Pytania ogólne v 2.0
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Pytania ogólne v 2.0
Ehem, FAQ nie był zmieniany od Kwietnia...
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator
- Niles Valera, Agitator
to FAQ GW jest April 2013, więc kawał czasu ten zapis tam istnieje
zasady specjalne nie działają i tyle
mogłeś otwierać to innym programem, nie adobe tylko jakiś gówniany reader, miałem tak samo przez pewien okres otwieranie pdfów w przeglądarce nie pozwalało na efektywne szukanie tekstu
zmieniłem ustawienia programu do otwierania na adobe i działa
a dociągnąłem to fAQ 20 grudnia ponownie i nadal zapis był

mogłeś otwierać to innym programem, nie adobe tylko jakiś gówniany reader, miałem tak samo przez pewien okres otwieranie pdfów w przeglądarce nie pozwalało na efektywne szukanie tekstu
zmieniłem ustawienia programu do otwierania na adobe i działa
a dociągnąłem to fAQ 20 grudnia ponownie i nadal zapis był
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Z tego co zauważyłem żelazną zasadą jest wrzucanie do nazwy pliku daty ostatniej aktualizacji, nie kojarzę wypadku żeby robili jakieś zmiany bez poprawiania nazwy.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator
- Niles Valera, Agitator
Shino dobrze mówi że faq był zmieniany bez zmiany daty. Jednak ta zmiana (wyszczególniona ładnie w linku który podał) nie dotyczyła tego czy specjalne zdolności działają na stompy i breathy tylko tego czy breathy i stompy działają na korzyść specjalnych zdolności.
Ma to wpływ taki że od jakoś grudnia (circa moment zmiany) souleater dany DP sprawia że może on się leczyć ze stompów. Wciąż jednak niezmiennie od kwietnia przynajmniej specjalne zdolności nie przenoszą się na stompy (nie ma S6 za Swooping Strike na gryfie).
Ma to wpływ taki że od jakoś grudnia (circa moment zmiany) souleater dany DP sprawia że może on się leczyć ze stompów. Wciąż jednak niezmiennie od kwietnia przynajmniej specjalne zdolności nie przenoszą się na stompy (nie ma S6 za Swooping Strike na gryfie).
Zgodnie z zasadami w RB straty z jednostek, które mają jeden szereg, niezależnie czy to CC czy magia, usuwa się naprzemiennie. RB5. Czyli gracz WE musiał ściągnąć po 1 koniu z każdego brzegu i nie miał innej możliwości. Misha już o tym napisał.Quaki pisze:Sytuacja mniej więcej taka:misha pisze:co masz na mysli wybierac?
ogólnie to efekty miscasta są magicznymi atakami wg FAQ do RB, skoro są atakami jako takimi to podchodzą pod "resolving unusual attacks" (bo nie są CC) i kroki 4-5-6 z shootingu bla bla bla jest to opisane w RB
zatem zdejmowanie ran z Rank and File powinno być zgodne z ogólnie przyjętym sposobem zdejmowania równomiernego co również jest opisane w RB
masz jakiś przykład to wrzuć
..............![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
gdzieto plagusy z dwoma heraldami na końcu a
to fast WE.
Heraldzmiscastował, nie pamiętam czy plackiem czy w styku, ale oprócz plagusów, dwa konie jeszcze spadały. Pytanie brzmi, czy gracz WE może zdjąć dwa konie z jednego boku i próbować ranić obu bohaterów, czy musi zdjąć po jednym z każdego i traci opcję bicia po jednym heraldzie.
Mi się wydawało, że musi zdejmować po równo, przeciwnik chciał zdejmować jak w cc.
Sytuacja z mastera w Krakowie, nie miała większego znaczenia, tak mi się przypomniało teraz.
Life's a game with save and load features disabled.
pytanie dotyczące drain magica z lore of high magic:
czy ten czar zniweluje efekt withera ze skavenskiej lore of plague (obniżenie taughnessa o -1, nie jest to remains in play ani until next magic phase)
czy ten czar zniweluje efekt withera ze skavenskiej lore of plague (obniżenie taughnessa o -1, nie jest to remains in play ani until next magic phase)
nie ma FAQ ani erraty zmieniającej opis Drain Magic
opis czaru mówi jasno o RiPach i efektach innych czarów nie definiując ich rodzaju, więc powinien kasować to co jest
wynika to wprost z opisu czaru
w ogóle jak pytasz o magię to jest osobny od tego temat a nie pytania o zasady ogólne
opis czaru mówi jasno o RiPach i efektach innych czarów nie definiując ich rodzaju, więc powinien kasować to co jest
wynika to wprost z opisu czaru
w ogóle jak pytasz o magię to jest osobny od tego temat a nie pytania o zasady ogólne

Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Ten efekt zostaje na całą grę i nie jest usuwany przez Drain Magic. Wynika to wprost z opisu czaru Wither.
Tak samo jak nie możesz zdjąć modeli przywróconych przez Regrowth czy przywrócić do życia modeli zabitych jakimś magic missilem. To samo z Inwokacją i modelami przywróconymi dzięki niej do "życia" czy Plague of Rust. Też nie zadziała.
Tak samo jak nie możesz zdjąć modeli przywróconych przez Regrowth czy przywrócić do życia modeli zabitych jakimś magic missilem. To samo z Inwokacją i modelami przywróconymi dzięki niej do "życia" czy Plague of Rust. Też nie zadziała.
Life's a game with save and load features disabled.
dyskutowałbym 
regrowth i inwokacje to inna bajka, czaru nie ma na oddziale, byl uleczyl i tyle
ten jest do konca gry wg opisu z army booka, tak jak wspomniane przez ciebie obniżanie save z metalu, bardzo ładnie, ale
opis Drain Magic usuwa efekt czarów z oddziału, nie określając żadnych kryteriów, niby czemu chcesz te kryteria wprowadzić?
jak ma nie usuwać takich efektów to jakieś uzasadnienie by się przydało, lepsze niż sam opis czaru
może w ogóle do pytan o magię to któryś mod przeniesie?

regrowth i inwokacje to inna bajka, czaru nie ma na oddziale, byl uleczyl i tyle
ten jest do konca gry wg opisu z army booka, tak jak wspomniane przez ciebie obniżanie save z metalu, bardzo ładnie, ale
opis Drain Magic usuwa efekt czarów z oddziału, nie określając żadnych kryteriów, niby czemu chcesz te kryteria wprowadzić?

Drain Magic pisze:in either case, all remain in play spells affecting the target unit are immediately dispelled, and the effects of all other spells on the target unit immediately come to an end.
opisy czasu działania jak wyżej, żeby nie gadać po próżnicyWither pisze:The effect last for the rest of the game
jak ma nie usuwać takich efektów to jakieś uzasadnienie by się przydało, lepsze niż sam opis czaru
może w ogóle do pytan o magię to któryś mod przeniesie?
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
moim zdaniem Misha ma rację i nie ma tu podstawy do porównywania zapis szczegółowy/ogólny.
Jakby wither miał zapis, że nic nie może usunąć tego efektu to wtedy zapis szczegółowy > ogólny.
Wither ma po prostu określone działanie - do końca gry i tyle.
Augment ma określone działanie do początku następnej tury rzucającego i Drain go usuwa.
na tej samej podstawie usuwa też efekt Wither.
Jakby wither miał zapis, że nic nie może usunąć tego efektu to wtedy zapis szczegółowy > ogólny.
Wither ma po prostu określone działanie - do końca gry i tyle.
Augment ma określone działanie do początku następnej tury rzucającego i Drain go usuwa.
na tej samej podstawie usuwa też efekt Wither.
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
nie ma co tu dorabiać teorii co autor miał na myśli, napisane jest jasno o usuwaniu wszystkich efektów czarów
rozpisując na warunki logiczne da sie ten czar usunąć, tak samo dało się krzyczeć do obcych close combatów banshee
rozpisując na warunki logiczne da sie ten czar usunąć, tak samo dało się krzyczeć do obcych close combatów banshee
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
1.Szarża Vargheistów na bok, oraz innej jednostki na przód niszczy wrogą jednostkę. Vargi mają szał, a więc muszą overrunować, są jednak tak ustawione, że manewrem tym nie pokonają ani cala - blokuje je druga moja jednostka. Czy mogę przed wykonaniem overruna zrobić refkę jednostki, która pierwotnie siedziała na przodzie wrogiej, tym samym umożliwić Vargom overrun, czy raczej wpierw powinienem najeżdżać? Jest jakaś konkretna kolejność, czy ustala ją gracz kontrolujący jednostki?
2. Czy po rzuceniu Dance Macabre na unit z herosem, sam heros może wykonać ruch?
2. Czy po rzuceniu Dance Macabre na unit z herosem, sam heros może wykonać ruch?
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
ad.1
RB str. 53 WIPEOUT i później strony 57 restrain pursuit i 58 overrun
sugerują że gracz którego jest tura określa kolejność w jakiej jednostki decydują o overrun/pursuit lub powstrzymują się od tego i reformują.
Jeżeli to twoja tura to decydujesz że jednostka jako pierwsza rezygnuje z pursuit/overrun i się nią reformujesz, a dopiero później działasz varheistami.
ad.2 tak możesz ruszyć się bohaterami z lub w jednostce.
ruch z popychaczki jest normalnym ruchem na 8 cali podczas którego może robić wszystko to co dozwolone podczas normalnego ruchu z wyjątkiem reformów (co jest moim zdaniem mało intuicyjnym uściśleniem).
RB str. 53 WIPEOUT i później strony 57 restrain pursuit i 58 overrun
sugerują że gracz którego jest tura określa kolejność w jakiej jednostki decydują o overrun/pursuit lub powstrzymują się od tego i reformują.
Jeżeli to twoja tura to decydujesz że jednostka jako pierwsza rezygnuje z pursuit/overrun i się nią reformujesz, a dopiero później działasz varheistami.
ad.2 tak możesz ruszyć się bohaterami z lub w jednostce.
ruch z popychaczki jest normalnym ruchem na 8 cali podczas którego może robić wszystko to co dozwolone podczas normalnego ruchu z wyjątkiem reformów (co jest moim zdaniem mało intuicyjnym uściśleniem).
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1