Kefasowe Skaveny na 2.4k (bez dzwonka i kadzielni)
Re: Kefasowe Skaveny na 2.4k (bez dzwonka i kadzielni)
Lazur no offence oczywiście! Wpadłeś pod ten nóż zupełnie przypadkiem...
Wracając do tematu z tych bezdroży powiedzcie mi czy taka horda monków ma sens i czy warto tam wrzucić jakiegoś priesta klepacza żeby jeszcze bardziej zwiększyć siłę ataku? Dopóki nie mam modelu furmanki nie będę tego brał do rozpiski więc musi zostać tak jak jest. Problem jest taki, ze to raczej miętki klocek. Dla czegokolwiek co strzela.
Czy jest wart zachodu?
Wracając do tematu z tych bezdroży powiedzcie mi czy taka horda monków ma sens i czy warto tam wrzucić jakiegoś priesta klepacza żeby jeszcze bardziej zwiększyć siłę ataku? Dopóki nie mam modelu furmanki nie będę tego brał do rozpiski więc musi zostać tak jak jest. Problem jest taki, ze to raczej miętki klocek. Dla czegokolwiek co strzela.
Czy jest wart zachodu?
Z Plague Bannerem taki klocek jest rzeźnicki u mnie to głównie ten oddział zarabia punkty. Oczywiście wszystkie ataki z siłą 3 więc na jakieś chaosowe puszki się nie nadaje ale ogólnie oddział daje radę tym bardziej, że horda zamyka się w koszcie około 350 pkt.
Ja jebie... trudno o lepsze skojarzenie niż proboszcz = plague priest. Brawo, Kefas!Kefas pisze:tak czy siak snadnie... tylko zastanawiam się nad tym proboszczem* czy brać czy nie... ale wszystko wskazuje, że takiego klepacza wezmę do rozpiski
* plague priest
robak dokarmiony bless?
Gram bitwę w sobotę na 2.4k z DE. Jakieś sugestie? Nigdy nie grałem z DE a wiem, że będzie smok, 2x kusze, korsarze, szejdzi, gwardia, hydra, RBT i coś tam jeszcze... a i kocioł
Nie mam koncepcji ale abo i działo to chyba konieczność czy może lepiej koło?
Gram bitwę w sobotę na 2.4k z DE. Jakieś sugestie? Nigdy nie grałem z DE a wiem, że będzie smok, 2x kusze, korsarze, szejdzi, gwardia, hydra, RBT i coś tam jeszcze... a i kocioł
Nie mam koncepcji ale abo i działo to chyba konieczność czy może lepiej koło?
Armour of Destiny, Dawnstone, Sword of Might no i tarcza. 3+AS z przerzutami, 4+WS. Wszystkie ataki z S5 i jeszcze Stomp. 3+ z przerzutem sprawia że możesz sobie luzem wyjechać na jakichś dupowatych kuszników i mogą Ci nagwizdać a jak w nich wpadnie to jeszcze im łomot spuści.Warlord jest spoko ale nie mogę dobrać odpowiedniej dla niego kombinacji przedmiotów. Muszę spróbować z fellbladem
Bonebreaker okazuje się niezłym siepaczem.
Proboszcza bym nie brał. Grałem na takim z Talisman of Preservation. Niby twardziel a co rusz go jakieś brudasy w piach posyłały. Stosunek cena/jakość nie taki jak trzeba. No i podraża oddział mocno.
no właśnie chodzi o %
The messanger bowed low. "Speak-speak" snarled the Grey Seer, to agitated to appreciate the fawning. "Unexpected complications, most powerful of the potentates" said the Scurrier. Before the creature finish,Grey Seer sent bolt of lightning to roast him alive."Bad news can always wait" thougt the mage..
OK mam coś takiego...
