Ciekawostki odnosnie zasad lizakow
Moderator: Ziemko
- lwieserce85
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3082
- Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew
Re: Ciekawostki odnosnie zasad lizakow
1.Czy trzymajac weterana na c.o w kohorcie skinkow kohorta moze strzelac w reakcji na szarze?
2.czy rzut na 5 plus na przejscie zranienia z salamandry na poganiacza dziala w walce wrecz i w odpowiedzi na magiczne pociski?
3.jakie jest naj lepszezlozenie old bloda obecnie? Ja daje helm stegadona i prezerwatywe....ktos ma lepszy pomysl?
2.czy rzut na 5 plus na przejscie zranienia z salamandry na poganiacza dziala w walce wrecz i w odpowiedzi na magiczne pociski?
3.jakie jest naj lepszezlozenie old bloda obecnie? Ja daje helm stegadona i prezerwatywe....ktos ma lepszy pomysl?

6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki
- lwieserce85
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3082
- Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew
Adnotacja do 1.dzis uslyszalem ze skoro oddzial jest głupi ( z powodu c.o) to posiada jedynie reakcje walki .ciesze sie ze tak nie jest gdyz wtedy bez sensu bylo by wystawianie duzych kohort z weteranem doklejonym.

6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki
Imo hw+shield lepsze niż speary. Masz wtedy stały parry save, a dodatkowe ataki ze spearów działają tylko jak jesteś szarżowany.Kolas111 pisze:2 szybkie noobowe pytania.
Saurusy z HW czy spear ?
o co chodzi z tym calym odginaniem skinkami, pozorowana ucieczka itp. ?
Odginanie to spowalnianie wrogiego dużego oddziału poprzez podstawianie mu pod front pod odpowiednim kątem małej i taniej jednostki.
Pozorowaną ucieczkę u lizaków mają Terradon Ridersi i Skink Chiefy na Terradonach. Polega ona na daniu w reakcji na szarżę ucieczki, aby przeciwnik spalił szarżę, a następnie jak uda Ci się zebrać, to możesz normalnie wykonać ruch (nawet marsz) i strzelić takim oddziałem.

Sytuacja z mojej dzisiejszej bitwy
Czy jak chce strzelić Salamandrą w oddział przeciwnika, który widzę i nie jest związany w combacie, ale teoretycznie przy zbyt niskim rzucie na kostkę artyleryjską mogę zachaczyć o combat który toczy się w miejscu pomiędzy Salką a jej celem, to czy muszę ustalić taki tor lotu żeby nie miał możliwości dotknąć jednostki walczącej ?? I co w przypadku jeżeli nie mogę takiego alternatywnego toru lotu zionięcia ustalić, nie mogę go zadeklarować?
Czy jak chce strzelić Salamandrą w oddział przeciwnika, który widzę i nie jest związany w combacie, ale teoretycznie przy zbyt niskim rzucie na kostkę artyleryjską mogę zachaczyć o combat który toczy się w miejscu pomiędzy Salką a jej celem, to czy muszę ustalić taki tor lotu żeby nie miał możliwości dotknąć jednostki walczącej ?? I co w przypadku jeżeli nie mogę takiego alternatywnego toru lotu zionięcia ustalić, nie mogę go zadeklarować?
Musisz ustalić taki tor lotu, żeby nie miał możliwości zahaczenia jednostki związanej walką wręcz; w przypadku braku takiej możliwości, nie możesz oddać strzału.Koorn pisze:Sytuacja z mojej dzisiejszej bitwy
Czy jak chce strzelić Salamandrą w oddział przeciwnika, który widzę i nie jest związany w combacie, ale teoretycznie przy zbyt niskim rzucie na kostkę artyleryjską mogę zachaczyć o combat który toczy się w miejscu pomiędzy Salką a jej celem, to czy muszę ustalić taki tor lotu żeby nie miał możliwości dotknąć jednostki walczącej ?? I co w przypadku jeżeli nie mogę takiego alternatywnego toru lotu zionięcia ustalić, nie mogę go zadeklarować?

- lwieserce85
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3082
- Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew
Magiczne sztNdary zazwyczaj dzialaja na caly oddział.

6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki
Czy slann może rzucać bound spells przez szamanów? W zasadach nie doczytałem się żadnych przeciwwskazań.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.
- lwieserce85
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3082
- Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew
O ile to direct damage albo magic missle to chyba tak. ...

