Nasze dzieła i starania czyli rozpiski brodaczy
Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer
- Arbiter Elegancji
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4807
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Nasze dzieła i starania czyli rozpiski brodaczy
Sporo zależy od tego jaką rozpą zagra przeciwnik. Obecnie się najczęściej spotyka dwa modele rozp VC:
1. kloc gwardii, kloce ghuli i maly klocek piechoty (też najczęściej ghule) do trzymania gienia.
2. ława Blodków wypakowana charakterami i kloce ghuli
W drugim modelu można albo zablokować blodki salyerami z dużą ilością czempionów/ lordem-puszką na tarczy albo wystrzelać płonącymi maszynami tylu blodków żeby gienio nie miał LoS'a! i wtedy z niepłonących (najczęściej jak gienio siedzi w czymś co ma regene to daje mu się warda od flamingów) go rozstrzelać. a później jak starczy czasu to rozstrzelać też BSB z regenką. Niestety dobry gracz raczej nie da się zblokować więc lepiej próbować rozstzelać. Niestety w CC dla Dwarfów rozbicie blodków z kompletem herosów graniczy z cudem.
Jeśli chodzi o model pierwszy to genialnie spisują mi się Górnicy w liczbie 20-25 (ze świdrem jeszcze lepiej). Ponieważ mały klocek z generałem dla bezpieczeństwa wystawia się z tylu, wystarczy w pierwszej turze spowolnić tenże klocek lub to co idzie przed nim i w drugiej liczyć że wykopią się minerzy. Wtedy maszyny strzelają w klocek z gieniem by ściągnąć kilka szeregów a na koniec popchnięcie górników z kowadła
Jeśli to się nie powiedzie (np. przeciwnik obstawi sobie gienia eterykami) to duży oddział wychodzący z krawędzi zawsze się przyda do kanapek z np. hamkami. spokojnie rozkręca to 30 czy 40 ghuli a jak w którymś oddziale jest heros z falmingami to można zaryzykować nawet rozkręcenie taką kanapką dużego klocka gwardii.
1. kloc gwardii, kloce ghuli i maly klocek piechoty (też najczęściej ghule) do trzymania gienia.
2. ława Blodków wypakowana charakterami i kloce ghuli
W drugim modelu można albo zablokować blodki salyerami z dużą ilością czempionów/ lordem-puszką na tarczy albo wystrzelać płonącymi maszynami tylu blodków żeby gienio nie miał LoS'a! i wtedy z niepłonących (najczęściej jak gienio siedzi w czymś co ma regene to daje mu się warda od flamingów) go rozstrzelać. a później jak starczy czasu to rozstrzelać też BSB z regenką. Niestety dobry gracz raczej nie da się zblokować więc lepiej próbować rozstzelać. Niestety w CC dla Dwarfów rozbicie blodków z kompletem herosów graniczy z cudem.
Jeśli chodzi o model pierwszy to genialnie spisują mi się Górnicy w liczbie 20-25 (ze świdrem jeszcze lepiej). Ponieważ mały klocek z generałem dla bezpieczeństwa wystawia się z tylu, wystarczy w pierwszej turze spowolnić tenże klocek lub to co idzie przed nim i w drugiej liczyć że wykopią się minerzy. Wtedy maszyny strzelają w klocek z gieniem by ściągnąć kilka szeregów a na koniec popchnięcie górników z kowadła
Jeśli to się nie powiedzie (np. przeciwnik obstawi sobie gienia eterykami) to duży oddział wychodzący z krawędzi zawsze się przyda do kanapek z np. hamkami. spokojnie rozkręca to 30 czy 40 ghuli a jak w którymś oddziale jest heros z falmingami to można zaryzykować nawet rozkręcenie taką kanapką dużego klocka gwardii.
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..
