8 edycja- pytania 2

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Re: 8 edycja- pytania 2

Post autor: White Lion »

Salamandra jako jednostka ma typ "War Beast" czy jak wolisz "Bojowe Zwierzę" :) i dlatego dostaje Swifstride.

nie mają tu znaczenia modele poganiaczy.


Cytat z zasady Swifstride ma zastosowanie wtedy gdy np. model z tą zasadą dołączy się do oddziału bez niej:
- WE Noble na koniku (ma Swifstride) dołączony do pieszych łuczników nie powoduje że dostają oni swifstride.
- Pieszy Vampir dołączony do wilków (mają Swifstride) nie pozwala jednostce na korzystanie z tej zasady bo Vampir "spowalnia".
Ostatnio zmieniony 20 lut 2012, o 14:05 przez White Lion, łącznie zmieniany 1 raz.

Ushi
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 144

Post autor: Ushi »

Nie ma znaczenia bo ?

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

Na końcu podręcznika głównego (przed samymi czarami) masz tabelki z jednostkami armii.

Rzuć okiem na hydrę lub na salamandry.
W typie jednostki mają odpowiednio Monster i War Beast, a poganiacze mają "kreseczkę".
Jeżeli mieli by jakiś inny typ to cała jednostka stała by się Mixed Unit.
Jeśli nie mają to oznacza że cała jednostka jest takiego typu jak tam jest napisane.

Nie ma znaczenia na jakiej podstawce czy jakiej wielkości jest model. Liczy się jego typ napisany w podręczniku.


czy takie wyjaśnienie zadowala "bo" ? :)


p.s. dodatkowo współczynnik ruchu poganiaczy nie wpływa na ruch potworka (choć w obu powyższych przypadkach mają ten sam ruch):
Faq do RB
Q: When the models in a unit with the Monster and Handlers
special rule have different Movement Allowances, which one decides
how far the unit can move? (p73)
A: The monsters Movement Allowance is used.

Ushi
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 144

Post autor: Ushi »

Ok.Dziękuje. Wszystko jasne :)

artael
Plankton
Posty: 4

Post autor: artael »

artael pisze:Podczas bitwy miałem sytuacje gdzie moje Crypt Horrory walczyły z Swordmasterami, W kontakcie były tylko dwa modele Swordmasterow i champion Crypt Horrorow. W chalangu zabiłem championa Smasterów. I czy teraz pozostali Swordmasterzy mogą atakować unit czy nie, gdyż są w kontakcie z championem CHorrorow który był w chalangu? I co w sytuacji gdy champion CHorrorow by zginął w chalangu, czy reszta Smasterów moze atakować unit CH czy nie?
Dzięki za odpowiedz.
Afro pisze:Rozpatrujesz to normalnie po inicjatywie, jeśli champion żył jeszcze w momencie kiedy swordmasterzy w kontakcie z nim mogli uderzać, to nie mieli w co bić. Podejrzewam, że elfy inicjatywą wygrywały, więc najpewniej ataki przepadły.
Gdyby champion horrorow zginal, elfy i tak nie moglyby bic, bo maja taka sama inicjatywe jak champion.
A co w podobnej sytuacji kiedy zamiast championa Chorrorow w kontakcie z unitem jest zwykły model i ja wyzywam swoim championem chalanga. W podręczniku jest napisane że to przeciwnik powinien dostawić championa do mnie, tyle że mój champion nie jest w kontakcie z unitem wroga. Czy wtedy zmieniam miejscami mojego championa ze zwykłym Chorrorem i przeciwnik dostawia do mnie swojego championa Swordmasterow, i wtedy zachodzi sytuacja taka jaką opisałem na początku. Czy nic nie ruszam i zakładamy że championi są w kontakcie i robią chalanga, a unit bije się miedzy sobą.

Brygu
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 172

Post autor: Brygu »

Witam.

1.Czy zgodnie z zasadą maksymalizacji modeli walczących podczas szarzy, właściwe ustawienie jest modeli z opcji nr 1? Czy też z jakichkolwiek powodów może szarżujący ustawić się jak w opcji nr 2?
Obrazek

2. Czy w przypadku bohatera o innej wielkości podstawki niż oddział, nie będącej wielokrotnością podstawki oddziałowej, gdy atak następuje od boku, walczy sam bohater (1), czy też dostawiamy modele do boku (2). I czy to jak przedstawiłem na rysunku jest słuszne, czy też należy tak to przestawić by wszystkie modele były w zwartym ścisku.

