8 edycja- pytania

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
emiel_regis
Oszukista
Posty: 837

Re: 8 edycja- pytania

Post autor: emiel_regis »

W zasadach disruption jest napisane że należy mieć dodatkowy szereg składający się z 5+ modeli. Oznacza to tyle, że bretońskie lance, mostrous infrantry itp. Nie zdejmują szeregów mając samemu rank bonus. Wydaje mi się to po prostu kolejną niezręcznością autorów. Jest szansa żeby to uściślić do brzmienia: A unit with at least +1 or more rank bonus?

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

Rabsp pisze:1. Na oddział nieodporny na F&T szarzuje oddział siejący fear i oddział siejący terror. Musze zdawać oba testy, czy jeden wystarczy?

2. Czy jednostka w CC jest ITP? Chodzi o sytuacje kiedy na jednostke w CC szarzuje terrorysta, musze zdawac terror?
Jesli musze, to w przypadku niezdanego testu uciekam?
1.nie
2.grasz w 6,7 czy 8 ed?. bo zwiewales w 6, itp za walke miales w 7. w 8 terror i strach dziala zupelnie inaczej,test wykonujesz na poczatku kazdej rundy walki. zapraszam do lektury RB

Mac,czar masz rzucony,efekt czaru znasz. cytat odnosi sie do dispellowania RiPow

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

emiel_regis pisze:W zasadach disruption jest napisane że należy mieć dodatkowy szereg składający się z 5+ modeli. Oznacza to tyle, że bretońskie lance, mostrous infrantry itp. Nie zdejmują szeregów mając samemu rank bonus. Wydaje mi się to po prostu kolejną niezręcznością autorów. Jest szansa żeby to uściślić do brzmienia: A unit with at least +1 or more rank bonus?
W RB masz napisane, że monstrous infantry/cavalry/beast traktują odniesienia do pełnego ranku (5+ modeli), jako wymaganie posiadania co najmniej 3+ modeli.
quas pisze:Mac,czar masz rzucony,efekt czaru znasz. cytat odnosi sie do dispellowania RiPow
Nie wiem czy to co powiedziałeś ma jakiś cel. Bo nijak odnosi się to do mojego pytania i zupełnie nie pomogło.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

emiel_regis
Oszukista
Posty: 837

Post autor: emiel_regis »

dzięki, nie doczytałem... A co do RiPu: logicznie byłoby rozpraszać na 25+, bo taka była minimalna casting value dla tego czaru. Co nie zmienia faktu, że interpretacja 15+ jest nielogiczna. Przyjąłbym, że chodzi o ten konkretny czar (którego casting value można też podbić np. drain magic) i wsio

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Mac pisze:Pytanko:
Remains in play spells do not retain the energy
of their casting, and so a Wizard does not need
to beat the original casting dice roll if attempting
a dispel in subsequent turns, but rather the
minimum casting value listed in the spell's
description (so there is no need to make note of
each spell's casting roll).
Mamy czar - The Purple Sun of Xereus - który pewien mag postanowił rzucić w większej wersji, 25+. Udało mu się gdyż wyrzucił 27 lub też dzięki IFce - nie ma to znaczenia. Czy według powyższego zapisu, w kolejnych turach rozpraszamy słoneczko na rzucie 25+, czy też na rzucie 15+ (który, patrząc na opis czaru jest "minimum casting value listed")?
Na 15.
Czar masz jeden a to że ma upgrejda nic nie zmienia w zapisie o dispelowaniu.
Cytat dość jasno stwierdza co i jak się robi.

Ja mam inne pytania:

Czy fast z MoS może strzelać po vanguardzie.
Czy jak kolo od terroru zwiewa [ mojej jednostki ] to czy mogę/muszę go gonić?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

bigpasiak pisze:
Mac pisze:Pytanko:
Remains in play spells do not retain the energy
of their casting, and so a Wizard does not need
to beat the original casting dice roll if attempting
a dispel in subsequent turns, but rather the
minimum casting value listed in the spell's
description (so there is no need to make note of
each spell's casting roll).
Mamy czar - The Purple Sun of Xereus - który pewien mag postanowił rzucić w większej wersji, 25+. Udało mu się gdyż wyrzucił 27 lub też dzięki IFce - nie ma to znaczenia. Czy według powyższego zapisu, w kolejnych turach rozpraszamy słoneczko na rzucie 25+, czy też na rzucie 15+ (który, patrząc na opis czaru jest "minimum casting value listed")?
Na 15.
Czar masz jeden a to że ma upgrejda nic nie zmienia w zapisie o dispelowaniu.
Cytat dość jasno stwierdza co i jak się robi.

