9th Age
Re: 9th Age
Ja osobiście jestem niezbyt zadowolony ze zmian. Skąd pomysł na x2? Czemu nie x10? Przecież daje większe pole do manewru, bo aż do jednych dziesiątych starych punktów. Zmiana systemu znanego, lubianego i dobrze działającego powinna mieć cel.
Dodatkowo, gdzie się podział core tax? W WoDG przeniesiono marudery na koniach do speciali w kalce 1 do 1 ze zmianą kosztów x2. A odliczenie core taxu, który przez ostanie pół roku brylował jako sztandarowy argument dlaczego jednostki w core są przeszacowane, gdzieś się zaplątało?
Masa nie do końca potrzebnych nerfów, bez szerszego spojrzenia na armie, jak na przykład zabranie D3 woundów mantysi + zmiana hellcannona na siłę 7 przy centralce, ale brak jakiejkolwiek zmiany na łatwiejsze radzenie sobie z monsterami przeciwnika, które są największym problemem wochu.
Z każdym kolejnym updatem utwierdzam się niestety w przekonaniu, że nie ma pomysłu/celu do którego ten projekt dąży. Jest jakieś populistyczne stwierdzenie "robimy balans", ale nikt nie argumentuje jak? gdzie? po co? Jest jakaś mało sensowna zabawa z punktami i zasadami, po czym wychodzą problemy z tym związane zmienia się tak, żeby je naprawić i gdzieś znowu brakuje. I tak w koło Macieju.
Wydaje mi się, że RT/BB czy jak to się teraz nazywa, powinno siadać nad każdym podręcznikiem i nad każdą jednostką i najpierw postawić cel istnienia danej jednostki, a potem go realizować. Oddziały powinny mieć jakieś cele na polu bitwy i dobrze ten cel realizować. Takie odginaczki. Ma być tania i szybka. Wychodzą psy, czy fasty. Ma zabijać monstery i twarde puszki przeciwnika, wychodzi gorgona. Ma mordować piechote przeciwnika wychodzą slayerzy czy flagelanci.
Jak przy tej logice sklasyfikować smoka w wochu czy te śmieszne monstery, których nazw nikt nie zna? Podobne pytanie można przełożyć na każdą aktualnie "niegrywalną" jednostkę. Nie ma celu, nie gra.
Dodatkowo, gdzie się podział core tax? W WoDG przeniesiono marudery na koniach do speciali w kalce 1 do 1 ze zmianą kosztów x2. A odliczenie core taxu, który przez ostanie pół roku brylował jako sztandarowy argument dlaczego jednostki w core są przeszacowane, gdzieś się zaplątało?
Masa nie do końca potrzebnych nerfów, bez szerszego spojrzenia na armie, jak na przykład zabranie D3 woundów mantysi + zmiana hellcannona na siłę 7 przy centralce, ale brak jakiejkolwiek zmiany na łatwiejsze radzenie sobie z monsterami przeciwnika, które są największym problemem wochu.
Z każdym kolejnym updatem utwierdzam się niestety w przekonaniu, że nie ma pomysłu/celu do którego ten projekt dąży. Jest jakieś populistyczne stwierdzenie "robimy balans", ale nikt nie argumentuje jak? gdzie? po co? Jest jakaś mało sensowna zabawa z punktami i zasadami, po czym wychodzą problemy z tym związane zmienia się tak, żeby je naprawić i gdzieś znowu brakuje. I tak w koło Macieju.
Wydaje mi się, że RT/BB czy jak to się teraz nazywa, powinno siadać nad każdym podręcznikiem i nad każdą jednostką i najpierw postawić cel istnienia danej jednostki, a potem go realizować. Oddziały powinny mieć jakieś cele na polu bitwy i dobrze ten cel realizować. Takie odginaczki. Ma być tania i szybka. Wychodzą psy, czy fasty. Ma zabijać monstery i twarde puszki przeciwnika, wychodzi gorgona. Ma mordować piechote przeciwnika wychodzą slayerzy czy flagelanci.
Jak przy tej logice sklasyfikować smoka w wochu czy te śmieszne monstery, których nazw nikt nie zna? Podobne pytanie można przełożyć na każdą aktualnie "niegrywalną" jednostkę. Nie ma celu, nie gra.
Tak sobie "poskanowałem wzrokiem" forum 9'tki...
To mnie się nasuwa taka oto myśl: całe szczęście, że była tylko jedna - bo gdyby było więcej to znaczyłoby, że jest gięta i "trza ją" przyciąć tak jak zrobiono to z mega giętymi flagellantami...
A tak, to ciągle mogę złożyć na turniej na 4500pkt giętą opcję: tankietka + 1 działo (trochę przycięte jak wszystkie maszyny ale tylko nieznacznie droższe od poprzedniej wersji)+ 1 inżynier i okrasić tą giętą rozpę imperialnym smokiem.
