Sędziowski Rynsztok
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Re: Sędziowski Rynsztok
IMO w obu przypadkach musisz magiczną tarczę używać, by mieć z niej jakikolwiek bonus (czy do sejwa, czy zasadę specjalną). Dwurakowiec (itp.) nie może używać tarczy w close combacie, poza tym - może jak najbardziej.
Wyjaśnij mi zatem w jakisposób Vampir "używa" fencer blades walcząc dokładnie z nikim, kiedy przekazuje swój WS.Barbarossa pisze:IMO w obu przypadkach musisz magiczną tarczę używać, by mieć z niej jakikolwiek bonus (czy do sejwa, czy zasadę specjalną). Dwurakowiec (itp.) nie może używać tarczy w close combacie, poza tym - może jak najbardziej.
Poprostu wychodzi totalna bzura z tym całym "wielderem" i "bearerem". IMO jak powiedziało się A to trzeba teraz powiedzieć B.
I to zdanie ratuje sytuację. Cholercia, a myślałem, ze stworzę potwora ze sword of the quest, dawnstonem i enchanted schieldem.ES: "Shield. The bearer counts his armour save as being two points higher than normal, rather than the usual one point that a shield would normally grant" Jak cytujesz, to całe. Lidder
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Jestem przekonany, że cokolwiek nie ustalimy, nie może wyjść tak piramidalna bzdura, iż model z enchanted shield i dwurakiem ma +2 sv w close combacie.
Wampir używa fencer's blades, bo jest traktowany jako użytkownik cały czas, tak samo jak bohater, któremu miecz daje zasadę frenzy albo terror. Jeśli model ma talizman, to używa go cały czas. Tak naprawdę jedynym ekwipunkiem, którego "przesuwanie na plecy" jest możliwe, jest tarcza - masz w RB, że modele mogą używać tarcz zawsze, ale w CC tylko wtedy, kiedy nie mają akurat broni zajmujących dwie ręce. Nie widzę po co to komplikować.
Wampir używa fencer's blades, bo jest traktowany jako użytkownik cały czas, tak samo jak bohater, któremu miecz daje zasadę frenzy albo terror. Jeśli model ma talizman, to używa go cały czas. Tak naprawdę jedynym ekwipunkiem, którego "przesuwanie na plecy" jest możliwe, jest tarcza - masz w RB, że modele mogą używać tarcz zawsze, ale w CC tylko wtedy, kiedy nie mają akurat broni zajmujących dwie ręce. Nie widzę po co to komplikować.
Mój miałby 1+ z rerolem i 2raka kasującego sejwaJestem przekonany, że cokolwiek nie ustalimy, nie może wyjść tak piramidalna bzdura, iż model z enchanted shield i dwurakiem ma +2 sv w close combacie.
Fencer blades można "schować w slipki" i też jest dobrze.Wampir używa fencer's blades, bo jest traktowany jako użytkownik cały czas, tak samo jak bohater, któremu miecz daje zasadę frenzy albo terror. Jeśli model ma talizman, to używa go cały czas. Tak naprawdę jedynym ekwipunkiem, którego "przesuwanie na plecy" jest możliwe, jest tarcza - masz w RB, że modele mogą używać tarcz zawsze, ale w CC tylko wtedy, kiedy nie mają akurat broni zajmujących dwie ręce. Nie widzę po co to komplikować.
Zostańmy jednak przy opisie enchanted schield - daje bonus na tej samej zasadzie jak zwykła tarcza - czyli wtedy gdy model ma ją w łapce. Myślę, że to w zupełności wystarczy.
Z tekstu:
"Shield. The bearer counts his armour save as being two points higher than normal, rather than the usual one point that a shield would normally grant"
wystarczyło by wykreślić wytłuszczony fragment i mamy gotową puszkę z dwurakiem.
dobra ok, ale nie ma nic co by zabraniało mi na przykład, złożyć sobie dyskowca z flailem + charmed shield.
Jak sobie latam nie uzywam flaila przecież i co dalej nie mogę hita z cannona na 2+ ignorować?
Jak sobie latam nie uzywam flaila przecież i co dalej nie mogę hita z cannona na 2+ ignorować?
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.
