Ogrowe rozpiski
Moderator: Afro
Re: Ogrowe rozpiski
Dzięki za rady. niektóre wziąłem pod uwagę, innych nie z różnych względów - na przykład żeby mieć WYSIWYG efektem jest poniższa rozpa, która mi jako zielonemu graczowi się podoba i trzyma klimat jaki założyłem sobie w poprzednich edycjach...
2400 Pts - Ogre Kingdoms Army
1 * Slaughtermaster @ 383.0 Pts
General; Magic Level 4; Lore of Death; Iron Fist
Greedy Fist [40.0]
Warrior Bane [5.0]
Armour of Destiny [50.0]
1 Bruiser @ 198.0 Pts
Iron Fist; Heavy Armour; Battle Standard
Rune Maw Banner [60.0]
1 Butcher @ 194.0 Pts
Magic Level 2; Lore of the Great Maw; Great Weapon
Hellheart [50.0]
1 Bruiser @ 159.0 Pts (gdzieś Crown of Command trzeba wcisnąć)
Heavy Armour
Crown of Command [35.0]
Enchanted Shield [5.0]
Biting Blade [10.0]
8 Ironguts @ 389.0 Pts
FCG; Great Weapon; Heavy Armour;
Standard of Discipline [15.0]
3 Ogres @ 96.0 Pts (tutaj wygrał WYSIWYG)
Iron Fist; Light Armour
4 Ogres @ 138.0 Pts (jw)
Iron Fist; Light Armour; Musician
1 Gorger @ 90.0 Pts
Frenzy
1 Gorger @ 90.0 Pts
Frenzy
3 Leadbelchers @ 139.0 Pts
Light Armour; Musician
4 Leadbelchers @ 182.0 Pts
Light Armour; Musician
4 Maneaters (heavy armour) @ 299.0 Pts
Poisoned Attacks; Scouts
Brace of Ogre Pistols;
Banner of Swiftness [15.0]
1 Sabretusk Pack @ 21.0 Pts
1 Sabretusk Pack @ 21.0 Pts
Models in Army: 31
Total Army Cost: 2399.0
Dla wszystkich którzy nie czytają od początku lub kilku postów wcześniej - nie mam Ironblastera i kawalerii.
2400 Pts - Ogre Kingdoms Army
1 * Slaughtermaster @ 383.0 Pts
General; Magic Level 4; Lore of Death; Iron Fist
Greedy Fist [40.0]
Warrior Bane [5.0]
Armour of Destiny [50.0]
1 Bruiser @ 198.0 Pts
Iron Fist; Heavy Armour; Battle Standard
Rune Maw Banner [60.0]
1 Butcher @ 194.0 Pts
Magic Level 2; Lore of the Great Maw; Great Weapon
Hellheart [50.0]
1 Bruiser @ 159.0 Pts (gdzieś Crown of Command trzeba wcisnąć)
Heavy Armour
Crown of Command [35.0]
Enchanted Shield [5.0]
Biting Blade [10.0]
8 Ironguts @ 389.0 Pts
FCG; Great Weapon; Heavy Armour;
Standard of Discipline [15.0]
3 Ogres @ 96.0 Pts (tutaj wygrał WYSIWYG)
Iron Fist; Light Armour
4 Ogres @ 138.0 Pts (jw)
Iron Fist; Light Armour; Musician
1 Gorger @ 90.0 Pts
Frenzy
1 Gorger @ 90.0 Pts
Frenzy
3 Leadbelchers @ 139.0 Pts
Light Armour; Musician
4 Leadbelchers @ 182.0 Pts
Light Armour; Musician
4 Maneaters (heavy armour) @ 299.0 Pts
Poisoned Attacks; Scouts
Brace of Ogre Pistols;
Banner of Swiftness [15.0]
1 Sabretusk Pack @ 21.0 Pts
1 Sabretusk Pack @ 21.0 Pts
Models in Army: 31
Total Army Cost: 2399.0
Dla wszystkich którzy nie czytają od początku lub kilku postów wcześniej - nie mam Ironblastera i kawalerii.
A może Scraplaunchera masz? W takiej armi strzelajacej naprawdę może się przydać, jeśli nie ma Ironblastera.
