9th Age

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Re: 9th Age

Post autor: Blaesus »

Są rzeczy, ktore mi się podobają: (Wywalenie templatek, min. 3W na herosach, nowa tebala miscast).

Nie mogę jednak oderwać od siebie wrażenia, że coś tu nie podziałało - zamiast zrobić armie mocne w pewnych aspektach, narzucono im ograniczenia (jakieś socjalistyczne myślenie?).
Ogólnie klimat zamiast się polepszyć, to oberwał po tyłku...

Kilka przykładów z Imperium:
- Jak ktoś weźmie mistrza zakonnego, to MUSI ulepszyć wszystkie oddziały electoral cavalry na Imperial Knights... po co to??!!
- Wywalono Seasoned general... jeden z najklimatyczniejszych pomysłów 9th Age...
- Ograniczenia "kategorii" powodują, że Imperium będzie miało słabszy gunline, niż przez całe 9th Age.
- Inżynierowie znacznie podrożeli i dostali obowiązkowo umiejętność, której nie zawsze będą używać (a może ktoś nie chce?) - rozumiem, że mają 3W - ale komu to potrzebne?

Awatar użytkownika
DarekH
Chuck Norris
Posty: 595
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DarekH »

Blaesus pisze:
Kilka przykładów z Imperium:
- Jak ktoś weźmie mistrza zakonnego, to MUSI ulepszyć wszystkie oddziały electoral cavalry na Imperial Knights... po co to??!!
- Wywalono Seasoned general... jeden z najklimatyczniejszych pomysłów 9th Age...
- Ograniczenia "kategorii" powodują, że Imperium będzie miało słabszy gunline, niż przez całe 9th Age.
- Inżynierowie znacznie podrożeli i dostali obowiązkowo umiejętność, której nie zawsze będą używać (a może ktoś nie chce?) - rozumiem, że mają 3W - ale komu to potrzebne?
Podpisuję się pod powyższym ręcami i nogami. Do tego armata z inżynierem zajmuje prawie 1/2 slotu - cena za ten zestaw to chyba z kosmosu a użytku nie widzę za wiele. Pegaz 2x a "kuń" o 10pkt dla marszałka są droższe niźli demiś dla knajta.
Do tego nie wiadomo czy charaktery mają limit 30% czy 35% :wink:

A liczyć to na piechotę składając rozpiskę - masakra jakaś.
Stan pisze:DarekH nie musisz odrywać tarcz GSom :wink:
Kurna, całe szczęście, że ich młotkiem nie potraktowałem jak prev zobaczyłem, bo nie byłoby co odrywać... :D

Nie do końca mój umysł ogarnia zamysł twórców jeżeli chodzi o magów.
Mianowicie: czy można wykupić małemu magowi 3 dodatkowe czary nie abgrejdując go do mastera?

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3793
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Tak, duży mag różni się tym że ma większą pulę na magiczne przedmioty, +2 do casta/dispela zamiast +1 i czasem dostęp do poważniejszych wierzchowców.

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

Zmiana punktowa x2 bym inaczej płacił za każdego goblina

Awatar użytkownika
Peroox
Mudżahedin
Posty: 204

Post autor: Peroox »

Za to EoS ma wózek dla mistrza magii za jedyne 26 punktów. Taka okazja się drugi raz nie powtórzy.

To co najbardziej razi w oczy to siła działa czołgu... S2 przy toczeniu się to jakaś parodia. Wychodzi na to, że strzała z łuku ma większą siłę niż kula armatnia kosząca szeregi. Praktycznie rzecz biorąc pod względem rozpatrywania trafienia balista jest o wiele lepsza, co prawda ma 1S mniej za to 6 AP, a nie 2. Jedyne co w tym porównaniu może uwierać balistę to kara za covery.
For Sigmar and the Empire!

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3793
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Ale za to jak to pięknie kosi kreskę zombie :D

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Peroox pisze:Za to EoS ma wózek dla mistrza magii za jedyne 26 punktów. Taka okazja się drugi raz nie powtórzy.

