Alternatywne zasady wystawiania dla Empire

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kołek
Falubaz
Posty: 1147
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: Kołek »

największa dla mnie głupotą jest kazać komuś grać na jakieś wymyslone zasady bo coś jest przegiętego jak ludziom sie nie podoba to niech sami zaczną wystawiac alternatywy a nie innym zabraniać tego co biora normalnie. Jak 80 % graczy na jakimś masterze weźmie alternatywy to pogadamy bo kazdy mówi a zmieńmy to, zmieńmy tamto, a tak naprawde konczy się na gadaninie, jak jesteście tacy mocni w gebie to pokażcie, że możecie tez tak grać, po prostu jak chcecie robić rewolucje to nie gadajcie tylko działajcie dając przykład można zmusic graczy do innego grania, jak już powiedziałem 80% armii na masterze z alternatywnymi jednostkami i ludzie zaczną się zastanawiać nad wystawianiem standardów.

Awatar użytkownika
Zbik666
Chuck Norris
Posty: 433
Lokalizacja: Danzig SNOT

Post autor: Zbik666 »

@Toni rozumiem problem. TYlko ze ten problem nie lezy w AB tylko w glowach graczy. Tak dlugo jak WFB bedzie traktowany jak sport to bedziesz widzial schemat Altar +4+2 i nic z tym nie zrobisz. Ja nie przepadam za turniejami wlasnie z tego powodu. PArcie i cisnienie wiekszosci uczestnikow na pierwsze miejsca odbieraja mi ochote do gry.

Mowisz CS ? ok niech bedzie ale niech bedzie taki jak Furiona a nie CS w postaci IMperium gra na AB z 6 ed. albo Imperium ma tanka 0-1.


Ja osobiscie gram na 1 tanku i helblasterze a w lordach mam grandmastera albo maga. Ale wkurza mnie jak czytam ze ktos chce cos obcinac bo jest za mocne :/

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Grand Admiral Thrawn pisze:
Byro pisze:To nie jest taka sama maszyna. To twór podpatrzony od karłów. Jako, że ludzie z definicji gorzej znają się na broni palnej, to może właśnie gorsza celność ma to odzwierciedlać?

Jakoś nigdzie nie znalazłem wzmianki o tym, że Hellblaster został skradziony/podpatrzony. To broń strzelająca szrapnelami. A kto ma choć minimalną widzę na temat szrapneli to wie, że w 6 ed i poprzednich ta broń strzelała poprawnie. Co do ceny to wystarczyło ją podnieść do tych 150 pkt i byłoby jak najbardziej uczciwie.

ps. a mnie bardzo interesuje jak wyglądała moja armia w poprzednich edycjach bo skoro się nią zajmuję to tak winienem czynić.
Ja zaś nigdzie nie znalazłem wzmianki jakoby strzelał on szrapnelami. Cała broń prochowa ludzi pochodzi mniej lub bardziej pośrednio od krasnoludów.

Jeśli chodzi o stwierdzenie interesowania się armią. Interesuje mnie jak wyglądała armia poprzednio, ale nie jakimi się kierowała zasadami, ponieważ rozumiem, że nowa edycja to w wielu aspektach nowe reguły i nie ma sensu ich porównywac. To tak jakbyś porównywał jabłka z pomarańczkami, niby to i to jest owocem, ale...

@Kołek - słusznie prawisz

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1257
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

Proponuję poczytać podręcznik do 5 edycji.

A tak ogólnie ktoś kto mówi, że Imperium jest mocne bo może wystawić X liczbę czołgów, dział i papamobile to albo jest ślepy i nie widzi problemu albo lubi najzwyczajniej tak grać (a gra czymś takim jest średnio przyjemna jeśli nie mniej). Wywalcie czołgi, papamobile i ilość dział i zostanie wielkie nic. Nie wszyscy chcą grać na standardzie 1+4+2.

