Ogrowe rozpiski

Ogre Kingdoms

Moderator: Afro

ODPOWIEDZ
Kamil.Sz
Falubaz
Posty: 1018
Lokalizacja: Lublin- Moria

Re: Ogrowe rozpiski

Post autor: Kamil.Sz »

Z dużo magów, za mało: mournfangów, blasterów, ironów w hordzie.
"Mam sto rąk, sto sztyletów... gdy chcę, sto ran zadam."

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Pająk pisze:scroll na Firebelly
mag z fencerami niech dostanie jeszcze glitering scales.
Ale wtedy mój misio straci Forbidden orda :(. Wiem, że piejesz do trafiania na 6+ i podoba mi się ten pomysł tylko jakbym(nie daj przepastne trzewia) kulnął 2 jedynki tfu tfu i odpukać to około 900 jeśli nie będzie w CC to siedzi i nic nie robi :(
Chyba żeby genkowi wyjebać Dragonbane gema i Zbroję przeznaczenia(ha nie zrobiłem błędu :D !) dać prezerwatywę i power scrolla. Wtedy mógłbym dać zbroję z -1 do hita na deatha a dispella na FB. W razie kiepskiego kulnięcia spokojnie walnę 2 czary. Jeden z deatha na 1 kostce ( muszę rzucić 3+ aby kulnąć zerówkę lub sniperkę na siłę) a z drugiej + power scoll spokojnie kulnę boosta może nawet powiększonego :roll:.
Dzięki Pająk :D

@ Kamil.Sz
Owszem ale za zamianę lorda z great maw ( HA! znowu bez błędu :D) zyskam max 200 pkt. Stracę mocnego bohatera z dobrą magią i uber tanka generała w zamian za blastera 4 ironsów czy 3 mournów(których akurat nie mam) to sorry winnetou ale mi się nie opłaca, bo nawet nie będzie gdzie CoCa włożyć a o tym, że mój lord s deathem musiałby zostać całkowicie inaczej wyposażony to już nie wspomnę :)

!Młody!
Mudżahedin
Posty: 347

Post autor: !Młody! »

ogólnie to rozpiska fajna ale za mało kawy i blasterów jak to już Kamil powiedział. Na takie punkty to może zrób jednego maga z havenem drugiego z combem (fist+death) i zamiast maga ognia po prostu butchera.

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Nie mam trzech butcherów :( A combo testowałem klawe nie powiem(ale tym razem to turek więc nie da rady). Szczególnie fajnie mi się spisała powiększona kometa w parku maszynowym z obniżonym tafem 8) FB znowu wolałbym się nie pozbywać, bo chcoćby taka głupia horda hamków po zionięciu i z zmniejszonym tafem już nie taka straszna. W dodatku będę cierpieć na praktyczny zanik magicznych ataków więc więcej madżik misajli się przyda :)

Kamil.Sz
Falubaz
Posty: 1018
Lokalizacja: Lublin- Moria

Post autor: Kamil.Sz »

Ogry nie mają skąd generować dodatkowych PD dlatego IMO wydawanie punków na więcej magów niż duży i mały mag, to strat punktów. Wywalił bym drugiego Oprawcę i Firebellego zmienił na rzeźnika jeżeli koniecznie chcesz mieć deatha. Zamiast stonehorna i drugiego oprawcy woziłbym 3 blastery i 3 kotki.
"Mam sto rąk, sto sztyletów... gdy chcę, sto ran zadam."

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Kamil po kiego grzybka mi aż 4 blastery i 8 kotków ? Począwszy od tego, że tyle nie mam i jest to nielegalne skończywszy na tym, że 4 blastery to overkill z którym jest co w zamian zrobić. Stonehorna się nie pozbędę, bo go lubię i naprawdę doceniam jego moc :)

Kamil.Sz
Falubaz
Posty: 1018
Lokalizacja: Lublin- Moria

Post autor: Kamil.Sz »

kubencjusz pisze:Kamil po kiego grzybka mi aż 4 blastery i 8 kotków ?
Ironblastery do strzelania, koty do odginania. :roll:
kubencjusz pisze:Począwszy od tego, że tyle nie mam i jest to nielegalne skończywszy na tym
Legalne, oczywiście kotów 6 a nie 8.

