Zapytania o zielone zasady

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
maciom
Chuck Norris
Posty: 613
Lokalizacja: wro

Re: Zapytania o zielone zasady

Post autor: maciom »

też mi się zdaje że A
czy jeśli mam przedmiot, który pozwala mi przerzucać każdego warda to, czy mogę też przerzucać ochronę magiczną?

Awatar użytkownika
Pingwin
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 136
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Pingwin »

nie wychodzi nigdy, chyba, że IF - z bookiem prawie w ręce, bo piętro niżej ;)

Awatar użytkownika
Chester22
Chuck Norris
Posty: 476
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Chester22 »

Nie jest to pytanie w sumie o zielone zasady, ale o ogólne:
Czy jak jakiś oddział wbija sie z OVERRUNA w rydwan to też dostaje impact hity? Już czytałem gdzieś o tym tutaj na forum i też mi się wydaje że cos takieego jest, ale przejrzałem dzisiaj cały podręcznik (z IoB po Polsku) i nic takiego nie znalazłem.

Awatar użytkownika
Pocisk
Masakrator
Posty: 2456
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pocisk »

Nigdy o czymś takim nie słyszałem, ale nie mam podręcznika przy sobie.
I też mam pytanie, a nawet 2:
I. Waaagh generalskie - czy bonusy się kumulują?
II. Hand of Gork - mogę teleportować oddział o 3d6/5d6 cali, biorę model z pierwszego szeregu, ustawiam go w którą chcę stronę i dokładam resztę oddziału w takiej formacji w jakiej był. Czy tylko ten pierwszy model musi być w zasięgu a reszta oddziału może wystawać, czy wszystkie modele musza być w zasięgu?

Awatar użytkownika
maciom
Chuck Norris
Posty: 613
Lokalizacja: wro

Post autor: maciom »

1 tak
2 tylko pierwszy model
czy jeśli mam przedmiot, który pozwala mi przerzucać każdego warda to, czy mogę też przerzucać ochronę magiczną?

Brygu
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 172

Post autor: Brygu »

Chester22 pisze:Nie jest to pytanie w sumie o zielone zasady, ale o ogólne:
Czy jak jakiś oddział wbija sie z OVERRUNA w rydwan to też dostaje impact hity? Już czytałem gdzieś o tym tutaj na forum i też mi się wydaje że cos takieego jest, ale przejrzałem dzisiaj cały podręcznik (z IoB po Polsku) i nic takiego nie znalazłem.
Nie mam teraz podręcznika z 8 przy sobie, więc nie sprawdzę czy w 8 edycji też tak jest, ale w 7 było tak że gdy rydwan przegonił, a coś w niego wpadło od frontu w rundzie przeciwnika to dostawało impakty, rzadko takie sytuacje się zdarzały.

Awatar użytkownika
The WariaX
Falubaz
Posty: 1005
Lokalizacja: Rybnik i okolice

Post autor: The WariaX »

Obrazek


Kim jest ten koleś? Figurką zrobioną dla picu, czy ma może gdzieś jakieś ukryte zasady?
W swoim AB (orkowym) jakoś żadnego borguta nie znalazłem.. :roll:

Awatar użytkownika
likaon
Kretozord
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa, Białystok

Post autor: likaon »

Boggrut(czy jakoś tak) Face eater, ma oddzielne zasady w Stormie
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9572
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Borgut Facebeater. Special character ze Storm of Chaos.

Awatar użytkownika
TomashWwl
Chuck Norris
Posty: 367
Lokalizacja: BeefTown / WaWa

Post autor: TomashWwl »

Czy teleportujac Nocniki w pobliże wroga Fanatycy uwalniaja sie od razu (bo 8") czy dopiero np w fazie ruchu przeciwnika?

I prywatnie-stawiać ich na 8", wypuszczac fanoli z frontu i liczyć na to ze wbija i zatrzymają sie w unicie czy bezpieczniej postawić Nocniki bliżej i wypuszczac fanatyków "przez gobliny"? Jak lepiej to wypada w praktyce?
Remo pisze: Ja bym tabelkę miscasta też usunął bo czasem komuś Wampira wsysnie i jest to smutne i niesprawiedliwe i w ogóle brak balansu... :roll:

Brygu
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 172

Post autor: Brygu »

Moim zdaniem czar nie przesuwa jednostki, a ją teleportuje. Stąd też wypuszczasz fanatyków w miejscu gdzie postawisz oddział. Fanatyków wypuszcza się jak tylko jakiś oddział pojawi się przynajmniej 8 cali od jednostki. Więc wypuszczasz w swojej rundzie, zaraz po teleportacji.

Fanatycy nigdy nie zatrzymują się wewnątrz oddziału, tylko jeśli im ruch skończy się w środku to stawiasz 1 cal za. Stąd najlepiej stawiać oddział blisko, żeby mieć pewność że dojdą, co więcej jak przeciwnik jest ciasno ustawiony, to szansa że przejdą przez więcej niż jeden oddział.

