czołg ponownie

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

W opisie czolgu nic nie jest napisane jakoby mial pivoty za darmo. Jest napisane jedynie ze rusza sie jak chariot. Z kolei chariot rowniez nie moze sie pivotowac bez poruszenia (np. ktos rzucil na niego czar uniemozliwiajacy poruszanie sie - ergo pivotowac rowniez nie moze), a w praktyce jesli chcesz wykonac pivota w miejscu to wykonujesz pivota i 0.000000000001 cala ruchu, i juz wszystko zgodnie z zasadami :)

Wiecie, ja tam sie nie wyklocam. Ja gram na 2 czolgach ;-) Po prostu wydaje mi sie ze tak powinno byc.

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Pivot nie zmienia położenia środka, więc model owszem - jest ruszony, ale pokonuje 0'', więc nic z pary na to nie idzie. Jak chce wam się wydawać parę na pivoty to proszę bardzo - mnie to ucieszy :D
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
raf
Oszukista
Posty: 852
Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn

Post autor: raf »

Scimi, nie chce nam się...

Błażej
Kretozord
Posty: 1507
Lokalizacja: Gdynia, BWT

Post autor: Błażej »

karlee pisze: a w praktyce jesli chcesz wykonac pivota w miejscu to wykonujesz pivota i 0.000000000001 cala ruchu, i juz wszystko zgodnie z zasadami :)
to znaczy że rydwan elficki może się piwotować tylko 9000000000000 razy w czasie tury ruchu... jak to się ma do:

"In effect, chariots can turn to face any direction (pivoting around the centre of the model) at any point during their move, and as many times as they like without reduction to movement"

:wink:

Awatar użytkownika
Lipti
Falubaz
Posty: 1429
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Lipti »

Z drugiej strony, macie w AB napisane, że punkty służą do ruchu do przodu do 3 cali. To jak koszt za pivot w koszcie parowym nie jest podany, to to oznacza, że ST nie może wykonać pivota, bo nie jest takowym przewidziany w AB?? Poza tym umówmy się: pivot nie kosztuje w ruchu calowym nic, żadne tam 0.000000000001 ani 0.0000000000000002 cale. A poza tym nie porównujcie zakazu ruchu z nie wygenerowaniem punktów pary, bo w AB nie macie napisane, że jak przegrzeje to nie robi nic (nie rusza się) tylko, że nie generuje punktów pary.

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Mi chodzilo o zakaz ruchu z czaru na normalnego chariota - i co wtedy ? Ruszac sie nie moze a pivotowac tak ?

Ale dobra, juz siedze cicho i bede sobie pivotowal dalej tanka za darmo :P

Awatar użytkownika
b_sk
Kretozord
Posty: 1951
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: b_sk »

Pomysł z czołgiem, który musi się ruszać żeby spivotować był mój i będę go bronił. Bo rydwanu nie spivotujesz jeśli nie może się ruszyć i tak samo jest z czołgiem. Pivot jest częścią ruchu, żeby czołg sie ruszył musi na ruch przeznaczyć steam pointa. Pivot jest jak najbardziej darmowy, ale żeby sobie darmowo pivotować musisz mieć prawo do wykonania ruchu a do tego potrzebny jest steam point.
A licky boom boom down!!!

Awatar użytkownika
PAWLAK
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: PAWLAK »

b_sk pisze:Pomysł z czołgiem, który musi się ruszać żeby spivotować był mój i będę go bronił. Bo rydwanu nie spivotujesz jeśli nie może się ruszyć i tak samo jest z czołgiem. Pivot jest częścią ruchu, żeby czołg sie ruszył musi na ruch przeznaczyć steam pointa. Pivot jest jak najbardziej darmowy, ale żeby sobie darmowo pivotować musisz mieć prawo do wykonania ruchu a do tego potrzebny jest steam point.
Dokładnie tak :D

Awatar użytkownika
pelcu
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: Z Zadupia

Post autor: pelcu »

karlee pisze:Mi chodzilo o zakaz ruchu z czaru na normalnego chariota - i co wtedy ? Ruszac sie nie moze a pivotowac tak ?

Ale dobra, juz siedze cicho i bede sobie pivotowal dalej tanka za darmo :P
Ten czar nie działa na czołg. Tylko czary, które mają określoną siłę mają wpływ na czołg. Czyli ignorujesz ten czar.

Awatar użytkownika
Lipti
Falubaz
Posty: 1429
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Lipti »

b_sk pisze:Pomysł z czołgiem, który musi się ruszać żeby spivotować był mój i będę go bronił. Bo rydwanu nie spivotujesz jeśli nie może się ruszyć i tak samo jest z czołgiem. Pivot jest częścią ruchu, żeby czołg sie ruszył musi na ruch przeznaczyć steam pointa. Pivot jest jak najbardziej darmowy, ale żeby sobie darmowo pivotować musisz mieć prawo do wykonania ruchu a do tego potrzebny jest steam point.
No dobrze, no ale brak wygenerowanych punktów na ruch, nie jest równoznaczne z zakazem ruchu, albo odebraniem prawa do ruchu.

