Grimoire Daemonicus (Daemons of Chaos FAQ)

Daemons of Chaos

Moderator: KrzysiekW

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3850
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

Post autor: KrzysiekW »

1. Na zdrowy rozsądek - NIE, natomiast znając GW głowy bym nie dał. ;) Ale nawet z używania w turze przeciwnika Moonstone of the Hidden Ways się wycofali, więc IMO nie. Ogólna zasada jest taka, że czary, boundy itp. możesz rzucać tylko w Twojej rundzie (pomijając efekt miscasta).

2. Cfane. :) Nie pisze, że w HtH, więc wg mnie TAK. Zwłaszcza, że w podobnej sytuacji, tj. modlitwy priesta, przerzuty zostały dopuszczone.

3. Z plague winda tak - 50 pkt patrz opis czaru (choć na jakimś turnieju w UK jeden z forumowiczów usłyszał, że za samo przyzwanie zombich gracz VC dostaje 50 pkt :shock: )
Z Nurgling Infestation - nie. Zauważ, że wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że ten akurat gift działa też w turze przeciwnika. :) (choć zapis jest taki sam jak przy staff of Nurgle, to jednak tam mają zastosowanie ogólne zasady rzucania czarów. Chyba, że GW znów dało ciała...)

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Drakar Dociekliwy pisze:1. Staff of Nurgle w opisie czytamy:
This rod can cast the Rancid Visitation spell once each Magic phase.
Rozumiem, że mogę rzucić również czar w turze przeciwnika.
zle rozumiesz.
2. Oddzial, w którym jest Herald Nurgla posiada Standard of Seeping Decay. Czy umożliwia on przerzut woundów z czarów Rancid Visitation i Shrivelling Pox oraz Stream of Bile.
tak jesli opis jest przerzut wszystkich woundow albo jakos tak :)
3. Czy przeciwnik dostaje punkty za zabite Nurglingi przyzwane z Plague Winda oraz Nurgling Infestation?
[/quote] jesli plague wind to 6 czar nurgla to tak dostaje :P za infestation juz nie ma pkt

i tak. krzysiekma racje. mozesz uzyc tego giftu 12 razy na gre :)

Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3850
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

Post autor: KrzysiekW »

Shino pisze: tak jesli opis jest przerzut wszystkich woundow albo jakos tak :)
W trosce o jeszcze lepsze forum, kierując się wytycznymi z KZ wklejam :)
Obrazek
Shino pisze:jesli plague wind to 6 czar nurgla to tak dostaje :P za infestation juz nie ma pkt
Tak, to 6 Nurgle'a i ma to wprost w opisie, że nowa jednostak jest warta 50 pkt.

Na marginesie, 6 Tzeentcha to jakas pomyłka, bo przy wymaksowaniu tego czaru (12 woundów) udaje się stworzyć całe ... 4 horrory. :shock:
Chyba, że mam zły opis przed sobą... ;)
Shino pisze:i tak. krzysiekma racje. mozesz uzyc tego giftu 12 razy na gre :)
<duma> 8)
GUO czeka w kolejce do zrobienia. :)

Drakar Dociekliwy
Mudżahedin
Posty: 342
Lokalizacja: Poznań/Włocławek

Post autor: Drakar Dociekliwy »

KrzysiekW pisze:1. Na zdrowy rozsądek - NIE, natomiast znając GW głowy bym nie dał. ;) Ale nawet z używania w turze przeciwnika Moonstone of the Hidden Ways się wycofali, więc IMO nie. Ogólna zasada jest taka, że czary, boundy itp. możesz rzucać tylko w Twojej rundzie (pomijając efekt miscasta).
Szkoda. Choc bym dalej sie nad tym zastanawiał, bo przy Banner of Hellfire wyraźnie jest zaznaczone, że można go używać tylko w "friendly Magic phase". Dlaczego, więc zmieniać Staff of Nurgle. Powinien działać tak samo jak napisane jest w podręczniku "each Magic phase". W końcu to przedmiot za 50 pkt.
KrzysiekW pisze: 2. Cfane. :) Nie pisze, że w HtH, więc wg mnie TAK. Zwłaszcza, że w podobnej sytuacji, tj. modlitwy priesta, przerzuty zostały dopuszczone.
No właśnie miałem taki zamysł rozpiski na mniejsze punkty, gdzie heraldom dać Staff of Nurgle oraz Banner of Hellfire. Wtedy obrażenia z bound spelli teoretycznie wzrosły by dwukrotnie.