2400 Pts - Skaven Roster
LORDS & HEROES
Plague Warlord 258 pts
1 Warlord, 93 pts
1 Rat Ogre Bonebreaker, 65 pts
1 Blade of Corruption, 35 pts
1 Armour of Destiny, 50 pts
1 The Other Trickster's Shard, 15 pts
Warlock Engineer 150 pts
1 Warlock Engineer, 100 pts
1 Brass Orb, 50 pts
Plague Priest 330 pts
1 Plague Priest, 135 pts
1 Plague Furnace, 150 pts
1 Talisman of Preservation, 45 pts
Plaguetain 45 pts
1 Chieftain, 45 pts
CORE
Plaguerats 220.5 pts
28 Clanrats, 138 pts
1 Clawleader, 12.5 pts
1 Warpfire Thrower Weapon Team, 70 pts
Plaguerats 210 pts
29 Clanrats, 142.5 pts
1 Clawleader, 12.5 pts
1 Ratling Gun Weapon Team, 55 pts
Plague Skavenslaves 102 pts
50 Skavenslaves
Plague Giant Rats 156 pts
36 Giant Rats, 108 pts
6 Packmaster, 48 pts
Night Runners of Plague 80 pts
10 Night Runners
SPECIAL
Plague Monks 293 pts
33 Plague Monks, 246 pts
1 Bringer-of-the-Word, 17pts
1 Plague Banner, 30 pts
Poisoned Wind Globadiers 100 pts
6 Poison Wind Globadiers, 60
1 Bombardier, 40 pts
Warplock Jezzails 130 pts
5 Warplock Jezzails, 100
1 Sharpshooter, 30 pts
RARE
Warp-Lightning Cannon 90 pts
1 Warp-Lightning Cannon
Hell Pit Abomination235 pts
1 Hell Pit Abomination
Total Roster Cost: 2399.5
Composition Report:
Points of Lords: 258 (0 - 600)
Points of Heroes: 525 (0 - 600)
Points of Core: 612.5 (600 - Unlimited)
Points of Special: 523 (0 - 1200)
Points of Rare: 325 (0 - 600)
edit
zmieniłem trochę warlorda, wrzuciłem brass orba i death globa, zastanawiam się nad jezzailami czy lepiej nie brać katapulty zamiast tego i dopakować reszte punktów w co innego?
2400 Pts - Skaven Roster
LORDS & HEROES
Plague Warlord 258 pts
1 Warlord, 93 pts
1 Rat Ogre Bonebreaker, 65 pts
1 Blade of Corruption, 35 pts
1 Armour of Destiny, 50 pts
1 The Other Trickster's Shard, 15 pts
Warlock Engineer 150 pts
1 Warlock Engineer, 100 pts
1 Brass Orb, 50 pts
Plague Priest 330 pts
1 Plague Priest, 135 pts
1 Plague Furnace, 150 pts
1 Talisman of Preservation, 45 pts
Plaguetain 45 pts
1 Chieftain, 45 pts
CORE
Plaguerats 220.5 pts
28 Clanrats, 138 pts
1 Clawleader, 12.5 pts
1 Warpfire Thrower Weapon Team, 70 pts
Plaguerats 210 pts
29 Clanrats, 142.5 pts
1 Clawleader, 12.5 pts
1 Ratling Gun Weapon Team, 55 pts
Plague Skavenslaves 102 pts
50 Skavenslaves
Plague Giant Rats 156 pts
36 Giant Rats, 108 pts
6 Packmaster, 48 pts
Night Runners of Plague 80 pts
10 Night Runners
SPECIAL
Plague Monks 293 pts
33 Plague Monks, 246 pts
1 Bringer-of-the-Word, 17pts
1 Plague Banner, 30 pts
Poisoned Wind Globadiers 100 pts
6 Poison Wind Globadiers, 60
1 Bombardier, 40 pts
Warplock Jezzails 130 pts
5 Warplock Jezzails, 100
1 Sharpshooter, 30 pts
RARE
Warp-Lightning Cannon 90 pts
1 Warp-Lightning Cannon
Hell Pit Abomination235 pts
1 Hell Pit Abomination
Total Roster Cost: 2399.5
Composition Report:
Points of Lords: 258 (0 - 600)
Points of Heroes: 525 (0 - 600)
Points of Core: 612.5 (600 - Unlimited)
Points of Special: 523 (0 - 1200)
Points of Rare: 325 (0 - 600)
edit
zmieniłem trochę warlorda, wrzuciłem brass orba i death globa, zastanawiam się nad jezzailami czy lepiej nie brać katapulty zamiast tego i dopakować reszte punktów w co innego?
Ostatnio zmieniony 15 lip 2011, o 17:52 przez Kefas, łącznie zmieniany 1 raz.
