9th Age
Wystarczy odświeżać. Magię i rb mam załadowanego, sylvani ciągle lipa
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
To takie z grubsza podsumowanie
Ogólne zmiany - wszystkie armie:
- Wszystko kosztuje 2x tyle punktów
- Bohaterowie klasy hero mają +1 ranę, ale są trochę drożsi
- Generalnie ceny pieszych bohaterów spadły o jakieś 10%, a różnica w koszcie została dodana do opcji mountów.
- Armie dostały raczej więcej nerfów niż buffów, najbardziej wszystkich zabolą nowe tabelki organizacyjne, które pilnują "klimatu" armii. Strzelanie jest mocniej ograniczone, monstery w większości armii w nieco mniejszym stopniu, a w Bestiach robią, co chcą
- W większości armii liderka na bohaterach obniżona (np. VC max 9, żaby . Sztandar +1 do liderki zamieniony w enchanted, ale wizard nie może go używać, żeby mieć ld 10.
Rulebook
- Ordnance zadaje D3 rany +1 lataczom.
- Wykreślono hidden
- Area attack (mają go wszystkie klopy i niektóre czary): odliczasz X szeregów i każdy szereg dostaje do X hitów (ale nie więcej, niż modeli jest w szeregu).
- Klopa rzuca na trafienie - jak trafi jest area attack X (większość klop ma 4), jedno trafienie z big hitem S7 ordnance. Jak rzuci gałę jest misfire. Jak nie trafi, rzuca ponownie - ew. trafienie jest rozpatrywane bez big hita, z area attack X/2 i siłą S/2. Ignoruje covera jak działo.
- Działo rzuca na trafienie, ignoruje covera i ma zasadę penetrating. Jeden trafiony model w oddziale dostaje big hita. Oddział dostaje w sumie tyle hitów, ile ma szeregów lub rzędów (w zależności, czy strzelasz z przodu czy z boku). Natomiast dodatkowe hity z dział są mega kijowe, jakieś S3 po prostu.
- Bolec jest podobny do działa - też ma zasadę penetrating, też dodatkowe hity S3, ale z AP(6) - więc w teorii lepiej czyści np. lance.
- Flame thrower trafia zawsze na 2+, na 1 misfire. Trafia z zasadą penetrating, ale D3 modele na szereg zamiast jednego. Wszystkie trafione modele dostają "big hitowe" statsy na bliskim zasięgu.
- Regena i fireborn wykluczają się, sporo zmian w magicznych przedmiotach.
- Skirmiszerzy się nie zwijają do combatu (choć sporo jednostek straciło z tej racji zasadę skirmish, a dostało samo light troops)
- Bohaterowie mogą dołączyć do unitu tylko, jeśli starczy im mova do ostatecznej pozycji
- Throwing weapons multiple shots x2
- Budynki totalnie zaorane - generalnie różne wariacje piechoty czy swarmów traktują je jak open terrain ale nie mogą na nich skończyć ruchu - zyskują cover, jeśli przełaziły przez budynek w swoim ostatnim ruchu i w zasadzie taki efekt. Przeszkadzajka terenowa.
- Swift reform nie wymaga testu LD, a dodatkowo muzycy utrudniają oddziałom wroga w 8" maszerowanie (-1 Ld)
- Każdy sztandar dodaje +1CR
- Scoring nie wymaga sztandaru, wystarczy, że jednostka ma zasadę scoring
- Czempion ma tylko +1A, innych bonusów do charakterystyk nie
Ogólne zmiany - wszystkie armie:
- Wszystko kosztuje 2x tyle punktów
- Bohaterowie klasy hero mają +1 ranę, ale są trochę drożsi
- Generalnie ceny pieszych bohaterów spadły o jakieś 10%, a różnica w koszcie została dodana do opcji mountów.
- Armie dostały raczej więcej nerfów niż buffów, najbardziej wszystkich zabolą nowe tabelki organizacyjne, które pilnują "klimatu" armii. Strzelanie jest mocniej ograniczone, monstery w większości armii w nieco mniejszym stopniu, a w Bestiach robią, co chcą
- W większości armii liderka na bohaterach obniżona (np. VC max 9, żaby . Sztandar +1 do liderki zamieniony w enchanted, ale wizard nie może go używać, żeby mieć ld 10.
Rulebook
- Ordnance zadaje D3 rany +1 lataczom.