Najnowsza ewolucja mojej rozpy na ojro:
Runelord generał, kowadło, GW, RoFurnace, Spelleater Rune
BSB - AS 1+ z przerzutem, RoFire
30 Warriors GW, FCG
28 Longbeards GW, FCG
10 Kuszo-Rangerów, tarcze, muzyk
30 Hammerers FCG
5 Miners
Klopa 5S, reroll, inżynier
Klopa 4S, reroll, inżynier
Cannon RoForging, RoFire
Organella
Jakieś komentarze? Co byście zmienili? Myślę nad wyrzuceniem RoFire z BSBka, na rzecz np. RoSpeed i kminię czy opłaca się ta 5 minerów - choć w sumie częściej ich używam jako dodatkowego wystawienia i odginaczki niż z wykopki.
Runelord generał, kowadło, GW, RoFurnace, Spelleater Rune
BSB - AS 1+ z przerzutem, RoFire
30 Warriors GW, FCG
28 Longbeards GW, FCG
10 Kuszo-Rangerów, tarcze, muzyk
30 Hammerers FCG
5 Miners
Klopa 5S, reroll, inżynier
Klopa 4S, reroll, inżynier
Cannon RoForging, RoFire
Organella
Jakieś komentarze? Co byście zmienili? Myślę nad wyrzuceniem RoFire z BSBka, na rzecz np. RoSpeed i kminię czy opłaca się ta 5 minerów - choć w sumie częściej ich używam jako dodatkowego wystawienia i odginaczki niż z wykopki.
- papa-smerf
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 134
Gram czymś podobnym i sprawdza się dobrze a co do minerów mi na turnieju sprawdziły się w każdej bitwie pięknie ściągają maszynki armii naporowych a gdy masz np woch to można zyskać turę albo 2 szarżując na tyły np konnicy poświęcając 55 pkt i zyskując np turę opóźnienia są bardzo funkcjonalni i tani.
Na myśl mi przychodzi:
- na katapie S4 przydał by się fire
- dużo Ci się kowadło bije ... wydaje mi się że to zbędny wydatek GW na kowalu - jak kowal sie bije to juz jest fail
- po co tarcze na rangerach ?
- co do BSB to +1armor z przerzutem, odporność na kb i r.furnance to standard - on ma przeżywać chalenge a nie zabijać ja jeszcze dodaje r.of fire na broń zawsze kolejna rzecz do zdejmowania regenki
Na myśl mi przychodzi:
- na katapie S4 przydał by się fire
- dużo Ci się kowadło bije ... wydaje mi się że to zbędny wydatek GW na kowalu - jak kowal sie bije to juz jest fail
- po co tarcze na rangerach ?
- co do BSB to +1armor z przerzutem, odporność na kb i r.furnance to standard - on ma przeżywać chalenge a nie zabijać ja jeszcze dodaje r.of fire na broń zawsze kolejna rzecz do zdejmowania regenki
Ostatnio zmieniony 27 mar 2011, o 18:20 przez papa-smerf, łącznie zmieniany 1 raz.
Rusza u nas świętokrzyska liga wargammera, rospiski stałe format 1978
Mysle o czymś takim, prosze o komentarze.
Kowal 151
sch. Gw
r. of spellbreaking
m.r.fo balance
Kowal 147
sch
r. of spellbreaking
spellereater run
30 warków 315
GW,m+st
20 Longow(rangersow) 315
GW,m+st(r. determination)
Klopa 170
inż
rop x2
roa
klopa 150
inz
rop
roa
rob
Canon 145
inz
rof
rob
Canon 140
inz
rof
25 miners 325
FCG, drill
Organ gun 120
Mysle o czymś takim, prosze o komentarze.
Kowal 151
sch. Gw
r. of spellbreaking
m.r.fo balance
Kowal 147
sch
r. of spellbreaking
spellereater run
30 warków 315
GW,m+st
20 Longow(rangersow) 315
GW,m+st(r. determination)
Klopa 170
inż
rop x2
roa
klopa 150
inz
rop
roa
rob
Canon 145
inz
rof
rob
Canon 140
inz
rof
25 miners 325
FCG, drill
Organ gun 120
Zamiast jednego Kowala dałbym Thane'a, zawsze lepiej mieć kogoś do CC.