Obrazek

3. Analogicznie do pytania nr2. Czy poprawna kanapka wygląda tak, czy też sami bohaterowie walczą.

Obrazek

Z góry dzięki za odpowiedzi, zwłaszcza jeśli to już było poruszane, bądź odpowiedzi są łatwe do odnalezienia, a ja ich nie znam.
Brygu.

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

1. Rozumiem że ten fioletowy kwadracik to jest jakaś postać dołączona do czerwonych kwadracików która ma inną podstawkę i dlatego stoi z boku?
Jeżeli tak to wybieram opcję 1.
Modele z dalszych szeregów też walczą, a więc dotyczy ich maksymalizacja modeli walczących.


2. Wybieram opcję drugą tylko nie ma potrzeby przestawiania modeli. One mogą być dostawione "wirtualnie".
Nie mam teraz booka ale gdzieś w dziale szarż jest opisany akapit "fighting across the gasp" czy coś w tym stylu.
Tam jest to opisane.


3. tak jak w opcji nr 2.
Rysunek poprawny.

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

White Lion pisze:1. Rozumiem że ten fioletowy kwadracik to jest jakaś postać dołączona do czerwonych kwadracików która ma inną podstawkę i dlatego stoi z boku?
Jeżeli tak to wybieram opcję 1.
Modele z dalszych szeregów też walczą, a więc dotyczy ich maksymalizacja modeli walczących.
Nieprawda. Modeli z dalszych szeregów nie dotyczy zasada maksymalizacji. Obie opcje są poprawne.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Smh
Masakrator
Posty: 2204
Lokalizacja: Danzig / Breslau

Post autor: Smh »

pamiętajcie, że szarżę można wykonać z wheelem więc w pierwszym wypadku obydwa warianty są poprawne bo są możliwe do wykonania
Moje morskie krasie z Barak Varr teraz także na blogu www.BarakVarr.pl

- Wiosłujesz [...] jakbyś w życiu nic innego nie robił. Myślałem, że krasnoludy nie umieją ani żeglować, ani pływać...
- Ulegasz stereotypom.

Brygu
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 172

Post autor: Brygu »

Tak bohater jest dołączony i ma inną podstawkę.
Nieprawda. Modeli z dalszych szeregów nie dotyczy zasada maksymalizacji. Obie opcje są poprawne.
To jest gdzieś w podręczniku? Nie mam teraz przy sobie.

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

rb str 20:

"..you must bring as many models into base contact with the enemy as possible, from both sides!.."

hmm macie rację.
dziwne.
zawsze myślałem że maksymalizacja dotyczy modeli walczących a nie w base contact...

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Na masterze sędziują, że tylko b2b się liczy i faktycznie tak wynika z zasad jeśli się wczytać
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1567
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

Brygu pisze:Witam.

1.Czy zgodnie z zasadą maksymalizacji modeli walczących podczas szarzy, właściwe ustawienie jest modeli z opcji nr 1? Czy też z jakichkolwiek powodów może szarżujący ustawić się jak w opcji nr 2?
Obrazek
Jeśli ustawię się według przykładu 1 to jak robi się Make Way'a ?
-Czy jest wykonalny ?
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Awatar użytkownika
Myzu
Mudżahedin
Posty: 303
Lokalizacja: Poznań, Strefa zero

Post autor: Myzu »

RB s. 100 mowi o tym, ze tylko bohaterowie ktorych footprint (czyt: rozmiar podstawki) sie zgadza moga zrobic make waya.
Tutaj, jesli dobrze interpretuje rysunek, bohater jest na mniejszej. Wiec IMHO nie moze zrobic make way.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Mozesz ich dostawić jak chcesz. 1 i 2 są prawidłowe.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Myzu
Mudżahedin
Posty: 303
Lokalizacja: Poznań, Strefa zero

Post autor: Myzu »

Andrzej pisze:Mozesz ich dostawić jak chcesz. 1 i 2 są prawidłowe.
Rozumiem, to jest jeszcze odp dla Brygu.

@Luc
Angielski RB s.100 Pierwszy akapit, ostatnie zdanie.
Only characters whose footprint is compatible with the unit's rank and file can do this.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

No jasne, że nie może.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

Pytanie do zasad euro
Czy wizard's staff pozwala mi rzucić czar z 6 kości ?
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

A może powiesz, co to jest za item i z jakiej armii?
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

Imperialny
W booku jest zapis ze mag z tym kijkiem może użyć kostkę więcej niż pozwala mu na to lvl
Domyślam się że w erracie zmieniono to ze może użyć max 7 kości zamiast 6 do rzucenia czaru :roll:
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Zablokowany