Alternatywny CS by Remo

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
b_sk
Kretozord
Posty: 1951
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: b_sk »

Remo pisze:Jak widzisz b_sk wolałby więcej w bohaterach... :D nie można mieć wszystkiego a 50 % jest IMHO sprawiedliwe.
Ale ja wręcz odwrotnie, uważam, że powinno być mniej bo się za dużo mieści w tych 50%. :)
A licky boom boom down!!!

Awatar użytkownika
tedzio
Masakrator
Posty: 2149
Lokalizacja: Nordland > Gdynia > SNOT

Post autor: tedzio »

ja imperium cisne, na 2 k mam 500 punktów na unity, nie mogąc wystawiac w czołgów musze ładowac w unity na które srednio przeznaczam 500 punktów, machiny to tam 3 działa i hellblaster a w hero nic sie nie zmienia tylko to ze zostaje mi jakies 150 na ktore nic nie wydam, wiec herosi powinni nawet zajmowac 30% armi bo jednak 50 to uwazam ze hero hammer by był bo unitów by było no mało jednak, a to unity powinny staanowic głowną czesc armii a nie herosi

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

@b_sk Ale właśnie jeśli ktoś chce 1000 pkt bohaterów na 2000 to niech ma, zauważ jednak że wg. mojego pomysłu 25% armii to musza być jakiekolwiek saurusy. Tak więc masz na stole: Slanna, Biegacza, Szamana, 500 pkt. saurusów (dwa oddziały piechoty zapewne) i zostaje Ci na 6 salek i dwa regimenty skinków. Jest to dużo a zarazem na 2000 mało, nie ma skinkowiska, nie ma kroxów, nie ma terrek - coś za coś.
Chodzi właśnie o to żeby gracze mieli wolność w robieniu rozpisek jednak ten jeden zapis o saurusach (IMHO dobrej jednostce) powoduje że władowanie punktów w jedno miejsce skutkuje ich brakiem gdzie indziej.
Jednak ten brak jest nie dlatego, że Ci te punkty zabrano tylko dano Ci możliwość potestowania (odkrycia) saurusów ;)

@tedzio Wg. mojego wstępnego pomysłu na Imperium Czołg liczy się jako Warmachine, więc na 2000 mając 25% w maszynkach wystawisz czołg i dwa Great Cannony lub 4 Great Cannony ale zero czołgów :) To, że akurat nie wykorzystujesz tylu punktów na Herosów nie powoduje, że trzeba zmniejszać ich limit. Niech ktoś bierze 1000 pkt., Herosów imperialnych, wtedy zostaje mu czołg, dwie armaty i TYLKO 500 pkt. na 3 Core units i może coś tam jeszcze - wziął co chciał ale czy to wystarczy przeciwko np. masie goblinów czy skavenów albo Bretonni? Wybory... ;)

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

I kolejna armia :)

WOOD ELVES

up to 50% Heroes
up to 50% Forest Spirits
25%+ non-Forest Spirit units

Na 2000 pkt. miłośnicy treemanów wystawią dwóch - ok ale wystawią do tego maksymalnie 3 regimenty driad. Następnie 500 punktów na "elfie" jednostki i zostaje tylko 500 na herosów - a Lord na smoku tani nie jest i mag tez by się przydał. :wink:

Jak zawsze proszę o komentarze i robienie przegiętych rozpisek na tym "skomplikowanym" CS-ie. Mam nadzieję na owocną współpracę.

Awatar użytkownika
Gelo
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: Lubartów - Zielony Smok

Post autor: Gelo »

A co powiecie na coś takiego?
Tomb kings:

Piechota: 30%+
up to 50% Heroes
up to 15% wykopki

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

Gelo pisze:A co powiecie na coś takiego?
Tomb kings:

Piechota: 30%+
up to 50% Heroes
up to 15% wykopki
Hej. Dzięki za pomysł. Też mam taki pogląd że to co najbardziej boli grając przeciwko tej armii to "wykopki" :?
Wolałbym jednak pozostać przy ograniczeniach procentowych 25 i 50 jako niezmiennych. Czemu? Chciałbym uniknąć licytowania się w stylu: "a może jednak 38% zamiast 37%, bo w armii na x punktów zmieszczę jeszcze to i to..." - nie tędy droga.

50 % Heroes - tu zgoda, a nawet ten zapis możnaby pominąć bo siłą tej armii nie są herosi tylko herosi łącznie z jednostkami które oni "napędzają", więc nikt raczej nie wyda ponad 1000 na herosów no ale niech zostanie.