Na kowalu dałbym Balance'a i dwa scrolle. Nie stałby w oddziale - ja zawsze takiego pana kitram w najbardziej niedostępnym miejscu w moim deployu i zwykle ma się dobrze ;]
Na kowalu dałbym Balance'a i dwa scrolle. Nie stałby w oddziale - ja zawsze takiego pana kitram w najbardziej niedostępnym miejscu w moim deployu i zwykle ma się dobrze ;]
"Jeździec patrzy na nią. Ciri widzi błysk oczu w szparze wielkiego hełmu, ozdobionego skrzydłami drapieżnego ptaka. Widzi odblask pożaru na szerokiej klindze miecza trzymanego w nisko opuszczonej dłoni."
@papa-smerf - GW na Runelordzie po to żeby miał się czym opędzić od jakiś resztek fastów czy pegaza - wczoraj przykładowo kowadło zjadło 2 Dark Riderów i w swojej turze mogło już walić popychaczki zamiast się z nimi dalej użerać
Tarcze na Rangerach dałem bardziej z przyzwyczajenia - save na 6+ trochę mnie przeraża ale w sumie w ten sposób można parę punktów urwać chociażby właśnie na fire na małej klopie i furnace dla bsb-ka.
Tarcze na Rangerach dałem bardziej z przyzwyczajenia - save na 6+ trochę mnie przeraża ale w sumie w ten sposób można parę punktów urwać chociażby właśnie na fire na małej klopie i furnace dla bsb-ka.
Tak, pamiętam o tym ale mimo to im dałem.. Po przemyśleniu jednak tarcze lecą.
Rangerzy - fakt, trochę drodzy ale dobrze ustawieni potrafią namieszać. Za to po paru testach stwierdzam, że nie przemawia do mnie wielki klocek Longów/warków w scoucie, bo to już zdecydowanie za dużo punktów do stracenia.
Rangerzy - fakt, trochę drodzy ale dobrze ustawieni potrafią namieszać. Za to po paru testach stwierdzam, że nie przemawia do mnie wielki klocek Longów/warków w scoucie, bo to już zdecydowanie za dużo punktów do stracenia.
@pingu
No fakt, zapomniałem, że to zwykle na Runelordzie daję. My bad.
No fakt, zapomniałem, że to zwykle na Runelordzie daję. My bad.
"Jeździec patrzy na nią. Ciri widzi błysk oczu w szparze wielkiego hełmu, ozdobionego skrzydłami drapieżnego ptaka. Widzi odblask pożaru na szerokiej klindze miecza trzymanego w nisko opuszczonej dłoni."
Malujac nowy nabytek do kolekcji slayerow wymyslilem cos takiego na euro:
kowadlo 371
-mr balance,gw
bijacy demony 160
-mr swiftness
-r fire
-r cleaving
bijacy smoki 110
-2x r speed
-mr alaric the mad
10x rengers 115
-gw,music
10xkuszole 135
-gw,misic
30xlongi 465
-gw,fcg,strollaz rune
30xslayers 360
-2xgs
5xminers 55
5xminers 55
mala klopa 150
duza klopa170
cannon 130
organy 120
suma2396 pkt
co o tym sadzicie? jest szansa cos tym ugrac? co byscie zmieili?
szukam optymalnej rozpy na ero z sleyerami ,da sie wogule cos zrobic na nich?
wszelkie uwagi mile widziane
kowadlo 371
-mr balance,gw
bijacy demony 160
-mr swiftness
-r fire
-r cleaving
bijacy smoki 110
-2x r speed
-mr alaric the mad
10x rengers 115
-gw,music
10xkuszole 135
-gw,misic
30xlongi 465
-gw,fcg,strollaz rune
30xslayers 360
-2xgs
5xminers 55
5xminers 55
mala klopa 150
duza klopa170
cannon 130
organy 120
suma2396 pkt
co o tym sadzicie? jest szansa cos tym ugrac? co byscie zmieili?
szukam optymalnej rozpy na ero z sleyerami ,da sie wogule cos zrobic na nich?
wszelkie uwagi mile widziane
"Poproście ich,żeby się nieco uciszyli.Snorri ma małego kaca,-powiedział Snorri.