Awatar użytkownika
Wrubel
Mudżahedin
Posty: 258
Lokalizacja: Zad Trolla

Post autor: Wrubel »

Dokładnie Kołek. Ja bym to przyrównał może trochę do innej dziedziny:
Windows jest zły, bo Microsoft jest zły, nie będziemy go używali i już, bo się wiesza itp. Przechodzimy na Linuxa i z tego powodu wszyscy macie przejść na Linuxa. Tak. Aha i jeszcze precz z IE7, tylko mozilla - to nie szkodzi że nie jest zoptymalizowana pod niektóre strony www. IE jest ze złego Microsoftu i dodawany w pakiecie z windows, więc trzeba go zmienić bo tak. A i jeszcze 7ed jest jak Vista - laguje i nie mam na nią sprzętu, XP był lepszy, albo nie coby każdy miał szansę cofnijmy się jeszcze dalej 95 for evryone - o nie, mam jeszcze lepszy pomysł - millenium - może być h....owo byle jednakowo.

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Grand Admiral Thrawn pisze:Proponuję poczytać podręcznik do 5 edycji.

A tak ogólnie ktoś kto mówi, że Imperium jest mocne bo może wystawić X liczbę czołgów, dział i papamobile to albo jest ślepy i nie widzi problemu albo lubi najzwyczajniej tak grać (a gra czymś takim jest średnio przyjemna jeśli nie mniej). Wywalcie czołgi, papamobile i ilość dział i zostanie wielkie nic. Nie wszyscy chcą grać na standardzie 1+4+2.
Dzięki za to info.
Osobiście tego "standardu" nie kumam. Mam tylko jedną armatę, nie mam ani papamobile ani czołgu i jest mi z tym dobrze (rzekłbym, wyśmienicie). Chociaż faktem jest, że grywam jedynie z kumplami, z których żaden nie używa jakichś maksymalizowanych rozpisek i może dlatego nie przeszkadza mi ta "słabośc" helki czy innych naszych jednostek.

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1257
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

Ja też bo w domu się gra dla zabawy a turnieje w Polsce to niestety inna bajka. Chociaż helka to była nasza jedyna jednostka mogąca zwalczać lataczy i skirmish, obcięli ją mocno i nie dostaliśmy nic w zamian.

Awatar użytkownika
-SaH-
Chuck Norris
Posty: 601
Lokalizacja: Zad Trolla Koszalin
Kontakt:

Post autor: -SaH- »

Jak zwykle bywa w takich rozmowach, jedni wyśmiewają drugie, drudzy oburzają się na pierwsze - a porozumienia czy zrozumienia nigdzie.

A prawda jest taka, że na 2250 czy Imperium 1+4+2 czy na piechocie, czy na kawalerii kosztuje tyle samo punktów - teoretycznie szanse mają takie same. No i tu się spór rozgrywa, żeby i w praktyce też tak było, zwłaszcza kiedy teraz emo-warriorzy kosztują tyle co swordmen.

Ja na turniejach lokalnych okupuję zaszczytne dolne rejony tabeli i pilnuję, żeby nikt niepowołany tam nie trafił (czytaj daję mu sporo pkt po jego wygranej :P ) ale często widzę, że jak tylko nauczę się lepiej grać i dopisze szczęście w rzutach, to taką armią spokojnie o najwyższe miejsca można walczyć.

Więc nie mówcie, że pianie na standard jest żenujące czy jakie, bo po prostu nie jest i dobrze wiecie dlaczego. Gra z taką armią nie jest przyjemna, jest mało innowacyjna. Pół biedy jak gra nią ktoś doświadczony, gorzej jak jest to samograj młodego gracza, który nawet jak źle się rozstawi i popełnia błąd za błędem, to i tak przegrywasz, bo to samograj jest - wnerw jest wtedy straszny.

Więc nie mówicie, że grajmy na alternatywnych zasadach w całej Polsce, bo osobnego świata nie tworzymy i to jest śmieszne takie podejście - zróbcie lokal z zasadami 5, 6ed, naszymi własnymi (jak rodzony w bólach Empire by BP) - to jest rozwiązanie, a nie wprowadzanie odgórne jakiś starych zasad.
To fight Chaos on the battlefields, not to grow rich and fat in the golden halls of the capital, that is the purpose of our Cult! - Boomed Luthor's voice at the Council

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1472
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

Steam Tank
Steam tank is 0-1.
Your opponent receives 50% victory points for doing half wounds to the steam
tank.

