Zieloni. Od szeregowego po Napoleona

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

sytuacja optymalna
niestety fasty bardzo wrazliwe sa na cokolwiek co przeciwnik moze im zafundowac-od terroru,panik po magie/lucznikow itp.
do tego sa najslabiej bijacym sie "wsparciem" w WFB- zgodnie z zasada placisz wymagasz.

Awatar użytkownika
Emilianek
Chuck Norris
Posty: 513
Lokalizacja: Gołków

Post autor: Emilianek »

Myślę, że jako zasłonę można używać squig hopperów. Kilka razy osłaniałem niby boar boyzów. Grając na magii można ich przy okazji popchnąć, gdyby ruszyli się mniej. Przeciwnik ma dodatkowo -1 do trafienia i zasłona nam nie ucieknie.

Awatar użytkownika
Klafuti
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3443
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Klafuti »

Yahoo82 pisze: Ad 5. Nie testowałem hoppkó, ale herdzik wystawiam zawsze, są świetni i kumple się ich boją (pamiętaj, że przegrywając starcie wpadają w szał i na 2d6" zadają obrażenia! Lecisz tym na wroga osłaniając fastem przed ostrzałem, a przeciwnik tylko kombinuje co tu zrobić, żeby mu się między klocki nie wgryzły)
Taaak? A mnie się wydaje, że wybuchają tylko jak stracą poganiaczy. Co do hopków to są szybkie, mają skirmish i nie muszą deklarować szarż, co oznacza że, możes szrżować na przeciwnika w lesie lub za nim.

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

Wybuchają gdy uciekają lub stracą poganiaczy.

W hopkach martwi mnie ich koszt w stosunku do herda i nieprzewidywalność - równie dobrze mogą skoczyć na 18" jak na 3". Gdyby tak great squig mógł do nich dołączać...

Awatar użytkownika
goboss
Masakrator
Posty: 2243
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: goboss »

Yahoo82 pisze:Gdyby tak great squig mógł do nich dołączać...
Wtedy taki oddział oprócz tych kilkunastu ataków ma dodatkowe 6.
Taki klocek mógłby już sporo namieszac. Niech jeszcze tylko zniosą 3k6 ruchu na 5-7 i będzie git :P

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

Przegięte by to wcale nie było. Ile takich hopków dostawisz? 6+ great squig co daje 12 + 3 ataki squigów (no i coś z NG heraka), a przecież ani ranków nie mamy, ani ich nie zdejmujemy... W tym momencie mamy kilka fajnie wyglądających jednostek (great squig, wielki pająk) które wystawić można chyba tylko dla zabawy.

Awatar użytkownika
Klafuti
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3443
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Klafuti »

Dałem to tutaj, żeby nie zaśmiecać forum.

http://www.games-workshop.com/gws/conte ... d=13500004

Biorąc pod uwagę to, że GW pokazuje jak grać orkami, to znaczy że rzeczywiście jest ciężko, ale raczej nie zanosi się na zmiany. Najbardziej dobiło mnie stwierdzenie, że teraz "armia jest najbardziej elastyczna niż kiedykolwiek". Ja to generalnie mam gdzieś jak elastyczna jest armia, najbardziej pomogło mi to jak kiedyś zagrałem na starej animozji.

Po drugie, co sądzicie o zaprezentowanym ustawieniu. Mi się wydaje, że ono daje radę co najwyżej, jak wróg nie ma maszynek inaczej wypuka ich wszystkich.
Obrazek
"Głos opinii publicznej nie jest substytutem myślenia."
~Warren E. Buffett

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Jesli chodzi o to jacy specjalisci pisza te taktyki, to....
Inspired by Kev's kunnin' example, we decided to put out the call for similarly diabolical Orc tactics and ruses - here are some of the best ones:

Nog's Banner & the Squigs
Adam Troke: A cunning little tactic that my mate Henry used to use involved giving an Orc Battle Standard Bearer Nog's Banner of Butchery and adding him into a unit of Cave Squigs - in the turn that the banner is used, the Squigs each have a staggering 3 Strength 5 Attacks!
:shock: Wał z Ikoną działającą w drugim szeregu to przy tym pikuś !!!

Z drugiej strony to było w rodziale "Dirty Tricks", wiec przynajmniej kategoria jest wlaściwa. :lol2:

Gorku i Morku... i tacy ludzie pisza zasady do tej gry..... #-o
Obrazek

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9573
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

O LOL!

Co za idioci xD

A swoją drogą nawet jeśli to by było legalne, to jest ujowe do bólu i nieopłacalne. Squigi mogą miec nawet po 3 ataki z bazy, ale to nie zmieni faktu że zaszarżowane giną jak pluskwy. Nie ma co, dodajmy do dobrego, taniego oddziału bsb za 150 pts i wyjdzie nam drogi, plewny oddział.
Żal! Po trzykorć ŻAL GW!