Ja mam inne pytania:

Czy fast z MoS może strzelać po vanguardzie.
Czy jak kolo od terroru zwiewa [ mojej jednostki ] to czy mogę/muszę go gonić?
Z tego cytatu wynika, ze rozprasza sie na 25. Minimalna wartosc rzucenia tego czaru to 25. 15 to minimalna wartosc rzucenia mniejszej wersji czaru. A rzucasz wieksza, ktora ma inna wartosc minimalna.
Obrazek

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

bigpasiak pisze:Czy fast z MoS może strzelać po vanguardzie.
Chodzi o "Move or Shot" (prawidłowo Move or Fire)? Jeśli tak, to ruch vanguard nie jest ruchem wykonywanym w grze, tylko przed nią. Pomyśl o nim jak o specyficznym rozstawieniu jednostek z zasadą Scout. Tak, więc fast z zasadą Move or Fire będzie mógł strzelić po wykonaniu ruch vanguard.
bigpasiak pisze:Czy jak kolo od terroru zwiewa [ mojej jednostki ] to czy mogę/muszę go gonić?

Możesz go gonić, ale nie musisz. Jako, że jednostka, która nie zdała terroru, automatycznie wybiera Flee! jako reakcję na szarżę, to dzięki temu Twoja jednostka może wybrać by użyć zasady "Redirecting the Charge" (str.18) - musisz tylko zdać test LD, żeby przekierować szarżę na inną jednostkę. Oczywiście, jeśli nie zdasz testu LD musisz gonić pierwszą jednostkę, przeciwko której deklarowałeś szarżę.

Jeśli chodziło Ci o zupełne zatrzymanie jednostki, która wcześniej deklarowała szarżę, tylko po to by skorzystać z zasady "Run for your lives!", to tak nie możesz zrobić. W dziale "Redirecting the Charge" dają Ci jedyne dwa wyjścia, które możesz wybrać w sytuacji gdy przeciwnik deklarował Flee!
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

bless pisze: Z tego cytatu wynika, ze rozprasza sie na 25. Minimalna wartosc rzucenia tego czaru to 25. 15 to minimalna wartosc rzucenia mniejszej wersji czaru. A rzucasz wieksza, ktora ma inna wartosc minimalna.
Nie.
bless pisze:but rather the
minimum casting value listed in the spell's
description
Minimum casting value dla tego czaru to 15. Tak samo jak wskrzeszenia wcześniej były z różnymi poziomami [ choć to nie były RIP-y ] to nimimalny byś brał ten najniższy prawda? Nie jest napisane minimalny rzucony a minimalny opisany w czarze.
Mac pisze:...
Też tak myślałem.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Rabsp
Masakrator
Posty: 2445
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rabsp »

quas pisze:
Rabsp pisze:1. Na oddział nieodporny na F&T szarzuje oddział siejący fear i oddział siejący terror. Musze zdawać oba testy, czy jeden wystarczy?

2. Czy jednostka w CC jest ITP? Chodzi o sytuacje kiedy na jednostke w CC szarzuje terrorysta, musze zdawac terror?
Jesli musze, to w przypadku niezdanego testu uciekam?
1.nie
2.grasz w 6,7 czy 8 ed?. bo zwiewales w 6, itp za walke miales w 7. w 8 terror i strach dziala zupelnie inaczej,test wykonujesz na poczatku kazdej rundy walki. zapraszam do lektury RB

Mac,czar masz rzucony,efekt czaru znasz. cytat odnosi sie do dispellowania RiPow
super, ale jesli nie zdam tego terroru, to zwiewam z combatu czy poprostu mam ws1?

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3080

Post autor: Morsereg »

Rabsp pisze:
quas pisze:
Rabsp pisze:1. Na oddział nieodporny na F&T szarzuje oddział siejący fear i oddział siejący terror. Musze zdawać oba testy, czy jeden wystarczy?

2. Czy jednostka w CC jest ITP? Chodzi o sytuacje kiedy na jednostke w CC szarzuje terrorysta, musze zdawac terror?
Jesli musze, to w przypadku niezdanego testu uciekam?
1.nie
2.grasz w 6,7 czy 8 ed?. bo zwiewales w 6, itp za walke miales w 7. w 8 terror i strach dziala zupelnie inaczej,test wykonujesz na poczatku kazdej rundy walki. zapraszam do lektury RB

Mac,czar masz rzucony,efekt czaru znasz. cytat odnosi sie do dispellowania RiPow
super, ale jesli nie zdam tego terroru, to zwiewam z combatu czy poprostu mam ws1?
1. zdajesz oba testy bo sa one wykonywane w zupelnie innych fazach. terror zdajesz przy szarzy a fear przed CC.
2. jak jestes w CC i terrorysta na ciebie szarzuje tworzac multicombat to nie zdajesz terroru. natomiast musisz zdawac fear. z samego combata uciekasz tylko po przegraniu walki i nie zdaniu break'a
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Cibi
Mudżahedin
Posty: 258

Post autor: Cibi »

Miałbym ze dwa pytanka:

Monsters & handlers, p. 73:
When the monster suffers an unsaved wound, roll a D6. On a roll of 1-4 the monster suffers the wound as normal, but on a roll of 5-6 a handler model is removed instead
Weźmy hydrę jako przykład. Jak rozumiem, jeśli już uda mi się trafić w hydrę, przebić przez jej T, AS i regenerację, to może się nagle okazać, że tak naprawdę trafiłem załoganta? Równie twardego jak hydra?

