Pytania ogólne v 2.0
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Pytania ogólne v 2.0
pisz jak człowiek co to jest Ostatni Bastion? To jest Last Stand, że BSB ginie po breaku?
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Takie pytanko, skoro w wielu wypakdach rozpiski na turniejach sa sprawdzane przez orgow, czemu nie gramy na niejawne rozpy i mowic o magic itemach dopiero w momencie ich uzycia? Ktos kiedys tak probowal na turnieju jakims?
"The best defense is a good offense." -Gen. George S. Patton
Po namyśle wrzucam tutaj, bo to bardziej zasady niż magia:
Jak zadziała kombinacja "spowalniaczki Slanesha" (Acquiescence & Cacophonic Choir -> dają przeciwnikowi random movement k6, czyli w compulsory movement phase) i popychaczki? Np.:
a) oddział krasnoludków potraktowany Acquiscence a w turze przeciwnika popchnięty kowadłem (move or charge; nie widzę nic o compulsory movement, ale korzystam z ABuildera)?
b) oddział zombi najpierw Acquiescence, a potem Dance Macabre z nekromancji (remaining moves)?
c) jakiś klepacz potraktowany Acquiescence, a potem Steed of Shadows z shadowa (lot jak by była remaining moves phase)
PS. Sorry za mieszankę polsko-angielską, ale zasady zawsze jakoś czytałem po angielsku i teraz polska terminologia mi się plącze...
Jak zadziała kombinacja "spowalniaczki Slanesha" (Acquiescence & Cacophonic Choir -> dają przeciwnikowi random movement k6, czyli w compulsory movement phase) i popychaczki? Np.:
a) oddział krasnoludków potraktowany Acquiscence a w turze przeciwnika popchnięty kowadłem (move or charge; nie widzę nic o compulsory movement, ale korzystam z ABuildera)?
b) oddział zombi najpierw Acquiescence, a potem Dance Macabre z nekromancji (remaining moves)?
c) jakiś klepacz potraktowany Acquiescence, a potem Steed of Shadows z shadowa (lot jak by była remaining moves phase)
PS. Sorry za mieszankę polsko-angielską, ale zasady zawsze jakoś czytałem po angielsku i teraz polska terminologia mi się plącze...
Było to normą w 6tej edycji. Ależ to były czasy.....Ktos kiedys tak probowal na turnieju jakims?
Lord Chaosu killer nad killery wbijający w oddział a potem challenge championem z Black Gem of Gnar(takie zamrożenie obu w challengu bez zadawania uderzeń, ran, savów itp.) i nie ma killera. 25pkt przedmiot, mina gracza chaosu....bezcenna.
@wokrze
sądzę, że to gdzies było
jak masz zasadę random movement to ruszasz się tylko w compulsory
czar popchnięcia mówi o ruchu tak jak w fazie remaining moves, takiego ruchu nie możesz zrobić bo masz aktualnie D6 random, więc stoisz
podobnie ma się rzecz z wychodzeniem herosów, nie opuścisz oddziału który ma random movement, bo opuszczanie jest w fazie Remaing Moves a w tej fazie nie możesz już ruszyć herosa
nie wiem jaki opis ma kowadło dokładnie cytat by sie przydał, ale steed of shadow, vanhels, walk between worlds czy inkantacja TK nie będą działać bo mają napisane as in remaining moves.
sądzę, że to gdzies było
jak masz zasadę random movement to ruszasz się tylko w compulsory
czar popchnięcia mówi o ruchu tak jak w fazie remaining moves, takiego ruchu nie możesz zrobić bo masz aktualnie D6 random, więc stoisz
podobnie ma się rzecz z wychodzeniem herosów, nie opuścisz oddziału który ma random movement, bo opuszczanie jest w fazie Remaing Moves a w tej fazie nie możesz już ruszyć herosa
nie wiem jaki opis ma kowadło dokładnie cytat by sie przydał, ale steed of shadow, vanhels, walk between worlds czy inkantacja TK nie będą działać bo mają napisane as in remaining moves.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Bo 95% graczy woli grać na jawne?Niltag pisze:Takie pytanko, skoro w wielu wypakdach rozpiski na turniejach sa sprawdzane przez orgow, czemu nie gramy na niejawne rozpy i mowic o magic itemach dopiero w momencie ich uzycia? Ktos kiedys tak probowal na turnieju jakims?
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
tak. probowal. nic to nie daje a wiekszosc woli grac na jawne.Niltag pisze: Ktos kiedys tak probowal na turnieju jakims?
