Vampire Counts vs....

Vampire Counts

Moderator: misha

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Marks
Falubaz
Posty: 1492

Re: Vampire Counts vs....

Post autor: Marks »

Te porywy zrobią dość znaczną różnicę w rozpisce. Osobiście nie wyobrażam sobie rozpiski bez czarującego necro lvl 4, Mortisa, 2 x 2 batów, 1x/2x 5 wilków, unitu ghuli, unitu dużych ghuli żeby mortis zasłaniać. Reszta to już różnie.
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1

gruby100004
Wałkarz
Posty: 87

Post autor: gruby100004 »

hmmm, Crypt Horrors, Ghule, Nietoperze, Wilki i Mortis Engine? Zanotuje, przetestuje, na razie nie sprawdziłem wilków i nietoperzy. :wink: dzięki

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Koniecznie cos z S 7-8. Proponuje v. Lorda z ogre/giant bladem
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

gruby100004 pisze:hmmm, Crypt Horrors, Ghule, Nietoperze, Wilki i Mortis Engine? Zanotuje, przetestuje, na razie nie sprawdziłem wilków i nietoperzy. :wink: dzięki
jeszcze tylko pomyśl jak użyć tych jednostek :) Fell Baty i Wilki to nie są jednostki uderzeniowe.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Władca Nie-śmierci
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 160
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Władca Nie-śmierci »

Jak ułożyć rozpiskę pod skaveny?

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Standardowe rozpiski Wampirów nie radzą sobie?

Generalnie w Skavenach jest dużo zabawek, ale Strzyga sobie poradzi z Abomką, Dzwonem czy Furmanką. Vargheisty mogą zapolować na jakieś maszynki i inne tego typu zabawki. Crypt Horrory skutecznie pokroją wszelkie szczurki, które mają przecież siłę 3 w porywach do 4. Terrorgheistem możesz krzyczeć w Furmankę, Dzwon, czy Abominację (stojąc równolegle z nią, aby zaszarżować nie mogła). No i jakieś Eteryczności jak Spirit Hosty mogą pilnować czy jacyś Gutterzy nie polują na jakieś Gheisty czy Mortisa, czy co tam jest. To takie moje spostrzeżenia :)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Azurix pisze:stojąc równolegle z nią, aby zaszarżować nie mogła
Nie da się zablokować w ten sposób abomki, będzie mogła w takiej sytuacji szarżować.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Abomka ma Random Movement. Oznacza to, że musi najpierw zrobić legalny Pivot (nie wchodząc w bliżej niż 1" od Gejka), a dopiero potem się rzuca na zasięg. Noo, chyba że coś uściślone jest o czym nie wiem, ale to bym prosił o jakiś link.
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=29&t=35294
Wszystko jest pod 'random movement a szarża' i jest to już dość stare uściślenie.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Znalazłem to w tych Uściśleniach:
W przypadku jeżeli wskazany kierunek wymagał wykonania pivota który jest legalny tylko w szarży (musi wejśd poniżej 1 cala z oddziałem/impasem), a w zwykłym ruchu już nie, RM pivotuje się najmocniej jak może by zachowad 1' apart i kooczy swój ruch.
Czyli jak coś stoi obok Abominacji, to ona pivotuje najmocniej jak może aby nie wejść w cal od tego czegoś i Abomka jedzie na wprost. Zupełnie tak jak mówiłem. O czym dokładnie mówisz Macias? :?
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Dokładnie ten fragment tylko dwa zdania wcześniej.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

No wiem, ale jest to zdanie jakie przytoczyłem. Ono nie pozwala się zbliżyć na mniej niż 1" od oddziału. I co teraz? Pamiętaj, że Wirtualny Pivot nie oznacza, że Abominacja ma "wejść" podstawką na jednostkę, a żeby była normalnie Base to Base musiała by się obrócić, COFNĄĆ i dopiero dostawić, co jest jakieś nierealne i nie widzę nic co by to opisywało.

