Zapytania o zielone zasady
Moderator: Kołata
Re: Zapytania o zielone zasady
Ja osobiście nie widzę podstaw do takiego rozwiązania. Jest dość jasno napisane, że maszyny mogą się ruszać, po Waaagh!!! rusza się cała armia, więc jak dla mnie sprawa jasna. Niestety.
-
- Mudżahedin
- Posty: 324
nie przekonuje mnie kwestia waaagh, a maszyn.
gdyby mieli biec z machinami, to by biegli juz w 7ed. takze tej opcji stanowczo nie ma.
teraz obsluga nie moze wybiec bez maszyny, bo cos takiego jak obsluga faktycznie nie istnieje - to sa tokeny ran machiny tylko, intuicyjnie i zgodnie z duchem gry po prostu maszyna stoi w miejscu i czar jej nie tyka. zreszta jak komus zalezy, to moge te tokeny ran poruszyc o 2d6, ba, moge je nawet trzymac poza stolem, albo zamiast figurek obslugi trzymac kostke z zaznaczaniem ran, co za roznica?
gdyby mieli biec z machinami, to by biegli juz w 7ed. takze tej opcji stanowczo nie ma.
teraz obsluga nie moze wybiec bez maszyny, bo cos takiego jak obsluga faktycznie nie istnieje - to sa tokeny ran machiny tylko, intuicyjnie i zgodnie z duchem gry po prostu maszyna stoi w miejscu i czar jej nie tyka. zreszta jak komus zalezy, to moge te tokeny ran poruszyc o 2d6, ba, moge je nawet trzymac poza stolem, albo zamiast figurek obslugi trzymac kostke z zaznaczaniem ran, co za roznica?
(AB str. 41)
PS: NIe wiem czy przewidziałem wszystkie kruczki.
Pierwszy cytat mówi, że załogańci opuszczaja maszynę i biegną na łeb na szyję. (z reszty opisu spella wiemy, że nie wyparowują) Co więcej moga nawet wykonać przypadkowo szarżę, ale tu ratuje nas RB który wyraźnie im tego zabrania. (RB str 109)Waagh pisze:...war machine crem will abandon their machines.
Ale nie zawsze to musi być szarża więc czy maszyna sie poruszy? Nie. Ponieważ załogańci opuszczają swoja maszynę, której to nie moga opuścić ponieważ (RB str. 108 ramka)War Machines pisze:War machine can never charge or march.
Moją tezę popiera jeszcze cytat mówiący, że (RB str. 108 ramka)THE CREW pisze:The crew cannot be charged attacked or otherwise affected separately from their war machine...
Wynika z tego, że sa własciwie tylko ozdobą, która pozwala łatwo oznaczyc 2 parametry dotyczące maszyny.THE CREW pisze:The crew are used only to indicate the remaining number of Wounds and the number of attacks the war machine can make in close combat,
PS: NIe wiem czy przewidziałem wszystkie kruczki.
Naród polski jest wspaniały! Tylko ludzie kur...
ale:
-maszyna moze sie poruszac a de facto rzucasz "ruch" a nie "szarze" (vide czar z 6 i z 7ed)
-jako ze zaloganci sa "przyklejeni do maszyny" to po prostu ja ze soba wezma (zapisek czaru odnosil sie do 7ed zasad)
-nie moga szarzowac, zgoda...wiec nic nie szkodzi by zatrzymali sie 1" od przeciwnika. (nic nowego)
dlatego mimo FAQ do pierdyliona gownianych spraw zapomniano o tych wazniejszych.
ps.wolalbym zeby padlo rozstrzygniecie na twoja korzysc bo to wydaje sie logiczniejsze i szybsze na stole. natomiast sa kontrargumenty ktorych do konca zbic sie nie da.
-maszyna moze sie poruszac a de facto rzucasz "ruch" a nie "szarze" (vide czar z 6 i z 7ed)
-jako ze zaloganci sa "przyklejeni do maszyny" to po prostu ja ze soba wezma (zapisek czaru odnosil sie do 7ed zasad)
-nie moga szarzowac, zgoda...wiec nic nie szkodzi by zatrzymali sie 1" od przeciwnika. (nic nowego)
dlatego mimo FAQ do pierdyliona gownianych spraw zapomniano o tych wazniejszych.
ps.wolalbym zeby padlo rozstrzygniecie na twoja korzysc bo to wydaje sie logiczniejsze i szybsze na stole. natomiast sa kontrargumenty ktorych do konca zbic sie nie da.
Dałem sobie trochę czasu na przemyślenie i doszedłem do wniosku, że tutaj potrzeba głównie dobrej woli, bo inaczej pozostaje gnębienie paragrafu, że wg czaru (który tak wogóle dotyczy teraz 8. ed więc o 7. trzeba teraz zapomnieć) załogańci opuszczają machinę, a nie mogą tego zrobić, więc czar na nich nie działa i w druga stronę. Niby jest to logiczne, ale na pewno wałkowanie tego w koło nie jest rozsądne i na odległość śmierdzi RAW'em i czepialstwem.
Naród polski jest wspaniały! Tylko ludzie kur...
Waaagh nie przesuwa maszyn. Kropka.
Zastanawiam się nad pewnym zastosowaniem herdów.
Weźmy pod uwagę klocek za 90pts (6 gobosów i 9 pomidorków). Jako że ataki muszą wejść w to, z czym styka się oddział to co jeśli postawimy w 1szym rzędzie 6 gobasów, a za nimi squigi? Wszystkie ataki muszą wejść w gobosy (te zapewne zginą), my oddajemy z supportu 6A S5, a później jeszcze (przy założeniu, że wszystkie NG zginęły ) d6 S5 z wilda. Podobnie klocuszek za 60pts (6 zębaczy, 3 NG) ustawiony z NG z przodu. Byle to ochronić przed strzelaniem i mamy tanią, rozpraszającą uwagę przeciwnika bombkę.