Problemy wynikaja wtedy takie przedewszystkim:
Czy bloodliny, gifty itp. sa tajne?
czy znamy koszt poszczegolnych herosow?
jak sa poopisywani herosi w rozpisce (zeby nie zawsze ginal najpierw hero z przerzutem save a nie ten bez).
to byly takie czasy, gdzie ogromna wiekszsoc turniejow byla na jawne rozpiski.Było to normą w 6tej edycji. Ależ to były czasy.....
swoja droga w 6tej edycji nie bylo championa, ktory mogl wziac magiczny przedmiot.
Akurat kowadło działa, dokładny wording to "A single, friendly Dwarf unit (but not a Gyrocopter) may make a normal move (which can be a March or Charge) in the Shooting phase".misha pisze: nie wiem jaki opis ma kowadło dokładnie cytat by sie przydał, ale steed of shadow, vanhels, walk between worlds czy inkantacja TK nie będą działać bo mają napisane as in remaining moves.
Fakt faktem - już wkrótce przestanie to tak działać.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator
- Niles Valera, Agitator
hmm, wg Rulebooka normal move/move to ruch w remaining moves, możesz szarżować lub maszerowaćpanterq pisze:Akurat kowadło działa, dokładny wording to "A single, friendly Dwarf unit (but not a Gyrocopter) may make a normal move (which can be a March or Charge) in the Shooting phase".misha pisze: nie wiem jaki opis ma kowadło dokładnie cytat by sie przydał, ale steed of shadow, vanhels, walk between worlds czy inkantacja TK nie będą działać bo mają napisane as in remaining moves.
Fakt faktem - już wkrótce przestanie to tak działać.
oddział ma na sobie Random Movement D6, ile wg ciebie ruszy się z kowadła? bo normal move korzysta z wartości M tak samo do szarży
mając na sobie random chcesz zaszarżować na 2D6 +M z kowadła? czy ruszyć się 2xM ?
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
misha ma prawdopodobnie rację. Co prawda popychaczka popychaczce nie równa i np. Vanhell mógłby zamienić losową wartość M na 8" tak jak w opisie zaklęcia(które ignoruje wartość M jednostki i daje jej ruch do 8") i prawdopodobnie nie byłoby jakiejś sprzeczności w zastosowaniu obu zaklęć, to jednak głównym powodem niezadziałania popychaczki może być fakt, że popychaczki umożliwiają ruch jednostce tak, jakby były w remaining moves - a oddział z random movement w remaining moves się nie porusza.
Jeśli jednak będzie możliwy ruch po obu zaklęciach to np. z Vanhelem nie będzie problemu. Z WbtW też nie - obie zamieniają wartość M jednostek. Potem jest jednak gorzej.
Tk popychaczka używa już wartości M - problem. Rusza się k6?
Tak samo z kowadła. IMO też k6.
Jeszcze ciekawiej jest w przypadku Steeda - lot ma ustawiony ruch na 10" bo jest zdolnością modelu, nie wartością M. Czy latając model ma swiftride? Bo mając random movement na pewno go nie ma.
Jeśli jednak będzie możliwy ruch po obu zaklęciach to np. z Vanhelem nie będzie problemu. Z WbtW też nie - obie zamieniają wartość M jednostek. Potem jest jednak gorzej.
Tk popychaczka używa już wartości M - problem. Rusza się k6?
Tak samo z kowadła. IMO też k6.
Jeszcze ciekawiej jest w przypadku Steeda - lot ma ustawiony ruch na 10" bo jest zdolnością modelu, nie wartością M. Czy latając model ma swiftride? Bo mając random movement na pewno go nie ma.
czyli popychaczki nie będą działać wliczając kowadło jesli dobrze rozumiemShino pisze:random movement nie zmienia wartosci move. Daje zasade random movement, ktora zmienia sposob poruszania sie oddzialu.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
zaciekawiła mnie kwestia tego co model/oddział widzi czyli Line of Sight.
Wiem, że zwyczajowo gra się w ten sposób, że model widzi w swojej przedniej strefie 90 stopni. Pokusiłem się o poszukanie definicji w booku i oto co znalazłem:
RB str.10 Line of Sight
...For one model to have line of sight to another, you must be able to trace an unblocked line from its eyes to any part of the body (i.e. the head, torso, arms or legs) of the target....
wychodziło by z tego że zakres widzienia modelu/oddziału to nie 90 stopni tylko pełne 180 stopni.
Pomijając oczywiście dowolność w przyklejaniu głowy modelu.
oczywiście na cele szarży pozostaje 90 stopni ponieważ:
RB str. 16
..When you declare a charge, one or more of the models in your unit must be able to trace a line of sight to the enemy unit, and the target must lie at least partially within the charging unit's front arc...
tak samo czary DD i MM wymagają aby cel był w przedniej strefie:
RB str. 31
...The target must lie within the Wizard's forward arc...
i również tak samo przy strzelaniu.