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

pelcu pisze:
Ten czar nie działa na czołg. Tylko czary, które mają określoną siłę mają wpływ na czołg. Czyli ignorujesz ten czar.
Przeczytaj mego posta jeszcze raz :P Czy tam jest napisane Czolg czy wlasnie specjalnie "normalny chariot" ;-)

Awatar użytkownika
b_sk
Kretozord
Posty: 1951
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: b_sk »

Lipti pisze:No dobrze, no ale brak wygenerowanych punktów na ruch, nie jest równoznaczne z zakazem ruchu, albo odebraniem prawa do ruchu.
To jaką statystykę Mv ma czołg? Maszynami bez obsługanów, też mogę sobie pivotovać jak mnie najdzie taka ochota?
A licky boom boom down!!!

Awatar użytkownika
Lipti
Falubaz
Posty: 1429
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Lipti »

b_sk pisze:To jaką statystykę Mv ma czołg? Maszynami bez obsługanów, też mogę sobie pivotovać jak mnie najdzie taka ochota?
Jeżeli maszyna, będzie miała specjalne zasady, które predysponują ją do tego to czemu nie?? Kiepskie porównanie. Pozatym czołg ma obsługanta w środku, nawet jak nie wygeneruje punktów pary.

Awatar użytkownika
Shakin' Dudi
Masakrator
Posty: 2632
Lokalizacja: Moria - Lublin

Post autor: Shakin' Dudi »

B_sk ja tak gralem zawsze jak mowisz...i tak bede sędziowac :) jak zapewne i inni sędziowie wiec Lipti daj spokoj . Dam ci wytłumaczenie:
Aby skręcic samochodem wczasie jazdy niemusisz wykorzystywac paliwa tylko siłę swoich ramion aby skręcic kierownicą. Natomiast jezeli auto jest w miejscu to nijak nie mozesz skręcic...conajwyzej poruszyc kierownicą wto i we wte :) KPW? :)

Awatar użytkownika
Christos
Kretozord
Posty: 1590
Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)

Post autor: Christos »

A co powyzsze ma wspólnego z WFB, bo nie bardzo kumam?

Awatar użytkownika
Lipti
Falubaz
Posty: 1429
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Lipti »

Shakin' Dudi pisze:B_sk ja tak gralem zawsze jak mowisz...i tak bede sędziowac :) jak zapewne i inni sędziowie wiec Lipti daj spokoj . Dam ci wytłumaczenie:
Aby skręcic samochodem wczasie jazdy niemusisz wykorzystywac paliwa tylko siłę swoich ramion aby skręcic kierownicą. Natomiast jezeli auto jest w miejscu to nijak nie mozesz skręcic...conajwyzej poruszyc kierownicą wto i we wte :) KPW? :)
No dobrze, tylko że daj mi tutaj poparcie w zasadach. W warhamerze, jest wiele zasad nielogicznych, więc podejście takie jakie tutaj sugerujesz mnie nie rusza. Zadałem taki problem na forum, żeby mi ktoś wytłmaczył jak to jest na podstawie istniejących zasad, a nie jak się komuś wydaje i jak jest wg niego na logike. A jeżeli nie wiadomo jak to jest to niech sznaowna LL to uściśli ( i niech się zajmuje takimi rzeczami, gdzie nie wiadomo jak się zachować, a nie zmieniając zasady jak przy połowie punktów za ST), bo na różnych turniejach, różnie interpretują takie ruchy. Niechce mieć w czasie bitwy zonka, że coś w głowie poukładałem, a kolo mi nie pozwala, bo tego nie można robić.

Awatar użytkownika
b_sk
Kretozord
Posty: 1951
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: b_sk »

Lipti pisze:Jeżeli maszyna, będzie miała specjalne zasady, które predysponują ją do tego to czemu nie?? Kiepskie porównanie. Pozatym czołg ma obsługanta w środku, nawet jak nie wygeneruje punktów pary.
Ale właśnie o to chodzi, że czołg nie ma zasady specjalnej mówiącej, że może sobie za darmo pivotować. Czołg ma zasadę, że kiedy się porusza to porusza się jak rydwan, a rydwan może spivotować w dowolnym momencie ruchu, a jak się nie rusza to nie pivotuje.
A licky boom boom down!!!

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2427
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

A ja zadam pytanie z innej beczki.

Czy czołg może jechac do tyłu(w AB nie ma juz zapisu że ruch na wstecznym kosztuje 1 punkt pary za 2")?
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.

KFC-Karl Franz Chicken

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

nie moze

Awatar użytkownika
Christos
Kretozord
Posty: 1590
Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)

Post autor: Christos »

Gdyby jeździł do tyłu to nie było by problemów z blokowaniem lasem.

ODPOWIEDZ