W:29\D:4\L16
Tomb Kings
W:1\D:0\L:0
galeria moich Krasi: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=10&t=33906
DwarfsArtur pisze:Człowieku to jest temat, o nowym info o krasiach - czy wszyscy musimy wiedzieć z jakich modeli zrobisz bombera ... jak dal mnie możesz nawet w kupę wsadzić parasolkę do drinków
W:29\D:4\L16
Tomb Kings
W:1\D:0\L:0
galeria moich Krasi: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=10&t=33906
rozpę masz bardzo podobną do mojej - poszukaj mojego sprawozdania z DMŚ.
na dziadkach lepiej sprawdzi się break na d6.
jeden oddział górników zboostuj do 15-20. przy takiej rozpie 5 górników nic nie zdziałasz. slayerzy dają możliwość robienia super kanapek- a przy takim układzie, musisz mieć unit walący od tylca z bonusem szeregów i pierdolnięciem.
jest jedna jedyna możliowść- obciąć strzelanie.
w mojej rozpie po naniesieniu poprawek z DMŚ zmieścił się duży kloc górników, 5 górników, 3 kloce do walki wręcz.
na dziadkach lepiej sprawdzi się break na d6.
jeden oddział górników zboostuj do 15-20. przy takiej rozpie 5 górników nic nie zdziałasz. slayerzy dają możliwość robienia super kanapek- a przy takim układzie, musisz mieć unit walący od tylca z bonusem szeregów i pierdolnięciem.
jest jedna jedyna możliowść- obciąć strzelanie.
w mojej rozpie po naniesieniu poprawek z DMŚ zmieścił się duży kloc górników, 5 górników, 3 kloce do walki wręcz.
Chyba nic odkrywczego:
2500 Pts - Dwarfs Army
1 Dwarf Lord @ 266.0 Pts
General; Shieldbearers; Great Weapon; Gromril Armour
#Shield Bearer [0.0]
Runic Armour [90.0]
Master Rune of Steel
Rune of Preservation
Rune of Resistance
1 2 Shield Bearers @ [0.0] Pts
1 Runelord @ 340.0 Pts
Anvil of Doom; Gromril Armour
#Anvil of Doom [0.0]
#Rune of Oath & Honour [0.0]
#Rune of Hearth & Hold [0.0]
#Rune of Wrath & Ruin [0.0]
Runic Armour [25.0]
Rune of Shielding
2 Dwarf Guards @ [0.0] Pts
Shield
1 Anvil of Doom @ [0.0] Pts
1 Thane @ 160.0 Pts
Gromril Armour; Battle Standard
Runic Talisman [20.0]
Rune of Brotherhood
Runic Armour [50.0]
Master Rune of Gromril
Rune of Resistance
1 Master Engineer @ 84.0 Pts
Great Weapon; Dwarf Handgun; Gromril Armour
29 Warriors @ 325.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician
1 Veteran @ [10.0] Pts
29 Rangers @ 445.0 Pts
Great Weapon; Rangers; Heavy Armour; Standard; Musician
1 Greatbeard @ [10.0] Pts
29 Miners @ 355.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician
1 Prospector @ [10.0] Pts
5 Hammerers @ 66.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Musician
5 Miners @ 55.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour
5 Miners @ 55.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour
5 Miners @ 55.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour
1 Grudge Thrower @ 155.0 Pts
Engineering Runes [75.0]
Rune of Accuracy
Rune of Penetrating (x2)
3 Crew @ [0.0] Pts
Light Armour
1 Grudge Thrower @ 135.0 Pts