To jest cały cytat:
Random Movement a szarża
Kierunek i zasięg szarży oddziałów z random movement (RM) wyznaczamy przed pivotem. Jak w wyznaczonym kierunku i następnie kulniętym zasięgu jest wróg, następuje szarża i oddział może wejśd w 1 cal od impasów i innych oddziałów, może to zrobid również virtualnym pivotem. Jeżeli w wyznaczonym kierunku i kulniętym zasięgu nie ma wroga, oddział wykonuje zwykły ruch, który zgodnie z zasadami kooczy się w 1 calu od oddziałów i impasów. W przypadku jeżeli wskazany kierunek wymagał wykonania pivota który jest legalny tylko w szarży (musi wejśd poniżej 1 cala z oddziałem/impasem), a w zwykłym ruchu już nie, RM pivotuje się najmocniej jak może by zachowad 1' apart i kooczy swój ruch.
- 1 zdanie oznacza, że wyznaczamy cel ruchu Abomki, ok.
- 2 zdanie określa, że tam gdzie się obrócimy, tam możemy jechać, nawet będąc 1" od oddziału i robiąc to Wirtualnym Pivotem, ale jak to określa warunek szarzy, musimy zetknąć się przodem modelu przynajmniej do 1 punktu strefy jednostki na jakiej Abominacja się znajduje. Jeśli model znajduje się na flance Abominacji względem jej środka 1 cal od niej, to po Wirtualnym Pivocie o 90 stopni Abomka stała by się dłuższa o 2 cale, więc nachodziła by na ten model o cal.
- 3 zdanie przychodzi nam tutaj z pomocą nie pozwalając na taką sytuację.

Jeśli się mylę to proszę mnie uświadomić w tej sytuacji ale konkretami, bo ja to tak rozumiem :roll:
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

tylko to czy jest szarża określasz dopiero po rzucie, więc piwotujesz normalnie (wirtualnie) wchodząc w 1" do przeciwnika, i szarżujesz
kudłaty to gdzieś opisywał :) w każdym razie nie da się zablokować random movement stawiając z boku coś

poza tym 1" to 25,4 mm więć jeśli coś stoi równo 1" od środka abominacji i ta robi pivot, to nie najdziesz na ten model
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

A gdzie to jest opisane, bo ja jakoś nie widzę tej sytuacji? Nadal nie pasuje mi to ostatnie zdanie :?
Ostatnio zmieniony 8 gru 2012, o 21:56 przez Azurix, łącznie zmieniany 2 razy.
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Ostatnie zdanie dotyczy tylko sytuacji w której we wskazanym kierunku i w rzuconym zasięgu nie ma oddziału przeciwnika.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

To tak się zapytam jeszcze. Uściślenia Sędziowskie mają zapis:"Poniższe uściślenia przepisów do gry Warhammer Fantasy Battles mają jedynie charakter informacyjny, nie zastępują ani nie zmieniają zasad opublikowanych przez firmę Games Workshop". W podręczniku jest zapis, że najpierw Pivot, potem rzut na zasięg, a w Uściśleniach najpierw wybór kierunku, potem rzut na zasięg, a na końcu Pivot. Jako że Uściślenia nie mogą (według dewizy) zastąpić ani zmienić zasad podręcznikowych, to należy zignorować zdanie w Uściśleniach, które miało by powodować taką sytuację, nie?
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Ten zapis nie zmienia zasad. Zauważ, że w szarży można wejść pivotem bliżej niż cal od oddziału przeciwnika, ale ponieważ oddziały z RM nie deklarują szarży, więc najpierw trzeba jakoś określić czy dany ruch jest szarżą czy nie. W tym właśnie pomaga to uściślenie.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

No tak, ale podręcznik mówi najpierw o wykonaniu Pivota, a dopiero potem turlaniu kostkami i określa się czy to szarża, a nie odwrotnie. Po prostu RM traci przywilej Pivotowania bliżej niż 1" tak samo jak zyskuje to, że nie musi widzieć tego co szarżuje. Co tutaj do uściślania jest, skoro podręcznik jasno opisuje jaka czynność następuje pierwsza, jaka druga, a jaka trzecia? :?
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Azurix pisze:No tak, ale podręcznik mówi najpierw o wykonaniu Pivota, a dopiero potem turlaniu kostkami i określa się czy to szarża
Nie, pivot jest już częścią szarży
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

zresztą :) Macias podał ci link do rynsztoku z blokowaniem ST w pytaniach 8 edycji, no właśnie sam pivot jako część ruchu jest częścią szarży jeśli ona się uda, a to wiesz dopiero po wyznaczeniu kierunku i rzuceniu kośćmi
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

ODPOWIEDZ