Chalange
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Chalange
Mam pytanie bo nie wiem do końca czy tylko w swojej turze można krzyknąć chalange czyli np jak ja szarżuje w regiment w ktorym jest czempion Ja szarzuje! to czy oponent może mi krzyknąć chalange?? albo jak oponent mnie atakuje i krzyczy chalange to moge odmówić i co się wtedy dzieje? może uważacie że pytam się o oczywiste rzeczy ale dla niektórych nie wszystko jest takie super oczywiste z góry dzięki
Mozesz rzucic challenge w kazdej fazie CC, nie tylko swojej. (ale pierwszenstwo ma ten, ktorego jest tura i moze byc tylko 1 challenge w kazdym kombacie)
Jak przyjmiesz ty wybierasz kto walczy.
Zeby odmowc musisz zamienic miejscami wskazanego przez przeciwknika bohatera ze zwyklym modelem tak, zeby nie byl w kontakcie z wrogiem. (jesli sie nie da to nie mozesz).
Do konca fazy Close Combat nie mozna uzywac Ld i zadnych zdolnosci takiego "bohatera".
Jak przyjmiesz ty wybierasz kto walczy.
Zeby odmowc musisz zamienic miejscami wskazanego przez przeciwknika bohatera ze zwyklym modelem tak, zeby nie byl w kontakcie z wrogiem. (jesli sie nie da to nie mozesz).
Do konca fazy Close Combat nie mozna uzywac Ld i zadnych zdolnosci takiego "bohatera".
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
tak żeby było jasne:
jak odmówisz to przeciwnik wybiera jednego z twoich bohaterów w pierwszej linii lub czempiona i przesuwa go do drugiego szeregu zamieniając go miejscami ze stojącym w drugim szeregu modelem.
Jeżeli nie masz drugiego szeregu to nie możesz odmówić chalenge.
jak odmówisz to przeciwnik wybiera jednego z twoich bohaterów w pierwszej linii lub czempiona i przesuwa go do drugiego szeregu zamieniając go miejscami ze stojącym w drugim szeregu modelem.
Jeżeli nie masz drugiego szeregu to nie możesz odmówić chalenge.
- Jedy Knight
- Forma Skrótowa
- Posty: 3439
Jesteś winien Panu którego wprowadzsz w błąd - PIWO.White Lion pisze: Jeżeli nie masz drugiego szeregu to nie możesz odmówić chalenge.
Strona 77.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.
Ja mam inne pytanie dotyczące challenge'a. W podręczniku jest zapis, że bohater , który został wyzwany na challenge'a i przyjął musi się dostawić do bohatera, który wyzywał. Czy w związku z tym jak mam powiedzmy smoka na boku regimentu, od przodu inny regiment , ale tak, że jest luźne miejsce przy czempionie / bohaterze, to czy smok przyjmując challenge'a musi się przestawić na front ? To oznaczałoby, że np: nie kasuje szeregów

-
- Oszukista
- Posty: 837
mam pytanie: szarzuję w oddział ghuli który wygląda tak:
c c g g g g
c c g g g g
c c g g g g
c c g g g g
c oznacza corpse cart na którym siedzie nekromanta a g to zwykły ghulii
(nie jestem pewien długości corpse carta ale to mało istotne w tej chwili)
pytanie brzmi: czy nekromanta może odmówić pojedynku jeżeli mamy szarżę od przodu, a więc nie ma jak go wycofać bez zmieniania formacji oddziału?
c c g g g g
c c g g g g
c c g g g g
c c g g g g
c oznacza corpse cart na którym siedzie nekromanta a g to zwykły ghulii
(nie jestem pewien długości corpse carta ale to mało istotne w tej chwili)
pytanie brzmi: czy nekromanta może odmówić pojedynku jeżeli mamy szarżę od przodu, a więc nie ma jak go wycofać bez zmieniania formacji oddziału?
Dlaczego trzeba zmieniać formację? Przecież zamieniasz ludziki miejscami a nie zostawiasz puste miejsce. Chyba, że źle zrozumiałem pytanie 

