9th Age

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Re: 9th Age

Post autor: Blaesus »

Kołata pisze: @Blaesus
Nie przejmuj się klimatem w WDG, to jest pierwsza armia w kolejnosci, która dostanie kompletnie nowego booka, zrobionego od zera. I tam ma być klimat zgodny z fluffem 9th Age, który będzie opisany w RB i w tej właśnie książce.
Mam nadzieję, że pójdzie to w dobrym kierunku. :)
Pamiętajcie, że jeśli system ma przetrwać, to nie może być to tylko czysta statystyka i balans. Na samych graczach turniejowych system upadnie. Jest sporo ludzi, którzy grają głównie dla zabawy i klimatu - a to jest główna grupa, która przyciąga nowych graczy.

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Blaesus pisze: WoDG:
- drobny prztyczek ode mnie - zwykle Magowie mogli brać lore'y zależnie od swoich marków - teraz nie ma to żadnego znaczenia.
- Wiele osób narzekało, że WoDG straciło klimat w 1.0 (gł. czepiano się tabelki "Eye of the Gods"). Szkoda, że tutaj nic się nie zmieniło. (oczywiście nie kwalifikuje się to do zmniejszenia klimatu :) )
- Wywalono inspire greatness - fajna klimatyczna zasada
- Nie ma możliwości wystawienia armii czysto kawaleryjskiej. (Nie można było np. przerzucić Barbarian Horsemen do Core, gdy w armii jest Makhar Khagan?)
Zeby być fair, 1 plus:
+ Chosen dla Change - bardzo fajna i klimatyczna zasada - zarazem daje i zagraża :)

EoS:
- Seasoned General - wywalony - jakoś nie spodziewam się zobaczyć zbyt wielu handgunnerów na stołach - pomysł był genialny
- Nie kumam ograniczenia herosów do 30%, szczególnie, gdy herosi są drożsi - Ograniczy to na pewno kompozycje, szczególnie przy drogich inżynierach
- Slot Characters 30% i Imerial Armoury 20% - teraz nie spodziewam się Gunlines, bo będą po prostu nieskuteczne.
- Podsumowując powyższe - Imperium będzie w 99% rozpiskami combatowymi z supportem ostrzału.
WDG:
1. lory - najpierw piszesz, że nowe lory Ci się podobają, a tu że jednocześnie chciałbyś zachować stare; podejście do ścieżek zostało mocno uproszczone, tylko wampiry utrzymały dostęp do różnych lorów ze względu na rodziny, ale moim zdaniem to bzdura
2. wiele osób narzekało też wcześniej na tabelkę - dla mnie to żadna zmiana klimatu
3. inspire greatness nie było dla mnie klimatyczną zasadą, tylko niepotrzebnym buffem, który miał zachęcić do gry na pieszych bohaterach - przecież klocki piechoty warriorów i tak są już mega mocne, a "bycie wybrańcem" zostało utrzymane w Eye of the Gods, tylko bardziej jest oparte na mechanice pojedynków
4. armie czysto kawaleryjskie w WDG - to brak klimatu, przecież WDG powinno być oparte na klockach piechoty według tego co 94% sondowanych zaznaczyło w Community Polls

EoS:
1. gdzie tu jest utrata klimatu?
2. j.w.
3. j.w.
4. czas pokaże, ale podsumowując powyższe powiedziałbym, że nie dopieprzasz się do utraty klimatu, ale raczej do power levelu armii, który nie jest opinią obiektywną

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Charakterzy w imperium są trochę drozsi ale ich mounty wliczaja się w inny limit. Więc ciężko będzie przekroczyć te 1350pkt na bohaterowo przy grze na 4500.

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Dlaczego czepiacie się fluffu armii jeśli go nie znacie? To jest zupełnie co innego niż warhammer. Klimat armii jest zachowany, nadal imperium i krasnale mają najlepsza artylerie itd.
To że działo i inżynier zajmują połowę slotu to dobrze, bo takie działo strzela jak wcześniej, a bez pechowych rzutów zawsze się splaca. Co to za frajda grać z przeciwnikiem na 2 działach które co turę robią od 50-200 pkt

Rozumiem, że są jeszcze odstępstwa od tych unikatowych zestawien armii - przykładem jest armia strzelecka SE. Ale po testach nic nie szkodzi zmienić wielkość slotow np. +5% na strzelanie, -5% na szybkie jednostki, może nie permanentnie ale np. jeśli generałem jest duży sentinel. Tak samo imperialny park maszynowy wystarczy dobrze w przyszłości stworzyć fluffowa zasadę, ze biorąc jakiegoś generała dostajesz więcej % na maszyny ale kosztem czegoś. Takie rozwiązanie wg jest najlepsze bo ograniczy branie najlepszych combosow z każdego ze slotow.
Obrazek

Awatar użytkownika
StR
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 121
Lokalizacja: Karak Agatrha

Post autor: StR »

dobrze rozumiem że gw nowego podręcznika DH mogę mieć tylko 1 runesmitha i 1 thana ?
Obrazek
I am a dwarf and I`m digging a hole... diggy diggy hole...