Awatar użytkownika
Klafuti
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3443
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Klafuti »

Niezły hardkor, co? Sami nie wiedzą co piszą, pewnie dlatego ta gra jest jaka jest. Bo żeby taką erratę dali to wątpię szczerze.* A tamten BOBB to też nie życiowy strasznie, kto będzie podchodził do niego z 5 herakami? #-o ](*,)

@Kołata: To wiemy :D

*Oni nigdy nie przyznają się do błędów.
Obrazek
"Głos opinii publicznej nie jest substytutem myślenia."
~Warren E. Buffett

Awatar użytkownika
Celedor
Kretozord
Posty: 1534
Lokalizacja: Komorów

Post autor: Celedor »

Goblin Shaman + Dispel Scroll + Brimstone Bauble + Wolf Chariot
I dislike 'scroll caddies' (which are, essentially, Wizards that most tournament players bring to help deal with magic-heavy armies); I feel they are ultimately a waste of points and I'd rather use such precious points for something that hurts the enemy.
Precz z caddy, witajcie shamani na rydwanach, którzy mogą coś zrobić przeciwnikowi i nie są stratą punktów...! :roll: :wink:
Blog o malowanych przeze mnie figurkach. http://celedorverminhorde.blogspot.com/

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

nie chce mi sie czytac wypocin tych albionskich choojkow.
wg takich porad/bitew pokazowych z WD okazuje sie ze AB to tylko sugestia a nie ram zasad dotyczacych danej armii

Awatar użytkownika
Iron Lord
Warzywo
Posty: 15
Lokalizacja: Warsaw

Post autor: Iron Lord »

Hmm squig hooperzy są dobrzy w kilku bitwach przynieśli mi zwycięstwo jak i rozczarowanie...są nieprzewidywalni ale jak się wbiją to wymiatają....
Ewentualnie do tych porad które dają ci koledzy dorzucił bym 5 Savage orc boar boyzów z szefem i muzykiem, ze sztandarem: banner of butchery(+1 atak dla jeźdźca jednokrotny użytek)
Do ich odziału dodał bym black orcka na boarze z enchanted shield i martog's best basha.

Dzięki takiemu rozwiązaniu mamy 6 wspaniałych :) na małe pkt może drodzy ale przegięci 8)

Może mistrzem taktyki nie jestem ale często osobiście stosuje taki oddział :twisted:

Awatar użytkownika
Leszczu
Chuck Norris
Posty: 641
Lokalizacja: Krotoszyn, Zielony Smok
Kontakt:

Post autor: Leszczu »

Szkoda, że zbyt często ten oddział ląduje w głębokiej dupie lub w glebie, bo dostał salwe od łuczników itp.

Awatar użytkownika
cobra651
Wodzirej
Posty: 738
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle, Varangian Guard

Post autor: cobra651 »

He, he, w jakim kierunku zmierza ta gra skoro debile z GW piszą takie głupoty, a Troke wydawał mi się wcześniej choć trochę inteligentny. Stawiam wnioskek zróbmy ściepe narodową, wykupmy GW, przenieśmy z Nothingam siedzibę do wybranego polskiego miasta i wtedy pokażemy wyspiarzom co to znaczy granie w WFB :twisted:

PS. Może się myle ale zieloni wydawali mi się bardziej elastyczni w poprzedniej edycji, niż teraz

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

Iron Lord pisze: Ewentualnie do tych porad które dają ci koledzy dorzucił bym 5 Savage orc boar boyzów z szefem i muzykiem, ze sztandarem: banner of butchery(+1 atak dla jeźdźca jednokrotny użytek)
Do ich odziału dodał bym black orcka na boarze z enchanted shield i martog's best basha.

Dzięki takiemu rozwiązaniu mamy 6 wspaniałych :) na małe pkt może drodzy ale przegięci 8)

Może mistrzem taktyki nie jestem ale często osobiście stosuje taki oddział :twisted:

Oddział jest niezły, ale jak juz wspomniano mięciutki na ostrzał (Sv 4+ jedynie). Wsadzanie BOBB do takiego oddziału boli, gdy rzucisz 1 na animozję, a później 6 na ilość ciosów uspokajających :/

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

chyba ze sie gra na BP wtedy animozja juz boli znacznie mniej (lacznie z w miare sensowna opcja screena)

Awatar użytkownika
Klafuti
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3443
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Klafuti »

No, ale przynajmniej fajną konwersję rydwanu pokazali.
A tak przy okazji, jak by który z GW to przeczytał to by pewnie ze śmiechu przepukliny dostał. :twisted:
Obrazek
"Głos opinii publicznej nie jest substytutem myślenia."
~Warren E. Buffett

Awatar użytkownika
Iron Lord
Warzywo
Posty: 15
Lokalizacja: Warsaw

Post autor: Iron Lord »

Leszczu pisze:Szkoda, że zbyt często ten oddział ląduje w głębokiej dupie lub w glebie, bo dostał salwe od łuczników itp.
A od czego mam fasty ? Robię długi szereg wilkami przed sobą...gorzej jak wilki obleją animozje...ale na tym polega warhammer...
Yahoo82 pisze:
Oddział jest niezły, ale jak juz wspomniano mięciutki na ostrzał (Sv 4+ jedynie). Wsadzanie BOBB do takiego oddziału boli, gdy rzucisz 1 na animozję, a później 6 na ilość ciosów uspokajających :/
Hmm zawsze BOBB można na savage'a zamienić i dać u inne przedmioty....
Jednak wole BOBB bo jest lepszy i twardszy...

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

BOBB ma inna zaletę - na Waaagh idzie do przodu, a wiadomo, że dzikami chcemy zaszarżować, a nie przyjmowac na klatę.

ODPOWIEDZ