I rzecz druga:
Shooting with war machines, p. 109:
Unless specified otherwise, all war machines weapons have the Move or Fire and Slow to Fire special rules.
Bestiary na końcu rulebooka mówi zaś, że Hellcannon to Monster, a nie War Machine. W AB WoChu też nie znalazłem nic, co by mówiło o Move of Fire czy o Slow to Fire. Czy to znaczy że Hellcannon może strzelać po ruchu i w reakcji na szarżę? Czy "Fires as stone thrower" rozwiązuje sprawę?

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Cibi pisze:Weźmy hydrę jako przykład. Jak rozumiem, jeśli już uda mi się trafić w hydrę, przebić przez jej T, AS i regenerację, to może się nagle okazać, że tak naprawdę trafiłem załoganta? Równie twardego jak hydra?
Tak - wyjątkiem jest Hellcannon, który zasadę rozlosowywanie obrażeń ma inną (najpierw trafiasz, potem rozlosowujesz, potem ranisz i bierzesz ewentualne save'y). Opisuje to mniej więcej to, że handlerzy biorą większą ochronę z tego, że mogą się skryć za cielskiem monstra jakie prowadzą do walki.
Cibi pisze:Bestiary na końcu rulebooka mówi zaś, że Hellcannon to Monster, a nie War Machine. W AB WoChu też nie znalazłem nic, co by mówiło o Move of Fire czy o Slow to Fire. Czy to znaczy że Hellcannon może strzelać po ruchu i w reakcji na szarżę? Czy "Fires as stone thrower" rozwiązuje sprawę?
"Fires as stone thrower" rozwiązuje sprawę.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Rabsp
Masakrator
Posty: 2445
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rabsp »

dobrze rozumiem ze ani las ani jeziorko nie tną ruchu? Co do ruchu jest tylko zapisek ze w lesie test dangerous terrain oblewa sie tylko na 1, a w jeziorku na 1 i 2.

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1724
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

Jeżeli traktować jeziora tak samo jak bagna, to są one terenem niebezpiecznym dla wszystkiego co nie jest skirmishem, a kawa, rydwany i monstrous cavalry oblewają ten test na 1 i 2.

Rabsp
Masakrator
Posty: 2445
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rabsp »

ale chodzi mi o samo cięcie ruchu tak jak w 7ed.
Teraz ani las ani jeziorka, bagna itp. nie tna ruchu?

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

nie tną

Pedros
Oszukista
Posty: 856

Post autor: Pedros »

Mac pisze:
Cibi pisze:Weźmy hydrę jako przykład. Jak rozumiem, jeśli już uda mi się trafić w hydrę, przebić przez jej T, AS i regenerację, to może się nagle okazać, że tak naprawdę trafiłem załoganta? Równie twardego jak hydra?
Tak - wyjątkiem jest Hellcannon, który zasadę rozlosowywanie obrażeń ma inną (najpierw trafiasz, potem rozlosowujesz, potem ranisz i bierzesz ewentualne save'y). Opisuje to mniej więcej to, że handlerzy biorą większą ochronę z tego, że mogą się skryć za cielskiem monstra jakie prowadzą do walki.

Niestety tak nie jest:
War Hydra, Special Rules
Change the Beastmasters special rule to “Beastmasters: The
bulk of the War Hydra makes a great shield for the
Beastmasters that drive it, protecting them from missile fire
and close combat attacks. Wounds that would normally be
randomised between the War Hydra and its handlers are
instead all applied against the War Hydra.”
Errata. Zgodnie z tym nie losujemy między Hydrą a beastmastersami.

Ja mam natomiast inne pytanie: Czy jak zginie hydra to czy automatycznie giną poganiacze? Jeśli nie giną, to czy przeciwnik musi ich zabić by miał punkty?

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

W rule booku jest wyraźnie napisane, że nawet jak rzucisz lepszą wersję RiPa to jest on w następnych turach rozproszony jako ten minimalny casting value.
Obrazek

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

Pedros pisze:
Ja mam natomiast inne pytanie: Czy jak zginie hydra to czy automatycznie giną poganiacze? Jeśli nie giną, to czy przeciwnik musi ich zabić by miał punkty?
jak ginie monster, handlersi też giną

kemot
Wodzirej
Posty: 737

Post autor: kemot »

Czy rzucajac czary z power srollem trzeba osignac casting value??

Zablokowany