9th Age

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1075
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Post autor: Klaudel »

Chyba stronka padła.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
We can't stop here. This is bat country.

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1536
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Wystarczy odświeżać. Magię i rb mam załadowanego, sylvani ciągle lipa
Obrazek

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

To takie z grubsza podsumowanie

Ogólne zmiany - wszystkie armie:


- Wszystko kosztuje 2x tyle punktów
- Bohaterowie klasy hero mają +1 ranę, ale są trochę drożsi
- Generalnie ceny pieszych bohaterów spadły o jakieś 10%, a różnica w koszcie została dodana do opcji mountów.
- Armie dostały raczej więcej nerfów niż buffów, najbardziej wszystkich zabolą nowe tabelki organizacyjne, które pilnują "klimatu" armii. Strzelanie jest mocniej ograniczone, monstery w większości armii w nieco mniejszym stopniu, a w Bestiach robią, co chcą ;)
- W większości armii liderka na bohaterach obniżona (np. VC max 9, żaby 8). Sztandar +1 do liderki zamieniony w enchanted, ale wizard nie może go używać, żeby mieć ld 10.

Rulebook


- Ordnance zadaje D3 rany +1 lataczom.
- Wykreślono hidden
- Area attack (mają go wszystkie klopy i niektóre czary): odliczasz X szeregów i każdy szereg dostaje do X hitów (ale nie więcej, niż modeli jest w szeregu).
- Klopa rzuca na trafienie - jak trafi jest area attack X (większość klop ma 4), jedno trafienie z big hitem S7 ordnance. Jak rzuci gałę jest misfire. Jak nie trafi, rzuca ponownie - ew. trafienie jest rozpatrywane bez big hita, z area attack X/2 i siłą S/2. Ignoruje covera jak działo.
- Działo rzuca na trafienie, ignoruje covera i ma zasadę penetrating. Jeden trafiony model w oddziale dostaje big hita. Oddział dostaje w sumie tyle hitów, ile ma szeregów lub rzędów (w zależności, czy strzelasz z przodu czy z boku). Natomiast dodatkowe hity z dział są mega kijowe, jakieś S3 po prostu.
- Bolec jest podobny do działa - też ma zasadę penetrating, też dodatkowe hity S3, ale z AP(6) - więc w teorii lepiej czyści np. lance.
- Flame thrower trafia zawsze na 2+, na 1 misfire. Trafia z zasadą penetrating, ale D3 modele na szereg zamiast jednego. Wszystkie trafione modele dostają "big hitowe" statsy na bliskim zasięgu.
- Regena i fireborn wykluczają się, sporo zmian w magicznych przedmiotach.
- Skirmiszerzy się nie zwijają do combatu (choć sporo jednostek straciło z tej racji zasadę skirmish, a dostało samo light troops)
- Bohaterowie mogą dołączyć do unitu tylko, jeśli starczy im mova do ostatecznej pozycji
- Throwing weapons multiple shots x2
- Budynki totalnie zaorane - generalnie różne wariacje piechoty czy swarmów traktują je jak open terrain ale nie mogą na nich skończyć ruchu - zyskują cover, jeśli przełaziły przez budynek w swoim ostatnim ruchu i w zasadzie taki efekt. Przeszkadzajka terenowa.
- Swift reform nie wymaga testu LD, a dodatkowo muzycy utrudniają oddziałom wroga w 8" maszerowanie (-1 Ld)
- Każdy sztandar dodaje +1CR
- Scoring nie wymaga sztandaru, wystarczy, że jednostka ma zasadę scoring
- Czempion ma tylko +1A, innych bonusów do charakterystyk nie

Aseoks
Chuck Norris
Posty: 403
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Aseoks »

które pilnują "klimatu" armii. Strzelanie jest mocniej ograniczone, XD SE z 25% na łuki XD
_______________________________

Awatar użytkownika
Aku.
Mudżahedin
Posty: 346
Lokalizacja: Warszawa-Izabelin

Post autor: Aku. »

Wygląda ciekawie. Teraz tylko należy grać i testować :D
Obrazek

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1536
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Trochę boli ograniczenie na łuki ale za to mamy miliard punktów na szybką kawę. ła
Obrazek

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

fajne :) będę grał ^^, szczególnie, ze smok chyba nieco odżył.
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Milutki
Mudżahedin
Posty: 315

Post autor: Milutki »

Po szybkiej lekturze zmian w głównym podręczniku krótka recenzja, zacznijmy od minusów (a nie ma ich tak znowu wiele :) ) :
- Nie zrobiono nic z ridden monsters, które były i są jak dla mnie trochę za słabe
- Duplikacja punktów, po co ? Aż tak było to konieczne ? Starzy gracze muszą się przestawiać na nowe liczby, a nowi mogą być trochę przestraszeni
- Poucinanie przedmiotów magicznych - również jak wyżej. Komuś przeszkadzały te przedmioty, a zwłaszcza te, które były rzadko brane ? Zawsze to poszerzenie puli możliwości

