow of loren is in. Arrow which does 3d6 shots is still in (but dont know the rules for it)
moonstone is in.
2 magical banners.
Dryads are strength 3 and have hatred
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2014, o 20:52 przez Azgaroth, łącznie zmieniany 2 razy.
Koszt w dółRegular treeman is about the cost of a hellpit, little less. Ancient is about a hellpit and one and some rat ogres.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
hmmmWardancers seem to remain unchanged in costs and profile but get dances: +1 A, armourpiercing, killin blow, +3 ward save, enemy unit wont get ranks