Jednostki
core
śadna z armii nie moŜe powtórzyć oddziału core więcej, niŜ trzy razy, z wyjątkiem
niestrzelającej, rankowej piechoty oraz piechoty posiadającej zasadę "raiders".
Jednostki
special
śadna z armii nie moŜe posiadać więcej, niŜ dwóch takich samych jednostek* special.
Armia moŜe posiadać trzy takie same jednostki special, pod warunkiem, Ŝe nie będzie
posiadała ani jednej jednostki rare.
Jednostki
rare
śadna z armii nie moŜe powtórzyć jednostki rare. Armia moŜe powtórzyć jednostkę
rare, jeŜeli nie będzie powtarzała Ŝadnej jednostki special. W Ŝadnym wypadku nie
moŜna powtórzyć następujących jednostek: treeman, hydra, steam tank, flamery,
wraithy, hellcannon.
Kostki
power
śadna armia nie moŜe wykorzystać więcej niŜ 12 PD w ciągu jednej fazy magii. Ten
limit jest mniejszy o jeden (przez całą bitwę) za kaŜdy przedmiot/zdolność w rozpisce
dającą znaczący bonus przy czarowaniu (patrz poniŜej). Pierwszy bound spell uŜyty w
fazie magii jest liczony jako jedna uŜyta PD, kaŜdy następny bound spell liczy się jako 2
PD.
I jak wrażenia? Bo ja się czuje jakbym miał podcięte skrzydła.
2 cannony (to już jest mało) w rarach to jeden Hellblaster i Hellstorm.
W specialach zależnie od rozpy 2x outriderzy z hochlandami lub 2x pistolersi albo wariacje z GS i KoIC.
Mam tylko jedno pytanie:
Czy w 6 edycji Imperium było przegiętą armią? Bo nie pamiętam aby tak mówili. Mówili że skaveny bretka i leśne elfy są przegięte ale nie Imperium. Teraz dzięki Grahamowi McNeil i Balancing Patch mamy słabszą armię od tej w 6 edycji. Ironia.
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

Saint, przy tych ograniczeniach ja poważnie zaczynam się zastanawiać nad graniem kultem, a jako drugi rare griffoniarzy, orgi powinny mnie dopuścić, a to i tak mocniejsze będzie od naszego skrojonego imperium

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1472
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

Ja próbuje się jakoś pozbierać, nie obrać najłatwiejszej ścieżki bo jak Yoda mówi najłatwiejsza ścieżka prowadzi do Sithów (w tym przypadku do zmienienia armii na Demony lub Warriorów)
Trzeba kombinować i starać się wycisnąć 110% z tego co nam zostało.
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Awatar użytkownika
raf
Oszukista
Posty: 852
Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn

Post autor: raf »

Powiem tak: wymuszenie większego zróznicowania rozpisek byłoby OK, gdyby nie fakt, że w praktyce to zróżnicowanie dotknie wyłącznie Imperium, inne armie zasadniczo sie nie zmienią...

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

no tak sensownym wydaje się dać w specialach np. outriderów 2x, oczywiście jak dwa unity to już i snajperów dobrze byłoby dać, dwóch to mało więc w corach idą handgunnersi ze snajperami minimum 2x, to trochę zaczyna przypominać upośledzoną wersję 6 - edycyjnego standardu sprzed ukazania się zasad czołgu; litości - cofamy się o epokę, zamist gryfa jest altar... trzeba chyba zmienić podpis pod naszym działem.
jasne ja też kombinuję już co tu zrobić, żeby nie dać się udupić, tylko jest mały problem jak to zrobić; osobiście dalej zostanę przy gs-ach, czołg już jest problematyczny w wystawieniu, aktualny jest temat to jako drugi rare, a właściwie co wogóle w rare wystawić

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1257
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

Warriorzy aż tak słodko nie mają (wiem bo też zbieram) Co do ograniczeń narzuconych przez LS. Tak na dobrą sprawę to nie wiem co im przyświecało bo na moje pytanie odnośnie 1ST co 2K dostałem odp, że nie wiadomo o co mi chodzi bo to i tak nic nie zmieni i ,że to co przygotowali to w zamyśle do bitew na 2-2999pkt. Bez sensu to jest dla mnie i mówię to z angielską flegmą. Najlepiej przywalić Imperium w jedyną jako taką jednostkę zapominając, że my nic innego wartego nie mamy. Ciebie Sa!nt też w sumie olali z odp odnośnie Naszego BSB (w zasadzie wszystkich BSB przed hajami).