Graj jak chcesz, ale IMO tak rozpa jak na 3200 jest słaba. Masz strasznie mało oddziałów w dodatku mało liczebnych. Armię o podobnej sil można złożyć na 2800. Jeżeli to ma być rozpa do gier domowych to ok , ale jeżeli na turniej to jeszcze ją popraw.
"Mam sto rąk, sto sztyletów... gdy chcę, sto ran zadam."

Awatar użytkownika
Pająk
Masakrator
Posty: 2658
Lokalizacja: Gdynia/Poznań- BWT Klika

Post autor: Pająk »

Blastery na takie pkt. dwa są optymalne. Cztery są bezsensu...

Forbidden Rod też nie zawsze Ci się sprawdzi, ale kmina dobra.

Kotów też za dużo lepiej nie wystawiać, max. 4, więcej odginaczek to strata punktów...

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Kamilu. Wiem, że piejesz do rozpy wyglądającej następująco:
Lord z great mawem
BSB z Runemaw
FB z hellhartem
około 18 ironsów tak by zapchać cory
6 piesków
dwa balstery
i reszta to mourny tyle ile tylko się zmieszczą.
Ale mnie taka wizja się nie podoba i tyle ;)

Kamil.Sz
Falubaz
Posty: 1018
Lokalizacja: Lublin- Moria

Post autor: Kamil.Sz »

Niekoniecznie sądzę, że 15 Ludojadów w scoucie też by się sprawdziło. :twisted:
"Mam sto rąk, sto sztyletów... gdy chcę, sto ran zadam."

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Good luck z 15 ludojadami w scaucie. taki oddział bez magicznego sztandaru kosztuje tylko 885 pkt ... A nawet nie masz jak im stubborna dać ...

Kamil.Sz
Falubaz
Posty: 1018
Lokalizacja: Lublin- Moria

Post autor: Kamil.Sz »

Dlaczego nie mogę im dać stubborna?
"Mam sto rąk, sto sztyletów... gdy chcę, sto ran zadam."

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

W sumie to z nawyku dałem im swiftstide. Co nie zmienia faktu, że uważam to za denny oddział ;) Za tylke pkt masz dwie piątki mournów które by ich wciągnęły lekką ręką :) Niestety ani opcja z mournami ani z hordą manów mi nie pasuje więc nie ma co gdybać w tym temacie tylko jeśli koniecznie chcesz to ciągnąć to do freestylowych gadek ;)

Kamil.Sz
Falubaz
Posty: 1018
Lokalizacja: Lublin- Moria

Post autor: Kamil.Sz »

kubencjusz pisze:Za tylke pkt masz dwie piątki mournów które by ich wciągnęły lekką ręką
:lol2:
Przy szarży 5 mournów, bo tyle realnie dostawisz, wypłacasz statystycznie 10 impaktów z S5. zadajesz ok. 6 woundów schodzą 2 ludojady.
Ja wypłacam 51 ataków. 34 hity, ok. 23 woundów. Po armourach, pary savach tracisz 10 woundów. czyli trzy mournfangi.
Pozostałe 2 zadają mi ok. 4 woundy. Wychodzi w okolicach remisu.
W następnej turze Ciebie nie ma.
"Mam sto rąk, sto sztyletów... gdy chcę, sto ran zadam."