Co sądzicie?
Zastanawiam się nad pewnym zastosowaniem herdów.
Weźmy pod uwagę klocek za 90pts (6 gobosów i 9 pomidorków). Jako że ataki muszą wejść w to, z czym styka się oddział to co jeśli postawimy w 1szym rzędzie 6 gobasów, a za nimi squigi? Wszystkie ataki muszą wejść w gobosy (te zapewne zginą), my oddajemy z supportu 6A S5, a później jeszcze (przy założeniu, że wszystkie NG zginęły ) d6 S5 z wilda. Podobnie klocuszek za 60pts (6 zębaczy, 3 NG) ustawiony z NG z przodu. Byle to ochronić przed strzelaniem i mamy tanią, rozpraszającą uwagę przeciwnika bombkę.
Co sądzicie?
Oi,Yahoo82 pisze: Zastanawiam się nad pewnym zastosowaniem herdów.
Weźmy pod uwagę klocek za 90pts (6 gobosów i 9 pomidorków). Jako że ataki muszą wejść w to, z czym styka się oddział to co jeśli postawimy w 1szym rzędzie 6 gobasów, a za nimi squigi? Wszystkie ataki muszą wejść w gobosy (te zapewne zginą), my oddajemy z supportu 6A S5, a później jeszcze (przy założeniu, że wszystkie NG zginęły ) d6 S5 z wilda. Podobnie klocuszek za 60pts (6 zębaczy, 3 NG) ustawiony z NG z przodu. Byle to ochronić przed strzelaniem i mamy tanią, rozpraszającą uwagę przeciwnika bombkę.
Co sądzicie?
mam wrazenie, ze w promieniu 2d6" wiecej bedzie twoich oddzialow niz oddzialow przeciwnika. Z drugiej strony jako ochrona machin to niezly pomysl. Fastom/orlom d6 S5 robi, natomiast maszynom juz nie tak zle.
Ja z kolei zamierzam przetestowac taki trick (stary, niby), mianowicie puszczanie fanatykow przez wlasne oddzialy, ale teraz jakby wiecej herosow, wiec znalazlem miejsce na Mad Cap Mashrooms. I jezeli nie czytam zle, to jesli wyjdzie, ze zadalem swoim orkom 6 hitow, to moge przerzucic kosc. Czyli poprawiam ilosc hitow na przeciwniku i zmniejszam na swoich oddzialach.
hmmm
tylko nie wiem czy za te 60pkt nie wole fasta. na stole ma wieksze mozliwosci. no i z takim herdem sa 2 problemy:
1)animozja.
2)chlopaki moga zebrac ostrzal na dziendoberek. wtedy okoliczne oddzialki tez swoje inkasuja + panika; dla lucznikow wroga calkiem soczysty strzal.
tylko nie wiem czy za te 60pkt nie wole fasta. na stole ma wieksze mozliwosci. no i z takim herdem sa 2 problemy:
1)animozja.
2)chlopaki moga zebrac ostrzal na dziendoberek. wtedy okoliczne oddzialki tez swoje inkasuja + panika; dla lucznikow wroga calkiem soczysty strzal.
Kto mi powie (i uzasadni to cytatem) co nam teraz daje bully w maszynach poza tym, ze dodatkową ranę na maszynie i odpornosc na panike od goblinow?
Mozna uzywac jego LD, albo innych charakterystyk? Maszyna ma sejwa na 6+ (light armour orka)? Jak bully traktowany jest w walce wrecz? Ma osobny atak z wlasnymi charakterystykami (S,T,WS, choppa)?
Z zasad maszyn to wszystko "troche" nie wynika a FAQ orkow tego nie obejmuje...
Mozna uzywac jego LD, albo innych charakterystyk? Maszyna ma sejwa na 6+ (light armour orka)? Jak bully traktowany jest w walce wrecz? Ma osobny atak z wlasnymi charakterystykami (S,T,WS, choppa)?
Z zasad maszyn to wszystko "troche" nie wynika a FAQ orkow tego nie obejmuje...
mozesz uzywac jego armour save'a bouzywasz najwyzszego save'a z zalogantow. Dokladnie tak samo jest z ld. MOze zgiac jako ostatni czyli masz save'a nma goblinach
w walce wrecz ci daje dodatkowy atak od orka on uzywa choppy ale goblinki juz nie
cytatow dokladnych nie podam ale to jest dosc objasnione w dwarfowym aqu i faqach do de i tk
w walce wrecz ci daje dodatkowy atak od orka on uzywa choppy ale goblinki juz nie
cytatow dokladnych nie podam ale to jest dosc objasnione w dwarfowym aqu i faqach do de i tk
Dzieki, Shino!Shino pisze:mozesz uzywac jego armour save'a bouzywasz najwyzszego save'a z zalogantow. Dokladnie tak samo jest z ld. MOze zgiac jako ostatni czyli masz save'a nma goblinach
w walce wrecz ci daje dodatkowy atak od orka on uzywa choppy ale goblinki juz nie
cytatow dokladnych nie podam ale to jest dosc objasnione w dwarfowym aqu i faqach do de i tk
Doprecyzowujac... Rozumiem, ze w walce przeciwnik wybiera, kogo atakuje: orka czy gobliny. I w zaleznosci od wyboru takiego uzywa sie Ws i T. Jezeli ork zostanie zraniony wiecej niz raz, to nadwyzka ran jest marnowana. Sejwa od jego zbroi maszyna ma tylko od ostrzalu? Bo w walce wrecz gobosy juz sa chyba gołe, prawda?