RB str 39
As you might expect, to shoot at an enemy your warriors need to be able to see it. We use two straightforward rules to determine whether or not an enemy can be seen. Firstly, the target enemy unit must he at least partially within the shooting model's forward arc, just as it would if your shooting model wished to declare a charge (if you need to refresh your memory about forward arcs, see page 5). Secondly, the shooting model must be able to trace a line of sight to the target (information on line of sight can be found on page 10).
Możliwe, że ta informacja do niczego się nie przyda skoro i szarżować i czarować i strzelać można tylko do front arc ale warto wiedzieć że zasięg widzenia jednostki jest szerszy niż jej front arc.
Jeżeli coś pominąłem w zasadach to proszę o info.
Wiem, że zwyczajowo gra się w ten sposób, że model widzi w swojej przedniej strefie 90 stopni. Pokusiłem się o poszukanie definicji w booku i oto co znalazłem:
RB str.10 Line of Sight
...For one model to have line of sight to another, you must be able to trace an unblocked line from its eyes to any part of the body (i.e. the head, torso, arms or legs) of the target....
wychodziło by z tego że zakres widzienia modelu/oddziału to nie 90 stopni tylko pełne 180 stopni.
Pomijając oczywiście dowolność w przyklejaniu głowy modelu.
oczywiście na cele szarży pozostaje 90 stopni ponieważ:
RB str. 16
..When you declare a charge, one or more of the models in your unit must be able to trace a line of sight to the enemy unit, and the target must lie at least partially within the charging unit's front arc...
tak samo czary DD i MM wymagają aby cel był w przedniej strefie:
RB str. 31
...The target must lie within the Wizard's forward arc...
i również tak samo przy strzelaniu.
RB str 39
As you might expect, to shoot at an enemy your warriors need to be able to see it. We use two straightforward rules to determine whether or not an enemy can be seen. Firstly, the target enemy unit must he at least partially within the shooting model's forward arc, just as it would if your shooting model wished to declare a charge (if you need to refresh your memory about forward arcs, see page 5). Secondly, the shooting model must be able to trace a line of sight to the target (information on line of sight can be found on page 10).
Możliwe, że ta informacja do niczego się nie przyda skoro i szarżować i czarować i strzelać można tylko do front arc ale warto wiedzieć że zasięg widzenia jednostki jest szerszy niż jej front arc.
Jeżeli coś pominąłem w zasadach to proszę o info.
Ostatnio zmieniony 20 sty 2014, o 14:21 przez White Lion, łącznie zmieniany 1 raz.
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
Ma to znaczenie w przypadku maszyn. I nie jest to ani 90, ani 180. LoS to tak jak zacytowałeś - linia z oczu do potencjalnych celów.
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
tak ale niektóre modele mogą nie mieć oczu - np. steamtank, armata bez konieczności wystawienia załogi.
niektóre modele mogą mieć więcej niż jedną głowę lub więcej niż jedną parę oczu.
niemniej jednak ciekawi mnie czy znajdzie się jakaś zasada w jakiejś armii która może wykorzystać to że line of sight jest większy niż forward arc
___________________________________________________________________________________________________________________
Z maszynami jest różnie, różni ludzie i w różnych klubach różnie się gra, różne są zwyczaje.
Próbując jednak zebrać całość do kupy daje to:
po pierwsze zasady "domykania szarż" czyli Aligning to the enemy:
RB str. 20
Once the charging unit contacts the enemy unit, it must perform a second, bonus wheel if required to bring its front facing into flush contact with the facing of the enemy unit that has been charged, maximising the number of models in base contact on both sides. We refer to this as 'closing the door'.
po drugie określanie strefy jednostki/modelu na potrzeby szarż:
RB str. 21
A charging unit's position when the charge is declared determines whether it charges into the front, flank or rear of the enemy unit. If the charging unit is in the target's frontal zone when the charge is declared then it charges into the front....
i tutaj jest śliczny, duży rysunek z pokazanym oddziałem i jego front, site i rear arc.
po trzecie specjalne zasady maszyn:
RB str. 109
War machine models do not normally have bases, and so the usual convention of measuring to the model's base cannot be used. When measuring to and from the war machine, measure to or from the body of the machine, by which we mean the closest part of the chassis, wheels or the weapon itself...
czyli wszystkie zasady odnoszące się do mierzenia odległości do lub od podstawki zamiast tego odnoszą się do najbliższego elementu maszyny np. koła, lufy itp.
również na tej samej stronie:
..As a war machine does not have a base, units charging a war machine do not have to 'close the door' to align — they just have to complete the charge in such a manner that they are touching the war machine's body ...
i tu rysunek przedstawiający oddział goblinów dostawiony do armaty bez "domykania szarży".