6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki
Powołując się na ograniczenia z ETC (https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... Draft3.pdf)
a dokładniej na to :
● One or more wizards generatingspells from lore of death 1 pool choice
Mam pytanko czy w takim razie Slann z sygnaturkami ( generuje wtedy Spirit Leecha) wypełnia kolejny pkt kompozycji za maga z deathem ?
a dokładniej na to :
● One or more wizards generatingspells from lore of death 1 pool choice
Mam pytanko czy w takim razie Slann z sygnaturkami ( generuje wtedy Spirit Leecha) wypełnia kolejny pkt kompozycji za maga z deathem ?
Maluje na zamówienie więcej info na priv.
Salamander Paintings :
https://www.facebook.com/pages/Salamand ... 74?fref=ts
Salamander Paintings :
https://www.facebook.com/pages/Salamand ... 74?fref=ts
Kiedyś był precyzyjny zapisek w army restrictions u lizaków, że Slann wybierający domenę śmierci to 1 power choice i do tego adnotacja, że nie dotyczy to Slanna z Wandering Deliberations. Teraz tego nie ma, więc nie jestem pewien.
Powiedziałbym jednak, że Slann z Wandering Deliberations tak samo jak high elficki Loremaster of Hoeth nie generują spellów (czyt. nie losują zaklęć) z lore of death, tylko mają przypisaną do siebie znajomość wszystkich 8 sygnaturek, a to co innego.
Ponadto wydaje mi się trochę bez sensu jakby mieli karać ich przy ld 9 za to, że mają do siebie przypisane aż 1 zaklęcie z deatha, którym jest spirit leech odpowiednio scompowany przez 1 power choice'a przy ld 10, lecz dla pewności mógłbyś napisać w temacie ETC 2015 l Army Restrictions, lub też po prostu zapytać się kudłatego.
Przy okazji możesz dowiedzieć się, czy 1 power choice'a kosztują też slannowie z high magic, z którą to mogą podczas gry potencjalnie generować zaklęcia z lore of death.
Powiedziałbym jednak, że Slann z Wandering Deliberations tak samo jak high elficki Loremaster of Hoeth nie generują spellów (czyt. nie losują zaklęć) z lore of death, tylko mają przypisaną do siebie znajomość wszystkich 8 sygnaturek, a to co innego.
Ponadto wydaje mi się trochę bez sensu jakby mieli karać ich przy ld 9 za to, że mają do siebie przypisane aż 1 zaklęcie z deatha, którym jest spirit leech odpowiednio scompowany przez 1 power choice'a przy ld 10, lecz dla pewności mógłbyś napisać w temacie ETC 2015 l Army Restrictions, lub też po prostu zapytać się kudłatego.
Przy okazji możesz dowiedzieć się, czy 1 power choice'a kosztują też slannowie z high magic, z którą to mogą podczas gry potencjalnie generować zaklęcia z lore of death.


W rulebooku na str 162 w "spell generation" znalazłem fragment
Moim zdaniem nadal jest to generowanie. Jest to opisane w tym dziale, a mieści się w 2 części tego argumentu, że wykuliśmy to w jego mocy, na poz budowania armii :/"Ordinarily, each spell can only be known oce in the same army. The only exceptions are where a spell is not generated randomly, such as:
-If a model has no choice over wich spell(s) it knows, either because it is fixes by model`s rules, or because if has 'bought' a specific spell as part of army selection"
@Koorn
Raczej nie. http://warhammer.org.uk/phpBB/viewtopic ... 91&start=0
Jest tam w drugim poście zadane pytanie o generowanie zaklęć i przykład high elfickiego Loremastera of Hoeth (czyli ta sama mechanika zaklęć co Slann z Wandering Deliberations) i odpowiedź kudłacza na nią:
Raczej nie. http://warhammer.org.uk/phpBB/viewtopic ... 91&start=0
Jest tam w drugim poście zadane pytanie o generowanie zaklęć i przykład high elfickiego Loremastera of Hoeth (czyli ta sama mechanika zaklęć co Slann z Wandering Deliberations) i odpowiedź kudłacza na nią:
El peludo pisze:Loremaster of hoeth has fixed spells so doesn't generate them.
