Sakveńskie czary

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Re: Sakveńskie czary

Post autor: Gogol »

Virgo pisze:1 Cracks Call - czy ten czar można rzucać z combatu i do combatu?
2 Pestilent Breath - czy mag może zionąć na oddział, który jest w combacie, ale nie z magiem?
1) Nie - tak jak piszą wszyscy ( bo nie ma opisu, że można do CC)
2) Nie (jak wyżej ... opis pozwala jedynie do swojego CC)

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Jesteś pewien Gogol, że masz kompetencje?
Wiesz, chyba ktoś tu czeka na "swojego sędziego" =P~
Varinastari pisze:Też uważam, iż Scorch'a można ciskać do cc. Zapis czaru deroguje ograniczenia RB.
Anywhere znaczy.. anywhere. Analogicznie do 1nki z metalu. No targeting restrictions-można do cc.
Z Crack's Call sprawa jest śliska. Czasem wpada do cc, czasem nie.
Takie życie 8)
Masz rację...
Tree singin też napierniczam do combatu bo ma zapis że w jakimkolwiek lesie... no cóż taki life.
Maszyny też będą sobie legalnie strzelały do combatów bo mają zapis gdziekolwiek w LOS, a przecież widzą przeciwnika [ szczególnie jak są na górce ].
Pobawimy się tak jeszcze?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Virgo
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: Virgo »

misha pisze:uuu no to pojechałeś 8)
A co ty Misha robisz w tym temacie?
misha pisze:sugerujesz, że Pasiak z Żabą nie są kompetentni? albo Morrok :)
A, podsycasz flejma, prawidłowo 8)
misha pisze:jazdy po bandzie źle się mogą skończyć
http://www.youtube.com/watch?v=l-Q9iMNzYAE
Oh my god! What are jewbots doing here? FLAME ON!!!!! :mrgreen:

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

bigpasiak pisze:Maszyny też będą sobie legalnie strzelały do combatów bo mają zapis gdziekolwiek w LOS, a przecież widzą przeciwnika [ szczególnie jak są na górce ].
Pobawimy się tak jeszcze?
Mylisz się, maszyny strzelają przeciwko konkretnym modelom, więc model w który celujesz musi być legalnym celem. Oczywiście rodzi to problem overguessa, ale o ile się nie mylę to w którymś z FAQ albo artykułów w WD (mam słabą pamięć) ktoś z GW mówił, że to bardzo sprytne zagranie...

Co do treesinga można by się kłócić jak chcesz, bo zasady z RB są nieco rozmyte, ale podejrzewam, że to nie przeszło by, bo jednak targetujesz konkretną jednostkę. Żeby było jasne to dla mnie rzucanie scorch-a w walkę jednak jest naginaniem zasad bo dokładnie wiesz w co trafisz, ale crack's call albo vermintide to jest inna para kaloszy.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Cracks Call - czy ten czar można rzucać z combatu i do combatu?
To zależy od sytuacji - zasięg jest losowy. Potraktowałbym ciskanie tego do CC jako coś, co w konkretnej sytuacji kwalifikuje się do worst playa, inaczej bzdury wychodzą (nie można walnąć cracks call w smoka 10" przed greyseerem, bo 10" dalej ktoś się naparza w hth i można go przypadkiem trafić).
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Virgo
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: Virgo »

Scorch - Place the small round template anywhere within 24".
Moim zdaniem lex specialis derogat legi generali.
Cracks Call - A crack appears in the ground at the caster's feet and runs for 4D6" in a straight line in any direction in the caster's arc of sight.
To co powyżej, poza tym jak wspomniał Jankiel powoduje to takie absurdalne sytuacje jak niemożliwość rzucenia tego czaru na przeciwnika 1" przede mną, gdy gdzieś 24" przede mną toczy się jakiś combat, bo zawsze mogę rzucić 4 szóstki i to będzie overguess :roll:

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Odpowiedz sobie na pytanie czy w sytuacji ze smokiem możesz walnąć do niego z działa.
Albo lepiej, czy możesz burning head'a puścić w niego.
Co z tego, że masz zapis iż w dowolnym kierunku skoro zasada nadrzędna mówi, że nie można rzucać nic do combatu chyba, że masz to wyraźnie zapisane?
Już dawno udowadniałem co takie rozumowanie wprowadza.
Np. mogę wteleportować się do walki bo nie miałem tego zabronionego w przedmiocie [ później wyszła errata jednak do tamtego czasu... ], szyszkować z combatu bo tylko jednostki z missle weapon nie mogą tego robić [ a drzewko nie ma missle weapon... ] itp, itd. ...

Zasady proste jak dymanie.
Nie można chyba że jest wyraźne zezwolenie.
Tu tego nie ma, więc nie da rady.

