Chalange

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Joke's
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 142

Chalange

Post autor: Joke's »

Mam pytanie bo nie wiem do końca czy tylko w swojej turze można krzyknąć chalange czyli np jak ja szarżuje w regiment w ktorym jest czempion Ja szarzuje! to czy oponent może mi krzyknąć chalange?? albo jak oponent mnie atakuje i krzyczy chalange to moge odmówić i co się wtedy dzieje? może uważacie że pytam się o oczywiste rzeczy ale dla niektórych nie wszystko jest takie super oczywiste z góry dzięki

Awatar użytkownika
Alister
Chuck Norris
Posty: 619
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Alister »

Mozesz rzucic challenge w kazdej fazie CC, nie tylko swojej. (ale pierwszenstwo ma ten, ktorego jest tura i moze byc tylko 1 challenge w kazdym kombacie)
Jak przyjmiesz ty wybierasz kto walczy.
Zeby odmowc musisz zamienic miejscami wskazanego przez przeciwknika bohatera ze zwyklym modelem tak, zeby nie byl w kontakcie z wrogiem. (jesli sie nie da to nie mozesz).
Do konca fazy Close Combat nie mozna uzywac Ld i zadnych zdolnosci takiego "bohatera".

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

tak żeby było jasne:

jak odmówisz to przeciwnik wybiera jednego z twoich bohaterów w pierwszej linii lub czempiona i przesuwa go do drugiego szeregu zamieniając go miejscami ze stojącym w drugim szeregu modelem.

Jeżeli nie masz drugiego szeregu to nie możesz odmówić chalenge.

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

White Lion pisze: Jeżeli nie masz drugiego szeregu to nie możesz odmówić chalenge.
Jesteś winien Panu którego wprowadzsz w błąd - PIWO.

Strona 77.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
kis1
Mudżahedin
Posty: 258
Lokalizacja: Bastion HypolytówCity

Post autor: kis1 »

Ja mam inne pytanie dotyczące challenge'a. W podręczniku jest zapis, że bohater , który został wyzwany na challenge'a i przyjął musi się dostawić do bohatera, który wyzywał. Czy w związku z tym jak mam powiedzmy smoka na boku regimentu, od przodu inny regiment , ale tak, że jest luźne miejsce przy czempionie / bohaterze, to czy smok przyjmując challenge'a musi się przestawić na front ? To oznaczałoby, że np: nie kasuje szeregów
Obrazek

emiel_regis
Oszukista
Posty: 837

Post autor: emiel_regis »

mam pytanie: szarzuję w oddział ghuli który wygląda tak:

c c g g g g
c c g g g g
c c g g g g
c c g g g g
c oznacza corpse cart na którym siedzie nekromanta a g to zwykły ghulii
(nie jestem pewien długości corpse carta ale to mało istotne w tej chwili)
pytanie brzmi: czy nekromanta może odmówić pojedynku jeżeli mamy szarżę od przodu, a więc nie ma jak go wycofać bez zmieniania formacji oddziału?

Awatar użytkownika
^Karpiu^
Kretozord
Posty: 1614
Lokalizacja: Nowa Huta

Post autor: ^Karpiu^ »

Jak dla mnie nekros nie ma za brdzo sie gdzie wycofac wiec nie moze odmowic challengu

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Dlaczego trzeba zmieniać formację? Przecież zamieniasz ludziki miejscami a nie zostawiasz puste miejsce. Chyba, że źle zrozumiałem pytanie :mrgreen:
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
Undead
Falubaz
Posty: 1241
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Undead »

kis1 pisze:Ja mam inne pytanie dotyczące challenge'a. W podręczniku jest zapis, że bohater , który został wyzwany na challenge'a i przyjął musi się dostawić do bohatera, który wyzywał. Czy w związku z tym jak mam powiedzmy smoka na boku regimentu, od przodu inny regiment , ale tak, że jest luźne miejsce przy czempionie / bohaterze, to czy smok przyjmując challenge'a musi się przestawić na front ? To oznaczałoby, że np: nie kasuje szeregów

Moim zdaniem czempion dostawi sie do smoka a nie smok do czempiona i po kłopocie...;]