Awatar użytkownika
TomashWwl
Chuck Norris
Posty: 367
Lokalizacja: BeefTown / WaWa

Post autor: TomashWwl »

No tak, to w jaki sposób wyrobić 3k6 hitów jednym Fanatykiem oczywiście wraz z jego odejściem? Bo widziałem coś takiego, jednak nie pamiętam jak gracz tego dokonał ;)
Remo pisze: Ja bym tabelkę miscasta też usunął bo czasem komuś Wampira wsysnie i jest to smutne i niesprawiedliwe i w ogóle brak balansu... :roll:

Marek15
Mudżahedin
Posty: 314
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Marek15 »

Takie numery to tylko gdy ktoś szarżuje na ciebie: wtedy może opłacić się wypuszczenie fanów przez własne gobliny (z końca jednostki) - staną między tobą a szarżującym, szarżujący ruch musi kontunuować, wejdzie na nich i zbierze 2D6 od każdego fanola, nocniki zbiorą D6 od każdego fana, fani zejdą ze stołu.

Jeśli to jest twoja tura (np. Hand of Gork czy tam Mork) przestawia jednostkę to wypuszczać fanoli przez swoją jednostkę nie ma żadnego sensu - jeśli dojdą do przeciwnika to walną D6 i przejdą cal za niego. Jeśli wypuścisz ich z końca swojej jednostki to zbierzesz D6 od fanatyka, będzie mu trudniej dojść do wrogiej jednostki, a jak jakimś cudem dojdzie to jak wyżej - walnie D6 i pójdzie cal za nią.

3D6 to albo manglerem, albo fanatykiem z wałka, ja osobiście nie wiem jak zadać 3D6 jednym fanatykiem, ale mogę nie znać się na tym :D

Awatar użytkownika
ensifer
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 164

Post autor: ensifer »

Mógłby mi ktoś podesłać linka do pdf nowej księgi na PW ??

Z góry dzięki.

Awatar użytkownika
TomashWwl
Chuck Norris
Posty: 367
Lokalizacja: BeefTown / WaWa

Post autor: TomashWwl »

Marek15 pisze:Takie numery to tylko gdy ktoś szarżuje na ciebie: wtedy może opłacić się wypuszczenie fanów przez własne gobliny (z końca jednostki) - staną między tobą a szarżującym, szarżujący ruch musi kontunuować, wejdzie na nich i zbierze 2D6 od każdego fanola, nocniki zbiorą D6 od każdego fana, fani zejdą ze stołu.
A nie jest tak że : wypuszczam fanatyka z tyłu Nocników (Nocniki zbierają k6 hitów), Fanatyk zatrzymuje się powiedzmy 2 cale przed Nocnikami - szarża leci i przy zetknięciu się z Fanatykiem zbiera standardowe k6, dochodzi do Nocników jednocześnie zatrzymując się siłą rzeczy na Fanolu za co dodatkowe 2k6 i śmierć grzybiarza?
Remo pisze: Ja bym tabelkę miscasta też usunął bo czasem komuś Wampira wsysnie i jest to smutne i niesprawiedliwe i w ogóle brak balansu... :roll:

Brygu
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 172

Post autor: Brygu »

Nie, jak przechodzisz, lub zatrzymujesz się na fanatyku to masz 2d6 i fanatyka zdejmujesz, jeśli fanatyk przelatuje przez jednostkę, lub kończy ruch w środku (wtedy stawiasz 1 cal za jednostką) wypłacają 1d6 ale żyją.

Możesz przerzucić nocników za jednostkę wroga, wypuścić fanoli przez jednostkę wroga i zatrzymają się zaraz przed jednostką a on w swojej turze przez nie przejdzie (tylko po co? wymuszona szarża za frenzy?) to wtedy każdy fanatyk łącznie zada po 3d6 ale nie w jedną rundę.

Awatar użytkownika
TomashWwl
Chuck Norris
Posty: 367
Lokalizacja: BeefTown / WaWa

Post autor: TomashWwl »

Dziekoweczka za pełne rozjaznienie zasad tego szalonego Grzybiarza ;) angielski rolebook przerasta w niektórych kwestiach-kiedy wujek Faber zrobi kodeks dla prostego Polaka? ;)

I mam prośbę jesli mógłby ktoś na PW wysłać mi pełen orczybook do 8ed, mam tylko kserowki od kolegi, a zakup uzależniony jest od odpowiedzi na pytanie o polish version, z góry ogromne dzieki
Remo pisze: Ja bym tabelkę miscasta też usunął bo czasem komuś Wampira wsysnie i jest to smutne i niesprawiedliwe i w ogóle brak balansu... :roll:

katerek
Masakrator
Posty: 2986
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

Brygu pisze:Nie, jak przechodzisz, lub zatrzymujesz się na fanatyku to masz 2d6 i fanatyka zdejmujesz, jeśli fanatyk przelatuje przez jednostkę, lub kończy ruch w środku (wtedy stawiasz 1 cal za jednostką) wypłacają 1d6 ale żyją.

Możesz przerzucić nocników za jednostkę wroga, wypuścić fanoli przez jednostkę wroga i zatrzymają się zaraz przed jednostką a on w swojej turze przez nie przejdzie (tylko po co? wymuszona szarża za frenzy?) to wtedy każdy fanatyk łącznie zada po 3d6 ale nie w jedną rundę.
A czasem nie jest tak że jak fanatyk przeleci przez jednostkę to rusza się o tyle ile wypadło na kościach? A 1" cal za jednostką ustawia się go kiedy skończy ruch na jednostce?
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Brygu
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 172

Post autor: Brygu »

Naturalnie, jeśli to mało jasno napisałem to przepraszam. Co nie zmienia faktu że jak teleportujesz na tył klocka to wypuszczony fanatyk przez niego i tak stanie jakoś kawałek przed nim.

Awatar użytkownika
Azz
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 195
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Azz »

W koncu faq do nowego booka.

ODPOWIEDZ