- Wykreślono hidden
- Area attack (mają go wszystkie klopy i niektóre czary): odliczasz X szeregów i każdy szereg dostaje do X hitów (ale nie więcej, niż modeli jest w szeregu).
- Klopa rzuca na trafienie - jak trafi jest area attack X (większość klop ma 4), jedno trafienie z big hitem S7 ordnance. Jak rzuci gałę jest misfire. Jak nie trafi, rzuca ponownie - ew. trafienie jest rozpatrywane bez big hita, z area attack X/2 i siłą S/2. Ignoruje covera jak działo.
- Działo rzuca na trafienie, ignoruje covera i ma zasadę penetrating. Jeden trafiony model w oddziale dostaje big hita. Oddział dostaje w sumie tyle hitów, ile ma szeregów lub rzędów (w zależności, czy strzelasz z przodu czy z boku). Natomiast dodatkowe hity z dział są mega kijowe, jakieś S3 po prostu.
- Bolec jest podobny do działa - też ma zasadę penetrating, też dodatkowe hity S3, ale z AP(6) - więc w teorii lepiej czyści np. lance.
- Flame thrower trafia zawsze na 2+, na 1 misfire. Trafia z zasadą penetrating, ale D3 modele na szereg zamiast jednego. Wszystkie trafione modele dostają "big hitowe" statsy na bliskim zasięgu.
- Regena i fireborn wykluczają się, sporo zmian w magicznych przedmiotach.
- Skirmiszerzy się nie zwijają do combatu (choć sporo jednostek straciło z tej racji zasadę skirmish, a dostało samo light troops)
- Bohaterowie mogą dołączyć do unitu tylko, jeśli starczy im mova do ostatecznej pozycji
- Throwing weapons multiple shots x2
- Budynki totalnie zaorane - generalnie różne wariacje piechoty czy swarmów traktują je jak open terrain ale nie mogą na nich skończyć ruchu - zyskują cover, jeśli przełaziły przez budynek w swoim ostatnim ruchu i w zasadzie taki efekt. Przeszkadzajka terenowa.
- Swift reform nie wymaga testu LD, a dodatkowo muzycy utrudniają oddziałom wroga w 8" maszerowanie (-1 Ld)
- Każdy sztandar dodaje +1CR
- Scoring nie wymaga sztandaru, wystarczy, że jednostka ma zasadę scoring
- Czempion ma tylko +1A, innych bonusów do charakterystyk nie
Trochę boli ograniczenie na łuki ale za to mamy miliard punktów na szybką kawę. ła
fajne będę grał ^^, szczególnie, ze smok chyba nieco odżył.
Po szybkiej lekturze zmian w głównym podręczniku krótka recenzja, zacznijmy od minusów (a nie ma ich tak znowu wiele ) :
- Nie zrobiono nic z ridden monsters, które były i są jak dla mnie trochę za słabe
- Duplikacja punktów, po co ? Aż tak było to konieczne ? Starzy gracze muszą się przestawiać na nowe liczby, a nowi mogą być trochę przestraszeni
- Poucinanie przedmiotów magicznych - również jak wyżej. Komuś przeszkadzały te przedmioty, a zwłaszcza te, które były rzadko brane ? Zawsze to poszerzenie puli możliwości
Zmiany neutralne:
- Nowe limity - pomysł niby w porządku, ale utrudnia proces tworzenia rozpiski no i niestety przełożenie tego na poszczególne armybooki leży i kwiczy (25 procent łuków dla SE, pomniejszone core w niektórych armiach itp.)
- Magia - zobaczymy jak wyjdzie w praniu, wygląda przyjemnie, ale boli też mniejsza ilość ścieżek i ścięcie armijnych lore'ów
Zmiany na plus :
- likwidacja template'ów - super pomysł, ucięto dużo powodów do sporów przy stole a zasada area attack jest intuicyjna i bardzo zmyślna
- 3 wysokości - również przyjemne uproszczenie
- Scoring nie wymagający sztandarów i przypisany do jednostek - również dobry pomysł i ciekawe uproszczenie
Podsumowując podręcznik główny oceniam na takie 6+/7 na 10 (albo 13/14 na 20 nową miarą xd ), zobaczymy jak wyjdzie w praktyce, trochę zmian jest obiecujących, a kilka zupełnie zbędnych.