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

kis1 pisze:Ja mam inne pytanie dotyczące challenge'a. W podręczniku jest zapis, że bohater , który został wyzwany na challenge'a i przyjął musi się dostawić do bohatera, który wyzywał. Czy w związku z tym jak mam powiedzmy smoka na boku regimentu, od przodu inny regiment , ale tak, że jest luźne miejsce przy czempionie / bohaterze, to czy smok przyjmując challenge'a musi się przestawić na front ? To oznaczałoby, że np: nie kasuje szeregów
Kawałek dalej jest zapis ze jak przyjmujacy nie moze dostawic sie do dostawia sie rzucajacy wyzwanie. Jak nie maja sie jak dostawic to sie dostawiaja wirtualnie ;)
Przestawiac ludki mozesz tylko wewntarz regimentu, ale zaden regiment nie moze zmienic przez to swojego polozenia wzgledem innych

emiel_regis
Oszukista
Posty: 837

Post autor: emiel_regis »

Dlaczego trzeba zmieniać formację? Przecież zamieniasz ludziki miejscami a nie zostawiasz puste miejsce. Chyba, że źle zrozumiałem pytanie :mrgreen:
bo tu pojedynku odmawia chłopak na corpse carcie a nie pojedynczy chłopek? gdyby nekromanta był pieszy, nie miałbym wątpliwości - po prostu się chowa. Ale w tym wypadku lanca styka się z całym pierwszym szeregiem, więc corpse musiałby iśc do drugiego, żeby się z nikim nie stykał, a wtedy wystaje tyłem z oddziału, i zmienia się formacja... obczaj jeszcze raz rysunek

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

W takim razie przepraszam za zbyt pochopną odpowiedź. Podręcznik jest w tym wypadku precyzyjny (zacytuję z angielskiego bo nam porwali ze sklepu polski):

Kod: Zaznacz cały

The retiring character is moved to the position [b]in the unit[/b] where he is not in base contact in any enemy and replaced with rank and file trooper. If this is not possible, as there are no position in the unit where the character can avoid being in base contact with an enemy, the challenge cannot be refused and must be met
Co dla mnie jasno oznacza, że jeśli Corpse cart jest w oddziale to możesz pojedynku odmówić i zastąpisz go odpowiednią liczbą modeli z tylnich rzędów, jeśli stał obok oddziału i włączyłeś go do walki tylko maksymalizacją to odmówić nie może bo w oddziale nie jest. Poprawcie mnie jeśli się myle.
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
Deather
Chuck Norris
Posty: 444

Post autor: Deather »

W RB jest zasada że w combacie może być tylk 1 czelendż. Chodzi o tylko jeden na raz czy tylko jeden w ogóle ? (czyli czy po zabiciu pierwszego przeciwnika można żucić drugi czelendż innemu)

Awatar użytkownika
Undead
Falubaz
Posty: 1241
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Undead »

ksch pisze:W takim razie przepraszam za zbyt pochopną odpowiedź. Podręcznik jest w tym wypadku precyzyjny (zacytuję z angielskiego bo nam porwali ze sklepu polski):

Kod: Zaznacz cały

The retiring character is moved to the position [b]in the unit[/b] where he is not in base contact in any enemy and replaced with rank and file trooper. If this is not possible, as there are no position in the unit where the character can avoid being in base contact with an enemy, the challenge cannot be refused and must be met
Co dla mnie jasno oznacza, że jeśli Corpse cart jest w oddziale to możesz pojedynku odmówić i zastąpisz go odpowiednią liczbą modeli z tylnich rzędów, jeśli stał obok oddziału i włączyłeś go do walki tylko maksymalizacją to odmówić nie może bo w oddziale nie jest. Poprawcie mnie jeśli się myle.
Ten turbo jasny tekst wyjaśnia nam wszystko.... :mrgreen: tak ksch moim zdaniem masz racje...wiec wychodzi na to ze corpse cart może spokojnie odmówić chellenge...
Deather pisze:W RB jest zasada że w combacie może być tylk 1 czelendż. Chodzi o tylko jeden na raz czy tylko jeden w ogóle ? (czyli czy po zabiciu pierwszego przeciwnika można żucić drugi czelendż innemu)

Tak można ale nie w tej samej turze walki...czyli jak w chellengu zabijesz mu np. szamana....to w kolejnej turze walki możesz mu wyzwać np. czempiona;]



PS:Ksch...kurcze ale ty teraz jesteś fajny... :mrgreen: :D ...a tak dla jasności to jest mój kumpel....jeeeee...----->my friend<----... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

emiel_regis
Oszukista
Posty: 837

Post autor: emiel_regis »

ech, tyle to ja wiem, pytanie jak jest, kiedy corpse jest ustawiuony akurat tak jak na rysunku? jak chcesz wstawic chlopakow z tylnych rzedow?? Tu jest problem, w konkretnej sytuacji, gdzie on nie ma jak sie schowac, chyba ze zmienilby tym samym formacje oddzialu...