Engineering Runes [55.0]
Rune of Burning
Rune of Penetrating (x2)
3 Crew @ [0.0] Pts
Light Armour
Models in Army: 119
Total Army Cost: 2496.0
2500 Pts - Dwarfs Army
1 Dwarf Lord @ 266.0 Pts
General; Shieldbearers; Great Weapon; Gromril Armour
#Shield Bearer [0.0]
Runic Armour [90.0]
Master Rune of Steel
Rune of Preservation
Rune of Resistance
1 2 Shield Bearers @ [0.0] Pts
1 Runelord @ 340.0 Pts
Anvil of Doom; Gromril Armour
#Anvil of Doom [0.0]
#Rune of Oath & Honour [0.0]
#Rune of Hearth & Hold [0.0]
#Rune of Wrath & Ruin [0.0]
Runic Armour [25.0]
Rune of Shielding
2 Dwarf Guards @ [0.0] Pts
Shield
1 Anvil of Doom @ [0.0] Pts
1 Thane @ 160.0 Pts
Gromril Armour; Battle Standard
Runic Talisman [20.0]
Rune of Brotherhood
Runic Armour [50.0]
Master Rune of Gromril
Rune of Resistance
1 Master Engineer @ 84.0 Pts
Great Weapon; Dwarf Handgun; Gromril Armour
29 Warriors @ 325.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician
1 Veteran @ [10.0] Pts
29 Rangers @ 445.0 Pts
Great Weapon; Rangers; Heavy Armour; Standard; Musician
1 Greatbeard @ [10.0] Pts
29 Miners @ 355.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician
1 Prospector @ [10.0] Pts
5 Hammerers @ 66.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Musician
5 Miners @ 55.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour
5 Miners @ 55.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour
5 Miners @ 55.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour
1 Grudge Thrower @ 155.0 Pts
Engineering Runes [75.0]
Rune of Accuracy
Rune of Penetrating (x2)
3 Crew @ [0.0] Pts
Light Armour
1 Grudge Thrower @ 135.0 Pts
Engineering Runes [55.0]
Rune of Burning
Rune of Penetrating (x2)
3 Crew @ [0.0] Pts
Light Armour
Models in Army: 119
Total Army Cost: 2496.0
Bene mori praestat, quam trpiter vvere
- Romendakil
- Mudżahedin
- Posty: 251
- Lokalizacja: Kraków
@Motorek
Masz 4 oddziały Górników czyli o jeden za dużo.
Masz 4 oddziały Górników czyli o jeden za dużo.
Rozumiem że Thane BSB stoi w oddziale Rangerów albo minersów? W obu przypadkach zastanawiałbym się nad sensem tego wystawienia - ma niezłego save'a ale oprócz przerzutu i +1 za sztandar niewiele oddziałowi daje w walce a to jednak dużo punktów do stracenia (poza tym, gołe S4 otoczone kolesiami z S5/6).
Próbowałem kiedyś grać na Tanie z Brotherhoodem i dwurakiem i nawet mieszał, ale teraz jakoś punkty są potrzebna na inne rzeczy
A w twoim wypadku możnaby się jeszcze pokusić o zastąpienie re-rolla AS przez MRoChallenge
Próbowałem kiedyś grać na Tanie z Brotherhoodem i dwurakiem i nawet mieszał, ale teraz jakoś punkty są potrzebna na inne rzeczy
A w twoim wypadku możnaby się jeszcze pokusić o zastąpienie re-rolla AS przez MRoChallenge
zdecydowałem na małe zmiany jedno dzialo poszło w niepamięć i 2 kowalipingu pisze:Rusza u nas świętokrzyska liga wargammera, rospiski stałe format 1978
Mysle o czymś takim, prosze o komentarze.