Swoja drogą Banner of Hellfire z nazwy by wynikało, że to atak od ognia :P
KrzysiekW pisze: 3. Z plague winda tak - 50 pkt patrz opis czaru (choć na jakimś turnieju w UK jeden z forumowiczów usłyszał, że za samo przyzwanie zombich gracz VC dostaje 50 pkt :shock: )
Z Nurgling Infestation - nie. Zauważ, że wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że ten akurat gift działa też w turze przeciwnika. :) (choć zapis jest taki sam jak przy staff of Nurgle, to jednak tam mają zastosowanie ogólne zasady rzucania czarów. Chyba, że GW znów dało ciała...)
No właśnie z tymi 50 pkt to rozumiem, że dla mnie i jak przeciwnik zabije jedną podstawkę to 50 dostaje.
Z Nurgling Infestation grałem i w każdej turze przyzywałem Nurglingi. Przyzwanie 12 dodatkowych Nurglingów w połączeniu ze sztandarem na stubborn boli przecwnika i potrafi zatrzymać najcięższe klocki.
Klub Fantasy "FENIX" ('Stara Remiza', ul. Żabia 8, Włocławek)
Gry bitewne, RPG, karciane, planszowe.
Każdy poniedziałek od 15.oo do 19.oo. ZAPRASZAMY :!: :!: :!:

Awatar użytkownika
Kensiorek
Chuck Norris
Posty: 497

Post autor: Kensiorek »

Firestorma zmienili w pierwszych plotkach byl identiko jak czar nurgla i wszyscy w unicie dostawali ale widac z willem boonem lub +2 do casta byl by za silny wiec wprowadzili zmiany.

Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3850
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

Post autor: KrzysiekW »

Drakar Dociekliwy pisze: Szkoda. Choc bym dalej sie nad tym zastanawiał, bo przy Banner of Hellfire wyraźnie jest zaznaczone, że można go używać tylko w "friendly Magic phase". Dlaczego, więc zmieniać Staff of Nurgle. Powinien działać tak samo jak napisane jest w podręczniku "each Magic phase". W końcu to przedmiot za 50 pkt.
Zastanawiać się można, ale już nie wysuwajcie takich postulatów, bo skończy się tak, że ludzie nie będą chcieli grać z nami. :P
Drakar Dociekliwy pisze:Swoja drogą Banner of Hellfire z nazwy by wynikało, że to atak od ognia :P
Takich rzeczy jest więcej, jak cały lore Tzeentcha z poprzedniej edycji, i wtedy sprostowano, że to taki magiczny ogień, że nie działa jak prawdziwy ogień. :)
Drakar Dociekliwy pisze:No właśnie z tymi 50 pkt to rozumiem, że dla mnie i jak przeciwnik zabije jedną podstawkę to 50 dostaje.
Nie, tylko przeciwnik dostaje 50 pkt jak wytłucze całą jednostkę, niezaleznie od ilości podstawek. A tych może być sporo, jak wpakujesz to np. w kloc zombich. :D No z Nurgle Infestation możesz sobie dodać.
Drakar Dociekliwy pisze:Z Nurgling Infestation grałem i w każdej turze przyzywałem Nurglingi. Przyzwanie 12 dodatkowych Nurglingów w połączeniu ze sztandarem na stubborn boli przecwnika i potrafi zatrzymać najcięższe klocki.
Też tak coś jakby kombinuję, ale jak to wygląda na 2250 pkt? Nic, trza spisać i zrobic playtesty. :)
Kensiorek pisze:Firestorma zmienili w pierwszych plotkach byl identiko jak czar nurgla i wszyscy w unicie dostawali ale widac z willem boonem lub +2 do casta byl by za silny wiec wprowadzili zmiany.
Smutność, bo po rzuceniu masz najczęściej 1 - 2 horrory, które musisz czaić, żeby przeciwnik nie dostał 4 (lub 2) razy tyle punktów, ile są rzeczyiscie warte... Już wolałbym, żeby te horrory nie powstawały chyba.

