9th Age

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
thorash
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 161
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Re: 9th Age

Post autor: thorash »

Mam ten sam problem z punktami. Trzeba się przyzwyczaić. Moim zdaniem zmiany tylko względnie wyglądają na błache... a skirmish/ magia/ domek/ sztandary na wszystkim/ można robić bardzo długą listę... troche się jednak imo pozmienia na stole..
Obrazek

Awatar użytkownika
JimMorr
Chuck Norris
Posty: 445

Post autor: JimMorr »

Zmiana (nerf) dział miał za zadanie wyraźnie rozdzielić rolę dział i katapult/moździerzy. Działa niszczą duże cele, moździerze klocki piechoty. Tak żeby opłacało się brać coś poza armatami: węższa specjalizacja.

Dyskusja o fizyce lotu kuli armatniej wadze półkartuany i zdolności dział XVI wiecznych do zmiany kierunku ostrzału odbyła się na forum T9A w kontekście gunline. Wśród postulatów przewijało się między innymi węższe wyspecjalizowanie różnych broni i ułatwienie niszczenia dział przez strzelców. W sumie trucie dział jako najlepsza metoda na ich zniszczenie nie było chyba najszczęśliwszym rozwiązaniem?

Awatar użytkownika
Dziad
Chuck Norris
Posty: 662
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Dziad »

JimMorr pisze:Dyskusja o fizyce lotu kuli armatniej wadze półkartuany i zdolności dział XVI wiecznych do zmiany kierunku ostrzału odbyła się na forum T9A w kontekście gunline.
Armaty w WFB są w miarę podobne do armat z XVI wieku jedynie pod względem wyglądu ( ale tu i tak jest dużo różnić ). Moim zdaniem dyskusja o fizyce / historii w odniesieniu do uproszonego systemu bitewnego ( i do tego fantasy ) jest chyba najbardziej bezsensownym sporem z możliwych.

Awatar użytkownika
JimMorr
Chuck Norris
Posty: 445

Post autor: JimMorr »

Dziad Zbych pisze:Armaty w WFB są w miarę podobne do armat z XVI wieku jedynie pod względem wyglądu ( ale tu i tak jest dużo różnić ). Moim zdaniem dyskusja o fizyce / historii w odniesieniu do uproszonego systemu bitewnego ( i do tego fantasy ) jest chyba najbardziej bezsensownym sporem z możliwych.
Nadal szkodliwy wpływ zatrutych strzał na żeliwne lufy wydaje mi się nieco przesadzony.

Generalnie temat na grubszą awanturę :D . Z jednej strony to tylko gra i to fantasy. Z drugiej poważne absurdy takie jak ten powyżej psują zabawę. Historia może być wspaniałym źródłem inspiracji. Dla mnie fajnie by było gdyby można było zabrać z T9A potwory i czarodziejów a przepisy działały by dalej, pozwalając np. symulować bitwy wojen włoskich. Taki T9A Ancent Battles.

Tak jak napisałem - zmiana dział była podyktowana nie analizą fizyki artylerii tylko potrzebą przypisania jej węższej roli w grze. Ale jako gracz mający także 'historyczne' doświadczenia powiem że zasada nie jest tak zupełnie bez sensu. Kula armatnia uderzała w ziemię i koziołkowała przez szeregi piechoty. Czasem poszła wysoko, czasem utknęła pod stopami pierwszego wojaka. Lepiej by to zasymulowało rzucanie 4+ na trafienie celów poza pierwszym i zostawienie dużej siły, ale efekt na końcu byłby ten sam, tyle że bardziej losowy i z osiągnięty dzięki większej liczbie rzutów.

Aseoks
Chuck Norris
Posty: 403
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Aseoks »

Skoro działo ma działac jak w rzeczywistości to sugeruję usunięci magii, elfów, krasnoludów, chaosu i całej reszty i zróbym z tego gre historyczną, a nie fantasy :D

ktoś miał kiedyś też w podpisie piękny cytat: logika konczy się tam, gdzie zaczyna się warhammer
_______________________________

Awatar użytkownika
PiotrekN
Chosen of Tzeentch
Posty: 999
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: PiotrekN »

Usunięcie elfów :?

Kuszące, choć usunięcie zasady lighting reflex długouchym dla mnie wystarczy 8)
Obrazek

Awatar użytkownika
Tirit
Falubaz
Posty: 1110
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: Tirit »

A DoCH jak był słaby tak dalej bedzie pomiatany :(
po za corami sa 2 scorujace jednostki....kpina.....

zakladajac monoteistycznego slaanesha czy tzeentcha to musisz scorowac demonetkami lub horrorami.... =D>


wy sie zajmujecie torem lotu kuli armatniej a demonowiludzie placza po katach ;P pomijajac fakt ze utrata generala bedzie kosztowac jakies 1400ptk ;P
There is no escape from Chaos, it marks us all.