- Nie zrobiono nic z ridden monsters, które były i są jak dla mnie trochę za słabe
- Duplikacja punktów, po co ? Aż tak było to konieczne ? Starzy gracze muszą się przestawiać na nowe liczby, a nowi mogą być trochę przestraszeni
- Poucinanie przedmiotów magicznych - również jak wyżej. Komuś przeszkadzały te przedmioty, a zwłaszcza te, które były rzadko brane ? Zawsze to poszerzenie puli możliwości
Zmiany neutralne:
- Nowe limity - pomysł niby w porządku, ale utrudnia proces tworzenia rozpiski no i niestety przełożenie tego na poszczególne armybooki leży i kwiczy (25 procent łuków dla SE, pomniejszone core w niektórych armiach itp.)
- Magia - zobaczymy jak wyjdzie w praniu, wygląda przyjemnie, ale boli też mniejsza ilość ścieżek i ścięcie armijnych lore'ów
Zmiany na plus :
- likwidacja template'ów - super pomysł, ucięto dużo powodów do sporów przy stole a zasada area attack jest intuicyjna i bardzo zmyślna
- 3 wysokości - również przyjemne uproszczenie
- Scoring nie wymagający sztandarów i przypisany do jednostek - również dobry pomysł i ciekawe uproszczenie
Podsumowując podręcznik główny oceniam na takie 6+/7 na 10 (albo 13/14 na 20 nową miarą xd ), zobaczymy jak wyjdzie w praktyce, trochę zmian jest obiecujących, a kilka zupełnie zbędnych.
zrobiono wiele, klopy S7, oradnce w nie ma d3+1, no i pestek będzie pewnie znacznie mniej, do tego maszyny chyba dużo łatwiej będą spadać z dystansu, brak już testów inicjatywy. Jak dla mnie bomba!Milutki pisze:Po szybkiej lekturze zmian w głównym podręczniku krótka recenzja, zacznijmy od minusów (a nie ma ich tak znowu wiele ) :
- Nie zrobiono nic z ridden monsters, które były i są jak dla mnie trochę za słabe
Co do punktów, mogli dać mnożnik x10 i nikt by nawet nie zobaczył zmiany a tak to dziwnie się to liczy
@Kosa
Nie spojrzałem na to z tej strony, w takim razie trochę się zmieniło na plus. Co nie zmienia faktu, że w walce wręcz taki na przykład smok dalej nie jest zbyt wytrzymały - T6 save na 3+ dupy nie urywa, w porównaniu na przykład z bohaterem na jakimś koniu/dysku/na piechotę z T5 save 1+, ward 4+, a szybki zbytnio też nie jest bo to dalej tylko 7/14 cali ruchu.
Nie spojrzałem na to z tej strony, w takim razie trochę się zmieniło na plus. Co nie zmienia faktu, że w walce wręcz taki na przykład smok dalej nie jest zbyt wytrzymały - T6 save na 3+ dupy nie urywa, w porównaniu na przykład z bohaterem na jakimś koniu/dysku/na piechotę z T5 save 1+, ward 4+, a szybki zbytnio też nie jest bo to dalej tylko 7/14 cali ruchu.
ja patrzę z perspektywy tego smoka siódemkowegoMilutki pisze:@Kosa
Nie spojrzałem na to z tej strony, w takim razie trochę się zmieniło na plus. Co nie zmienia faktu, że w walce wręcz taki na przykład smok dalej nie jest zbyt wytrzymały - T6 save na 3+ dupy nie urywa, w porównaniu na przykład z bohaterem na jakimś koniu/dysku/na piechotę z T5 save 1+, ward 4+, a szybki zbytnio też nie jest bo to dalej tylko 7/14 cali ruchu.
inna sprawa, że gry będą na 4,5k(chyba?) czyli smok i... trudno cos tu wepchać sensownego ale pewnie się da
tak z ciekawości jaki był cel tego podwojenia punktowego?
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2332
- Lokalizacja: Oleśnica
Ktoś jest w stanie potwierdzić, że w Dwarven Holds Tanowie mogą teraz brać shieldbearerów jako mount option czy to tylko błąd kopiuj wklej?
str19
For the most balanced gaming experience, we recommend battles around 4500 points.
Ostatnio zmieniony 25 paź 2016, o 21:35 przez thorash, łącznie zmieniany 1 raz.
bo w opcji liczenia pkt masz ze jest na 4500 proponowane; ale ja proponuję byśmy w Pl grali na 5000, i takie robili turnieje, to może za granicą też zaczną
"Jak ja nie cierpię Vampirów"Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.