Sakveńskie czary

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Virgo
Chuck Norris
Posty: 583

Sakveńskie czary

Post autor: Virgo »

1 Cracks Call - czy ten czar można rzucać z combatu i do combatu?
2 Pestilent Breath - czy mag może zionąć na oddział, który jest w combacie, ale nie z magiem?

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

1. Tak
2. Nie

Awatar użytkownika
Virgo
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: Virgo »

M.T. pisze:2. Nie
Dlaczego?
I analogicznie czy odwrócone zionięcie furmanki może być na oddział, który jest w combacie?

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

Czary można rzucać do walki, gdy jest to wyraźnie napisane.
Przy Pestilent Breath jest:
"The spell can be cast while the Wizard is close combat, but instead of using the template one enemy unit in base contact takes d6 s2 hits"
Skoro mówisz, że oddział wroga nie styka się z magiem, nie możesz rzucić czaru. Poza tym mag nie może rzucić czaru do walki wręcz, w której nie uczestniczy.

Awatar użytkownika
Virgo
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: Virgo »

M.T. pisze:Czary można rzucać do walki, gdy jest to wyraźnie napisane.
To czemu można Cracks Call? :mrgreen:
M.T. pisze:Przy Pestilent Breath jest:"The spell can be cast while the Wizard is close combat, but instead of using the template one enemy unit in base contact takes d6 s2 hits"
Mi chodzi o normalną wersję tego czaru, nie combatową. Skoro z np. Scorcha można walić po oddziale w combacie, czemu nie można zionąć tak, żeby akurat przykryć przeciwnika w combacie? Opis podany przez ciebie dotyczy tylko sytuacji, kiedy sam mag jest w combacie.

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

Virgo pisze:
M.T. pisze:Czary można rzucać do walki, gdy jest to wyraźnie napisane.
To czemu można Cracks Call? :mrgreen:
Przy Cracks Call wyznaczasz kierunek linii. A to, że ta linia przypadkiem biegnie przez walkę... detal bez znaczenia :)
Poszukaj dyskusji na temat czaru Burning Head - zasada ta sama
Virgo pisze:
M.T. pisze:Przy Pestilent Breath jest:"The spell can be cast while the Wizard is close combat, but instead of using the template one enemy unit in base contact takes d6 s2 hits"
Mi chodzi o normalną wersję tego czaru, nie combatową. Skoro z np. Scorcha można walić po oddziale w combacie, czemu nie można zionąć tak, żeby akurat przykryć przeciwnika w combacie? Opis podany przez ciebie dotyczy tylko sytuacji, kiedy sam mag jest w combacie.
Nie możesz. Żaden mag nie może czarować do walki, chyba że jest wyraźnie napisane że może. W opisie Pestilent Breath jest wyraźnie zaznaczone w jaki sposób można czarować do walki.

Awatar użytkownika
Virgo
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: Virgo »

Ok, dziękówa :D

Knight
Wodzirej
Posty: 724
Lokalizacja: XIII Kohorta

Post autor: Knight »

Burning head nie można czarować do walki tak samo jak cracks call. Scorcha nie można czarować do walki również.
Musi być napisane przy czarze że można go rzucić do combatu.

Awatar użytkownika
Virgo
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: Virgo »

Scorcha można na 100%, bo jest place anywhere within 24".

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

Uściślenia+ wcześniejsze dyskusje:
Póki w opisie czaru wyraźnie nie ma, że można go rzucać do walki, to nie można (tyczy się crack's call, scorcha, trzynastki)

Jedyny wyjątek, to gdy Slavsy znjduą się w CC z przeciwnikiem

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Ja bym się kłócił co do crack's call-a. Nie da się ustalić, czy ten czar pójdzie w walkę, czy też nie. Czy jeżeli celując w rydwan zahaczysz oddział w walce to znaczy, że czaru nie było?
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
Virgo
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: Virgo »

Q. Can I cast Wither on friendly units?
A. Yes, but your plan would have to be really, really
cunning and treacherous for you to gain any
advantage by doing so…
To by wskazywało, że opisy czarów należy traktować dosłownie (w opisie Wither nie ma friend or foe tylko any single unit).
Mógłby zabrać głos ktoś z LS?

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

Faq-i należy odczytywać dosłownie, zwłaszcza wtedy gdy są sprzeczne z RB :roll: niestety poziom Faq-ów jest jaki jest - jeśli rzeczywiście chcieli by zmieniać coś w treści RB to niech zrobią erratę...

pozdro,
Ż.

P.S. w sprawie szczeliny nie ma dobrych rozwiązań.... zależy od sytuacji na stole - to jest podobna dyskusja jak z overgessem

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Hobbit pisze:Ja bym się kłócił co do crack's call-a. Nie da się ustalić, czy ten czar pójdzie w walkę, czy też nie. Czy jeżeli celując w rydwan zahaczysz oddział w walce to znaczy, że czaru nie było?
Kłócić się możesz ale wyznaczając kierunek bierzesz pod uwagę że jest np bardzo prawdopodobne że zahaczysz o combat.
To tak jakbyś forsował overgessa, "no bo przecież nie mogłem oszacować dokładnej odległości".

Jeśli czar nie ma napisane, że można to znaczy że na pewno nie można, chyba że masz zasadę w armii [ np dotyczącą slaves ] która pozwala ciskać do walki w specyficznych warunkach.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Virgo
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: Virgo »

Czekałem w tym temacie na największego zwolennika szczurów :mrgreen:

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

?

Napisałem coś niejasnego albo niezgodnego z prawdą?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

to się nie doczekasz Virgo hehehe

Virgo nie może pogodzić się z inną wersją niż jego dotychczas stosowana w grze, cóż :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Virgo
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: Virgo »

Spoko Misha, dopóki nie wypowie się ktoś kompetentny dalej będę cię wałował :D

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Też uważam, iż Scorch'a można ciskać do cc. Zapis czaru deroguje ograniczenia RB.
Anywhere znaczy.. anywhere. Analogicznie do 1nki z metalu. No targeting restrictions-można do cc.
Z Crack's Call sprawa jest śliska. Czasem wpada do cc, czasem nie.
Takie życie 8)

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Virgo pisze:Spoko Misha, dopóki nie wypowie się ktoś kompetentny dalej będę cię wałował :D
uuu no to pojechałeś 8)
sugerujesz, że Pasiak z Żabą nie są kompetentni? albo Morrok :)
jazdy po bandzie źle się mogą skończyć
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

ODPOWIEDZ