Tak więc obowiązek Align to the enemy jest przy szarżach na maszynę ignorowany.
na koniec
Uściślenia Sędziowskie str 7 War Machines, pivotowanie, podstawki
Ze względów praktycznych na potrzeby gry turniejowej podstawka pod maszyn jest obowiązkowa. Podstawka musi mieć estetycznie
zadowalający kształt który mniej więcej opisuje rzut maszyny, tj. rzut na płaszczyznę poziomą najnowszego dostępnego modelu firmy GW reprezentującego daną machinę. Niedopuszczalne jest ustawienie maszyny na podstawce zdecydowanie mniejszej niż ta na której zmieściłby się oryginalny model - tj nie można w taki sposób osiągnąd żadnych korzyści W przypadku gdy podstawka maszyny jest nieadekwatna lub jej nie ma wszelkie wątpliwości rozwiązuje się na niekorzyść posiadacza maszyny ...
i jeszcze:
RB str. 110
A war machine does not have any flanks or a rear for the purposes of combat results
Tak więc z powyższych wynika że:
- maszyny mają normalne strefy tak jak każda jednostka
- szarżując musimy dostawić się do tej strefy na którą szarżujemy (jak przy szarży na zwykłą jednostkę)
- nie mamy obowiązku "domknąć szarży"
- nie liczymy bonusów za bok lub tył
Jeżeli pominąłem coś w RB to proszę o uwagi.
niektóre modele mogą mieć więcej niż jedną głowę lub więcej niż jedną parę oczu.
niemniej jednak ciekawi mnie czy znajdzie się jakaś zasada w jakiejś armii która może wykorzystać to że line of sight jest większy niż forward arc
___________________________________________________________________________________________________________________
Z maszynami jest różnie, różni ludzie i w różnych klubach różnie się gra, różne są zwyczaje.
Próbując jednak zebrać całość do kupy daje to:
po pierwsze zasady "domykania szarż" czyli Aligning to the enemy:
RB str. 20
Once the charging unit contacts the enemy unit, it must perform a second, bonus wheel if required to bring its front facing into flush contact with the facing of the enemy unit that has been charged, maximising the number of models in base contact on both sides. We refer to this as 'closing the door'.
po drugie określanie strefy jednostki/modelu na potrzeby szarż:
RB str. 21
A charging unit's position when the charge is declared determines whether it charges into the front, flank or rear of the enemy unit. If the charging unit is in the target's frontal zone when the charge is declared then it charges into the front....
i tutaj jest śliczny, duży rysunek z pokazanym oddziałem i jego front, site i rear arc.
po trzecie specjalne zasady maszyn:
RB str. 109
War machine models do not normally have bases, and so the usual convention of measuring to the model's base cannot be used. When measuring to and from the war machine, measure to or from the body of the machine, by which we mean the closest part of the chassis, wheels or the weapon itself...
czyli wszystkie zasady odnoszące się do mierzenia odległości do lub od podstawki zamiast tego odnoszą się do najbliższego elementu maszyny np. koła, lufy itp.
również na tej samej stronie:
..As a war machine does not have a base, units charging a war machine do not have to 'close the door' to align — they just have to complete the charge in such a manner that they are touching the war machine's body ...
i tu rysunek przedstawiający oddział goblinów dostawiony do armaty bez "domykania szarży".
Tak więc obowiązek Align to the enemy jest przy szarżach na maszynę ignorowany.
na koniec
Uściślenia Sędziowskie str 7 War Machines, pivotowanie, podstawki
Ze względów praktycznych na potrzeby gry turniejowej podstawka pod maszyn jest obowiązkowa. Podstawka musi mieć estetycznie
zadowalający kształt który mniej więcej opisuje rzut maszyny, tj. rzut na płaszczyznę poziomą najnowszego dostępnego modelu firmy GW reprezentującego daną machinę. Niedopuszczalne jest ustawienie maszyny na podstawce zdecydowanie mniejszej niż ta na której zmieściłby się oryginalny model - tj nie można w taki sposób osiągnąd żadnych korzyści W przypadku gdy podstawka maszyny jest nieadekwatna lub jej nie ma wszelkie wątpliwości rozwiązuje się na niekorzyść posiadacza maszyny ...
i jeszcze:
RB str. 110
A war machine does not have any flanks or a rear for the purposes of combat results
Tak więc z powyższych wynika że:
- maszyny mają normalne strefy tak jak każda jednostka
- szarżując musimy dostawić się do tej strefy na którą szarżujemy (jak przy szarży na zwykłą jednostkę)
- nie mamy obowiązku "domknąć szarży"
- nie liczymy bonusów za bok lub tył
Jeżeli pominąłem coś w RB to proszę o uwagi.
Ostatnio zmieniony 20 sty 2014, o 15:28 przez White Lion, łącznie zmieniany 1 raz.
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
RB mówi, że nie ma bonusu za szarżę na bok/tył maszyny jak dobrze pamiętam.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A