Drakar Dociekliwy
Mudżahedin
Posty: 342
Lokalizacja: Poznań/Włocławek

Post autor: Drakar Dociekliwy »

KrzysiekW pisze:
Drakar Dociekliwy pisze:Z Nurgling Infestation grałem i w każdej turze przyzywałem Nurglingi. Przyzwanie 12 dodatkowych Nurglingów w połączeniu ze sztandarem na stubborn boli przecwnika i potrafi zatrzymać najcięższe klocki.
Też tak coś jakby kombinuję, ale jak to wygląda na 2250 pkt? Nic, trza spisać i zrobic playtesty. :)
Duzo doswiadczenia w grze jeszcze nie mam, ale już kilka razy zdarzyło mi sie że Nurglingi w połączeniu z Standard of Chaos Glory mnie zadziwiały. Tak jak na ostatnim turnieju zaszarżowały mnie 2 giganty, które w ciągu dwoch tur zniknęły (poisony) .

Załóżmy taką sytuacje
Zawsze zaczynam z 4 podstawkami na starcie do drugiej tury przeciwnik mnie nie zaatakuje więc zakładając, że nie wyrzuce jedynek mam 6 podstawek do drugiej tury. Jak ja zaczynam to w drugiej turze przeciwnika jest już 8 podstawek (żeby sie przebić potrzebuja wbic 24 woundy!!!). Takim klockiem przytrzymujemy szarże BK. Niech wbiją 9 ran (wykonałem kilka rzutów na walke i wychodzi tak średnio 9 ran) save dla srednio 4-5 ran, wiec przeciwnik zdejmuje w pierwszej turze 1 podstawke i drugiej zadaje 1-2 rany. Do kolejnej jego tury pojawią się kolejne dwie podstawki, więc teoretycznie można tak przytrzymać przeciwnika do końca walki. Nie boimy się również o przegraną i sypanie, bo w pobliżu trzymamy BSB i generała 9 Ld i do tego przerzut.
Klub Fantasy "FENIX" ('Stara Remiza', ul. Żabia 8, Włocławek)
Gry bitewne, RPG, karciane, planszowe.
Każdy poniedziałek od 15.oo do 19.oo. ZAPRASZAMY :!: :!: :!:

Awatar użytkownika
FIFI (_!_)
Chuck Norris
Posty: 516
Lokalizacja: Wołów, Klub KARAK VAR!!!

Post autor: FIFI (_!_) »

Może mi ktoś to w końcu wytłumaczyć;] w uściśleniach napisali ze oddzial obrany za cel za pomocą siren songu musi być w zasięgu szarży do demona. To co to znaczy że moge sobie zmierzyć szarże wrogich oddziałów i wybrać sobie korzystny dla siebie? :roll: i jak jest z tym giftem i czołgiem?

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

aa więc:
- osobą uprawnioną do mierzenia zasięgu szarży jest gracz do którego oddział należy. Jest to normalna szarża zgodna z wfb - o ile ma zasieg a tak jak to jest w przypadku szarży, ROBISZ TO NA OKO chyba że jest frenzy.
czołg jest niezłamywalny, moze dekalrować szarże. ale to przeciwnik określa liczbę punktów pary!!!

Awatar użytkownika
FIFI (_!_)
Chuck Norris
Posty: 516
Lokalizacja: Wołów, Klub KARAK VAR!!!

Post autor: FIFI (_!_) »

a jezeli sie pomyle i jednostka którą wybrałem nie dojeżdza do mnie to szarża jest spalona czy poprostu zużyłem Sirenke a oddzial moze normalnie sie poruszać? i jeszcze chciałem sie dowiedzieć w którym momencie on deklaruje czy ucieka czy szarzuje, przed zmierzeniem czy po zmierzeniu!

Awatar użytkownika
Kensiorek
Chuck Norris
Posty: 497

Post autor: Kensiorek »

niechce mi si sprawdzac jak jest z runem bo pamietam kiedys ze kurduple sie upieraly ze jak cel niemoze zarzarzowac to poprostu przedmiot nie zostal uzyty ale imho tracisz syrene a przeciwnik nic nie musi robic.

Awatar użytkownika
FIFI (_!_)
Chuck Norris
Posty: 516
Lokalizacja: Wołów, Klub KARAK VAR!!!

