DMP 2009 - Dyskusja ogólna nad regulaminem

Regulaminy, relacje, scenariusze, kampanie, pokazy etc.

Moderatorzy: Laik, Dymitr

Zablokowany
Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Re: DMP 2009 - Dyskusja ogólna nad regulaminem

Post autor: Shino »

w zasadzie to do takiej gry prowadza paringi bazyliszkowe ;) onesprawiaja, ze warto miec jakas arie na jedno kopyto zlozona ;)

Robson
Niszczyciel Światów
Posty: 4424
Lokalizacja: Murzynowo Kościelne

Post autor: Robson »

Jestem za głosowaniem jak napisał turion Limited/ograniczenia (głosuje 1 osoba na team z 2008) czas 1 tydzień.
jak przejdzie wersja ograniczeń to bs_k powinien przedstawić jakąś propozycję ograniczeń autorskich ala WI/MB/PGA i powinien mieć w pewnym stopniu głos decydujący jako organizator, bo tak bedzie troche za duży bałagan i 25000 propozycji różnych CS-ów.
RIP
Ziemko pisze:Ja Robert Mrozek kajam się przed Wami wszystkimi, zrobiłem błąd, chcemy bardzo wygrać, ale nie zrobiliśmy tego umyślnie, padamy na kolana - WYBACZCIE

Awatar użytkownika
Młody
Niszczyciel Światów
Posty: 4074
Lokalizacja: SNOT- Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Młody »

@ Xet
Limited doprowadzi do składów DL,VC,DE, 2 armie X (w połowie przypadków będzie to Empire + armia X )
Nie wiem czy to dobre rozwiązanie ;)
Pozdro
Młody

Snot Fanpage

Awatar użytkownika
b_sk
Kretozord
Posty: 1951
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: b_sk »

No dobra więc jak na razie jak dla mnie koncepcja głosowania jest taka:
Głosować mogą kapitanowie drużyn z DMP 2008.
Propozycje są takie:
1. Limited
2. BP+R
3. Euro
i ewentualnie
4. Samo BP
5. Coś autorskiego, ale uprzedzam, że ja się w to pchać nie zamierzam bo to tylko dużo narzekania IMHO powoduje, jak ktoś coś wykmini to można do głosowania dorzucić o ile uznam za stosowne, bo inaczej to jak Robson napisał będzie syf.

No i drugie pytanie o dostawianie:
1. Bazyliszek
2. Euro

Teraz zostaje kwestia tego czy głosujemy Limited/Ograniczenia i potem ewentualnie ograniczenie, albo wszystko do wora i jak 51% to wygrana, a jak nie to druga runda. Obydwie wersje mają swoje problemy bo przy pierwszym może się okazać, że ktoś już woli Limited niż takie ograniczenie jak na końcu przeszło, a z kolei przy drugim jak na przykład wejdzie Limited+Jakieś ograniczenie to w zasadzie strasznie ogranicza to wybór ewentualnego ograniczenia do tego, które zostanie. I tak źle i tak niedobrze. Osobiście chyba przychylałbym się ku opcji z wielkim workiem. Przy jawności głosowania i możliwości edycji głosów dałoby to chyba najbardziej reprezentatywne odzwierciedlenie.

No i zostaje jeszcze kwestia tego, czy opcje 4 i 5 jest sens dorzucać, a przy opcji 5 czy ma ktoś propozycję.
A licky boom boom down!!!

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

W mojej ocenie jeżeli ograniczać to BP+R lub BP daje radę. Nie ma co udziwniać, niech ten twór żyje.

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Jestem za zmiana tradycji i uniemozliwieniem grania "nozyce-papier" (wystawianie armii na miażdżenie konkretnych przeciwników).

Byloby znacznie lepiej i ciekawiej, gdyby kazdy mógł walczyć o zwyciestwo. Zdecydowanie popieram wprowadzenie ograniczen w stylu BP+R, zeby każdy miał przyjemność z gry a nie tylko ci, którzy beda dostawiani do przeciwników, na których maja zlozone rozpy (i gwarantowane zwyciestwo).
Obrazek

Awatar użytkownika
Lucas
Chuck Norris
Posty: 385
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Lucas »

W takim wypadku jak najszybciej ruszajmy z głosowaniem. Niech odpowiedzialna osoba (Młody się zgłaszał) sporządzi listę kapitanów z DMP 2008 i zróbmy te ankiety.

Im szybciej się z tym uporamy tym szybciej kluby będą mogły rozpocząć selekcje oraz treningi.