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1472
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

Właśnie pisałem na innym forum, że armie które mają potencjał być w tym sezonie w armiach topowych czyli demony, wampiry, dark elfy, warriorzy. Mało tracą bo mają tak skonstruowane booki że nie ma jednej słusznej jednostki więc spokojnie mogą przeboleć stratę ilości powtarzania danej jednostki na rzecz potencjalnie droższej innej o minimalnie gorszym potencjale ale wykonującą to samo zadanie.
My nie mamy takiej możliwości co nam zastąpi cannona? W rarach też nie jest lepiej po sprawieniu że Steam Tank będzie prawie nie wystawialny i brak możliwości dublowania rarów sprawia że będziemy grać na Hellblasterze i Hellstormie chyba że będziemy wspomagać się DoW.
Spadł nam strasznie potencjał armii. Śmiem twierdzić że do poziomu poniżej armybooka z 6 edycji. Zastanawiam się jaką drogą to dalej pójdzie Imperium przestanie się pojawiać na turniejach bo ludzie zmienią armię na bardziej grywalne czy będziemy się męczyć tym co mamy zdobywać jakieś pkt ale o wysokich miejscach nie ma co liczyć i może LS przemyśli jeszcze raz Imperium.
Już teraz wyniki Imperium na turniejach nie są dobre a po tym patchu spadniemy o kilka miejsc w dół w tabeli armii.
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1257
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

Śmiem twierdzić, że nie zmienią zdnia co do Imperium. (oczywiście baaardzo chciałbym się mylić)

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

no tak, ale z dogsów co wystawisz?? halflingi?? griffoni też są bez rewelacji, najmniej ugryzione armie moim zdaniem to dwarfiki, jak mieliśmy z nimi jako takie szanse (może nie na maske ale jednak) to teraz będziemy rozjeżdżani, z ogrami powinniśmy sobie dać rady, na wampy i demony nie mam jakoś pomysłu, a i tomb kingi i lizaki nas rozjadą, wood elfy - też słodko nie będzie, nie wspominam już o he; może narzekam ale staram się znaleźć w tym jakiś sens i logikę, i nie za bardzo widzę możliwości, na piechocie można spróbować ale obstawiam że kulawo to wyjdzie (2xgsy??)
wniosek prosty - zabrali nam fabryki rheinmetal & krupp, powinni ze steamem pozbawić wszelkiej broni palnej tak pro forma i wprowadzić jednostki gości z maczugami i procami (kiling blow na 6+ :twisted: )

Awatar użytkownika
-SaH-
Chuck Norris
Posty: 601
Lokalizacja: Zad Trolla Koszalin
Kontakt:

Post autor: -SaH- »

To że jeden czołg jeszcze przeboleję, ale za co i jakim prawem za maszynę ktoś dostaję połowę pkt, to już nie wiem...

Cóż, u mnie do rarów wraca zdecydowanie teraz Gigant... Na 3+ Cannonach nigdy nie grałem, więc nie boli mnie to, choć wiem, że to dupa.

Jedyne co mi się podoba, to teraz Imperium ma dużo większy potencjał anty magiczny a i magiczny może szybko osiągnąć i jeszcze zostanie może miejsce na jednego walczącego Hero, bo więcej jak 12 kości i tak nie będzie można mieć...