kis1 pisze:Ja mam inne pytanie dotyczące challenge'a. W podręczniku jest zapis, że bohater , który został wyzwany na challenge'a i przyjął musi się dostawić do bohatera, który wyzywał. Czy w związku z tym jak mam powiedzmy smoka na boku regimentu, od przodu inny regiment , ale tak, że jest luźne miejsce przy czempionie / bohaterze, to czy smok przyjmując challenge'a musi się przestawić na front ? To oznaczałoby, że np: nie kasuje szeregów
Moim zdaniem czempion dostawi sie do smoka a nie smok do czempiona i po kłopocie...;]
Kawałek dalej jest zapis ze jak przyjmujacy nie moze dostawic sie do dostawia sie rzucajacy wyzwanie. Jak nie maja sie jak dostawic to sie dostawiaja wirtualniekis1 pisze:Ja mam inne pytanie dotyczące challenge'a. W podręczniku jest zapis, że bohater , który został wyzwany na challenge'a i przyjął musi się dostawić do bohatera, który wyzywał. Czy w związku z tym jak mam powiedzmy smoka na boku regimentu, od przodu inny regiment , ale tak, że jest luźne miejsce przy czempionie / bohaterze, to czy smok przyjmując challenge'a musi się przestawić na front ? To oznaczałoby, że np: nie kasuje szeregów

Przestawiac ludki mozesz tylko wewntarz regimentu, ale zaden regiment nie moze zmienic przez to swojego polozenia wzgledem innych
-
- Oszukista
- Posty: 837
bo tu pojedynku odmawia chłopak na corpse carcie a nie pojedynczy chłopek? gdyby nekromanta był pieszy, nie miałbym wątpliwości - po prostu się chowa. Ale w tym wypadku lanca styka się z całym pierwszym szeregiem, więc corpse musiałby iśc do drugiego, żeby się z nikim nie stykał, a wtedy wystaje tyłem z oddziału, i zmienia się formacja... obczaj jeszcze raz rysunekDlaczego trzeba zmieniać formację? Przecież zamieniasz ludziki miejscami a nie zostawiasz puste miejsce. Chyba, że źle zrozumiałem pytanie
W takim razie przepraszam za zbyt pochopną odpowiedź. Podręcznik jest w tym wypadku precyzyjny (zacytuję z angielskiego bo nam porwali ze sklepu polski):
Co dla mnie jasno oznacza, że jeśli Corpse cart jest w oddziale to możesz pojedynku odmówić i zastąpisz go odpowiednią liczbą modeli z tylnich rzędów, jeśli stał obok oddziału i włączyłeś go do walki tylko maksymalizacją to odmówić nie może bo w oddziale nie jest. Poprawcie mnie jeśli się myle.
Kod: Zaznacz cały
The retiring character is moved to the position [b]in the unit[/b] where he is not in base contact in any enemy and replaced with rank and file trooper. If this is not possible, as there are no position in the unit where the character can avoid being in base contact with an enemy, the challenge cannot be refused and must be met
Ten turbo jasny tekst wyjaśnia nam wszystko....ksch pisze:W takim razie przepraszam za zbyt pochopną odpowiedź. Podręcznik jest w tym wypadku precyzyjny (zacytuję z angielskiego bo nam porwali ze sklepu polski):Co dla mnie jasno oznacza, że jeśli Corpse cart jest w oddziale to możesz pojedynku odmówić i zastąpisz go odpowiednią liczbą modeli z tylnich rzędów, jeśli stał obok oddziału i włączyłeś go do walki tylko maksymalizacją to odmówić nie może bo w oddziale nie jest. Poprawcie mnie jeśli się myle.Kod: Zaznacz cały
The retiring character is moved to the position [b]in the unit[/b] where he is not in base contact in any enemy and replaced with rank and file trooper. If this is not possible, as there are no position in the unit where the character can avoid being in base contact with an enemy, the challenge cannot be refused and must be met

Deather pisze:W RB jest zasada że w combacie może być tylk 1 czelendż. Chodzi o tylko jeden na raz czy tylko jeden w ogóle ? (czyli czy po zabiciu pierwszego przeciwnika można żucić drugi czelendż innemu)
Tak można ale nie w tej samej turze walki...czyli jak w chellengu zabijesz mu np. szamana....to w kolejnej turze walki możesz mu wyzwać np. czempiona;]
PS:Ksch...kurcze ale ty teraz jesteś fajny...