Pozdrawiam
Lucas

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

@bless,
a ja myślałem ze w grach drużynowych właśnie o to chodzi by każda armia w teamie była w jakiś tam sposób wyspecjalizowana, a odpowiednie dostawienie miało wpływ na wynik całej drużyny.

jak będziemy chcieli równać poziom to można zrobić po prostu singla..a na koniec zsumować punkty członków drużyny, wtedy wszyscy będą mieli jak najbardziej uniwersalne rozpiski i każdemu będzie się miło grało ;-)

pozdrawiam
Obrazek

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Asassello, rozumiem zarzut. Jednak mimo BPR druzynowka dalej ma sens. BPR przycina przegiecia ogolne (przemaksowana magia i nadmierna kumulacja pewnych jednostek/kombosow), ale nie zmienia faktu, ze kazda armia ma swoich naturalnych wrogów (ktorzy nawet po przycieciu dalej sa znacznie grozniejsi dla tej armii, niz inne armie). Ale nie skazujemy nikogo na smutną klęskę.

Wampiry dalej mają ciężko z demonami, ale jeśli nie ma 2x 5 flamerów i 20 kostek magii, to mozna powalczyc.

Dwarfy dalej maja ciezej z VC, ale znowu - jesli Wampiry nie maja 15 wskrzeszen na turę, 2x wraithow i kawalerii z regenką, to moga przynajmniej powalczyc.

Welfy maja pod gorke z Imperium, ale latwiej im sobie radzic z jednym steam tankiem, niz z dwoma.

ITD.

Zasada naturalnych wrogów dalej pozostaje w mocy, ale jest nieco złagodzona (system dobierania przeciwników ustawia matchup tak, że zaczynamy od wyniku 12:8 dla jednej armii, a nie 18:2).

Czyli prawda jest gdzies posrodku - ani idealna rownowaga, ani totalny overkill. Wydaje mi sie to optymalnym rozwiazaniem. :)
Obrazek

Awatar użytkownika
b_sk
Kretozord
Posty: 1951
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: b_sk »

O ile rozumiem Blessa to chodzi mu o niewystawianie jednowymiarowych potworków, których na singlu nikt by nie wystawił bo nie mają racji bytu ze względu na swoją znikomą uniwersalność, a w drużynówce mogą działać. Szczerze mówiąc też za tym aspektem DMP akurat najmniej przepadałem.

Bless był pierwszy :wink:
A licky boom boom down!!!

Malal
Kretozord
Posty: 1729

Post autor: Malal »

Moge prosic o przyklad takiej rozpiski?
podpis nieregulaminowy - administracja

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

a ja myślałem ze w grach drużynowych właśnie o to chodzi by każda armia w teamie była w jakiś tam sposób wyspecjalizowana, a odpowiednie dostawienie miało wpływ na wynik całej drużyny.
Limited, niech będzie choć jeden turniej na normalne zasady. Samo dobieranie przeciwników powinno wystarczyć.
Dwarfy dalej maja ciezej z VC,
A jak mają 10 DD, 6 scrolli i +2 do dispella to też mają ciężko?
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

też mają ciężko bo 2x10tki wraciaków przejeżdzają się po stole :mrgreen:

Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5355

Post autor: Tutajec »

jezeli jeden turniej ma byc normalny to chyba tylko na vc demonow i de. a w wfb jest jeszcze 10 innych armii

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Jankiel pisze:
Dwarfy dalej maja ciezej z VC,
A jak mają 10 DD, 6 scrolli i +2 do dispella to też mają ciężko?
Maja latwiej. Moze sie wrecz okazac, ze w takim wypadku wampir nie ma szans - bo dwarfy mozna zlozyc bardzo "antywampirzo" (wykoksowana antymagia, plonace ataki na regenke ze sztandaru i vargulfow, klocki odporne na psychologie herosami zaopatrzonymi w dobre magiczne kosy na wraithy) - wtedy wampir bedzie mial sredni fun z takiej gry.
Krasie tez, bo co za zabawa jechac pol Polski, by grac 5 razy z VC (bo na innych przeciwnikow ta armia nie bedzie sie do niczego nadawała).
Lepiej zeby ani VC nie mialy nadmiernego powera w magii, ani Krasie nadmiernego powera w antymagii. Zeby Krasie mogly powalczyc tez z innymi przeciwnikami. Chodzi o to zeby przewaga wynikała raczej z ogolnego charakeru armii a nie z jednej bardzo specyficznej konstrukcji.

Poza tym, BPR lagodziłby też trochę niesprawiedliwosc wynikajaca z ilosci ustawianych pojedynkow. Jeden team ustawia 3 pojedynki, drugi dwa. Team ktory decydowal o wiekszej liczbie par ma przewage, bo czesciej jego patenty zlozone na masakrowanie konkretnych przeciwnikow trafiają w swoj target. Przy BPR przegrany rzut na dobieranie przeciwnika nie stawiałby druzyny w tak złej sytuacji.
Rozumiem, ze glownym problemem jest brak "celu" dla poszczegolnych graczy. IMHO zamiast stawiac dwom graczom wymóg robienia masakr a dwóm robienia remisow, postawmy wszystkim za cel zrobienie 14:6.
Za moim rozwiazaniem stoi wylacznie chec dodania balansu a przez to zapewnienie wszystkim przyjemnosci z gry.
Ostatnio zmieniony 27 maja 2009, o 14:46 przez bless, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
b_sk
Kretozord
Posty: 1951
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: b_sk »

Malal pisze:Moge prosic o przyklad takiej rozpiski?
Wpizdu Wraithów i PD. Normalnie tego nie wystawisz, ale na DMP możesz próbować.
A licky boom boom down!!!

