DEAMONIC MOUNT A WCHODZENIE DO ODDZIAŁÓW DEMONOW

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

Szczur6 pisze:raczej zła koncepcje bo przyjmijmy że jeździec miał ld 9 i chcę w związku z tym robić break na wyższym LD, czyli co mam zrobić break dla mounta mimo że jeździec żyje, czy może nie mogę bo jeździec żyje ale zaraz się przekręci........... poza tym 2 breaki to o jeden za dużo. Są unitem tak więc 1 break wystarcza. Koncepcja 2 breaków jeden po drugim jest idiotyczna, .
nie kapuje ani slowa :) mowimy o sytuacji w ktorej jezdzeic zginal w combacie, przed breakami...
Szczur6 pisze: co niby jeszcze potem jeśli np jeździec miał challice to najpierw mam robić break na LD9, powiedzmy jeździec paruje, teraz break dla smoka i teraz jeszcze monster reaction???????? NIE monster reaction jeśli jest wymagany jest już wystarczający i musi nastąpić niezwłocznie po stracie jeźdźca.
Chyba dobrze mówię.........
ze smokiem IMO jest tak jak napisales, rzucasz instability jako jeden break na ten unit, jak wyparujesz to rzucasz monster reaction, ale smok juz ustal poniewaz jezdziec, stanowijacy integralna czesc unitu smok, juz sie testowal


pzdr

Awatar użytkownika
Szczur6
Mudżahedin
Posty: 312
Lokalizacja: Nasielsk-Wawa

Post autor: Szczur6 »

Właśnie próbowałem nadać temu postowi jakąś czytelną formę, ale widzę że nie zdążyłem :D olać to. Tu to jakoś pozbieram do kupy.
Przykład ze smokiem jest ciekawy, a poza tym można go odnieść do oddziału składającego się z np: khorników i dołączonego do niego herosa na demonic steadzie.
Nie wiem czy dobrze rozumiem czy o to chodzi ale spróbuję.
Według mnie jest jeden break zawsze, tak jak było to w przypadku smoczka.
zamotałem się, sam już nie wiem o czym piszę, idę napić się kawy

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

nie jest IMO

smok i lord to jeden unit, nie moga sie nigzdie dolaczac, zawsze sa sami :P i stanowia integralna czesc

koles w oddziale na mouncie dolacza sie i odlacza, jezeli zginie, mount staje sie 100%owo deamonic i automatycznie musi sie od oddzialu odlaczyc, bo nie ma prawa tam przebywac, raz ze jeste deamonic, a dwa ze unriden monster, ktorym to staje sie on w chwili smierci typka i nie ma prawa dolaczac sie do oddzialow ani w nich przebywac

moim zdaniem w kazdej z w.w. sytuacji sa rozne rozwiazania

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

Yup dokładnie tak mi się też wydaje

Awatar użytkownika
Szczur6
Mudżahedin
Posty: 312
Lokalizacja: Nasielsk-Wawa

Post autor: Szczur6 »

Jedna uwaga, przynajmniej w 6 edycji było tak że to czy coś stanowi unit ustalało się na początku każdej fazy i tak już było do jej końca i nie było tu żadnych wyjątków, jeśli w 7 edycji to nadal obowiązuje to lipa z drugiego breaka.

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

właśnie chyba już nie obowiązjue

Awatar użytkownika
Szczur6
Mudżahedin
Posty: 312
Lokalizacja: Nasielsk-Wawa

Post autor: Szczur6 »

W ogóle mi jakoś drugi break pachnie niezbyt sensownie, no nie kumam jak można czymś zdawać dwa breaki.

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

bo w momęcie śmierci herosa to już są 2 oddziały ... podobnie by było w przypadku ... hmm powiedzmy mag , bsb i heros siedzą w oddziale jakimś tam (w 1 oddziale) oddział ten został w turze x combata wybity to każdy heros zdaje osobno brejka bo przestali tworzyć oddział i z 1 robią nam się 3 tu masz analogicznie

Awatar użytkownika
Szczur6
Mudżahedin
Posty: 312
Lokalizacja: Nasielsk-Wawa

Post autor: Szczur6 »

Nie przekonuje mnie to, coś mi się nie widzi żeby GW w 7 edycji zmieniło jedną z najprostszych i rozwiązujących wiele kwestii spornych reguł, mianowicie wspomniane wyżej ustalanie co jest oddziałem a co nie na początku każdej fazy, tak więc jeśli są oddziałem na początku fazy CC to są nim do początku następnej jakiejś fazy.

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

Szczur6 pisze:Nie przekonuje mnie to, coś mi się nie widzi żeby GW w 7 edycji zmieniło jedną z najprostszych i rozwiązujących wiele kwestii spornych reguł, mianowicie wspomniane wyżej ustalanie co jest oddziałem a co nie na początku każdej fazy, tak więc jeśli są oddziałem na początku fazy CC to są nim do początku następnej jakiejś fazy.
ja wiem, GW zmienilo chcoby tyle ze herosi juz nie moga tworzyc regimentow, wiec wydaje mi sie ze gogol ma racje :wink:

p.s.
przeciez to kurde lepiej zdawac dwa brejki a nie jeden :P wieksza szansa ze cos ustoi i da uciec drugiemu :P

Awatar użytkownika
Szczur6
Mudżahedin
Posty: 312
Lokalizacja: Nasielsk-Wawa

Post autor: Szczur6 »

Cholera nie pomyślałem :D
Wydaje mi się że jednak jest jak piszę.......... Niech ktoś zapoda jakiś cytat bo ja niestety biedny jestem i rulebooka mam jednego na 3 osoby i nie mogę zerknąć.