To co najbardziej razi w oczy to siła działa czołgu... S2 przy toczeniu się to jakaś parodia. Wychodzi na to, że strzała z łuku ma większą siłę niż kula armatnia kosząca szeregi. Praktycznie rzecz biorąc pod względem rozpatrywania trafienia balista jest o wiele lepsza, co prawda ma 1S mniej za to 6 AP, a nie 2. Jedyne co w tym porównaniu może uwierać balistę to kara za covery.
Penetrowanie ranków ze zwykłych dział posiada S3, steam tank S2 (AP(2) jest tylko dla dużego hitu) najlepsze działo mają ogry, ponieważ jego penetracja to S4 AP(1). Balisty lepiej penetrują ranki, ponieważ posiadają S3 AP(6), za to działa łatwiej zabijają duże cele. Według mnie to też jest jakiś żart, ale nie ma co się spinać, moje 2 zakurzone balisty dalej będą się kurzyć w szafce, teraz do nich dołączy pewnie jedno z dwóch dział, ale za to na światło dzienne wyciągnę flame cannona :D
debelial pisze:Ale za to jak to pięknie kosi kreskę zombie :D
5 trafionych zombie, 4 modele z S2 oraz 1 model z S7 AP(2) to nie jest niestety "piękne koszenie" :D
Obrazek

Awatar użytkownika
Albo_Albo
Masakrator
Posty: 2834
Lokalizacja: Krakow Legion
Kontakt:

Post autor: Albo_Albo »

wg mnie dobrze, że trochę maszyny "oberwały" ogólnie klimat WFB to klimat średniowiecza a nie II WS a tu kurde w pewnym momencie więcej dział trebuszy i innych czołgów było niż w bitwie pod Studziankami czy Kurskiem.

Jeśli zwiększyć siłę działa czy trebusza to obniżyć jego sprawność, jeśli wyższa sprawność to mniejsza siła, z resztą tak to było w rzeczywistości w średniowieczu, poza tym to się powinno tyczyć wszystkich prochowców, strzał z arkebuza czy pistoletu z dalszej odległości miał raczej niską celność i wiązał się często z ryzykiem, że mógł oberwać sam strzelający. Ciekawym rozwiązaniem było by np dla wszelakich prochowców, że jeśli przy rzucie na trafienie wypadnie 1, hita dostaje strzelający. Oczywiście już słyszę tą krytykę grających Imperium 8) więc konstruktywnie poproszę :)

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Jako gracz niedzielny co mogę powiedzieć. Podobają mi się zmiany.
Oczywiście ilość zasad specjalnych w RB i na poszczególnych unitach nadal przyprawia mnie o mdłości, ale mamy sporo zmian w dobrym kierunku.
10 lorów, to już nawet grajac od swięta idzie jakoś ogarnąć.
Idiotyczny domek wyleciał z hukiem.
W booku do brety same uproszczenia. Szkoda tylko, że zamiast kuszoli wylecieli brigandsi. Ostatecznie ci drudzy byli obecni w bretońskim fluffie i chyba spodobali się graczom. szkoda również idealnych do tego celu metalowych modeli ekipy Bertranda z 5ed. Po kusznikach nikt raczej by nie zapłakał.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
DarekH
Chuck Norris
Posty: 595
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DarekH »

Tak na chłodno:
- nie rozumiem powodu ograniczenia charakterów dla imperium do 30% (tak potwierdzają na forum 9), przecież nie stanowią oni żadnego zagrożenia dla większości charakterów z innych AB? Podczas gdy przeglądając pewne AB uderzyło mnie rozwiązanie, które powoduje że można praktycznie powtórzyć zestawienie giętych bohaterów/stworów z ETC...
- kolejną zagwozdką jest: jakim sposobem canon imperium kosztuje tylko 40pkt mniej od canona na rydwanie OK który jest znacznie skuteczniejszy przy zadawaniu obrażeń, i może się napierdzielać w CC.