Malal
Kretozord
Posty: 1729

Post autor: Malal »

Na limited bylo tak grane :D Wiec stwierdzenie ze tylko na DMP wystepuja takie vampiry to przeklamanie.
podpis nieregulaminowy - administracja

Awatar użytkownika
b_sk
Kretozord
Posty: 1951
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: b_sk »

Było, ale raczej do wyjścia demonów. Na Limited co najmniej połowa armii w czołówce to demony, więc z czymś takim nie wyskoczysz bo zostaniesz szybko sprowadzony na ziemię, na DMP demony to w porywach co piąta armia, a do tego masz możliwość unikania złych matchupów i taki rzyg robi się nad wyraz skuteczny.
A licky boom boom down!!!

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

1. ZKF Ad Astra - Karol Ruprecht
2. Moria - Andrzej "Jerzyn" Jarzyna
3. Strefa Zero - Wojciech Szafałowicz
4. Silesian Extremist - Łukasz 'Quassimodo' Gładysz
5. Spidergames - Jakub Królikowski
6. Klub Woja Wciska Alfa - Jędrzej Paluszyński
7. Klub Woja Wciska Omega - Piotr Szczepaniak
8. Klub Zielony Smok Alfa - Mateusz "matek" Dzielicki
9. XIII Kohorta Alfa - Paweł Paszek
10. XIII Kohorta Beta - Bartosz Majchrowicz
11. Snot Alpha - Karol "Młody" Pietrowicz
12. Klub Hobbit Alfa - Piotr "Pniaku" Nowak
13. Terror Boyz - Maciej "Żyraf" Rączka
14. BWT Klika - Mateusz "MAti/Leniwy" Wanta
15. Łódzka Ośmiornica Alfa - Robert "Schtrasny" Biernacki
16. Łódzka Ośmiornica Beta - Marek "Oszust" Olczak
17. Łódzka Ośmiornica Zgierz - Przemek Kupś
18. Szybki Szpil - Grzegorz Tartas
19. brak - Filip Cosmo Górecki
20. Strefa Zero Genovefa Pigwa Squad - Mateusz Kempiński
21. Strefa Zero Luna Lane Squad - Bartłomiej Stroiński
22. Strefa Zero Just5 Squad - Mateusz Szymkowiak
23. "Oko Terroru" Beta Team - Łukasz Jachimowicz
24. Animosity Szczecin Alpha - Łukasz "Lucas" Ho Thanh
25. Jeźdźcy Hardkoru Alfa - Michał "Kołata" Kołakowski
26. Earthshaker Marchewki - Zbyszek "Barbarossa" Łobocki
27. Cursed Company Alfa - Tomasz 'Ostry' Miścior
28. Oko Terroru Alfa - Michał "Bania" Rumiński
29. Animosity Szczecin Beta - Tomasz Piotrowski
30. Brak Plewy z południa - Darek Dutkowski
31. Kult - Bartłomiej Lewandowski
32. Snot beta - Wojciech Gogola
33. Animosity Szczecin Gamma - Tomasz "Nordri" Gliński
34. Brak Dzikie Bobry - Piotr Kęska
35. Bastion Alfa - Duke
36. STREFA Alfa - Robert "Morgon" Cieślarczyk
37. Rogaty Szczur Alfa - Piotr Szmajewski
38. Vendetta Alfa - Dariusz Butanowicz
39. Rogaty Szczur Beta - Szymon "The Mad" Góralczyk
40. Rogaty Szczur Gamma - Rafał Tyczyński "Sasza"-
41. Legion Beta - Krzysztof Żelazko
42. Zad Trolla Koszalin Alfa - Sebastian Wrubel Wróblewski
43. Sklep Feniks - Krzysiek Kapczyński
44. Strefa Zero Jenna Jameson Squad - Daniel Taberski
45. Art. Madrin - Jerzy Łukaszewicz
46. Bastion Alfa - Piotr Panufnik
47. Animosity Szczecin Delta - Michał Radke B
48. Brak Rumun Cygan Nawigator - Marek "Sobieś" Sobiesiak
49. Inkwizytor Alfa - Darek "Dalmar" Polit
50. Bastion beta - Rafał "trikk" Bieliński

Niech w głosowaniu ludzie podpiszą się imieniem i nazwiskiem, żeby było wiadomo kto jest kto.
Ostatnio zmieniony 27 maja 2009, o 22:03 przez Xet, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
b_sk
Kretozord
Posty: 1951
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: b_sk »

Masz zacięcie :wink:
A licky boom boom down!!!

Zablokowany