Pytania i odpowiedzi

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1824
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Re: Pytania i odpowiedzi

Post autor: Macias »

A ten pozwala kosztem drugiego oddziału demi (lub czołgu). Osobiście wolałem stary.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

tak na prawdę ten jest dla nas znacznie lepszy :).. daje więcej możliwości.
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4143
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Post autor: krystian1wielki »

Ja gram jednymi demisiami i z dyscypliną - znacznie bardziej mi sie to podoba :P

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1824
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

A ja grałem 2x demi, 2x działo, tank, Więc mi się nowy draft mniej podoba. Choć oczywiście Piotr ma rację i draft 2 tak na oko zwiększy różnorodność rozpisek.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

sorry za spam ale strasznie mi się spodobało a nie wiem gdzie wrzucić :

http://www.youtube.com/watch?v=bMN6CuB6R1c
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Zgrzyt Dupogryz
Wałkarz
Posty: 79
Lokalizacja: Buk

Post autor: Zgrzyt Dupogryz »

W rozpiskach nie widuję od dłuższego czasu pistoliersów. Dlaczego nie dają rady?
Czy dadzą radę rycerze z dwurakami?
Zgrzyt

Awatar użytkownika
Bizim
Falubaz
Posty: 1157
Lokalizacja: Bizim

Post autor: Bizim »

W faq do imperium jest napisane:
Q: If a Witch Hunter is equipped with a magic item such as the
Ring of Volans or the Ruby Ring of Ruin, will any bound spell
effects/magic missiles retain the Killing Blow special rule against the
target of the Witch Hunter’s Accusation rule? (p37)
A: Yes.

W takim razie czy snajper też przenosi się na czary witch huntera?
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3001
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Killing Blow jest z "Every Hit he inflicts ...", a Sniper jest gdy "... choose to Shoot ...", więc dlatego jest zapis tylko o tej jednej zasadzie :wink:
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Bizim
Falubaz
Posty: 1157
Lokalizacja: Bizim

Post autor: Bizim »

Tiaa ale przy KB jest dalej zapis, że działa także na "shooting attacks".

Chyba, że "shooting attacks" oznacza także ataki dystansowe z czarów.
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3001
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Bizim pisze:Tiaa ale przy KB jest dalej zapis, że działa także na "shooting attacks".

Chyba, że "shooting attacks" oznacza także ataki dystansowe z czarów.
Jest zapis o tym, że działa także na Shooting Attacks gdyż w Rule Booku przy KB jest zapisek, że jeśli nie jest napisane inaczej, to działa tylko w Close Combacie :wink:
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Bizim
Falubaz
Posty: 1157
Lokalizacja: Bizim

Post autor: Bizim »

No tak, ale w takim razie rozumiem, że shooting attacks to oznacza zarówno ataki z magii jak i z normalnego strzelania? ;)
Pytam się na przyszłość dla jakiś innych niuansów.
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3001
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Shooting Attacks to Ataki Strzeleckie. Ranged Attacks to zarówno Ataki Strzeleckie, jak i Magia oraz niektóre zasady specjalne. Po prostu przy KB jest zapis o "Hits" ogólnie, zarówno przy Shootingu, a FAQ precyzuje także, że w Magii również. Sniper jest tylko na Strzelanie :)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Bizim
Falubaz
Posty: 1157
Lokalizacja: Bizim

Post autor: Bizim »

Dobra nieważne. W sumie przeczytałem jeszcze raz zasadę WH i zauważyłem to co już zacytowałeś.

A miało być tak pięknie.... :wink:
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3001
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Dodali po prostu Killing Blow na Hitach z Magii. Oznacza to, że jak rzuty To Wound z takiego Fireballa w wybraną Postać będą zawierać 6, to traci ona wszystkie rany bez Armour Save'a i Regeneracji. Snajper pozwala jedynie wykonywać rzuty To Hit w tą Postać przy Strzelaniu gdy jest w oddziale, a Killing Blowa na Magii możesz użyć np. gdy ta Postać stoi samotnie na stole, jak Kowboje lub Postacie na Potworach :D
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Bizim
Falubaz
Posty: 1157
Lokalizacja: Bizim

Post autor: Bizim »

Cóż może kiedyś to zfaqują znowu na korzyść WH. :P
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3001
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Jak dla mnie opcja zabicia POKowca lub Exalteda na Demonicu modelem za 70pkt, który dodatkowo sprawia, że Postacie z Wardem 4+ w moim oddziale mają 2+ Warda na Snajperki z Death jest fajną opcją. Jeśli nawet nie wyjdzie, to coś czuję, że przeciwnik jednak przemyśli możliwość rozproszenia tego czaru i otwiera się ciekawa taktycznie opcja ;)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Bizim
Falubaz
Posty: 1157
Lokalizacja: Bizim

Post autor: Bizim »

Azurix pisze:Jak dla mnie opcja zabicia POKowca lub Exalteda na Demonicu modelem za 70pkt, który dodatkowo sprawia, że Postacie z Wardem 4+ w moim oddziale mają 2+ Warda na Snajperki z Death jest fajną opcją. Jeśli nawet nie wyjdzie, to coś czuję, że przeciwnik jednak przemyśli możliwość rozproszenia tego czaru i otwiera się ciekawa taktycznie opcja ;)
Hmm POKowiec... faktycznie to mnie przekonuje. :) Thx bo już się zastanawiałem do czego mam używać WH którego sobie właśnie kupiłem. ;)
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.

Awatar użytkownika
RedSmoq
Warzywo
Posty: 12
Lokalizacja: Białystok

Post autor: RedSmoq »

Ile pancerza dodaje Arcylektorowi War Altar?

Str. 105, 'Chariot mount', mówi, że rydwan jako 'mount' podlega zasadom 'ridden monsters'.
Na tej samej stronie 'Ridden monsters and armour saves' jest napisane, że postać na potworze ma pancerz o jeden większy, jest też odsyłacz na stronę 82 do kawalerii.
Tam z kolei w 'Cavalry armour saves' mamy zapis, że jeżeli 'mount' posiada barding (np. własny pancerz) pancerz jeźdźca zwiększa się o 2, nie o 1.
War Altar ma własny pancerz.
W związku z tym drugie pytanie, czy ten pancerz liczy się jako 'barding' i spowalnia War Altar?

Pytam bo grałem do tej pory z +2 i barding, a z 'internetów' wynika, że +1 i bez bardingu...
Ostatnio zmieniony 12 mar 2013, o 23:03 przez RedSmoq, łącznie zmieniany 1 raz.
Krew dla Sigmara! Czaszki dla Tronu Imperatora!

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1824
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Nie, altar nie ma nigdzie wpisane, że ma barding. Wobec tego daje lektorowi +1 do asv i śmiga z M8.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
RedSmoq
Warzywo
Posty: 12
Lokalizacja: Białystok

Post autor: RedSmoq »

Macias pisze:Nie, altar nie ma nigdzie wpisane, że ma barding. Wobec tego daje lektorowi +1 do asv i śmiga z M8.
Dzięki
Aczkolwiek mam wątpliwości
Zapis na str. 82 brzmi "(...) if the mount has barding (i.e. armour of its own) (...)"
Krew dla Sigmara! Czaszki dla Tronu Imperatora!

ODPOWIEDZ