VIII edycja kontra szczury

Skaven

Moderator: Hoax

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Re: VIII edycja kontra szczury

Post autor: Lazur »

Grałem takim czymś tylko jeden raz i niestety nie miał okazji za dużo powalczyć, jakiś śmieć tylko zamiótł ale punkty ładnie trzyma. Do tego jeszcze stosuje taki myk. Wystawiam Warlocka za 15 pts ze Skavenbrew, czyli hero wychodzi za 65 pts i daje boosta albo clanratom albo Stormverminom.

@Matusz banner z flaming atakami jest taki sobie, trafisz na jakieś unity z immune to fire i masz kloc bezwartościowy a itemów z odpornością na flaming jest sporo. 2d6 st 2 hitów też szału nie robi ale przydaje się do skuteczniejszego żezania śmiecia a i jakieś elfiaki z To 3 lubią od tego umrzeć.
Obrazek

Awatar użytkownika
Bartas
Chuck Norris
Posty: 640

Post autor: Bartas »

na razie odpoczywam od turniejów (jedynie DMP ale to jeszcze 7 edycja), a o tym myślałem w kontekście bitew z DE na hydrach i WE na treekinach bardziej, z którymi często grywam w klubie. Chociaż od tu i tu wydaje mi się że zejdą w 2-3 tury więc raczej nie przetestuje tego. Wiem niestety że nie jest to uniwersalne combo :)
Lazur pisze:Wystawiam Warlocka za 15 pts ze Skavenbrew, czyli hero wychodzi za 65 pts i daje boosta albo clanratom albo Stormverminom.
niezłe!

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Taaa poczekaj aż w ważnej bitwie rzucisz 6 i stracisz z tego skavenbrewa 25 - 30 sztormów _-_ Jak dla mnie za dużo można stracić co innego jak takiego warlocka dać do slavów - czy frenzy czy hatred na nich to ładna sprawa ; )

Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3850
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

Post autor: KrzysiekW »

Qc-Rat pisze:Taaa poczekaj aż w ważnej bitwie rzucisz 6 i stracisz z tego skavenbrewa 25 - 30 sztormów _-_
Nie inaczej. Grałem taką większą bitwę (wybaczcie niepomalowane modele), i wstawiłem skvenbrew do oddziału ok. 30 clanów. ( na tym zdjęciu w prawym dolnym rogu) Liczyłem że będzie jakiś fajny wynik, a tu wypadła "6". :] Na ostatnim zdjęciu w zalinkownej galerii u góry widać resztki tego oddziału który raptem wziął udział w jendej rundzie HtH... Ściągałem szczury garściami. Całe szczęście był tam warlord na litterze robił za "fillera", np. jeśli chodzi o linie. :) W życiu już nie wstawię skavenbrew do jakiejś drogiej jednostki.

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

30 clanratów to nie jest droga jednostka:P Skavenbrew nie używa się w pierwszej turze tylko zaraz przed walką. Nie jest wyznaczony czas użycia i możesz to zrobić w dowolnym momencie. Możesz nawet wogóle go nie używać jak widzisz że Twój oddział nigdzie nie dojdzie albo nie ma dla niego przeciwnika z którym by sobie nie poradził bez tego a akurat 6 efekt jest super. na hordowym oddziale daje 70 ataków z siłą 3 (ze spearami) a na hordówce to te 3-4 d6 zabitych modeli od pękających z podniety serduszek nie boli.
Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Hmmm faktycznie można użyć kiedy się chce ; ) czyżby obok pana z brass orbem urósł mi w armii drugi elektryk? ^^

Awatar użytkownika
Voodoo
Masakrator
Posty: 2988
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Mam pytanie, bo nie wiem dokładnie jak to jest z magią w 8ed. Według zasad można mieć tylko jeden czar na armię. Elektryk może wymienić jeden czar na piorun, czyli skoro posiada taką zasadę specjalną dwóch elektryków może powtórzyć czar. W takim wypadku szarak, który wylosował piorun może go zatrzymać? On jedynie może wymienić czar na 13'tkę lub teleport.

I w drugą stronę, szarak wymienia czar na teleport, czy inżynier również może go mieć w bitwie?
Obrazek

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

Nie wiem jak jest z kolejnością w tych czarach. Czy może być taka sytuacja:
1) Szarak losuje czar nr 2 błyskawica
2) Warlock zmienia czar na błyskawicę
3) 2-gi Warlock zmienia czar na błyskawicę
Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Moim zdaniem tak to działa (wyjątek to znanie całego lore'a od początku, a przecież my te błyskawice na elektrykach losujemy i zamieniamy, a nie znamy od początku)

Awatar użytkownika
vocal
Masakrator
Posty: 2096
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: vocal »

podstawowy czar seera to skiterleap wiec może go mieć jeśli ktoś już ma (ale jak rzuci po elektryku który już ma błyskawicę to chyba nie może mieć już sam błyskawicy, a jak rzuci przed to moga obaj) a elektryk ma błyskawicę jako podstawowy i też może mieć jak ktoś już ma (i jeśli wylosuje po seerze zajętego już skiterleapa to wydaje mi się że nie może go mieć drugi raz, a jak rzuci przed seerem to obaj mogą).

