W momęcie gdy psy nie mogą się zsunąć, należy użyć odrobinę wyobraźni i wszystko się uda.
pozdr
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
no wlasnie nie. to tak samo jak gdy stal przed oddzialem obelisk . niby dosdziesz do oddzialu ale nie jest to udana szarza.Xet pisze:Szarża udana, ponieważ bohater ma możliwość prawidłowego dojścia do walki. Stawiamy V (haczyk) na tym etapie i rozpatrujemy sytuację dalej.
ja tez jestem (w zasadzie bylem) sedzia z turniejow euroSędzia z turniejów Euro twierdzi że można.
Natomiast sędzia z LS twierdzi, że nie można a uzasadnia to, tym, że:
jak dla mnie taka sama sytacja jak z lanca. Podobnie jak slanca nie odsunie sie 1" w tyl tak samo psy nie zsuna sie 1" w bokSzarża jest spalona gdy nie da sie dojechać, albo gdy nie da sie dostawić.
Tutaj bohater dojeżdża, i dostawia się bezproblemowo.
MOim zdaniem hero zeby wyszarzowac z oddzialu musi miec jak sie dostawic.Ale zaczekajmy aż się jaśniej wypowie Shino. Nie wkładajmy mu do ust.
Jest jeden warunek konieczny i wystarczający udanej szarży;Shino pisze:]MOim zdaniem hero zeby wyszarzowac z oddzialu musi miec jak sie dostawic.
Shino pisze:moj smok
/\
.|
.|z 10"
.|
moj.......oddzial
| cal
_oddzial wroga
czy twoim zdaniem smok sobie szarzuje na oddzial wroga a twoj oddzial sie odsuwa w tyl? bo przeciez moze sie z etknac z nim i tylko mu oddzial przeszkadza...
podobnie przeciez bohater laduje w oddziale i nie wychodzi z niego.Xet pisze:Smok nie ma jak dotknąć strefy ponieważ wcześniej ląduje na swoim odziale.
fragment cytowany nazyw sie aligning the cxombatants a nie fudging the combatants
"Dotknąć właściwej strefy".
Jeśłi ten warunek jest spełniony - dostawiamy "po trupach". (Trup pada w miarę możliwości po równo z obu stron)
Czy to nie czasem z Tobą wynikła sytuacja 2 juggerów z jednym pieskiem na Strategikonie, których zablokowałesXet pisze:..
Nie napisałem dzisiaj niczego o pivotowaniu herosa wewnątrz odziału. Gdzie dostrzegasz rozbieżność ? Oni chcieli spivotować na odziale, zaszarżować taktycznie w harpie, zrobić miejsce dla drugiego juggera, który też pivotując szarżowałby w shadów. Jak pamiętasz zgodziliśmy się co do tego, że tylko jedna szarża juggera jest wykonalna, ponieważ blokują się wzajemnie (przez to, że musi szarżować prosto, ewentualnie lekko pivotując jeżeli ma miejsce).Morrok pisze:...
moze. Ja nadal nie rozumiem jak wy sie odnosicie do przesuwania oddzialow dlatego, ze jugger miaby sie nie moc zalignowac.Xet pisze:Shino, czasem mam wrażenie, że znasz więcej zasad niż ich naprawdę jest.
Shino pisze: Ja nadal nie rozumiem jak wy sie odnosicie do przesuwania oddzialow dlatego, ze jugger miaby sie nie moc zalignowac.
Przeciez tamten fragment ewidentnie dotyczy aligna do szary. nie ma nic w stylu" stykasz sie ze strefa to na pewno jest szarza". Inaczej wlsie ten obrazek ze smokiem bylby stosowany...
(poza tym byl ewidentnie do JJ'a. Na etc, ktore sedziuje nie tylko aligny w powietrzy sa stosowane ale pivoty w powietrzu podczas ruchu. Nie rozumiem wiec jaka jest roznica miedzy alignem smoka w powietrzu a przesunieciem innego oddzialu jak sie ten smok zetknal z przeciwnikiem)