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3793
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Slayer Zabójców pisze:
5 trafionych zombie, 4 modele z S2 oraz 1 model z S7 AP(2) to nie jest niestety "piękne koszenie" :D
Heh faktycznie, chyba to co wcześniej czytałem tego nie miało ;p

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Albo_Albo pisze:wg mnie dobrze, że trochę maszyny "oberwały" ogólnie klimat WFB to klimat średniowiecza a nie II WS a tu kurde w pewnym momencie więcej dział trebuszy i innych czołgów było niż w bitwie pod Studziankami czy Kurskiem.
Sorki, ale czarny proch i wszechobecny spaczeń jest o wiele bardziej charakterystycznym elementem klimatu WFB niż bretońscy rycerze czy elfie smoki :) Na tej samej zasadzie można narzekać, że w średniowieczu nie było trolli oraz gigantów.
Albo_Albo pisze:Jeśli zwiększyć siłę działa czy trebusza to obniżyć jego sprawność, jeśli wyższa sprawność to mniejsza siła, z resztą tak to było w rzeczywistości w średniowieczu, poza tym to się powinno tyczyć wszystkich prochowców, strzał z arkebuza czy pistoletu z dalszej odległości miał raczej niską celność i wiązał się często z ryzykiem, że mógł oberwać sam strzelający. Ciekawym rozwiązaniem było by np dla wszelakich prochowców, że jeśli przy rzucie na trafienie wypadnie 1, hita dostaje strzelający. Oczywiście już słyszę tą krytykę grających Imperium 8) więc konstruktywnie poproszę :)
Krasnoludzcy inżynierowie by się z Tobą nie zgodzili... Ogólnie śmieszny jest fakt, że katurlanie kuli posiada taką samą siłę przebicia co strzał z łuku :D
Obrazek

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Slayer Zabójców - zgadzam się - kto powiedział, że T9A to ma być gra historyczna, czemu od razu nie przerzucić się na np. OiM lub FoW?

Skracając moją poprzednią wypowiedź:

Rule Book - bardzo na plus, zupełnie jak Paths of magic.
Army Booki - czytałem EoS i WoDG - klapa na całej długości... mniej klimatycznie, niektóre bardzo dziwne przymusy przy tworzeniu rozp, brutalny gwałt na armii strzeleckiej (EoS) i ogólnie na możliowści wystawień (Flexibility -20). Mam dziwne przeczucie, że tym razem wyrobi się szybko jedna słuszna rozpa.

Zawsze byłem wielkim orędownikiem T9A, ale po wczorajszym dniu, pierwszy raz w życiu nie chce mi się siadać do robienia rozpy - a zawsze to była jedna z ulubionych części, zaczynając od 6ed.

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14648
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Blaesus pisze: Army Booki - czytałem EoS i WoDG - klapa na całej długości... mniej klimatycznie
Mógłbyś tu rozwinąć?

Awatar użytkownika
DarekH
Chuck Norris
Posty: 595
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DarekH »

Odnoszę wrażenie, że końcowy kształt AB i "niuanse" w nich zawarte są wynikiem wyłącznie asertywności oraz siły perswazji teamów które je opracowują i nie mają nic wspólnego z logiką czy statystyką. Dlatego ów balans (słowo klucz) mający na celu zapewnienie przyjemności z gry dla jej uczestników tak często sprowadzany jest do pozornego wyrównania szans i "przemycenia" pewnych kruczków we własnym AB.
Cóż, miałem ostatnio sporo frajdy w przygotowywaniu nieszablonowych rozpisek do EoS na kolejne krakowskie turnieje. Pomimo otrzymywanych bęcków bawiłem się przednio testując co raz to nowe rozwiązania, ale po przeanalizowaniu AB EoS widzę, że nie będę miał na chwilę obecną żadnej przyjemności z gry i póki co trzeba spakować pudło z EoS'em i wyjąć HE, których AB otwiera niekończące się możliwości zabawy. Smutne toto jest, ale z maidenek można będzie zrobić użytek :D

