Co sądzicie o mojej armii? :)
Moderator: Hoax
Re: Co sądzicie o mojej armii? :)
Na clanratach dokładnie tak samo nabija się CR.
Nie save parry i sztandar czesto zmieniaja wystarczajaco duzo. + wyzzsza bazowa LD. generalnie jeden unit zawsze spokoBartoslavski pisze:Na clanratach dokładnie tak samo nabija się CR.
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
slavy też mają parry jak im dasz tarcze i to za 2pkty mniej/model
liderkę zwykle mają od generała, ale fakt, że czasami się może przydać wyższa
sztandar może przeważyć w CR, ale czy wspólnie ze wspomnianą liderką wart jest tych dodatkowych 90pkt (przy klocku 40 sztuk)?
liderkę zwykle mają od generała, ale fakt, że czasami się może przydać wyższa
sztandar może przeważyć w CR, ale czy wspólnie ze wspomnianą liderką wart jest tych dodatkowych 90pkt (przy klocku 40 sztuk)?
Jak nie widzicie dla nich zastosowania to trudno.
Ale nie piszcie początkującemu graczowi, który zaczyna zabawę z tą armią, że są bezużyteczne
Ale nie piszcie początkującemu graczowi, który zaczyna zabawę z tą armią, że są bezużyteczne
A Ci znowu swoje. Zalety Clanrats nad slavami:
-as 5+ [z tarczami]]
-ws3
-wyższa ld- nie muszą być blisko gienia, tylko np. na flaneczke
-sztandar
-gra skavy vs skavy - klanbracia jedzą slejvy na śniadanie:)
Zalety slavów:
- koszt, ale tak naprawdę chodzi o to że można do nich strzelać.
Kolejna sprawa dlaczego bierze się stormy?
Ano dlatego, że mogą mieć magic banner co z siłą 4 cos tam może namieszać, ale ogólnie da się grać bez nich i zamiast wystawić clanbraci.
-as 5+ [z tarczami]]
-ws3
-wyższa ld- nie muszą być blisko gienia, tylko np. na flaneczke
-sztandar
-gra skavy vs skavy - klanbracia jedzą slejvy na śniadanie:)
Zalety slavów:
- koszt, ale tak naprawdę chodzi o to że można do nich strzelać.
Kolejna sprawa dlaczego bierze się stormy?
Ano dlatego, że mogą mieć magic banner co z siłą 4 cos tam może namieszać, ale ogólnie da się grać bez nich i zamiast wystawić clanbraci.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
- malytroglodytaPL
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 114
a ja już zaczałem ich przerabiać na slave'ów ale ok, skoro clanraty są spk to może nimi bede grał
Szczury 1300 pkt.
- malytroglodytaPL
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 114
ale ponoć slavy służą tylko do "zmiękczania" szeregów wroga przed głównym atakiem
Szczury 1300 pkt.
- MarkusNord
- Powergamer Rozpiskowy
- Posty: 45
Czy mógł bym prosić jakiegoś linka odnośnie wspomnianego euro? Rozumiem, że są to jakieś dodatkowe zasady dla szczurów? Czy nadal istnieje takie coś jak erraty i czy od wydania armybooka do skavenów coś takiego wyszło?
Jakieś zalety te clany mają, jednak jest różnica tych dwóch pkt. Dalej ich mocy nie łapię, bo as5+ i ws3 to i tak gówno, ale sreadfast na sensownej liderce i sztandar to jakiś argument jest, jednak imo tylko jeżeli rozważamy akcje poza ld generała.
- malytroglodytaPL
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 114
niewiele rozumiem z tego bełkotu ("as5+, ws3, sreadfast, CR, liderka) bo jak już mówiłem jestem początkującym graczem, ale chyba zostane przy clanratach. mają lepsze WW i ZP, slavy tylko nie blokują strzelania, może są trochę tańsze ale wiele nie wytrzymają może sobie nimi trochę poprubuję ale raczej clanraty- jak dam im grupe dowodzenia i lorda to zwykle dają rade.
Ostatnio zmieniony 25 lis 2013, o 11:45 przez malytroglodytaPL, łącznie zmieniany 1 raz.