- Arbiter Elegancji
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4807
- Lokalizacja: Warszawa
Goly chieftain? Czyżbyś zapomniał mianować go na BSB?
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..
ja tą Twoją rozpe bym zmienił w coś takiego ( o ile jest legalna )
Unnamed2400 Pts - Skaven Army
1 * Warlord @ 261.0 Pts
General; 2ndWeapon; Shield; Bonebreaker
Weeping Blade [30.0]
Armour of Silvered Steel [45.0]
Dawnstone [25.0]
1 Bonebreaker Rat Ogre @ [65.0] Pts
1 Chieftain @ 120.0 Pts
Battle Standard
Skalm [30.0]
Gambler's Armour [20.0]
1 Plague Priest @ 337.0 Pts
Magic Lvl2; Frenzy; 2ndWeapon; Plague Furnace
Pipes of Piebald [25.0]
Dispel Scroll [25.0]
1 Plague Furnace @ [150.0] Pts
1 * Assassin @ 170.0 Pts
2ndWeapon; Throwing Stars
Infernal Bomb [30.0]
Enchanted Shield [10.0]
Seed of Rebirth [10.0]
14 Night Runners @ 128.0 Pts
2ndWeapon; Sling; Throwing Stars
40 Skavenslaves @ 80.0 Pts
40 Skavenslaves @ 80.0 Pts
24 Stormvermin @ 275.0 Pts
Halberd; Heavy Armour; Shields; Standard; Musician
Storm Banner [50.0]
34 Plague Monks @ 295.0 Pts
Frenzy; 2ndWeapon; Standard; Musician
War Banner [25.0]
6 Warplock Jezzail Teams @ 120.0 Pts
Jezzail
1 Hellpit Abomination @ 250.0 Pts
Warpstone Spikes
1 Warp-lightning Warp Cannon @ 90.0 Pts
1 Warp-lightning Warp Cannon @ 90.0 Pts
1 Plague Claw Catapult @ 100.0 Pts
Models in Army: 162
Total Army Cost: 2396.0
Unnamed2400 Pts - Skaven Army
1 * Warlord @ 261.0 Pts
General; 2ndWeapon; Shield; Bonebreaker
Weeping Blade [30.0]
Armour of Silvered Steel [45.0]
Dawnstone [25.0]
1 Bonebreaker Rat Ogre @ [65.0] Pts
1 Chieftain @ 120.0 Pts
Battle Standard
Skalm [30.0]
Gambler's Armour [20.0]
1 Plague Priest @ 337.0 Pts
Magic Lvl2; Frenzy; 2ndWeapon; Plague Furnace
Pipes of Piebald [25.0]
Dispel Scroll [25.0]
1 Plague Furnace @ [150.0] Pts
1 * Assassin @ 170.0 Pts
2ndWeapon; Throwing Stars
Infernal Bomb [30.0]
Enchanted Shield [10.0]
Seed of Rebirth [10.0]
14 Night Runners @ 128.0 Pts
2ndWeapon; Sling; Throwing Stars
40 Skavenslaves @ 80.0 Pts
40 Skavenslaves @ 80.0 Pts
24 Stormvermin @ 275.0 Pts
Halberd; Heavy Armour; Shields; Standard; Musician
Storm Banner [50.0]
34 Plague Monks @ 295.0 Pts
Frenzy; 2ndWeapon; Standard; Musician
War Banner [25.0]
6 Warplock Jezzail Teams @ 120.0 Pts
Jezzail
1 Hellpit Abomination @ 250.0 Pts
Warpstone Spikes
1 Warp-lightning Warp Cannon @ 90.0 Pts
1 Warp-lightning Warp Cannon @ 90.0 Pts
1 Plague Claw Catapult @ 100.0 Pts
Models in Army: 162
Total Army Cost: 2396.0
Przedupiłem z DE
Oto co wziąłem do rozpiski:
Ser z wardem 4+ kijem do czanelingu i dispelem, proboszcz na furmance z kolejnym dispelem i inżynier z brass orbem.
2xclanbracia jedni z ratlingiem drudzy z WFT
50 slejwów z tarczami
10 NR z procami
36 gratów
35 monków z plagową szmatą
6 guterów proc e pojsony
6 golbów z death globem
WLC
ABOMBA
Przeciwnik:
Dredziarz na smoku
Kocioł
2x lvl1 sorki
30 korsarzy?