Awatar użytkownika
szafa@poznan
Rulzdaemon
Posty: 2099

Post autor: szafa@poznan »

hmmm...zasada rzucania brejków poki jezdziec zyje, a kulania niestabilnosci gdy zginie, sugeruje aby na koniec fazy odłaczyć go od oddziału i niech rzuca brejka oddzialnie. IMHO to najlepsze rozwiązanie i najprostsze.

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

wlasnie sie na to natknalem:

Q. When a mortal Chaos character mounted on a daemonic steed
and joined to a mortal unit is killed, what happens to the
daemonic steed?

A. At the end of the phase in which the mortal Chaos character
is killed, the daemonic steed is separated from the mortal
unit (you might like to place him 1" away to make sure this is
clear). If the daemonic steed is involved in combat when the
character is killed, place it so it remains in base to base
contact with the enemy. In addition, remember to take a Slain
Rider test and generate a Monster Reaction if the test is
failed.
S. Hordes of Chaos Army Book page 29 / Direwolf FAQ Council
Interpretation


czyli dokladnie tak jak mowilem...



pzdr

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

break jest przed koncem fazy...

jak dla mne jeden break na zasadzie oddzialu

potem nawet jesli uciekna to sie rozlaczaja na dwie grupy (jesli ustoja to samo i nastepny break juz bedzie 2 razy zdwany)

Direwolf FAQ CouncilInterpretation
:roll: :wink: ale niech tak bedzie... zeby bylo jasne od razu :)

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

Shino pisze:break jest przed koncem fazy...

jak dla mne jeden break na zasadzie oddzialu

potem nawet jesli uciekna to sie rozlaczaja na dwie grupy (jesli ustoja to samo i nastepny break juz bedzie 2 razy zdwany)
po glebszym zastanowieniu wydaje mi sie ze tak jednak nie jest.. monster reaction jest teraz na koncu fazy czy zaraz po smierci ridera? kluczowe pytanie la kwestii..

p.s.

Szczurze, musze cie zasmucic:

Q. What mounts can a character take if he has the Chalice of Chaos?

A. The character may ride on a Chaos Steed or a Daemon Steed, but
may not ride a Chariot or a Dragon of Chaos.
S. Anthony Reynolds - Warhammer Design Team (Online Q&A on the
Games Workshop Warhammer Forum)


czasami warto przeczytac po paru latach grania direwolfa do wlasnej armii :P

Awatar użytkownika
ataman
Chuck Norris
Posty: 474

Post autor: ataman »

o w morde!!
Ciekawe kto i po co coś takiego wymyślił :?

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

ataman pisze:o w morde!!
Ciekawe kto i po co coś takiego wymyślił :?
Anthony Reynolds ;) a pewnie po to zeby nie byl owalow z byciem unbrk przez smoka... bo wiadomo ze to jeden model wiec raz sie testuje na instab, ale rozpasc mzoe sie tylko gora, wiec de facto smok bylby unbrk na jedna ture, zapewne wlasnie dlatego GW to ukrocilo, moim zdaniem sluszcznie

co do mounta, po przeczytaniu par akapitow, jednoznacznie stwierdzam ze nalezy poprawic ten bedacy w 80% poprawny FAQ direwolfa, bowiem w nowym RB wyraznie stoi, ze:
- herosow nie mozna laczyc w oddzialy
- monster reaction wykonywany jest zaraz po smierci jezdzca (nei na koncu fazy)

w zwiazku z czym wydaje mi sie ze mozna, a nawet nalezy to rozciagnag rowniez na mounta (to sam oejst z combatami, nie ma juz jak kiedy wszsytko naraz, tylko sa po kolei, to samo testy LD...) i jest to dosc znaczac roznica w porownaniu do 6 ed ktora moim zdaniem nalezy uwzglednic

tj zaraz po smierci typa sie rozlaczaja i dalej lcizone sa jako 2 oddzielne unity, we wszystkich kwestiach z tym zwiazanych


pzdr !!

Awatar użytkownika
Szczur6
Mudżahedin
Posty: 312
Lokalizacja: Nasielsk-Wawa

Post autor: Szczur6 »

Szczerze to chyba nie muszę mówić gdzie mam online Q&A.
Co do direwolfa to znowu chłopcy zapomnieli że co jest unitem ustala się na początku tury i tak już pozostaje do jej końca I BRAK TU WYJĄTKÓW.

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

Szczur6 pisze:Szczerze to chyba nie muszę mówić gdzie mam online Q&A.
kwestia gdzie go beda mialy osoby przyjmujace twoja rozpiske na turniej :)

Awatar użytkownika
Szczur6
Mudżahedin
Posty: 312
Lokalizacja: Nasielsk-Wawa

Post autor: Szczur6 »

Oby tam gdzie powinny czyli z dala od turnieju online Q&A to przecież chybił trafił,a w ogóle sam pomysł zakazania sadzania pana chalice na smoku nie ma podstaw w żadnych regułach czy to samego przedmiotu czy czego kolwiek innego.
Dlatego zawsze przed turniejem ślę rozpę a nie wiozę ją dopiero na turniej iz błogim usmiechem wręczą razem z nią pół litra :wink:

ODPOWIEDZ