Chalange

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Re: Chalange

Post autor: Charki »

ksch pisze: czyli uważasz, że istnieje zasada, że bohater na innej podstawce niż oddział ma mniejsze możliwości odmówienia challenge'y? Przecież odmawiający konny w dwuszeregowym oddziale też zmienia formację, a dokładniej dokłada mu szereg, tylko co z tego?
Nie istnieje taka zasada ;), ale jeśli w wyniku odmówienia pojedynku miałaby powstać nielegalna formacja to nie można odmówić takiego wyzwania. Co do konnego w dwuszeregowym oddziale to nie mogę sobie wyobrazić sytuacji w której dokłada szereg a jednocześnie oddział stoi w legalnej formacji więc imo nie może odmówić.

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

A facet na 25 w oddziale 20tek?
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

Taki jak najbardziej może, bo wypełnia miejsce jednego 20x20 (pozatym gram orkasami wiec jak sobie wyobrazasz zeby moi szamani nie mogli odmawiac pojedynku :D ) Taki na wierchowcu to wypełnia miejsce dwóch ludków wiec moze miec problem przy niesprzyjającej formacji.

grzech76
Mudżahedin
Posty: 267
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: grzech76 »

Czyli model pieszy nie może wejść do oddziału kawalerii, bo tworzyć może nieprzepisową formację?

1111P
11112
22222
2222
_33
_33

numerki to rzędy klawalerii
P - pieszy

????

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

Ja myślę Panowie, że się mylicie w przypadku Corpse Carta, a przynajmniej co poniektórzy ostro namieszali :D . Akurat w przykładzie powyżej przedstawionym i omawianym Corpse Cart zajmuje miejsce Ghouli aż do ostatniego szeregu włącznie. De facto więc dla Corpse Carta formacja ta jest analogiczna do sytuacji bohatera, o podstawce 20x20 lub 25x25, który znajduje się w oddziale piechoty z jednym szeregiem i szereg ten na całej szerokości jest w kontakcie z wrogiem. Nie może więc odmówić challenge'a bo doszłoby do zmiany formacji co jest niedozwolone.

1)
wwwww
ccgggg
ccgggg
ccgggg

w - wróg, c - corpse cart, g - ghoule
sytuacja w punkcie pierwszym analogiczna do sytacji z bohaterem:

wwwww
bggggg

b - bohater, g - ghoule, w - wróg

Jeśliby natomiast za Corpse Cartem znajdowałby się jeden dodatkowy pełny szereg Ghouli wówczas ten może spokojnie odmówić challenge:

2)
ccgggg
ccgggg
ccgggg
gggggg

W przykładzie powyżej Corpse Cart może odmówić challenge i wówczas robi się coś takiego:

gggggg
ccgggg
ccgggg
ccgggg

Reasumując; tak długo jak za Corpse Cartem znajduje się pełna ranka z troopsami, może on odmówić challenge przez wycofanie się do tyłu oddziału
http://manticblog.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

1)
wwwww
gccgg
gccgg
gccgg

wwww
ggggg
gccgg
gccgg
.cc

taki ruch jest dozwolony. i nie jest to zmiana formacji .

Charki źle mówisz, koleś na podstawce konnej dla uproszczenia liczu się za dwóch piechociarzy - to nic że trochę wystaje

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

Taki ruch jest niemożliwy, chyba że w trakcie combatu na szybkiego skombinujesz skądś dwa Ghoule :wink:

Generalnie za Corpse Cartem musi się znajdować szereg jednostek w wystarczającej ilości do pokrycia jego miejsca po wycofaniu się z challenge:

1)
gccgg
gccgg
gccgg
-gg--

2)
ggggg
gccgg
gccgg
-cc--

I w takiej sytaucji jak w pkt 1) jest już dopuszczalne wycofanie z challenge przez corpse cart a cała formacja po przestawieniu modelu będzie wyglądać tak jak w pkt 2)
http://manticblog.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

[quote="Jasiuuu"]1)
wwwww
gccgg
gccgg
gccgg

wwww
ggggg
gccgg
gccgg
.cc
[quote]na gornym rysunku masz 9 ghouli a na dolnym 11 ;) w przydadku 1 rysunku nie mozesz odmowic challenga gdyz formacja wygladala by tak:
ggggg
gccgg
gcc
.cc
co daloby ci 2 niepelne szeregi.

to samo z konnym w wczesniejszym przykladzie

K - konny p piechur
pkppp
pkppp

po odmowieniu challnega formacja by wygladala tak:

ppppp
pkpp
.k
i to tez jest nielegalna formacja ;) wszystko zalezy od ilkosci r&f w oddziale ;)

taki ruch jest dozwolony. i nie jest to zmiana formacji .

grzech76
Mudżahedin
Posty: 267
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: grzech76 »

Pozwólcie, że wrócę do mojego pytania:
grzech76 pisze:Czyli model pieszy nie może wejść do oddziału kawalerii, bo tworzyć może nieprzepisową formację?

1111P
11112
22222
2222
_33
_33

numerki to rzędy klawalerii
P - pieszy
Jeżeli w trakcie gry nie może powstać formacja "nielegalna", to co w moim przykładzie gdy z ładnej formacji z bohaterem nagle pojawia się (po stracie z ostrzału lub walki) formacja nielegalna?

Bohater jest wyrzucany z oddziału czy walczy dalej? Bo albo jest to nielegalna formacja i nie można nią grać (czy to zmusza gracza do reforma, ale co gdy nielegalna formacja powstała w turze przeciwnika), albo jest to normalny przypadek podczas gry gdzie może się tak zdażyć i nie robić z tego wielkiego problemu - traktować model który odrzuca wyzwanie tak jak do tej pory.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »


Jeżeli w trakcie gry nie może powstać formacja "nielegalna", to co w moim przykładzie gdy z ładnej formacji z bohaterem nagle pojawia się (po stracie z ostrzału lub walki) formacja nielegalna?
nie. twoje pytanie zostalo dokladnie wyjasnione w wczesniejszym faqu :P nie jest nieprzepisowa formacja gdyz miedzy bohaterem a 2 rzedem jest przera po prostu ;)

grzech76
Mudżahedin
Posty: 267
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: grzech76 »

Ale formacja wygląda tak samo jak w przypadku odmówienia challenga.

Bombel
Pseudoklimaciarz
Posty: 28

Post autor: Bombel »

Jako że przeszukałem wiele wątków i nie znalazłem odp na moje dosc banalne pytanie, a nie chce mi sie zakładać nowego tematu zadam je tutaj.

Czy w pojedynkach obowiązuje taka kolejnosc zadawania ciosow i bonusy z broni jakie by bohaterowie odnosili? Tzn jezeli rzucam wyzwanie w turze w ktorej zaszarzowałem przeciwnika przeciwnika, on przyjmuje to atakuje pierwszy? Mam bonus do siły z lancy / flaila ?

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Tak, oczywiście.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

ODPOWIEDZ