22 kusze
2x 6 szejdzi
2x 5harpie
HYDRANT
BG 20?
i chyba to wszystko
Przeciwnik gra kilka lat DE więc armię ma obcykaną, a, że w ogóle gra dużo i jeździ na turnieje często więc nie było łatwo. Do tego stół usrany był terenami tak bardzo, że miałem kłopoty z rozsądnym ustawieniem jednostek w tym 2 hord.
Jak się później okazało bo mogłem zostawić korsarzy, harpie i szejdów z jego prawej flanki daleko od moich wojsk i przez to w ogóle uniknąć walki z nimi ale niepotrzebnie rozdzieliłem armię planując obronę tej flanki z szansą zniszczenia jego jednostek po tamtej stronie co okazało się niemożliwe przez pierwsze 3 tury w ciągu których te siły mogłem rzucić na jego główne oddziały na jego lewej flance i w centrum.
Magią zrobiłem sporo o ile nie najwięcej. Przeciwnik miał bowiem tylko dwie pierwszolevelowe czarki którymi nie zrobił mi kompletnie nic natomiast sobie uwalił połowę korsarzy a potem na obydwóch stracił levele
Bardzo ładnie siepał scorch, vermintide rewelacynie! pozamiatał szejdów harpie i w zasadzie całą gwardię!!!
W ogólę muszę nadmienić, że czary wylosowałem i w zasadie wybrałem tak głupio, że masakra nie wiem jak to się stało ale w ogóle nie wziąłem sobie 1 i 2 z ruin i plagi z... plagi Głupio ale będę miał nauczkę na przyszłość
Jestem zachwycony czarem Wither świetna sprawa do zmiękczania przeciwnika
Suma summarum magia zabiła więcej niż cc oO
Z działa próbowałem ubić hydrę i strzelałem do niej 3x!!! zanim doszła do kombatu z monkami na furmance...
odpowiednio z S2, S4 i S2 w końcu udało jej się zaszarżować wspomniany unit i tłukła się z nim do końca bitwy!!! zabijając cały unit i proboszcza :/ Ostatecznie również padła.
I tutaj pojawiają się moje pytania:
1. Czy (ła)Hydra atakując oddział z furmanką w formacji hordy może uniknąć styczności z furmanką atakując np tylko 4 monków czy musi atakować tak żeby stykać się z furmanką? Koleś twierdził, że może tak atakować bo chodzi o maksymalizację, a ja jestem zielony w zasadach jeszcze i powiedziałem spoko.
2. Czy po wygranym przeze mnie combacie mogłęm zrobić taki reform żeby stykać się furmanką z hydrą czy nie?
tak to wyglądało na polu bitwy:
Pozostałe oddziały radziły sobie całkiem nieźle.. .Gdyby tylko działo miało te pierwsze 3 strzały z siłą większą niż 2 czy 4 mogłoby być inaczej. I gdyby nie to fatalne ustawienie na mojej prawej flance
Wyklarowałem sobie jednak pewną wizję zmian jakie muszę dokonać w mojej armii.
Ogólnie przedupiełem 15:5
Zbieranie slejwów na 2x1 szło mi całkiem nieźle
Globami się czaiłem i czaiłem i w końcu nic nie zrobiłem. To samo graty :/
WFT radził sobie też rewelacyjnie! Polecam Ratling padł zanim zdążył podrapać się po tyłku...
Pogram więcej to nie będę robił głupich błędów...
Oto co wziąłem do rozpiski:
Ser z wardem 4+ kijem do czanelingu i dispelem, proboszcz na furmance z kolejnym dispelem i inżynier z brass orbem.
2xclanbracia jedni z ratlingiem drudzy z WFT
50 slejwów z tarczami
10 NR z procami
36 gratów
35 monków z plagową szmatą
6 guterów proc e pojsony
6 golbów z death globem
WLC
ABOMBA
Przeciwnik:
Dredziarz na smoku
Kocioł
2x lvl1 sorki
30 korsarzy?
22 kusze
2x 6 szejdzi
2x 5harpie
HYDRANT
BG 20?
i chyba to wszystko
Przeciwnik gra kilka lat DE więc armię ma obcykaną, a, że w ogóle gra dużo i jeździ na turnieje często więc nie było łatwo. Do tego stół usrany był terenami tak bardzo, że miałem kłopoty z rozsądnym ustawieniem jednostek w tym 2 hord.