Post autor: FIFI (_!_) »

moim zdaniem szarża powinna być spalona i ja nie musze oceniać czy przeciwnik ma szarże, przeciez by nie było w opisie giftu ze wybierz cel na 20'. Poprostu wybierasz cel na 20' od demona z Syrenką i on musi albo uciekać albo szarżuje i musi zdać fear/terror, a jak nie ma zasięgu to poprostu pali szarże! przynajmniej ja tak grałem do tej pory

Awatar użytkownika
Kensiorek
Chuck Norris
Posty: 497

Post autor: Kensiorek »

ale tam sa 2 warunki 20 cali i mozliwosc przeprowadzenia legalnej szarzy a zeby szarza byla legalna musi byc zasieg.

Awatar użytkownika
szczurek
Niszczyciel Światów
Posty: 4212
Lokalizacja: W-wa

Post autor: szczurek »

Pytanie o podstawki :) Poprawcie mnie jeśli sie mylę :wink: (nie wszystkiego jestem pewien) :

Herald tzeentcha na dysku - 50x50
Herald Nurgla na palanquin - 50x50
Herald Khorna na juggernaut - 50x50
Herald slaanesh-a na steed of slaanesh - 25x50

Nurglings - 40x40

Beasts of nurgle - 50x50
Bloodcrushers of khorne - 50x50
Fiends of Slaanesh - 40x40
Malowanie figurek ---> szczurek1903@wp.pl
Coolminiornot ---> LINK

Awatar użytkownika
Kensiorek
Chuck Norris
Posty: 497

Post autor: Kensiorek »

niestety dysk zmienili na 40/40 niby nic ale przeklejac trzeba.

Kto sledzil rozmowe od hellsteedzie wie dlaczego i jakich "argumentow" uzyto.

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3788
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

dysk był całą poprzednią edycję na 50x50, dziwne że zostało to zmienione... Wg mnie nie ma do tego podstaw, a hellsteada mam gdzieś, to inna armia więc nie wiem czemu się z nim cokolwiek porównuje. Ja zresztą swoje podstawki pod dyski mam wymodelowane i nie mam zamiaru ich ruszać...

Awatar użytkownika
Kensiorek
Chuck Norris
Posty: 497

Post autor: Kensiorek »

Nieszczescie z dyskiem bylo takie ze uzywali go jako argumen aby hellsteed mial podstawke wieksza niz standarwowa kawaleryjska.

na poczatku sporo glosow zdobyl pomysl zeby hellsteed mial 50/50 ale po apelu jednego z czlonkow LS zmieniono glosy na 40/40 a skor hell ma 40 to i dysk ....

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3788
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Ale jak kupuję dysk to mam podstawkę 50x50, niby czemu mam jej nie móc używać? Rozumiem że jakbym kupił jakiegoś starego smoka z czasów gdy były na 40x40 to musiałbym go przekleić, ale dyski nie mają żadnej nowszej wersji - ostatnia obowiązująca to 50x50.

Poza tym te argumenty że skoro hel to i dysk są mocno naciągane, bo ma piernik do wiatraka...

Drakar Dociekliwy
Mudżahedin
Posty: 342
Lokalizacja: Poznań/Włocławek

Post autor: Drakar Dociekliwy »

Beasts of Nurgle ma podstawke 40x40, a nie tak jak napisales 50x50
Klub Fantasy "FENIX" ('Stara Remiza', ul. Żabia 8, Włocławek)
Gry bitewne, RPG, karciane, planszowe.
Każdy poniedziałek od 15.oo do 19.oo. ZAPRASZAMY :!: :!: :!:

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

debelial pisze:Ale jak kupuję dysk to mam podstawkę 50x50, niby czemu mam jej nie móc używać? Rozumiem że jakbym kupił jakiegoś starego smoka z czasów gdy były na 40x40 to musiałbym go przekleić, ale dyski nie mają żadnej nowszej wersji - ostatnia obowiązująca to 50x50.

Poza tym te argumenty że skoro hel to i dysk są mocno naciągane, bo ma piernik do wiatraka...
a gdzie kupiles dysk z heraldem teczy? tak z ciekawosci. bo ten z hord jest zupelnie inny

ODPOWIEDZ