Nie pasuje mi też Scout na Maneaterach - w zasadzie będziesz stać i strzelać/czarować a dobijesz szarżą to co dojdzie, więc wysyłanie ludożerców do przodu jakoś nie współgra. Dla 4-rki polecam Sniper + Poison żeby dobiijać bohaterów poszarpanych magią Death. Dodatkowo zamiast +1 Mv daj płonące ataki - 2-3 salwy z takiego oddziału zabija Hydry, Mortis Engine czy inne oddziały z regeneracją, a poza tym fajnie kombuje się z resztą strzelającą (salwa z Maneaterów zciąga regneracje, a potem już bez save dobijają Leadbelcherzy)
P.S. Ogólnie armia którą można powalczyć
Nie pasuje mi też Scout na Maneaterach - w zasadzie będziesz stać i strzelać/czarować a dobijesz szarżą to co dojdzie, więc wysyłanie ludożerców do przodu jakoś nie współgra. Dla 4-rki polecam Sniper + Poison żeby dobiijać bohaterów poszarpanych magią Death. Dodatkowo zamiast +1 Mv daj płonące ataki - 2-3 salwy z takiego oddziału zabija Hydry, Mortis Engine czy inne oddziały z regeneracją, a poza tym fajnie kombuje się z resztą strzelającą (salwa z Maneaterów zciąga regneracje, a potem już bez save dobijają Leadbelcherzy)
P.S. Ogólnie armia którą można powalczyć
w sumie mam jakąś samoróbkę śmieciarki. mogę wywalić 1 gorgera, ogra i muzyka i wcisnąć śmieciarę. jakieś pole manewru jest
EDIT: jednak nie bo za mało pkt w corach ale cośtam można pokombinować
EDIT: jednak nie bo za mało pkt w corach ale cośtam można pokombinować
Tak sobie myślę, że leadbelcherów mógłbyś wystawić w jednym dużym klocku (spróbuję czegoś takiego na następnym turnieju). Masz już i tak dużo wystawień, a taki klocek może walnąć konkretna salwę
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"
Nie rozumiem... czyli 7 manetarów ma wiecej strzałów niż 4+3? Bo mi się wydaje, że lepiej mieć możliwość oddania mniejszych strzałów do 2 celów (np. lekkich jazd) niż zamykać się w jednej dużej salwie w jeden cel.Afro pisze:Tak sobie myślę, że leadbelcherów mógłbyś wystawić w jednym dużym klocku (spróbuję czegoś takiego na następnym turnieju). Masz już i tak dużo wystawień, a taki klocek może walnąć konkretna salwę
Co do pkt na Scraplaunchera - Gorger + Leadbelcher załatwia sprawę.
Niby tak, ale jak widzisz kowboja to:mlepkows pisze: Płonący banner na maneaterach odradzam - każda armia (prawie) ma kowboja z 2+ na płonące. Wjedzie w 4 chłopaków i pozamiatane.
Maciek
a) wstawiasz tam bohatera z magiczną bronią na którą banner nie działa, i kowboj już nie ma tak lekko
b) nawet jak nie decydujesz się na bohatera, to kowboj dostawia się do 2 ludożercow i być może 1-2 w 2 szeregu (jak ustawisz 2x2). A więc dostanie 13-16 ataków i 2 stompy. Ile minie zanim rzuci 3 jedynki? (zakładam, ze ma 3W z pegaza)
c) zawsze możesz zastawić pułapkę - ustawiasz na kontrę np. Scraplaunche (pod kątem, zeby mu wjechać w bok) i w następnej turze dostaje D6 S5 impaktów, 3A S5 i 3A S4.
d) masz magię Death, więc -3 Ld na kowboja nieco przeszkodzi mu ustać z Maneateremi jak źle rzuci na ataki.
Czasem fajnie wiedzieć, że masz "lep na kowbojów"
To już można by się zastanowić, czy Bulle nie lepiej wstawić do jednego oddziału 7 sztuk. Wtedy z 2 bohaterami robi nam się fajna 2 szeregowa 9-tka - czyli mamy dwa oddziały do mocniejszego uderzenia.Afro pisze:Tylko kwestia jest taka, że takie 3 ogry panikują po śmierci jednego, a 7 od dwóch
ja ..............