To nic, że teraz maszyny mogą spadać od byle pierdnięcia. Ważny jest balans, pozorny ale balans. Twórcy nie boją się już że ktoś pozwoli sobie na dwie armatki, czy też na konia dla generała za 40 pkt. Skoro wierchuszka uznała że imperium ma być piechotne to nikt nie będzie podważał tej decyzji i imperium będzie piechotne z wsparciem 1 działa.
Edit: A na dobranoc mocny tekst jednego z modów:
Co w wolnym tłumaczeniu znaczy: Bo widzisz, ktoś tam zabrał tankietkę na ETC. Więc jest to jednostka mega grywalna...But still people take the steam tank, many ETC players for example.[...]The tank is the same.....and not only is it 0-1, it counts towards features, how many times do eos players have to say it needs improvements...... and now it has two restrictions for unit that's not worth those restrictions.......
To mnie się nasuwa taka oto myśl: całe szczęście, że była tylko jedna - bo gdyby było więcej to znaczyłoby, że jest gięta i "trza ją" przyciąć tak jak zrobiono to z mega giętymi flagellantami...
A tak, to ciągle mogę złożyć na turniej na 4500pkt giętą opcję: tankietka + 1 działo (trochę przycięte jak wszystkie maszyny ale tylko nieznacznie droższe od poprzedniej wersji)+ 1 inżynier i okrasić tą giętą rozpę imperialnym smokiem.
To nic, że teraz maszyny mogą spadać od byle pierdnięcia. Ważny jest balans, pozorny ale balans. Twórcy nie boją się już że ktoś pozwoli sobie na dwie armatki, czy też na konia dla generała za 40 pkt. Skoro wierchuszka uznała że imperium ma być piechotne to nikt nie będzie podważał tej decyzji i imperium będzie piechotne z wsparciem 1 działa.
Edit: A na dobranoc mocny tekst jednego z modów:
No kuźwa, że też nie pomyślałem by jechać na jakiegoś mastera z zadrukowanymi karteczkami obrazującymi moją armię...I've not spent any real amount of money yet. I'm probably not going to, until the 2.0 version arrives. I would recommend many people hold off on making large purchases for the game as well. Play the game using Universal Battle, proxies, or even paper figures.
Spokojnie, takich kwiatków jest więcej. W lizaczkach wyrzucili z core units jungle swarmy i dali je bez jakiejkolwiek obniżki punktowej do jungle guerilla, na które jest 30% i gdzie muszą konkurować ze skink hunters, chameleons, weapon beasts i wszystkimi latajcami (terki, ripki i bohaterowie na nich).JarekK pisze:Dodatkowo, gdzie się podział core tax? W WoDG przeniesiono marudery na koniach do speciali w kalce 1 do 1 ze zmianą kosztów x2. A odliczenie core taxu, który przez ostanie pół roku brylował jako sztandarowy argument dlaczego jednostki w core są przeszacowane, gdzieś się zaplątało?
Gościu napisał że dużo osób miało go na ETC, a nie jedna jak twierdzisz. Wzięło go 15 osób na 22 EoS, czyli chyba nie jest takim badziewiem?DarekH pisze:Tak sobie "poskanowałem wzrokiem" forum 9'tki...
Co w wolnym tłumaczeniu znaczy: Bo widzisz, ktoś tam zabrał tankietkę na ETC. Więc jest to jednostka mega grywalna...But still people take the steam tank, many ETC players for example.[...]The tank is the same.....and not only is it 0-1, it counts towards features, how many times do eos players have to say it needs improvements...... and now it has two restrictions for unit that's not worth those restrictions.......
To mnie się nasuwa taka oto myśl: całe szczęście, że była tylko jedna - bo gdyby było więcej to znaczyłoby, że jest gięta i "trza ją" przyciąć tak jak zrobiono to z mega giętymi flagellantami...
Jarek wszystkie klopy dostaly s7. Caly smietnik w frze zdrozal i prawie caly wylecial z core. Masz 15 procent na ciry ja stracilem fasty a dalej mam 25 no i man w lutym masz calkiem nowa ksiazke a 1.2 sluzy do testow to wtf
A kierunek widac wszedzie doskonale. Drozej smietnik slabiej klopy ma zachecic do potworów.
Ps. D3 na mantysi bylo stanowczo przegiete zwlaszcza kiedy mozesz miec na niej 3 plus warda
A kierunek widac wszedzie doskonale. Drozej smietnik slabiej klopy ma zachecic do potworów.
Ps. D3 na mantysi bylo stanowczo przegiete zwlaszcza kiedy mozesz miec na niej 3 plus warda
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
Qcu argument z wardem 3+ bez sensu, bo mag na manticorze nie ma racji bytu. W tym moim zarzucie o core tax bardziej mi chodziło o brak konsekwencji.