Zmiany neutralne:
- Nowe limity - pomysł niby w porządku, ale utrudnia proces tworzenia rozpiski no i niestety przełożenie tego na poszczególne armybooki leży i kwiczy (25 procent łuków dla SE, pomniejszone core w niektórych armiach itp.)
- Magia - zobaczymy jak wyjdzie w praniu, wygląda przyjemnie, ale boli też mniejsza ilość ścieżek i ścięcie armijnych lore'ów

Zmiany na plus :
- likwidacja template'ów - super pomysł, ucięto dużo powodów do sporów przy stole a zasada area attack jest intuicyjna i bardzo zmyślna
- 3 wysokości - również przyjemne uproszczenie
- Scoring nie wymagający sztandarów i przypisany do jednostek - również dobry pomysł i ciekawe uproszczenie

Podsumowując podręcznik główny oceniam na takie 6+/7 na 10 (albo 13/14 na 20 nową miarą xd ), zobaczymy jak wyjdzie w praktyce, trochę zmian jest obiecujących, a kilka zupełnie zbędnych.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

Milutki pisze:Po szybkiej lekturze zmian w głównym podręczniku krótka recenzja, zacznijmy od minusów (a nie ma ich tak znowu wiele :) ) :
- Nie zrobiono nic z ridden monsters, które były i są jak dla mnie trochę za słabe
zrobiono wiele, klopy S7, oradnce w nie ma d3+1, no i pestek będzie pewnie znacznie mniej, do tego maszyny chyba dużo łatwiej będą spadać z dystansu, brak już testów inicjatywy. Jak dla mnie bomba!

Co do punktów, mogli dać mnożnik x10 i nikt by nawet nie zobaczył zmiany a tak to dziwnie się to liczy :)
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

DarekH nie musisz odrywać tarcz GSom :wink:

Awatar użytkownika
Milutki
Mudżahedin
Posty: 315

Post autor: Milutki »

@Kosa

Nie spojrzałem na to z tej strony, w takim razie trochę się zmieniło na plus. Co nie zmienia faktu, że w walce wręcz taki na przykład smok dalej nie jest zbyt wytrzymały - T6 save na 3+ dupy nie urywa, w porównaniu na przykład z bohaterem na jakimś koniu/dysku/na piechotę z T5 save 1+, ward 4+, a szybki zbytnio też nie jest bo to dalej tylko 7/14 cali ruchu.
Obrazek

Awatar użytkownika
Artur
Chuck Norris
Posty: 541
Lokalizacja: Koszalin, Klub Zad Trolla

Post autor: Artur »

Nowa meta na 4k czy 4,5k ?
Obrazek

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

Milutki pisze:@Kosa

Nie spojrzałem na to z tej strony, w takim razie trochę się zmieniło na plus. Co nie zmienia faktu, że w walce wręcz taki na przykład smok dalej nie jest zbyt wytrzymały - T6 save na 3+ dupy nie urywa, w porównaniu na przykład z bohaterem na jakimś koniu/dysku/na piechotę z T5 save 1+, ward 4+, a szybki zbytnio też nie jest bo to dalej tylko 7/14 cali ruchu.
ja patrzę z perspektywy tego smoka siódemkowego ;)
inna sprawa, że gry będą na 4,5k(chyba?) czyli smok i... trudno cos tu wepchać sensownego ale pewnie się da :)
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Albo_Albo
Masakrator
Posty: 2834
Lokalizacja: Krakow Legion
Kontakt:

Post autor: Albo_Albo »

tak z ciekawości jaki był cel tego podwojenia punktowego?

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Uniknięcie zarzutu od gw że skopiowali ich system.

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Ktoś jest w stanie potwierdzić, że w Dwarven Holds Tanowie mogą teraz brać shieldbearerów jako mount option czy to tylko błąd kopiuj wklej?
Obrazek

Awatar użytkownika
Artur
Chuck Norris
Posty: 541
Lokalizacja: Koszalin, Klub Zad Trolla

Post autor: Artur »

Dziwne, skąd info ze meta będzie 4500 ? Przecież 2500 x 2 = 5000, przy tych kosztach wypada mi jeden oddział ze starej rozpiski ...
Obrazek

Awatar użytkownika
thorash
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 161
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Post autor: thorash »

str19
For the most balanced gaming experience, we recommend battles around 4500 points.
Ostatnio zmieniony 25 paź 2016, o 21:35 przez thorash, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2064
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Post autor: Janus »

bo w opcji liczenia pkt masz ze jest na 4500 proponowane; ale ja proponuję byśmy w Pl grali na 5000, i takie robili turnieje, to może za granicą też zaczną :D
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

Awatar użytkownika
Abrasus
Falubaz
Posty: 1031
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Abrasus »

Gra była w sporej mierze balansowana na 4500, brane było to pod uwagę przy sprawdzaniu jakie combosy wchodzą a jakie nie powinny. Granie na 5000 byłoby kompletnie bez sensu.

Barb - fajne podsumowanie ;)

ODPOWIEDZ