To ja mam jeszcze pytanie.
Siedzi sobie serek na dzwonku i ciska craka w bok, przez szczurki ze swojego unitu.
Może?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Virgo
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: Virgo »

Co z tego, że masz zapis iż w dowolnym kierunku skoro zasada nadrzędna mówi, że nie można rzucać nic do combatu chyba, że masz to wyraźnie zapisane?
A gdzie jest ta nadrzędna zasada? Poza tym zasada szczegółowa uchyla zasadę ogólną.
Unless otherwise specified, a Wizard cannot cast these spells if he, or the unit he is with, is engaged in close combat.
Tu chodzi jedynie o magic missle.
To ja mam jeszcze pytanie.
Siedzi sobie serek na dzwonku i ciska craka w bok, przez szczurki ze swojego unitu.
Może?
A czemu nie? Skoro według faq można własnym oddziałom obniżać tafa:
Q. Can I cast Wither on friendly units?
A. Yes, but your plan would have to be really, really
cunning and treacherous for you to gain any
advantage by doing so…
Analogiczna sytuacja. Tak jak moim zdaniem ta:
Q. The Rule of Burning Iron from the Lore of Metal
states ‘the spell hits a single model (chosen by the
caster, no targeting restrictions apply except the
Wizard needs line of sight to the target)...’. Is a
character riding in a chariot (or upon a monster)
considered ‘one model’ for purposes of this spell,
thus requiring a roll to randomly determine
whether the chariot/monster or the character is hit
by the spell? Or may the casting Wizard directly
target any portion of the model that he wishes to?
In addition, can the spell be cast into a close
combat?
A. The spell hits the multiple-part model, and then
the hit must be randomised amongst the different
‘parts’. It can be targeted at a model engaged in
combat.
W opisie czaru nie ma, że można go rzucać do combata, więc faq narusza zasadę nadrzędną, tak?

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Virgo pisze: A gdzie jest ta nadrzędna zasada? Poza tym zasada szczegółowa uchyla zasadę ogólną.
Str 107 RB, szósty akapit sekcji "Casting Spells".
Wizards cannot cast spells at units engaged in close combat, unless the spell only affects the caster himself or the spell's description specifies otherwise.
To nadrzędna zasada.
Virgo pisze:Analogiczna sytuacja. Tak jak moim zdaniem ta:
Q. The Rule of Burning Iron from the Lore of Metal
states ‘the spell hits a single model (chosen by the
caster, no targeting restrictions apply except the
Wizard needs line of sight to the target)...’. Is a
character riding in a chariot (or upon a monster)
considered ‘one model’ for purposes of this spell,
thus requiring a roll to randomly determine
whether the chariot/monster or the character is hit
by the spell? Or may the casting Wizard directly
target any portion of the model that he wishes to?
In addition, can the spell be cast into a close
combat?
A. The spell hits the multiple-part model, and then
the hit must be randomised amongst the different
‘parts’. It can be targeted at a model engaged in
combat.
W opisie czaru nie ma, że można go rzucać do combata, więc faq narusza zasadę nadrzędną, tak?
"no targeting restrictions" = żadnych ograniczeń celowania, tak? Jednym z nich jest niemożność celowania w CC.
W opisie Scorch stoi, że możesz templatkę położyć gdzie chcesz na stole.
Jeśli szukać analogii to jedynie do Black Horror DE. Można go rzucać do CC?
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Virgo
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: Virgo »

Byro pisze:"no targeting restrictions" = żadnych ograniczeń celowania, tak? Jednym z nich jest niemożność celowania w CC.
W opisie Scorch stoi, że możesz templatkę położyć gdzie chcesz na stole.
Jeśli szukać analogii to jedynie do Black Horror DE. Można go rzucać do CC?
Dla mnie no targeting restrictions = gdzie chcesz na stole. W opisach obu czarów nie ma zaznaczonego, że można je rzucać do combata. Moim zdaniem, gdyby nie można było w obu byłoby to wyszczególnione np. anywhere within 24" (except in close combat)...

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

bigpasiak pisze:[ a drzewko nie ma missle weapon...
ma

W opisie czaru nie ma, że można go rzucać do combata, więc faq narusza zasadę nadrzędną, tak?
w opisie czaru jest, ze ignoruje wszystkie restrykcje celowania. zakaz celowania w walke jestjak najbadziej restrykcja. Scrochra raczej mozna porownac do innego area spell to jest obszarowki. tam jest napisane "every enemy unit, including the ones in close combat" w scorchu i crack's callu tego nie ma wiec nie poczarujesz sobie do cc

Awatar użytkownika
Virgo
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: Virgo »

Ale z combatu już tak? :P

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Tylko MM nie można z combatu rzucać.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Virgo pisze:Ale z combatu już tak? :P
Scorcha i owszem, ale nie crack's calla.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
Virgo
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: Virgo »

Nawet jeśli nie będzie przechodził przez combat? :mrgreen:

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Shino pisze:
bigpasiak pisze: a drzewko nie ma missle weapon...
ma

nie ma.
Uznaje się na potrzeby różnych przedmiotów i zdolności że wszystko działa na takiej zasadzie ale dalej drzewko nie ma missle weapon.
Virgo pisze:Nawet jeśli nie będzie przechodził przez combat? :mrgreen:
Jeśli nie będzie przebiegał przez combat to chyba można...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Virgo pisze:Nawet jeśli nie będzie przechodził przez combat? :mrgreen:
Linia musi być w polu widzenia rzucającego, a jakie pole widzenia ma model w walce? :)
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
Virgo
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: Virgo »

Jeśli coś jest na boku, albo tyle oddziału pchającego dzwon nie widzę problemów :P

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

ale skoro ogoniasty siedzący na dzwonie/furmance widzi 360 ? to niby jak
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Virgo
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: Virgo »

Tylko seer na dzwonie widzi na 360, ale co to ma do rzeczy?

ODPOWIEDZ