Co z tego, że w lutym dostanę nową książkę jak to jest za 4 miesiące i dalej nie widać, żeby ktoś wiedział co ma naprawiać. Nie trzeba wydawać "nowej książki" jak się wie co jest źle i jak to naprawić. Od 0.99 co patch możesz przeczytać, że prace trwają i już niedługo będzie lepiej. Co patch masz tą samą sytuację "trzeba potestować" -> "naprawimy w następnym". Dlatego twierdzę, że nikt tam nie wie co i jak powinno się naprawić.
Dostępne playstyle dla wochu:
Monster truck - brak zmian na + dla stworków, które po prostu są słabe w kombacie
Piechotny defens - nerf dla hellcanonow i zabranie inspire greatness
Jak te zmiany mają sens, to chyba jakiś ukryty albo ja się nie znam.
Pochwalić natomiast muszę za 3W na harbringerze i potanienie kawalerii.
Co z tego, że w lutym dostanę nową książkę jak to jest za 4 miesiące i dalej nie widać, żeby ktoś wiedział co ma naprawiać. Nie trzeba wydawać "nowej książki" jak się wie co jest źle i jak to naprawić. Od 0.99 co patch możesz przeczytać, że prace trwają i już niedługo będzie lepiej. Co patch masz tą samą sytuację "trzeba potestować" -> "naprawimy w następnym". Dlatego twierdzę, że nikt tam nie wie co i jak powinno się naprawić.
Dostępne playstyle dla wochu:
Monster truck - brak zmian na + dla stworków, które po prostu są słabe w kombacie
Piechotny defens - nerf dla hellcanonow i zabranie inspire greatness
Jak te zmiany mają sens, to chyba jakiś ukryty albo ja się nie znam.
Pochwalić natomiast muszę za 3W na harbringerze i potanienie kawalerii.
Czas poswiecony na jeczenie przeznaczcue ma szukanie kmin. Wyjdzcie z pudełka to moze znajdziecie cos do gry. Poza tym patrzcie na wszystkie książki bo ciecua innych woch tez wzamacniaja mimo ze ten i na 1.0 byl calkiem spoko tylko za pozno wpadliscie na ruska rozpe
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
Sądzę, że da się wymyślić ich więcej, ale te dwa są najbardziej ogólne. Obstawiam, że wodg przesunie się troche bardziej w monster-MSU. Zauważyłem, że w innych armiach też poszło sporo nerfów i nie wiadomo jak będzie wyglądać meta i pod co należy się sideować, czyli jesteśmy w fazie 1 "trzeba potestować". Twierdze jedynie, że zmiany nie wyglądają na dogłębnie przemyślane i to, że nowy book wyjdzie za 4 miesiące nic w tej kwestii nie zmienia.
EDIT: Ja nie jęcze, że mam słabego booka, tylko wyrażam swoje obawy Qc.
EDIT: Ja nie jęcze, że mam słabego booka, tylko wyrażam swoje obawy Qc.
Srednia na ETC pokazała, ze orki suabe, a wdg praktycznie idealne ze srednia 9,5
Meta mówi "MSU" a wdg było w tym mega dobre, a nerfów chyba nie dostało d3 na mantysi było przegięte na tle innych monsterków tego typu (wyyyyywerny!!! )
A zmiany jak zmiany, to ino wersja 1.2, a nie 2.0. Zobaczymy co wyjdzie pare armii widać ze nie umio dostosowac (he/se/bretka podobnież)
Meta mówi "MSU" a wdg było w tym mega dobre, a nerfów chyba nie dostało d3 na mantysi było przegięte na tle innych monsterków tego typu (wyyyyywerny!!! )
A zmiany jak zmiany, to ino wersja 1.2, a nie 2.0. Zobaczymy co wyjdzie pare armii widać ze nie umio dostosowac (he/se/bretka podobnież)
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
rozumiem, że poza tym magazynem nie ma jeszcze oficjalnego booka 1,2 ?
Albo_Albo pisze:rozumiem, że poza tym magazynem nie ma jeszcze oficjalnego booka 1,2 ?
a to ten magazyn trzeba sciagnac aby poczytac co nowego thx
LICZNIK: W/D/L od 2012
Brettonia 23/1/13
Lizardmen 1/0/0 <-------- FTW
Brettonia 23/1/13
Lizardmen 1/0/0 <-------- FTW
Fumijako pisze: Przepraszam bardzo, ale mag Khorna na dysku jest rzeczą , którą nie nazwałbym , że jest dla słabych
Jarek - Dymitr wyciągnął WDG z szafy, zagrał pierwszy raz w 9th Age I od razu pudło na masterze - warriorzy są naprawdę fajną armią, ja się zakochałem w mark of lust
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.
Wszystko - hell ridersi są super jednostka za darmo praktycznie ale o ile lepsze są rydwany z re rollem zasięgu szarzy, kowboj na cycku -vanguard, 20 cali ruchu a szarze na 10+swiftstride z rerollem - mega.
Jeszcze przerzuty pogoni i overrunow...
I na deser odpornośc na panikę.
Jeszcze przerzuty pogoni i overrunow...
I na deser odpornośc na panikę.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.