Ja to widzę tak:

up to 50% Heroes
up to 25% Constructs
25%+ Skeleton units (skeleton light horsemen, skeleton heavy horsemen, skeleton warriors, tomb guard)

Tak więc na przykładowe 2000 pkt. pozwalamy na wzięcie nawet 4 skorpionów :) i na swarm starczy ALE nie pojawi się Bone Giant ani Ushabti. 500 punktów w skieletach różnego rodzaju raczej jest zawsze ale prewencyjnie zapewnimy że będą napewno ;)
Więc jak zawsze pozostawiamy wolność wyboru ale nie dopuszczamy do niezdrowych kombinacji.

ZgnilyChlopiec
Mudżahedin
Posty: 259
Lokalizacja: [Oko Terroru] - Toronto

Post autor: ZgnilyChlopiec »

No to chyba tworzysz nowe Armybooki zmiast slotow procentowki jak bylo za czasow 5ed.
Paraszczak pisze:Wszyscy sapią na wymaxowane rozpiski, wszyscy się zarzekają, że ich to nie dotyczy, wszyscy walą na turnieje z jakimś syfem. A potem się okazuje, że g... prawda i na 30 VC, 29 ma BSB z Regeneracją, a ten ostatni to też miał, tylko nie dojechał.
Hipokryzja!

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

ZgnilyChlopiec pisze:No to chyba tworzysz nowe Armybooki zmiast slotow procentowki jak bylo za czasow 5ed.
A gdzie ja napisałem że sloty nie obowiązują :?:

Wiem, że ten CS jest zbyt fajny i przejrzysty żeby był prawdziwy ;)

Jak narazie mam odpowiedź na standardy i przegięcia w kilku armiach - czemu tak mało osób pisze, że jest do d. bo.... Dalej czekam na komentarze. :)

p.s. kombinowanie w slotach, jakieś zakazy co do corów, obcinanie magii, warunkowanie wzięcia czegoś kosztem dodatokwego slota - to jest dopiero tworzenie nowych army booków... bardzo proszę czytać uważnie i porównywać.
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2008, o 09:57 przez Remo, łącznie zmieniany 1 raz.

Nehan
Masakrator
Posty: 2299

Post autor: Nehan »

Z dwóch CS-ów ten pasuje mi zdecydowanie bardziej.

propozycja Chaos dwarfów:

herosi <50%
maszyny <25%
i teraz mam zagwozdkę, bo jeśli dodam minimum oddziałów krasnali, to i tak wejdą blundery, a minimum czegokolwiek innego mija się z celem.

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

Nehan pisze:Z dwóch CS-ów ten pasuje mi zdecydowanie bardziej.

propozycja Chaos dwarfów:

herosi <50%
maszyny <25%
i teraz mam zagwozdkę, bo jeśli dodam minimum oddziałów krasnali, to i tak wejdą blundery, a minimum czegokolwiek innego mija się z celem.
Witam. NIestety 25% na maszyny nic nie rozwiązuje bo na 2000 to są akurat: 2 earthshakery, 2 rakiety i cztery bolce ;) Niestety teraz nie mam za dużo czasu żeby pokombinować ale już niedługo się tym zajmę. Jak zwykle wolałbym nie ograniczać za bardzo a sprawić żeby wzięcie full-maszyn było możliwe (jak ktoś lubi) ale wiązało się z brakiem punktów gdzie indziej. Wstępnie proponuję 50% w oddziałach Dwarfów (warriorzy, blundersi, centaury, nie licząc do tego maszyn), wtedy wzięcie 500 pkt w maszynach wiązało by się z biedą w herosach - i dobrze oraz brakiem zielonych (oprócz bolców w maszynach) Kwestia jeszcze do obgadania. Pozdrawiam.

Nehan
Masakrator
Posty: 2299

Post autor: Nehan »

Okej!
Dobry pomysł, nie policzyłem tych 25%, 50% w krasiach mogłoby spowodować pojawienie się większych kloców (warriorów) i przecudownych byczków.

Awatar użytkownika
Gelo
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: Lubartów - Zielony Smok

Post autor: Gelo »

nie wiem czy to dobry pomysł z tymi contstructami... ushabti nie są zbyt dobrą jednostką a wzięcie ich nie pozwala mi na więcej skorpów. A musi być 25/50 %? Nie mogą być po prostu procentowe wielokrotności 5? 5%, 10% itd...
Ten CS najbardziej mi się podoba ze wszystkich.