Piesu
Plankton
Posty: 1

Post autor: Piesu »

Sory, że pytam, ale nigdy nie grałem w wfb i kompletnie nie kumam o czym mówicie.
Czy szczurasy w nowej edycji są mocną armią, czy raczej nie dam rady nawiązać nimi równej walki z przeciwnikami?

Awatar użytkownika
Kefas
Masakrator
Posty: 2586

Post autor: Kefas »

bardzo słaba i bardzo mocna, a czasem to nawet średnia :wink:

Awatar użytkownika
vocal
Masakrator
Posty: 2096
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: vocal »

kiedyś był tylko jeden pewniak- jest to armia hordowa.. teraz już tego nawet nie wiadomo:D
jak nigdy nie grałeś w wfb to czemu czytasz o szczurach? tez bym nie rozumiał o czym inni mówią w kontekście zasad i armii których nie znam, to nie jest dyskusja o mocności tej armii tylko przemyślenia o tym co się zmieniło, jak się teraz będzie grać. a jak zamierasz zbierać armię to oglądnij najpierw figurki i wybierz co sie podoba. chcesz miażdżyć to wybierz HE, to akurat armia chyba najbardziej niezrównoważona na tę edycję.
na moje oko w górnej połowie armii sa szczury, ale nie top 3 na pewno.

Awatar użytkownika
vocal
Masakrator
Posty: 2096
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: vocal »

a tak swoją drogą... myślicie że jakieś szczurze przedmioty na 8ed będa się lepiej sprawdzać dzięki zmianom w zasadach/dodatkowym przedmiotom z rulebooka? albo jakieś ciekawe buildy?

mi na razie chodzi po głowie fellblade na warlordzie (dawniej raczej tylko z masterassem używany) którego obecnie można dostawić do combatu np z boku jak wpadnie jakieś bydlę, dzięki wysokiej I powinien walić przed większością wrogów i zamordować;]
ass zwykły z potionem siły i np weepingiem, permanentny asf i wysoka inicjatywa powinny mu dawać rerole nietrafień.. może być również fajny na wyjęcie stwora/herosa;] kwestia jeszcze jak się teraz gra na ukrywanie herosów, czy trzeba deklarować gdzie jest ukryty jak bywało na turniejach czy nie trzeba jak opisali w armybooku.. też dałoby to nowe możliwości;]

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Małe możliwości ma te assasin imo - a kosztuje sporo, ukrycie... pewnie w którychś slavach ; ) ? Warlord z fellbaldem jest nieprzezywalny - byle co go wciąga bo ochrony nie ma żadnej próbowałem go wpakować w ten biedne ogry żeby miał LoS ale wtedy trafiasz na przeciwnika z deathem i pa - brak warda boli! a z gutterami od boku nie wyjdzie - assasin może przynajmniej to zrobić ; )

Awatar użytkownika
minosso
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 157

Post autor: minosso »

BTW czy ktos wybiera sie z was z wasza horda na Silesiana? I jakie macie odpowiedzi na deathstary i inne komba na pierwszego masterka, czyli co by bylo warto wziasc.

Pozdrawiam

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

IDę - moja kontra to rezygnacja z dzwonka na rzecz dużego klocka sztromów - więcej celów i jak mi rozwali generała z dwellers below to mnie to nie wzruszy ^ ^ Niestety - poza deathstarem opartym na life'ie to nie jest jakieś full wypas combo... wiec być może wrócę do klasyka dzwon + 200 slavów

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

Jakbym jechał (niestety się ie uda) to miałbym 2 katapulty i 1-2 cannon.
Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Park maszynowy imo nie ma porównania z kopem 2x Abomka + Kółko. Działo ... w zasadzie tylko na czołgi reszta to taki dodatek w efekcie bo mało jest ciekawych celów dla niego - a kółko przynajmniej twarde jest i mobilne i ogólnie wkurza ; )

Awatar użytkownika
vocal
Masakrator
Posty: 2096
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: vocal »

też planuję jechać, mam pewną ideę na deathstary ale to surpprise:P muszę go jeszcze potestować trochę.

ODPOWIEDZ