wersja bohaterow euro-sreuro:
1 * Slaughtermaster @ 383.0 Pts
General; Magic Level 4; Lore of Death; Iron Fist
Greedy Fist [40.0]
Warrior Bane [5.0]
Armour of Destiny [50.0]
1 Bruiser @ 198.0 Pts
Iron Fist; Heavy Armour; Battle Standard
Rune Maw Banner [60.0]
1 Butcher @ 180.0 Pts
Magic Level 2; Lore of the Great Maw
Sceptre of Stability [15.0]
Ruby Ring of Ruin [25.0]
Tormentor Sword [5.0]
1 * Bruiser @ 165.0 Pts
Ogre Pistol; Heavy Armour
Crown of Command [35.0]
Enchanted Shield [5.0]
Biting Blade [10.0]
LUB: wywalem bruiser nr 2. koronę i biiting blade dostaje butcher. w zamian w rozpie pojawia się śmieciara, 3 kot i zostają 23pkt na coś
wersja bohaterow euro-sreuro:
1 * Slaughtermaster @ 383.0 Pts
General; Magic Level 4; Lore of Death; Iron Fist
Greedy Fist [40.0]
Warrior Bane [5.0]
Armour of Destiny [50.0]
1 Bruiser @ 198.0 Pts
Iron Fist; Heavy Armour; Battle Standard
Rune Maw Banner [60.0]
1 Butcher @ 180.0 Pts
Magic Level 2; Lore of the Great Maw
Sceptre of Stability [15.0]
Ruby Ring of Ruin [25.0]
Tormentor Sword [5.0]
1 * Bruiser @ 165.0 Pts
Ogre Pistol; Heavy Armour
Crown of Command [35.0]
Enchanted Shield [5.0]
Biting Blade [10.0]
LUB: wywalem bruiser nr 2. koronę i biiting blade dostaje butcher. w zamian w rozpie pojawia się śmieciara, 3 kot i zostają 23pkt na coś
Żałowałem przed pierwszą bitwą BoBa, że mam +1Mv na sztandarku zamiast płonących ataków. O ile +1Mv jakoś super mocno się nie przydało (choć złe nie jest) to:Maciek Paraszczak pisze:Niby tak, ale jak widzisz kowboja to:mlepkows pisze: Płonący banner na maneaterach odradzam - każda armia (prawie) ma kowboja z 2+ na płonące. Wjedzie w 4 chłopaków i pozamiatane.
Maciek
a) wstawiasz tam bohatera z magiczną bronią na którą banner nie działa, i kowboj już nie ma tak lekko
b) nawet jak nie decydujesz się na bohatera, to kowboj dostawia się do 2 ludożercow i być może 1-2 w 2 szeregu (jak ustawisz 2x2). A więc dostanie 13-16 ataków i 2 stompy. Ile minie zanim rzuci 3 jedynki? (zakładam, ze ma 3W z pegaza)
c) zawsze możesz zastawić pułapkę - ustawiasz na kontrę np. Scraplaunche (pod kątem, zeby mu wjechać w bok) i w następnej turze dostaje D6 S5 impaktów, 3A S5 i 3A S4.
d) masz magię Death, więc -3 Ld na kowboja nieco przeszkodzi mu ustać z Maneateremi jak źle rzuci na ataki.
Czasem fajnie wiedzieć, że masz "lep na kowbojów"
Bitwa 1: Exalted Slaneshaa na steedzie, 1+ Asv, 2+ ward na płonące, S6, Ws7. Maneaterzy pukneli go w jedną turę lekkim fartem. Z płonącymi atakami nie miałbym szans (trudno stompować kowbojów, BTW ).
Bitwa 2: Imperialny pegaz, 1+ Asv z przerzutem, 2+ warda na ogień. W zasadzie wnioski te, co powyżej (tyle, że spadł od armatki).
Bitwa 3: DE BSB na pegazie, słaby pancerz ale mocne pierdolnięcie, 2+ warda na płonące. Nawet nie próbował się zbliżyć do maneaterów ale jak by mieli płonące to by ich przejechał w maks 2 tury walki (2 co by steadfasta zdjąć w pierwszej).
Bitwa 4: Kserokopia gościa z Bitwy 2. Jego szarżę maneaterzy przeżyli tylko dzięki rzuconemu wcześniej stubbornowi. Spadł w drugiej turze. Jak bym miał płonące ataki zjadłby mi oddział.
Bitwa 5: Demony. Kowboja nie było ale maneaterzy sypneli się od flamerów.
Pułapkę owszem, zastawić można. Tylko po co angażować oddziały o koszcie ~450 pkt do złapania gościa za max 150 pkt, którego jedynym celem w życiu jest angażowanie droższych oddziałów.