A co do pomysłów na HE, ja tam biorę śmieszne oddziały handgunnów czy kuszników i najwięksi twardziele w tamtej armii trzęsą się ze strachu... Problem w tym, że to już nastawianie się na wroga mniej lub bardziej, a na turniej jak się jedzie, to nie wiadomo, na co się trafi.
To fight Chaos on the battlefields, not to grow rich and fat in the golden halls of the capital, that is the purpose of our Cult! - Boomed Luthor's voice at the Council

Awatar użytkownika
Wilqu
Falubaz
Posty: 1250

Post autor: Wilqu »

zaraz zaraz ja czegoś nierozmumiem a kto nam kazę grac na tych zasadach i jestem pewien ze tylko wiksze turnieje wprowadza takie smieszne ograniczenia...na lokalach można fanie sie pobawic i to pozostaje....

Coraz bliżej jestem ponownej decyzji co do sprzedania tej żałosnej już armii w tej robiącej się żałosną grze...pomimo sentymentu..tak psuje sie graczy BRAVO :?
Obrazek






_________________

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1472
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

Wilqu pisze:Coraz bliżej jestem ponownej decyzji co do sprzedania tej żałosnej już armii w tej robiącej się żałosną grze...pomimo sentymentu..tak psuje sie graczy BRAVO Confused
Czuje to samo.

A i najciekawsza rzecz. Zostałem dziś zmobilizowany na innym forum przez gracza DE do policzenia ciekawej zależności.

Cytaty z forum:
GarG pisze:PoK nie wypacza rozgrywki
Sa!nt pisze:Steam Tank też nie wypacza rozgrywki. I jak chcesz mogę Ci obliczyć jakie jest prawdopodobieństwo zranienia Steam Tanka a Lorda DE z PoK.
GarG pisze:Sa!nt ok. 20 kilku hitów w niego trzeba wpakowac. To hmm... 2 wjazdy ST? No normalnie tragedia :lol: A wiesz ile trwa rozkręcanie przez takiego lorda Tanka? 10 tur :mrgreen: Wiec naprawde nie rozumiem twojego "biadolenia"
Moja odpowiedź:

Kod: Zaznacz cały

     Dreadlord @ 248 Pts
     Sea Dragon Cloak; Shield
     Blood Armour [15]
     Deathmask [50]
     Pendant of Khaeleth [35]

1  2   3  4       5       6       7    8
4+ S3  4+ save 3+ ward 3- 54/1296 4%   75
4+ S4  3+ save 4+ ward 4- 72/1296 6%   50
4+ S5  2+ save 5+ ward 5- 60/1296 5%   60
4+ S6  2+ save 6+ ward 5- 75/1296 6%   50
4+ S7  2+ save -- ward 5- 90/1296 7%   43
4+ S8  2+ save -- ward 5- 90/1296 7%   43
4+ S9  2+ save -- ward 5- 90/1296 7%   43
4+ S10 2+ save -- ward 5- 90/1296 7%   43


      Steam Tank @ 300 Pts

1  2   3  4       5       6       7    8
-- S3  6+ save 2+           1/36  3%   333
-- S4  6+ save 2+           1/36  3%   333
-- S5  5+ save 3+           4/36  11%  91
-- S6  4+ save 4+           9/36  25%  40
-- S7  3+ save 5+          16/36  44%  23
-- S8  2+ save 6+          25/36  69%  14
-- S9  2+ save --          30/36  83%  12
-- S10 2+ save --          30/36  83%  12

Legenda:
1 - rzut potrzebny do trafienia (dla ułatwienia przyjęto, że większość przeciwników będzie trafiać Dreadlorda na 4+ bo ma WS7)
2 - siła przeciwnika
3 - rzut potrzebny na zranienie
4 - rzut potrzebny na wybronienie przez ochronę pancerza
5 - rzut potrzebny na wybronienie przez ochronę magiczną
6 - prawdopodobieństwo zadania rany
7 - prawdopodobieństwo zadania rany [w procentach]
8 - ilość ataków potrzebnych aby zniszczyć jednostkę

Uwagi:
W obliczeniach nie zostały uwzględnione czynniki które naprawdę bolą Steam Tanka typu: Wielka Kuźnia, armaty, katapulty, bolce.


Wnioski:
chciałbym zauważyć, że od siły 6 zaczyna to wyglądać ciekawie: jednostka z T6 i W10 jest szybciej niszczona niż jednostka z T3 i W3.
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

ODPOWIEDZ