Awatar użytkownika
Roedor
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 132
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: Roedor »

StR pisze:dobrze rozumiem że gw nowego podręcznika DH mogę mieć tylko 1 runesmitha i 1 thana ?
A na jakiej podstawie to wnioskujesz? Ja nie widzę tam przeciwwskazań.

Awatar użytkownika
DarekH
Chuck Norris
Posty: 595
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DarekH »

Odoamar pisze:Dlaczego czepiacie się fluffu armii jeśli go nie znacie? To jest zupełnie co innego niż warhammer. Klimat armii jest zachowany, nadal imperium i krasnale mają najlepsza artylerie itd.
To że działo i inżynier zajmują połowę slotu to dobrze, bo takie działo strzela jak wcześniej, a bez pechowych rzutów zawsze się splaca. Co to za frajda grać z przeciwnikiem na 2 działach które co turę robią od 50-200 pkt
Ta... strzela jak wcześniej, z małym wyjątkiem zwykłe łuki skuteczniej ranią niż armatnia kula poza pierwszym trafieniem...
Aaaa wiem: sorry, ale taki mamy klimat...

Awatar użytkownika
Albo_Albo
Masakrator
Posty: 2834
Lokalizacja: Krakow Legion
Kontakt:

Post autor: Albo_Albo »

DarekH pisze:
Odoamar pisze:Dlaczego czepiacie się fluffu armii jeśli go nie znacie? To jest zupełnie co innego niż warhammer. Klimat armii jest zachowany, nadal imperium i krasnale mają najlepsza artylerie itd.
To że działo i inżynier zajmują połowę slotu to dobrze, bo takie działo strzela jak wcześniej, a bez pechowych rzutów zawsze się splaca. Co to za frajda grać z przeciwnikiem na 2 działach które co turę robią od 50-200 pkt
Ta... strzela jak wcześniej, z małym wyjątkiem zwykłe łuki skuteczniej ranią niż armatnia kula poza pierwszym trafieniem...
Aaaa wiem: sorry, ale taki mamy klimat...
bo to sa magiczne strzały 8)

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Sądzę, że dyskusja na temat klimatu nie ma tutaj sensu (nawet jeśli chodzi o moje posty).

Ktoś, gdzieś ma jakiś zamysł i nie równa się on z tym, co Młotkowcy znają i kochają. Ja mam własną wizję, a widzę, że "ktoś na górze" ma własną...

Problemem jest to, że nikt nie wie co to będzie. Nikt nie ma szans nawet dowiedzieć się, że może nowy klimat armii będzie mu nie pasować albo się spodoba?

Chyba tutaj kolejność działań się zagubiła. Wprowadzane są zmiany, a nie mając wizji tego co będzie, ludzie porównują to do tego co znają i wychodzi konflikt.

Awatar użytkownika
StR
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 121
Lokalizacja: Karak Agatrha

Post autor: StR »

Roedor pisze:
StR pisze:dobrze rozumiem że gw nowego podręcznika DH mogę mieć tylko 1 runesmitha i 1 thana ?
A na jakiej podstawie to wnioskujesz? Ja nie widzę tam przeciwwskazań.

bo naprzykład przy inżynierze jest 0-2 limit a przy kowalu , thanie ,króli i zabójcy nie ma nic .
Obrazek
I am a dwarf and I`m digging a hole... diggy diggy hole...

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9574
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Klimatycznie offtopujac, dla mnie geniuszem jest typ co robi te wszystkie czarno-białe ikonki oznaczające poszczególne armie, ścieżki magii, itd. Mały smaczek, ale myślę że wart odnotowania jeśli chodzi o layout.
Swoją drogą, nie mogę się już doczekać kolorowego rulebooka z pełnym fluffem.

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Kołata - to Shubin Mikhail, fakt jest zajebisty.

Typy zaklęć są moje :P

Kolorowe ikonki z tyłu to turblush :)

Pełny book to będzie hardzior, już zaczynamy tam dłubać, bo release za niecałe dwa miechy.