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Czytanie ze zrozumieniem. Dwie piątki :)

siscov
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 182

Post autor: siscov »

Jestem po mini turnieju ze znajomymi i jestem bardzo zawiedziony, bo przegrałem trzy walki, mimo, że we wszystkich miałem genialne początki.
Walczyłem ze szczurami (tutaj zdecydująca porażka, nadziałem się na piec), chaosem (tutaj szło dużo lepiej, ostatecznie przegrałem niewiele) i bretonią (tutaj zostały mi tylko katapa i działo, bretonii kilku rycerzy i łucznicy + relikwiarz bez obstawy).

Doradźcie mi, co zrobic na następny raz z rozpiską na 1500 pkt:

Bruiser
BSB (banner of swiftness, +1MV)
2nd weapon

Butcher
2 LVL
Great Weapon
Hellheart

6 Leadbelchers
5 Leadbelchers

Ironblaster
Scraplauncher

7 Ironguts
FCG (Draginhide Banner)
podpis był niezgodny z regulaminem

Kędzior
Mudżahedin
Posty: 200
Lokalizacja: Wolny Szczelec ze Stolicy

Post autor: Kędzior »

Leadbelchersi ssą IMO strasznie. Trafiają zazwyczaj na 5+, a tych strzałów nie ma paradoksalnie tak dużo jak na przykład w HE, więc to strata punktów. Na Irongutsach przydał by się stubborn. W tej rozpisce za bardzo nie ma co zabijać. Brak mobilnych jednostek typu sabertuski, mournfangi pozwala przeciwnikowi cię wykiwać i zaszarżować od dupy strony, od flanki albo po prostu odgiąć. Mnie jakoś hellheart nie przekonuje, bo nigdy nie wiesz, czy nie rzucisz 1 na zasięg rażenia i w tedy 50 pts idzie się brzydko mówiąc jebać. Brak antymagii boli. Ogólnie ogry w tak strzelającej rozpisce się chyba nie sprawdzają i sto raz bardziej wolę rozpiski z potężną szarżą i zmieceniem przeciwnika w CC. Zdaję sobie sprawę, że na takie punkty osiągnięcie tego wszystkiego co tu powiedziałem jest nie możliwe, ale ewidentnie w Twojej rozpisce nie masz za bardzo czym zabijać, a żaden z tych unitów za bardzo punktów nie trzyma. Jeżeli masz takie modele, które podchodzą pod obecny standard ogrowy, to chyba to jest najlepsza opcja. Rozpiski z klockiem mournów, klockiem ironów odginaczkami i Ironblasterem są teraz po prostu nie do przebicia.
Warhammer to gra wyobraźni. Grajmy karteczkami.

Kamil.Sz
Falubaz
Posty: 1018
Lokalizacja: Lublin- Moria

Post autor: Kamil.Sz »

kubencjusz pisze:Czytanie ze zrozumieniem. Dwie piątki
Czytam. Dostaw na raz 10 mournfangów do 6 ludojadów. :D
"Mam sto rąk, sto sztyletów... gdy chcę, sto ran zadam."

Majestic
Falubaz
Posty: 1263

Post autor: Majestic »

Mimo to, zakładając najbardziej pesymistyczny scenariusz, Mourny są u wroga w drugiej rundzie, Maneaterom łatwo przyblokować Scouta (Vanguarda już ciężej) więc w walce znajdą się na ogół w rundzie 3. To tura strzelania więcej dla przeciwnika. No i najważniejsze. Mourny mają save +2/+6 a Maneaterzy w najlepszym wypadku +4/+6 a to spora różnica przy walce z przeciwnikami z GW i kolosalna w walce z siłą 3-4. Na korzyść maneaterów przemawia tylko WS i Inicjatywa.
kubencjusz pisze:Młody. Było powiedziane czwartek. Spójrz na kalendarz. Spójrz na ten post. Spójrz jeszcze raz na kalendarz. Dziś nie jest czwartek. Siedzę na koniu. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

czekaj, jak maneaterom zrobic +4/+6 przeciez nie moga brac ironfistow.
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

ODPOWIEDZ