Szczury 1300 pkt.
as - armour save. Czyli na ile bronisz hita przy sile równej 3 (w tym wypadku na 5 na kostce sześciościennej). W przypadku siły 4 bronisz się już tylko na 6, a na siłę 5 nie masz obrony, tylko parry save na 6 od tarczy - o ile ją maszmalytroglodytaPL pisze:niewiele rozumiem z tego bełkotu ("as5+, ws3, sreadfast, CR, liderka) bo jak już mówiłem jestem początkującym graczem, ale chyba zostane przy clanratach. mają lepsze WW i ZS, slavy tylko nie blokują strzelania, może są trochę tańsze ale wiele nie wytrzymają może sobie nimi trochę poprubuję ale raczej clanraty- jak dam im grupe dowodzenia i lorda to zwykle dają rade.
ws3 - jest to weapn skill, czyli walka wręcz równa 3. Clany mają większą od slavów, które mają 2.
steadfast - sytuacja gdy po rozpatrzonym kombacie (comabt resolution) przegrałeś walkę wręcz, ale masz więcej szeregów od przeciwnika i możesz zdawać liderkę mimo przegranego combatu o "x" punktów. W przypadku klanów, przy maksymalnym bonusie szeregów +3 do ld wynosi 7 (bez brania liderki od gienka).
CR - combat resolution - patrz wyżej: liczysz ile zadałeś woundów, czy szarżowałeś, czy masz sztandar etc etc. Poczytaj w RB, wszystko jest
liderka - czyli na polski "zdolności przywódcze" danej postaci, oddziału etc etc
Jeśli chodzi o braci to ZS na wiele Ci się nie przyda w ich przypadku kluczowymi plusami jest wyższy WS i wyższa liderka -jak pisali Ci wyżej. Slavy musisz mieć w armii. Wystawiasz albo większe kloce - czyli ok 40 modeli i wpadasz w coś żeby to przytrzymać i móc strzelać/czarować, przytrzymać niewygodny oddział lub postać. Możesz ich też wystawić w o wiele mniejszych oddziałach - po 20. Wtedy służa jako, krótkie przytrzymanie, odginaczka lub powałęsają się tu i tam, a na pewno coś dla nich znajdziesz
- MarkusNord
- Powergamer Rozpiskowy
- Posty: 45
Jak już jesteśmy przy tłumaczeniu pewnych zwrotów, co oznacza "odginaczka" i jak to się stosuje, najlepiej na jakimś przykładzie proszę
Odginaczka zazwyczaj jest małym, tanim oddziałem (ale nie zawsze), który podstawia się przeciwnikowi pod nos w taki sposób, że blokuje mu to ruch i zmusza do szarży właśnie na tą jednostkę. W szczurzym przypadku najlepiej działają Giant Raty (5+poganiacz), swarmy i małe klocki slave. Albo goli inzynynierowie, jeśli takich masz w rozpisce.
Trzeba też wspomnieć, że jak już odginasz to najlepiej odginać "z combatu", a nie w stronę combatu - czyli tam gdzie np leje się abomka,kółko sztormy lub coś innego - aby przeciwnik nie mógł włączyć dodatkowego oddziału, który pomoże w walce swojej jednostce. Wtedy sytuacja jest taka: odginasz do combatu, przeciwnik Cię wybija, robi overruna i jest w kolejnym combacie lub bliżej niego - co Cię w ogóle nie urządza (w przypadku jakiegoś twardego skurwysyństwa )
W przypadku odginania z combatu, przeciwnik wybija Cię i traci czas na ovverruna w drugą stronę - czego raczej nie zrobi - lub na reformację oddziału w "dobrą" dla niego stronę. Trwa to jakąs rundę lub więcej w przypadku większego klocka slavów.
Najlepiej jednak odginaczki sprawdzają się na coś co ma "Frenzy" - czyli "Szał". Jednostka musi zdać LD aby nie szarżować, a jak zaszarżuje to musi overrunować.
Jeśli dobrze przeprowadzisz odginanie to daje Ci to czas na magię/strzelanie/flankowanie kółkiem/abomkę.
overrun - "najeżdżanie". Ruch, który przysługuje Ci po przeprowadzonej szarży i wybiciu przeciwnika do nogi o 2K6.
W przypadku odginania z combatu, przeciwnik wybija Cię i traci czas na ovverruna w drugą stronę - czego raczej nie zrobi - lub na reformację oddziału w "dobrą" dla niego stronę. Trwa to jakąs rundę lub więcej w przypadku większego klocka slavów.
Najlepiej jednak odginaczki sprawdzają się na coś co ma "Frenzy" - czyli "Szał". Jednostka musi zdać LD aby nie szarżować, a jak zaszarżuje to musi overrunować.