Nargh
Chuck Norris
Posty: 358

Post autor: Nargh »

Sezona na marudzenie "nic mi się nie podoba" uważam za otwarty :mrgreen:
W temacie działania działa - czy któryś z marudzących wie jak takie działo / armata działały w przeszłości, a anawet obecnie? Otóż, nic tam się nie turla, pocisk wali w ziemie, a ludzie giną od odłamków i fali uderzeniowej. No chyba, że ktoś w pysk dostanie, wtedy to fakt, ginie od kuli. Jak dla mnie bardzo dobrze, że ograniczyli działanie działa na oddziały. Przynajmniej dwa razy się zastanowię czy pakowanie wszystkiego w artylerię ma sens. Potwora tym ubiję, ale jeżeli trafię na piechotną armię, to mam kłopot. A biorąc pod uwagę porno gunliny na ostatnim masterze coś zdecydowanie było nie tak. Np to, że rozstawić artylerię i kulać kostki umie każdy. A wymyślić rozpiskę z synergiami i umieć je wykorzystać na stole, wymanewrować przeciwnika,a nie tylko tempo go odginać jest czymś co umieją głównie ci, którzy nie marudzą, tylko kminią :mrgreen: I mówię to z perspektywy Vermin Swarm, gdzie poszły same nerfy.

Na plus też tabelka misscast - opieranie rozpiski na magach może mieć ciekawe konsekwencje :]

Smaczek ikonek jest mega, ciśnijcie dalej :]

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Blaesus.
Ilu graczy tyle wizji.
Jak masz pomysł, jak wyjść na przeciw wszystkim tym wizjom, to jesteś gość.

Ja też miałem wizję. Do pewnego czasu ją realizowałem. Cześci się podobała, cześci nie. Szybko jednak wyleczyłem się z pomysłu robienia wszystkim dobrze.
Jak czytam ten temat to widzę, że zupełnie bezrefleksyjnie przeskakuje się nad prostą rzeczą, a mianowicie nad fenomenem całego tego projektu. Zrealizowanego siłą wolontariuszy, którzy robią co mogą aby utrzymać ten system przy życiu. Nie widzę w tym cienia lipy. Piszą zasady, odpowiadają na setki postów, robią booki (do ściągnięcia za zupełną darmochę). Wymienić można w nieskończoność.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Dębęk:
W pełni się z Tobą zgadzam. Wielokrotnie na forach i publicznie chwaliłem i chwalić będę ekipę od 9th Age. Prawdę mówiąc - każdy z nas jakąś tam cegiełkę dokłada (czy dyskutując na forum 9th Age, czy organizując turnieje, czy po prostu grając i zachęcając innych, przy okazji przesyłając wrażenia z powrotem na forum itd.)

Wątpię jednak, by główni zaangażowani chcieliby nie dostawać jakiegokolwiek feedbacku lub dostawać tylko pochwały.

Święta Barbara - sądzę, że mamy inne wymaganie odnośnie tego systemu, więc co innego jest dla nas priorytetem. Jeśli zaś chodzi o magię - jestem tutaj jak najbardziej spójny - bardzo mi się podoba, ale odpowiednie szkoły magii powinny być dostępne tylko dla pewnych markówjak dla mnie.

Ogólnie chyba większość bierze te zasady, jako zamysł na przyszłość, ale nie mają pojęcia co będzie w nowych Army Bookach. - nie dziwcie się, że teraz narzekają.

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

scroll z arcanów, a scrol z enchanted item (ten jak się nie ma magów)

100 vs 30, super!
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Kosa, no tak fajny bonusik, ale rezygnujesz z magii w 100% wtedy, także coś za coś.
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9574
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Kosa pisze:scroll z arcanów, a scrol z enchanted item (ten jak się nie ma magów)

100 vs 30, super!
Nic tylko brać crown of scorn i czarować sloopami 8) Ile woja wejdzie!

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

i tak już pogrywałem w taki sposób na 1.0 gdzie te ceny były nieco inne :) i fajnie się grało, jeszcze gdzieś szmata z +2 do dispela i napór :D
A patrząc na te nowe miscasty i T3 elfów... to nie wiem czy ta magia to taki dobry wybór ^^
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1052

Post autor: Dancaarkiiel »

DarekH pisze:
Odoamar pisze:Dlaczego czepiacie się fluffu armii jeśli go nie znacie? To jest zupełnie co innego niż warhammer. Klimat armii jest zachowany, nadal imperium i krasnale mają najlepsza artylerie itd.
To że działo i inżynier zajmują połowę slotu to dobrze, bo takie działo strzela jak wcześniej, a bez pechowych rzutów zawsze się splaca. Co to za frajda grać z przeciwnikiem na 2 działach które co turę robią od 50-200 pkt
Ta... strzela jak wcześniej, z małym wyjątkiem zwykłe łuki skuteczniej ranią niż armatnia kula poza pierwszym trafieniem...
Aaaa wiem: sorry, ale taki mamy klimat...
"Waah działo nie usypia 10 trybsonów jednym strzałem Waah!!"
Oba nie mają s3 btw? x)

@UP
Jest mniej hitów i mniejsza siła?
Obrazek

ODPOWIEDZ