Awatar użytkownika
Szrederator
Chuck Norris
Posty: 646
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: Szrederator »

No to spróbuję HE:P
Core minimum10%
Rare max14%
specjal max44%
Hero max 32%

liczyłem tak na 2250

Zostaje max 720p. na herosów na sepecjale 990(ciekawy jestem jak to wyjdzie)na core minimum 225(czyli np.archers i archers z muzykiem)na rary zostaje 315 czyli nie ma 4 bolców .A to 15 punktów co z rarów zostaje , hmm nie wiem, można sobie ulepszyć cory:P

Awatar użytkownika
DawiZharr
Chuck Norris
Posty: 534
Lokalizacja: Opole

Post autor: DawiZharr »

Remo, a ja mam takie pytanko... czy wg twojego CSa krasnale nie moglyby wystawiac swoich jakze fajnych przedmiotow zlozonych z 3 run po 25pktow(np 3x RoSpellbreaking(Dispel Scroll) czy odnosiloby sie to tylko do run drozszych niz 50pktow? ;]

Czekam az wymyslisz jakis CS do krasnali ktory nie bedzie zabranial wystawiania maszyn ani kowadelka ;P

PS. Pamietaj ze kowadlo podlega zasadom maszyn - max25% na maszynach spowodowaloby to ze albo kowadlo albo maszyny ;] wiem ze tego by wszyscy chcieli, ale krasnale stalyby sie mniej grywalne... a na kowadle wcale nie daloby sie grac...

Awatar użytkownika
Gelo
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: Lubartów - Zielony Smok

Post autor: Gelo »

po prostu mniej maszyn 25% na maszyny to na 2250 562,5 punktów. Czyli albo kowadło i mniej maszyn albo bez kowadła i więcej maszyn ^^.

Awatar użytkownika
DawiZharr
Chuck Norris
Posty: 534
Lokalizacja: Opole

Post autor: DawiZharr »

albo kowadlo i 1 maszyna albo park maszyn... to nie jest dobre rozwiazanie... to tak jalby u WE zrobic jeden klocek driad + treeman albo 5 oddzialow driad... IMO nie fajnie obcinac jedyna mocna strone armii az tak bardzo... moze byc max 25% w maszynach, ale tylko jesli kowadlo nie bedzie sie do tego liczylo... inaczej bedzie to bez sensu... wyobraz sobie bretke bez kawalerii - to to samo co dwarfy bez strzelania(mimo ze to bardziej grywalne, ale jednak dwarfy z M3 i brakiem szybkich jednostek musza sie strasznie napocic zeby wygrac wiecej niz 11:9, nawet te strzelajace, wiec nie przycinalbym ich za bardzo)

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

Witam ponownie.

Wypadałoby dokończyć Chaos Dwarfy najpierw. Szczerze mówiąc to długo się zastranawiałem co w nich uściślać. Nie znam zapisów Ravening Hordes i nie wiem jakie sa dokładnie zasady ich składania (głównie chodzi o limit oddziałów zielonoskórych w stosunku do samych ChD - jeśli taki jest). Osobiście tylko kilka razy grałem z ChD i raz gość miał 8 bolców (nieważne że proxów ;) ) ale nie było tak źle - dużo nie zrobiły. Myślę że poniższy schemat będzie najlepszy - tak aby ChD korzystały albo z mocnego wsparcia maszyn albo z rzeszy hobgoblinów. Armia ta ma minus związany z brakiem szerokiej gamy dobrych magicznych przedmiotów , jednak w odróżnieniu od Dwarfów zwykłych mają czarodzieji (ale nie mają run i kowadła :D ) Nie są więc jakoś przegięte a szczerze mówiąc ja się cieszę gdy mam okazję ich widzieć na stole - bo same w sobie są jakimś odejściem od monotonii. Ale jak "tniemy" wszystkich to proszę:

CHAOS DWARFS

up to 50% Heroes
up to 25% War Machines
50%+ (Chaos Dwarfs Units – Blunderbusses, Warriors, Bull Centaurs)

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

DawiZharr pisze:Remo, a ja mam takie pytanko... czy wg twojego CSa krasnale nie moglyby wystawiac swoich jakze fajnych przedmiotow zlozonych z 3 run po 25pktow(np 3x RoSpellbreaking(Dispel Scroll) czy odnosiloby sie to tylko do run drozszych niz 50pktow? ;]

Czekam az wymyslisz jakis CS do krasnali ktory nie bedzie zabranial wystawiania maszyn ani kowadelka ;P