-
- Oszukista
- Posty: 837
ech, tyle to ja wiem, pytanie jak jest, kiedy corpse jest ustawiuony akurat tak jak na rysunku? jak chcesz wstawic chlopakow z tylnych rzedow?? Tu jest problem, w konkretnej sytuacji, gdzie on nie ma jak sie schowac, chyba ze zmienilby tym samym formacje oddzialu...
Wydaje mi sie ze odmowa pojedynku nie moze spowodowac zmiany formacji jednostki, co mialoby miejsce gdyby w tym przykladzie z corpse cartem , corpse cart mogl odmowic.
Bo jelsi tak zanczyloby to ze w ponizszej sytuacji mozna odmowic , a troche dziwne by to było
wrog
- zwykły ludek piechotny
- bohater na wierzchowcu
Zakładając ze mozliwe jest zmienienie formacji doszli bysmy do absurdalnego ustawienia gdzie pierwszy szereg ma 5 modeli , drugi 2 a trzeci 1 a tylko ostatni szereg moze miec inna liczbe model niz pierwszy

Bo jelsi tak zanczyloby to ze w ponizszej sytuacji mozna odmowic , a troche dziwne by to było

















Zakładając ze mozliwe jest zmienienie formacji doszli bysmy do absurdalnego ustawienia gdzie pierwszy szereg ma 5 modeli , drugi 2 a trzeci 1 a tylko ostatni szereg moze miec inna liczbe model niz pierwszy













Ale przecież nigdzie nie jest napisane, że odmawiając challenge'a nie możesz zmienić formacji? Nie ma w ogóle o tym mowy przecież. Ustawiasz go w tylnim szeregu, a na jego miejsce wchodzą ghoule. Ja osobiście nie widzę tu problemu, ale mogę się mylić.
Undead, friend of mine, czyż nie uważasz, że mój poziom lansu osiągnął zatrważająco wysoki poziom
Ten angielski, no po prostu 
-edit-
Charki - czyli uważasz, że istnieje zasada, że bohater na innej podstawce niż oddział ma mniejsze możliwości odmówienia challenge'y? Przecież odmawiający konny w dwuszeregowym oddziale też zmienia formację, a dokładniej dokłada mu szereg, tylko co z tego?
Undead, friend of mine, czyż nie uważasz, że mój poziom lansu osiągnął zatrważająco wysoki poziom




-edit-
Charki - czyli uważasz, że istnieje zasada, że bohater na innej podstawce niż oddział ma mniejsze możliwości odmówienia challenge'y? Przecież odmawiający konny w dwuszeregowym oddziale też zmienia formację, a dokładniej dokłada mu szereg, tylko co z tego?
zasady z reguly mowia co da sie w grze zrobic. a\ nie czego nie da sie zrobic.... podobne nie ma nic owrzucaniu 2 characterow do jednego challegna z jedej stronyAle przecież nigdzie nie jest napisane, że odmawiając challenge'a nie możesz zmienić formacji? Nie ma w ogóle o tym mowy przecież.


formacja staje sie nielegalna na przykladCharki - czyli uważasz, że istnieje zasada, że bohater na innej podstawce niż oddział ma mniejsze możliwości odmówienia challenge'y? Przecież odmawiający konny w dwuszeregowym oddziale też zmienia formację, a dokładniej dokłada mu szereg, tylko co z tego?

-
- Oszukista
- Posty: 837
@ shino: znaczy w fazie walki nie da się zmienić formacji, żeby uniknąć challenge? dla mnie jest to oczywiste, ale kosztowało mnie to ostatnio parę punktów na lokalu...
Chodzi mi o to, że jest opisana reguła: aby odmówić musisz mieć możliwość takiego ustawienia, żeby nie stykać się z wrogiem. Nie ma tu ani słowa o formacji. Ale kłócić się nie zamierzamShino pisze:zasady z reguly mowia co da sie w grze zrobic. a\ nie czego nie da sie zrobic.... podobne nie ma nic owrzucaniu 2 characterow do jednego challegna z jedej stronybo przeciez nie ma nic napisane, ze nie mozna wyzwac pojedynku kilkoma charaterami (jest tylko, ze jeden pojedynek moze byc rozgrywany)

Czyli bohater w dwuszeregowym oddziale, gdzie drugi szereg jest niepełny, nie może odmówić challenga, jeśli ma większą podstawkę niż członkowie oddziałuShino pisze:formacja staje sie nielegalna na przyklad


Trochę mi się to nie zgadza, Shino - jaśniej proszę