Maciek
Jak masz maksa mournów to nie, bo Ci kawaleria bicie odwala. Jak masz tych bulli trochę więcej w klocku to jak najbardziej jest to oddział do siekania. +1 do siły i jedziesz. Ewentualnie regenka i jedziesz (trochę dłużej to trwa wtedy ). Bulle sprawdzają mi się lepiej w walce niż ironi. Wspieram ich tylko BSB z koronką, co by nie zwiali przy jakimś dzikim wyniku walki. Ironi często zaliczają zonka pod tytułem ASL+śmiechowy pancerz+duży koszt.Afro pisze:przeznaczeniem bulli nie jest bicie ;P
Maciek
- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3720
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
Generał : Slaughtmaster; Lore of Great Maw; 4 lvl; Armour of Destiny; Crown of Comand; Dragon bane gem = 375
Slaughtmaster; Greedy Fist; Lore of Death; 4 lvl; Fencers Baldes; Dispell Scroll= 385
Bruiser; BSB; Runemaw banner; = 190
Firebelly; Forbidden rod; = 155
13 Ironguts; FCG; Dragonhide Banne; = 639
2x3 Bulls ADHD = 2x93
Kotki 3x1 = 63
6 Maneaters; Sniper& Poison; Muszkiety; Muzyk; = 382
3 Mournfang Cavalry; Sztandar; Muzyk; BoEF; HA; IF; = 245
2 Mournfang Cavalry; Muzyk; HA; Ironfist = 160
Stonehorn = 250
Ironblaster = 170
Lordy + bsb idą do ironsów który ma być deathstarem, FB do manów, Mourny na flakach buszują, Stonehorn i ironblaster jako support w szarżach i do usuwania irytującego stuffu eg sromka hydra czy czołg. Bulle + kotki jako odginaczki. Na manach sniper ze względu na możliwych special hractersów a co za tym idzie teclisów z banner of wkurwiający dragon itp frajerów. Formacja Mournów w fazie testów. Ponoć skuteczna więc warto samemu zobaczyć .
Co do samego układu bohaterów to:
Generał z CoC to standardowy taker tankujący oddziały
Drugi lord to człowiek demolka mający za zadaniu niwelować wszystko co się rusza. W magii z sniperek a w CC 5 atakami z s5 i 10 ww.
Forbiden rod na FB ze względu na 2 lordów magów którzy będą zużywali pd niczym akademik srajtaśmę więc raczej na niedobór cierpieć nie będę
I bsb raczej oczywisty.
Chętnie wysłucham wszelkich krytyk i sugestii choć nie daję gwarancji że się do nich zastosuję
Slaughtmaster; Greedy Fist; Lore of Death; 4 lvl; Fencers Baldes; Dispell Scroll= 385
Bruiser; BSB; Runemaw banner; = 190
Firebelly; Forbidden rod; = 155
13 Ironguts; FCG; Dragonhide Banne; = 639
2x3 Bulls ADHD = 2x93
Kotki 3x1 = 63
6 Maneaters; Sniper& Poison; Muszkiety; Muzyk; = 382
3 Mournfang Cavalry; Sztandar; Muzyk; BoEF; HA; IF; = 245
2 Mournfang Cavalry; Muzyk; HA; Ironfist = 160
Stonehorn = 250
Ironblaster = 170
Lordy + bsb idą do ironsów który ma być deathstarem, FB do manów, Mourny na flakach buszują, Stonehorn i ironblaster jako support w szarżach i do usuwania irytującego stuffu eg sromka hydra czy czołg. Bulle + kotki jako odginaczki. Na manach sniper ze względu na możliwych special hractersów a co za tym idzie teclisów z banner of wkurwiający dragon itp frajerów. Formacja Mournów w fazie testów. Ponoć skuteczna więc warto samemu zobaczyć .
Co do samego układu bohaterów to:
Generał z CoC to standardowy taker tankujący oddziały
Drugi lord to człowiek demolka mający za zadaniu niwelować wszystko co się rusza. W magii z sniperek a w CC 5 atakami z s5 i 10 ww.
Forbiden rod na FB ze względu na 2 lordów magów którzy będą zużywali pd niczym akademik srajtaśmę więc raczej na niedobór cierpieć nie będę
I bsb raczej oczywisty.
Chętnie wysłucham wszelkich krytyk i sugestii choć nie daję gwarancji że się do nich zastosuję
Ostatnio zmieniony 8 kwie 2012, o 19:53 przez kubencjusz, łącznie zmieniany 2 razy.
- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3720
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
3200 a co do ortografii już się poprawiam. Jestem po formacie i nie chce mi się szukać płytki z Wordem a Mozilla jeszcze nie wie kiedy piszę po anglosasku a kiedy po starosłowiańsku