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

Wydaje mi sie ze odmowa pojedynku nie moze spowodowac zmiany formacji jednostki, co mialoby miejsce gdyby w tym przykladzie z corpse cartem , corpse cart mogl odmowic.

Bo jelsi tak zanczyloby to ze w ponizszej sytuacji mozna odmowic , a troche dziwne by to było ;)
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
8) :lol2: :lol2: :lol2: :lol2:
8) :lol2: :lol2:

:mrgreen: wrog
:lol2: - zwykły ludek piechotny
8) - bohater na wierzchowcu

Zakładając ze mozliwe jest zmienienie formacji doszli bysmy do absurdalnego ustawienia gdzie pierwszy szereg ma 5 modeli , drugi 2 a trzeci 1 a tylko ostatni szereg moze miec inna liczbe model niz pierwszy
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2:
8) :lol2:
8)

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Ale przecież nigdzie nie jest napisane, że odmawiając challenge'a nie możesz zmienić formacji? Nie ma w ogóle o tym mowy przecież. Ustawiasz go w tylnim szeregu, a na jego miejsce wchodzą ghoule. Ja osobiście nie widzę tu problemu, ale mogę się mylić.

Undead, friend of mine, czyż nie uważasz, że mój poziom lansu osiągnął zatrważająco wysoki poziom :?: :wink: :mrgreen: Ten angielski, no po prostu =D>

-edit-
Charki - czyli uważasz, że istnieje zasada, że bohater na innej podstawce niż oddział ma mniejsze możliwości odmówienia challenge'y? Przecież odmawiający konny w dwuszeregowym oddziale też zmienia formację, a dokładniej dokłada mu szereg, tylko co z tego?
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Ale przecież nigdzie nie jest napisane, że odmawiając challenge'a nie możesz zmienić formacji? Nie ma w ogóle o tym mowy przecież.
zasady z reguly mowia co da sie w grze zrobic. a\ nie czego nie da sie zrobic.... podobne nie ma nic owrzucaniu 2 characterow do jednego challegna z jedej strony ;) bo przeciez nie ma nic napisane, ze nie mozna wyzwac pojedynku kilkoma charaterami (jest tylko, ze jeden pojedynek moze byc rozgrywany) ;)

Charki - czyli uważasz, że istnieje zasada, że bohater na innej podstawce niż oddział ma mniejsze możliwości odmówienia challenge'y? Przecież odmawiający konny w dwuszeregowym oddziale też zmienia formację, a dokładniej dokłada mu szereg, tylko co z tego?
formacja staje sie nielegalna na przyklad ;)

emiel_regis
Oszukista
Posty: 837

Post autor: emiel_regis »

@ shino: znaczy w fazie walki nie da się zmienić formacji, żeby uniknąć challenge? dla mnie jest to oczywiste, ale kosztowało mnie to ostatnio parę punktów na lokalu...

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Shino pisze:zasady z reguly mowia co da sie w grze zrobic. a\ nie czego nie da sie zrobic.... podobne nie ma nic owrzucaniu 2 characterow do jednego challegna z jedej strony ;) bo przeciez nie ma nic napisane, ze nie mozna wyzwac pojedynku kilkoma charaterami (jest tylko, ze jeden pojedynek moze byc rozgrywany) ;)
Chodzi mi o to, że jest opisana reguła: aby odmówić musisz mieć możliwość takiego ustawienia, żeby nie stykać się z wrogiem. Nie ma tu ani słowa o formacji. Ale kłócić się nie zamierzam :mrgreen:

Shino pisze:formacja staje sie nielegalna na przyklad ;)
Czyli bohater w dwuszeregowym oddziale, gdzie drugi szereg jest niepełny, nie może odmówić challenga, jeśli ma większą podstawkę niż członkowie oddziału :?: #-o
Trochę mi się to nie zgadza, Shino - jaśniej proszę :wink: Ta Twoja lakoniczność :D
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

ODPOWIEDZ