PS. Pamietaj ze kowadlo podlega zasadom maszyn - max25% na maszynach spowodowaloby to ze albo kowadlo albo maszyny ;] wiem ze tego by wszyscy chcieli, ale krasnale stalyby sie mniej grywalne... a na kowadle wcale nie daloby sie grac...
Ok. To ja mam taki pomysł w takim razie:

DWARFS

up to 50% Heroes
up to 25% War Machines (Anvil of Doom nie liczy się do tej sekcji ALE liczą się do niej wszystkie jednostki <<nie charakterzy>>posiadające: crossbow, dwarf handgun)
25%+ Units

Czyli na 2000 pkt. jeśli lubisz strzelać z maszyn weźmiesz 2 x organki, dwie klopy z runami i dodatkowo Anvil - to naprawdę mocny firepower. Niestety żeby nie było za dobrze nie wystawisz już rzeszy thundów i kuszników jako supportu do ściągania fastów - masz anvil i 4 megamocne maszyny to sobie radź ;) Armia dalej bardzo mocna ale nie przegięta.

Awatar użytkownika
Podyahoo
Pseudoklimaciarz
Posty: 22

Post autor: Podyahoo »

Witam. Śledzę od pewnego czasu tematy związane z CS'ami. Zauważyłem, że, poza ogólnym "wyrównaniem" armii, wszędzie pojawia się Drakenhof Banner. Że jest taki przegięty i w ogóle. Jest drogi, jest jeden, są na niego sposoby (jak na wszystko). Ale nie muszę o nich pisać, bo sądzę, że macie więcej doświadczenia ode mnie. Gram zaledwie od 2001 roku. Zgadzam się z tymi, którzy mówią "steam tank też był przegięty, ale teraz już nie jest". Ale teraz przegięte są wampiry i demony. Ale nie o tym chciałem pisać.
W kwestii tego CS'a - nie ma jeszcze propozycji dla VC czy DoC, ale jest max 50pt na przedmiot. W przypadku VC tnie to dwa sztandary, Carstein Ring'a, dwie bronie i wcześniej wspomnianego Stuff'a. Dobra, innym armiom też tnie. Takie imperium nie będzie mieć double rank bonusa. Niech będzie... Ale czy to znaczy, że (żeby nie było przegięć) zbanowany będzie np. Bloodthirster? Ten to dopiero jest przegięty i straszny. A przynajmniej takie opinie o nim krążą.
Ten CS ma dawać "wolny" wybór, nie banować, nie zabraniać grania ulubionymi jednostkami, ale tak, żeby nie było nudno, żeby nie było schematów (pamiętam 6-to edycyjne strzelająco-magujące imperium, które z resztą było do rozjechania). Z drugiej strony mówi NIE dla przedmiotów powyżej 50pt. W sumie to jak zabronić używania magicznych sztandarów na BSB, ale teraz to już może za daleko się posunąłem.
Stwierdzam, że CS Furiona daje więcej wolności mimo swoich ograniczeń. Głównie przez to, że nie banuje niczego poza możliwością łączenia jednostek w niesprawiedliwe kombinacje.

Tyle ode mnie.
Pozdrawiam

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

Witam.
No więc jak już wcześniej wspomniałem ucięcie przedmiotów powyżej 50 punktów jest opcjonalne i nie jest podstawą tego CS-a. Była to tylko odpowiedź na krzyki co zrobić z Drakenhoff Banner a, że doświadczenie z V edycji pokazało, że nikt na turniejach nie krzyczał że przedmioty do 50 pkt. (nawet byli szczęśliwi, bo niektóre przedmioty były straszne i psuły grę) to pomyślałem, że można to wpisać.

Co do ograniczeń w tym CS-ie... Zrobiłeś jakąś rozpiskę Imperialną albo WE na jego podstawie? Da się wystawić Imperium 2x4 albo 2 treemany i może driad? No właśnie, nie. ;) Zajęło mi to trzy linijki tekstu do każdej armii? No właśnie tak. ;)

Nie upieram się jakoś rękami i nogami przy tym CS-ie, może jeśli turnieje u nas w Opolu się spodobają to któryś zrobię właśnie z tym CS-em. Furion bardziej się wkręcił w to, ja tylko podsuwam alternatywę.
Nie znam się na VC ani na demonach, hciałbym zrobić dal nich CS-a ale potrzebuję małej pomocy, niestety w tym temacie mało kto pisze więc jest jak jest.
W dalszym ciągu czekam na tworzenie przegiętych rozp i wytykanie błędów tego CS-a. (coś mało ich jak do tej pory - nie wiem jak to interpretować) Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