Jak się później okazało bo mogłem zostawić korsarzy, harpie i szejdów z jego prawej flanki daleko od moich wojsk i przez to w ogóle uniknąć walki z nimi ale niepotrzebnie rozdzieliłem armię planując obronę tej flanki z szansą zniszczenia jego jednostek po tamtej stronie co okazało się niemożliwe przez pierwsze 3 tury w ciągu których te siły mogłem rzucić na jego główne oddziały na jego lewej flance i w centrum.
Magią zrobiłem sporo o ile nie najwięcej. Przeciwnik miał bowiem tylko dwie pierwszolevelowe czarki którymi nie zrobił mi kompletnie nic natomiast sobie uwalił połowę korsarzy a potem na obydwóch stracił levele
Bardzo ładnie siepał scorch, vermintide rewelacynie! pozamiatał szejdów harpie i w zasadzie całą gwardię!!!
W ogólę muszę nadmienić, że czary wylosowałem i w zasadie wybrałem tak głupio, że masakra nie wiem jak to się stało ale w ogóle nie wziąłem sobie 1 i 2 z ruin i plagi z... plagi Głupio ale będę miał nauczkę na przyszłość
Jestem zachwycony czarem Wither świetna sprawa do zmiękczania przeciwnika
Suma summarum magia zabiła więcej niż cc oO
Z działa próbowałem ubić hydrę i strzelałem do niej 3x!!! zanim doszła do kombatu z monkami na furmance...
odpowiednio z S2, S4 i S2 w końcu udało jej się zaszarżować wspomniany unit i tłukła się z nim do końca bitwy!!! zabijając cały unit i proboszcza :/ Ostatecznie również padła.
I tutaj pojawiają się moje pytania:
1. Czy (ła)Hydra atakując oddział z furmanką w formacji hordy może uniknąć styczności z furmanką atakując np tylko 4 monków czy musi atakować tak żeby stykać się z furmanką? Koleś twierdził, że może tak atakować bo chodzi o maksymalizację, a ja jestem zielony w zasadach jeszcze i powiedziałem spoko.
2. Czy po wygranym przeze mnie combacie mogłęm zrobić taki reform żeby stykać się furmanką z hydrą czy nie?
tak to wyglądało na polu bitwy:
Pozostałe oddziały radziły sobie całkiem nieźle.. .Gdyby tylko działo miało te pierwsze 3 strzały z siłą większą niż 2 czy 4 mogłoby być inaczej. I gdyby nie to fatalne ustawienie na mojej prawej flance
Wyklarowałem sobie jednak pewną wizję zmian jakie muszę dokonać w mojej armii.
Ogólnie przedupiełem 15:5
Zbieranie slejwów na 2x1 szło mi całkiem nieźle
Globami się czaiłem i czaiłem i w końcu nic nie zrobiłem. To samo graty :/
WFT radził sobie też rewelacyjnie! Polecam Ratling padł zanim zdążył podrapać się po tyłku...
Pogram więcej to nie będę robił głupich błędów...
Mógł się tak dostawić. Nie ma obowiązku dostawiania się do furmanki czy herosa w oddziale o ile zasada maksymalizacji zostanie zachowana. Hydra w walce styka się z czterema modelami i przeciwnik ustawił się tak żeby stykać się z czterema modelami. Nie oszukał Cię.
Normalnie heros może zrobić make way i zwyczajnie dostawić się do hydry ale o ile wiem to dzwon i furmana nie mogę robić make way. Mogłeś ewentualnie zrobić reform po fazie walki i ustawić oddział tak że cztery monki byłyby po lewej stronie odziału a furmana i trzy monki po stronie hydry. Modele w walce nadal cztery a masz w combacie furmanę.
Normalnie heros może zrobić make way i zwyczajnie dostawić się do hydry ale o ile wiem to dzwon i furmana nie mogę robić make way. Mogłeś ewentualnie zrobić reform po fazie walki i ustawić oddział tak że cztery monki byłyby po lewej stronie odziału a furmana i trzy monki po stronie hydry. Modele w walce nadal cztery a masz w combacie furmanę.