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

swieta_barbara pisze:
Blaesus pisze: Army Booki - czytałem EoS i WoDG - klapa na całej długości... mniej klimatycznie
Mógłbyś tu rozwinąć?
WoDG:
- drobny prztyczek ode mnie - zwykle Magowie mogli brać lore'y zależnie od swoich marków - teraz nie ma to żadnego znaczenia.
- Wiele osób narzekało, że WoDG straciło klimat w 1.0 (gł. czepiano się tabelki "Eye of the Gods"). Szkoda, że tutaj nic się nie zmieniło. (oczywiście nie kwalifikuje się to do zmniejszenia klimatu :) )
- Wywalono inspire greatness - fajna klimatyczna zasada
- Nie ma możliwości wystawienia armii czysto kawaleryjskiej. (Nie można było np. przerzucić Barbarian Horsemen do Core, gdy w armii jest Makhar Khagan?)
Zeby być fair, 1 plus:
+ Chosen dla Change - bardzo fajna i klimatyczna zasada - zarazem daje i zagraża :)

EoS:
- Seasoned General - wywalony - jakoś nie spodziewam się zobaczyć zbyt wielu handgunnerów na stołach - pomysł był genialny
- Nie kumam ograniczenia herosów do 30%, szczególnie, gdy herosi są drożsi - Ograniczy to na pewno kompozycje, szczególnie przy drogich inżynierach
- Slot Characters 30% i Imerial Armoury 20% - teraz nie spodziewam się Gunlines, bo będą po prostu nieskuteczne.
- Podsumowując powyższe - Imperium będzie w 99% rozpiskami combatowymi z supportem ostrzału.

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

pierwsza radosna twórczość na "pestko"kawaleryjskich hajach ze smoczkiem

http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 6#p1443836

4500, gimnastyka, spora gimnastyka aby coś tam poupychać jak jest smok :)
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9574
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

@DarekH
Wszystkie książki w tej wersji zmian robiła jedna i ta sama ekipa, więc nie ma tu mowy o ciągnięciu w swoją stronę.

@Blaesus
Nie przejmuj się klimatem w WDG, to jest pierwsza armia w kolejnosci, która dostanie kompletnie nowego booka, zrobionego od zera. I tam ma być klimat zgodny z fluffem 9th Age, który będzie opisany w RB i w tej właśnie książce.

Awatar użytkownika
Albo_Albo
Masakrator
Posty: 2834
Lokalizacja: Krakow Legion
Kontakt:

Post autor: Albo_Albo »

Slayer Zabójców pisze: Sorki, ale czarny proch i wszechobecny spaczeń jest o wiele bardziej charakterystycznym elementem klimatu WFB niż bretońscy rycerze czy elfie smoki :) Na tej samej zasadzie można narzekać, że w średniowieczu nie było trolli oraz gigantów.
spaczeń, giganci i trolle to fantastyka, ja po prostu chcę zaznaczyć, że wg fluffu gdzieś tam stary świat był umiejscowiony i jest mniej więcej w naszym średniowieczu, poza magia i fantasy resztę rzeczy plus minus jest zachowanych, poza tym jak grałem dawno temu w WFRP to pamiętam, że strzelanie z prochowców zawsze miało ryzyko wybuchu ;)
Albo_Albo pisze: Krasnoludzcy inżynierowie by się z Tobą nie zgodzili... Ogólnie śmieszny jest fakt, że katurlanie kuli posiada taką samą siłę przebicia co strzał z łuku :D
zgadzam się, nie mniej strzał z łuku był słabszy niż z kuszy cz pistoletu ale bardziej precyzyjny niż z pistoletu w ówczesnych czasach przynajmniej na dłuższą odległość stąd ja bym zostawił większa siłę a zmniejszył skuteczność strzału, do tego jeszcze jedna ciekawa rzecz, wg fluffu krasnoludzkie armaty były lepsze i dokładniejsze niż np imperialne, modyfikować zawsze strzał można inżynierem i to tez ma sens nie mniej umówmy się armaty i prochowce powinny mieć dużą siłę nie mniej celność o wiele niższą

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2064
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Post autor: Janus »

Zasada dla chosenow tz fajna. Szkoda tylko że zwykły mag nie może brać thaumaturgy. Dlatego rozpa oparta głównie na magii odpada.
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

ODPOWIEDZ