Jeśli dobrze przeprowadzisz odginanie to daje Ci to czas na magię/strzelanie/flankowanie kółkiem/abomkę.
overrun - "najeżdżanie". Ruch, który przysługuje Ci po przeprowadzonej szarży i wybiciu przeciwnika do nogi o 2K6.
- MarkusNord
- Powergamer Rozpiskowy
- Posty: 45
Muszę wam powiedzieć, że jest to bardzo przyjemne forum Dużo można się dowiedzieć za co bardzo dziękuje. Co do np. inżynierów i innych bohaterów. W tej edycji jest tendencja do wkładania ich w oddziały czy biegają sobie samotnie? Czy większy odział ściąga na siebie ostrzał jeśli indep stoi obok?
- malytroglodytaPL
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 114
ja myślę że zrobie tak: na mojej najbliższej bitwie zagram sobie moimi clanratami jak slavami i zobacze co i jak
Szczury 1300 pkt.
- malytroglodytaPL
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 114
as - armour save. Czyli na ile bronisz hita przy sile równej 3 (w tym wypadku na 5 na kostce sześciościennej). W przypadku siły 4 bronisz się już tylko na 6, a na siłę 5 nie masz obrony, tylko parry save na 6 od tarczy - o ile ją maszGibon pisze:malytroglodytaPL pisze:niewiele rozumiem z tego bełkotu ("as5+, ws3, sreadfast, CR, liderka) bo jak już mówiłem jestem początkującym graczem, ale chyba zostane przy clanratach. mają lepsze WW i ZS, slavy tylko nie blokują strzelania, może są trochę tańsze ale wiele nie wytrzymają może sobie nimi trochę poprubuję ale raczej clanraty- jak dam im grupe dowodzenia i lorda to zwykle dają rade.
ws3 - jest to weapn skill, czyli walka wręcz równa 3. Clany mają większą od slavów, które mają 2.
steadfast - sytuacja gdy po rozpatrzonym kombacie (comabt resolution) przegrałeś walkę wręcz, ale masz więcej szeregów od przeciwnika i możesz zdawać liderkę mimo przegranego combatu o "x" punktów. W przypadku klanów, przy maksymalnym bonusie szeregów +3 do ld wynosi 7 (bez brania liderki od gienka).
CR - combat resolution - patrz wyżej: liczysz ile zadałeś woundów, czy szarżowałeś, czy masz sztandar etc etc. Poczytaj w RB, wszystko jest
liderka - czyli na polski "zdolności przywódcze" danej postaci, oddziału etc etc
spk, ja narazie tylko polskie nazwy ogarniam
Szczury 1300 pkt.
MarkusNord pisze:Muszę wam powiedzieć, że jest to bardzo przyjemne forum Dużo można się dowiedzieć za co bardzo dziękuje. Co do np. inżynierów i innych bohaterów. W tej edycji jest tendencja do wkładania ich w oddziały czy biegają sobie samotnie? Czy większy odział ściąga na siebie ostrzał jeśli indep stoi obok?
Nie tylko w tej edycji, ale we wcześniejszych też bohaterowie są wsadzani do oddziałów - z bardzo prostego powodu. Solo są bardzo łatwym celem dla oddziałów strzeleckich, magii i maszyn. W oddziale masz zasadę "look out Sir!", czyli "Uwaga Panie!" Czyli rzucasz K6 i tylko wynik równy 1 oznacza, że hit poszedł właśnie w bohatera. Reszta wyników na 2+ oznacza, że cios przyjął model szeregowy z danego oddziału ratując życie herosowi Czasami jest armia, która ma rozkurwixa i możesz nim solo wyszarżować aby coś ubić, są bohaterowie/lordowie, którzy chodzą zawsze sami (jak Demon Prince lub inny cudak), możesz też elektrykiem=inżynierem wyjść z oddziału lub go teleportować, żeby rzucić Brass Orba (Mosiężna kula o ile się nie mylę w polskim AB). Możesz też rzucić nim Doom Rocket (rakieta zagłady), a później wyjść nim z oddziału i posłużyć się gołym jako odginaczka - strzelił czym miał strzelić więc wydane na niego całe 15 punktów (oi ) trzeba wykorzystać maksymalnie
Oddziały u szczurów i nie tylko, w których są herosi lub lordowie muszą mieć jakąs konkretną liczbę. Nie może być ich za mało, ponieważ w oddział pójdzie jeden pocisk z magii/strzał z katapulty etc i jest ich znacznie mniej co pozwala na zabicie herosa w trybie "automat". U szczurów tym bardziej, bo elektryk ani Grey Seer (Szary Prorok) gladiatorami nie są