M. Run 243
sch.
r. of spellbreaking x2
m.r.fo balance
30 warków 315
GW,m+st
30 Longow(rangersow) 465
GW,m+st(r. determination)
Klopa 170
inż
rop x2
roa
klopa 150
inz
rop
roa
rob
Canon 145
inz
rof
rob
29 miners 325
FCG, drill
Organ gun 120
Dałem za to Mistrza run co mi dalo troszkę pkt dobiłem rangerów do 30 i minersów do 29 co mi dało 3 porządne kloce do CC
zapodasz ta rozpe ciekaw jestem co tam wsadzilesGrazbird pisze:w mojej rozpie po naniesieniu poprawek z DMŚ zmieścił się duży kloc górników, 5 górników, 3 kloce do walki wręcz.
"Poproście ich,żeby się nieco uciszyli.Snorri ma małego kaca,-powiedział Snorri.
W:29\D:4\L16
Tomb Kings
W:1\D:0\L:0
galeria moich Krasi: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=10&t=33906
DwarfsArtur pisze:Człowieku to jest temat, o nowym info o krasiach - czy wszyscy musimy wiedzieć z jakich modeli zrobisz bombera ... jak dal mnie możesz nawet w kupę wsadzić parasolkę do drinków
W:29\D:4\L16
Tomb Kings
W:1\D:0\L:0
galeria moich Krasi: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=10&t=33906
moja rozpiska na 1200 pkt
BSB - 155 pkt
Asv na 1+
Odporność na KB i poison
Dołączenie do rangerów
Płonące ataki
Runiarz - 145
2xDS
Runa kamiena
+1 s
30 Rangerów/longów - 445
FCG
Klopa - 180
inż.
+2 S
Przerzut znoszenia
cannon - 155
inż
przerzut altyleryjskiej
płonące
strzelanie w każdej turze nawet jeśli był niewypał
organki
w sumie 1200
do tego kontyngent bo to na turniej
7 Tancerzy wojny - 147 pkt
Champion, musican
12 Glade Guardów - 150
musican
Ogólnie plan taki:
BSB do longów koszą tyły.
Bateria altylerii ogarnia śmieci i wali w co sie da
Runiarz w GG i rozprasza ew. czasem powalczy
WD osłaniają maszynki, ew. idą do przodu - zależnie od sytuacji.
BSB - 155 pkt
Asv na 1+
Odporność na KB i poison
Dołączenie do rangerów
Płonące ataki
Runiarz - 145
2xDS
Runa kamiena
+1 s
30 Rangerów/longów - 445
FCG
Klopa - 180
inż.
+2 S
Przerzut znoszenia
cannon - 155
inż
przerzut altyleryjskiej
płonące
strzelanie w każdej turze nawet jeśli był niewypał
organki
w sumie 1200
do tego kontyngent bo to na turniej
7 Tancerzy wojny - 147 pkt
Champion, musican
12 Glade Guardów - 150
musican
Ogólnie plan taki:
BSB do longów koszą tyły.
Bateria altylerii ogarnia śmieci i wali w co sie da
Runiarz w GG i rozprasza ew. czasem powalczy
WD osłaniają maszynki, ew. idą do przodu - zależnie od sytuacji.
Turniejowo nowe WEwenanty pisze: Anioł zagłady przerzuca się na budżetową kawę? Koniec świata (sic!).
12/4/5
Jak by nie liczyć wychodzi mi 170.Abaddon pisze:Klopa - 180
inż.
+2 S
Przerzut znoszenia
Ro Reloading to trochę overkill na cannonie z inżynierkiem i Ro Forging. Masz przerzuty misfire, więc zakładamy, że nie będzie misfire, prawda?Abaddon pisze:cannon - 155
inż
przerzut altyleryjskiej
płonące
strzelanie w każdej turze nawet jeśli był niewypał
Razem 20 wolnych punktów na jakąś kosmetykę.
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.