Zostaje jak zostaje. Bearer/Wielder. Wording ES jest troche mylący, ale fragment
ratuje sytuację. Jest więc to shield z dodatkową opcją - kiedy jest używany daje +2. Co do CS zdanie mam takie samo - jest to shield z dodatkową opcją, która jest niezależna od tego czy przedmiot jest używany czy nie. Niedługo panowie wyjdą Wam takie kwiatki, że atakując bronią z zapiskiem "ignores armor" wyłączamy Ward Save na Armor of Destinyrather than the usual one point that a shield would normally grant
Sam sobie odpowiedziałeś w zdaniu o lataniuDurin pisze:dobra ok, ale nie ma nic co by zabraniało mi na przykład, złożyć sobie dyskowca z flailem + charmed shield.
Jak sobie latam nie uzywam flaila przecież i co dalej nie mogę hita z cannona na 2+ ignorować?
Właśnie do tego dąże w opisie CS nie ma nic podobnego do opisu ES. Po prostu jest to tarcza owszem, a to że hit jest ignorowany jest bonusem nie wymagającym użycia, tak jak pisał lidder
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.
Czy banner of Eternal Flame daje knightom chaosu flaming attacks? w końcu ich bronie nie są magicznymi brońmi sensu stricto, które można kupić w dziale magic weapons, ba nie jest dzierżą oni słomek, a ani w AB ani w RB nie ma wypisanej tej broni w dziale Magic Weapons, a wiec wg uściśleń mogą oni korzystać z ognistych ataków, zgadza się?
Podpis usunięty - nieregulaminowy. Administracja
mają encorselled weapon i jest to magiczna broń, flamingi nie działają
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.
Nie mogę znaleźć albo nie ma takiego zapisu. Czy modele z Command Groups muszą zawsze być w centralnej części 1 szeregu i w układzie champions pomiędzy muzykiem a sztandarem. Chciałby stworzyć coś takiego (przy minimalnej liczbie modeli piechoty tworzącej szereg):
XXSMC
XXXXX
XXXXX
XX
gdzie X to są zwykli żołnierze
S - sztandar
M - muzyk
C - czempion
Jeśli się dogrzebiecie do przepisów w którym Command Groups musi być ustawiona w pozycji XSCMX lub XMCSX prosiłbym o przypis.
XXSMC
XXXXX
XXXXX
XX
gdzie X to są zwykli żołnierze
S - sztandar
M - muzyk
C - czempion
Jeśli się dogrzebiecie do przepisów w którym Command Groups musi być ustawiona w pozycji XSCMX lub XMCSX prosiłbym o przypis.
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro.
Muszą być w pierwszym szeregu i tyle. Jedyna kolejność jaka jest podana w ich kontekście to kolejność usuwania w wypadku otrzymywania odpowiedniej ilości ran przez oddział.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
Działa tak długo, jak heros ma jedną ranę.
A konkretniej na jakiej podstawie? Errata pozwala wardowac wiecej niz raz, wiec mozliwe sa dwie sytuacje:
a) hero zostaje na 1 ranie, item sie odpala, dostaje dalsze 3, na wszystkie ma warda 2+, item idzie sie pasc, bo jest one use only
b) hero zostaje na jednej ranie i od tego momentu ma perma warda 2+, choc errata nie usuwa "one use only"
Kto wybral bramke nr 2? O_o I dla wyjasnienia - sam gram WE, ale to sa niezle jaja. Czekam tylko na interpretacje przez analogie, ze np charmed shield pozwala odbijac first hit co faze
a) hero zostaje na 1 ranie, item sie odpala, dostaje dalsze 3, na wszystkie ma warda 2+, item idzie sie pasc, bo jest one use only
b) hero zostaje na jednej ranie i od tego momentu ma perma warda 2+, choc errata nie usuwa "one use only"
Kto wybral bramke nr 2? O_o I dla wyjasnienia - sam gram WE, ale to sa niezle jaja. Czekam tylko na interpretacje przez analogie, ze np charmed shield pozwala odbijac first hit co faze
Nie do końca, traci go jak się wyleczy z przedmiotu albo life'a.Domino pisze:Przyznam się, że też mnie zaskoczyła taka interpretacja. Zawsze było to dla mnie oczywiste, one use to one use, w opisie jest tylko zaznaczone, kiedy te one use się odpala . A tu wychodzi, że z one use robi się permanentny save...