Obrazek

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

No niestety ale jednostki biegające na 20 cali albo latające na 18 raczej nie będą scoringami a takie są głównie w luscie i change.

Awatar użytkownika
Tirit
Falubaz
Posty: 1110
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: Tirit »

Doch obecnie jest zmuszony do mononurgle bo zadne inne zestawienie poprostu jest bezcelowe....a wlasnie KOSa maluje :( az mi sie odechcialo


Exalted Ignite
Special Rules:
Daemon of Change
Quick to Fire

Czy to oznacza ze flamer takze dodatkowo strzela?
There is no escape from Chaos, it marks us all.

Obrazek

MKG
Mudżahedin
Posty: 230

Post autor: MKG »

Dziad Zbych pisze:[...]do uproszonego systemu bitewnego [...]
LOL

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8784
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

muszę pograć na to nowe zanim się wypowiem, na wstępie jestem dobrej myśli
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
jawor
Oszukista
Posty: 868
Lokalizacja: Animosity Szczecin, Poznań

Post autor: jawor »

No z mono tzeentchem czy lustem jest problem, ale przynajmniej da się złożyć inne grywalne rozpiski. Mi się demony podobają :>
Obrazek

Awatar użytkownika
Szamot
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Spawalnie Potępionych

Post autor: Szamot »

zajebongo!

60 plagusów i 12 ślimaków!

fajnie żę ślimaczeły scorują!

:mrgreen:

Awatar użytkownika
jawor
Oszukista
Posty: 868
Lokalizacja: Animosity Szczecin, Poznań

Post autor: jawor »

Szamot pisze:zajebongo!

60 plagusów i 12 ślimaków!

fajnie żę ślimaczeły scorują!

:mrgreen:
Bestie 0-10 hehe
Obrazek

Awatar użytkownika
Szamot
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Spawalnie Potępionych

Post autor: Szamot »

jawor pisze:
Szamot pisze:zajebongo!

60 plagusów i 12 ślimaków!

fajnie żę ślimaczeły scorują!

:mrgreen:
Bestie 0-10 hehe
nieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee :cry:

no cóż 4,3,3 lub 5,5 hym...a może 4,4,2

Awatar użytkownika
Tirit
Falubaz
Posty: 1110
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: Tirit »

trafisz brete i zonk....


inne grywalne rozpiski? prooosze Cie...

ja widze opcji az 2 :D

GUO, 2 herlakow pieszo, 10 bestii jakies muchy
lub
2 herlakow pieszo, 10 besti, herlak na muszce + 6 much (lub 2x3) i jakis grinder.

Generalnie niewiele sie zmieni.


Ponawiam pytanie o burning chariot
There is no escape from Chaos, it marks us all.

Obrazek

Awatar użytkownika
jawor
Oszukista
Posty: 868
Lokalizacja: Animosity Szczecin, Poznań

Post autor: jawor »

Zawsze masz Dissolving Touch za jedyne 60pkt :> fajny na takiego GUO, który ma dużą podstawkę. Szkoda, że bazowo jest okrutnie drogi :<
Obrazek

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Chciałem zauważyć, że w podręczniku jest też nowy rodzaj wystawienia na stole.
Jest to tak slabe jak klimatyzacja na narbutta.
Obrazek

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2064
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Post autor: Janus »

Bardzo premiuje gracza który się pierwszy zaczyna rozstawiac

Edit: skaveny nadal bardzo mocne
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

Awatar użytkownika
Tirit
Falubaz
Posty: 1110
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: Tirit »

jawor pisze:Zawsze masz Dissolving Touch za jedyne 60pkt :> fajny na takiego GUO, który ma dużą podstawkę. Szkoda, że bazowo jest okrutnie drogi :<
Jesli 1 item na guo ma zalatwic sprawe to gg...

Dla mnie to slabe bo jak trafiasz takie ASv1+ to bestie czy plagi odbijaja sie na 2+....guo nie zabije calej armii.


Liczylem na duze zmiany a tak tylko utrudnienia i znow 1 sluszna rozpa...

No i ofc z chaosu znow faworyzowane jest woch...dlaczego tam nie ma monoteistycznosci na 15% corow? Dlaczego maja lepsze atrybuty? I tak ciagle od 8ed. Naprawde gracze. Wochu musza miec bonus aby wygrywac?
There is no escape from Chaos, it marks us all.

Obrazek

ODPOWIEDZ