Dyskusja o ETC AR

Moderator: swieta_barbara

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Re: Dyskusja o ETC AR

Post autor: Shino »

W booku są jako upgrate do głównej jednostki (jako dodatkowa opcja do wykupienia)
tak samo jak chociazby ratling.

Nie zmienia faktu, ze to 2 rozne oddzialy.

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

No dobrze ale nawet jako osobne oddziały sa liczone razem wiec nie ma jako takich oddzielnych pk za detke więc nie można jej osobno liczyć
the cost of a detachment and any upgrades it has taken counts towards the points total of the same unit category as the regimental unit they are purchased with

(zresztą co to za argument że to osobne oddziały ? jakie to ma znaczenie? pomijając już fakt ze nie do końca bo w booku jest napisane ze nie można brać detki bez głównego oddziału i wiele innych fragmentów wskazujących że to jeden oddział funkcjonujący oddzielnie )
detachments cannot be taken without a regimental unit
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Awatar użytkownika
Vallarr
Falubaz
Posty: 1018

Post autor: Vallarr »

Znaczy rozumiem, ze jak jeden oddzial, to zasady euro dotyczace max liczebnosci/wartosci punktowej licza sie do calosci - oddzial glowny + wszystkie detki razem? :mrgreen:

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Dobra - już wiem że LS uważa to za dwa osobne oddziały i tak będę grał. teraz konsekwencje tej decyzji:

1. Zabiję halabardy (przykładowe) ale nie detki - mam punkty za halabardy tak?
2. Zabije detki a nie halabardy - mam punkty za detki?
3. Na limit euro nie sumuje detek z halabardami? (mimo że wykupuje je de facto razem)

teraz tylko i wyłącznie z ciekawości pytam - czemu? W zasadzie w booku nic nie każe sugerowac ze mamy traktować detki inaczej niz muzyków czy champów... przykąłdowe weapon teamy, i zapis "poza momentem wystawienia, sa traktowane jako kompletnie osobna jednostka TAKŻE na użytek liczenia punktów zwycięstwa" (tłumaczenie na szybko na kolanie z booka eng więć w wordingu moga być drobne pomyłki). Na logikę, skoro w szczurach jest wyraxnie powiedziane że sa seperate a w empirem takiego wyraxnego wskazania nie ma, uznawałbym że detki nie sa seperate
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

+1
Argument ze kiedyś tak było jest z dupy -.-
Moim zdaniem detka i regimental unit to jedna jednostka która na zasady euro może kosztować max 450 pk
Jeśli uważacie inaczej pokażcie mi dokładne cytaty z booka a nie mówcie ze kiedyś się tak liczyło albo ze gdzieś się tam tak liczy bo nie mówimy o starych dobrych czasach ani o innych armiach
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

czyli nie mozesz sie ruszyc detka i parent unitem w jednej turze tak?

w koncu jeden oddzial nie moze sie ruszyc 2x w jednej turze.

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

Mogę ponieważ zasady detki mi na to pozwalają :roll:
Albo może inaczej - może i funkcjonują jako dwa oddziały ale jak chcesz liczyć pk za dwa oddziały z jednej puli pk (kosztu jednostki) ?
Wg booka nie ma osobnych pk za detke i regimental unit
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Mogę ponieważ zasady detki mi na to pozwalają :roll:
jakis cyctat?

bo zkaladajac, ze masz racje i to jeden oddzial to nie mozesz ruszyc obydw oddzialow w 1 fazie :roll:
Albo może inaczej - może i funkcjonują jako dwa oddziały ale jak chcesz liczyć pk za dwa oddziały z jednej puli pk (kosztu jednostki) ?
dokladnie tak samo jak za 2 bolce zajmujace jeden slot rare.

jeden osobno i drugi osobno.
Wg booka nie ma osobnych pk za detke i regimental unit
wg. booka nie ma wspolnych punktow za regminetal unit i support unit (detachment)

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

jakis cyctat?
Musiał bym ci cytować cała stronę bo tak to rozumiem
bo zkaladajac, ze masz racje i to jeden oddzial to nie mozesz ruszyc obydw oddzialow w 1 fazie :roll:
Nie wiem skąd taki tok rozumowania przecież żadna cześć oddziału nie rusza się 2 razy
dokladnie tak samo jak za 2 bolce zajmujace jeden slot rare.
No właśnie zajmują slot a nie są jednym unitem (z jednym kosztem pk )
To dość duża różnica :roll:
Juz pomijając fakt że w 8 edycji nie ma jako takich slotów
wg. booka nie ma wspolnych punktow za regminetal unit i support unit (detachment)
Tak ??
A na jakiej podstawie tak mówisz
Jako że są upgradem do jednostki liczą się do kosztu pk regimental unitu
To tak jakbyś chciał liczyć pk za zabitych czempionów czy sztandarowych :roll:
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Nie wiem skąd taki tok rozumowania przecież żadna cześć oddziału nie rusza się 2 razy
nie musi. Wystaarvczy w uzpelnosci fakt, ze jeden oddzial sie rusyz a drugi pozniej nie moze, bo juz sie on ruszyl. Tak jak z characterem po wejsciu do oddzialu. Oddzial sie nie moze ruszyc nawet jesli sie wczesniej nie ruszal.
No właśnie zajmują slot a nie są jednym unitem (z jednym kosztem pk )
1) Znajdz mi fragment, ze to jeden unit. W zasadzie jest napisane, ze to dwa ale pokaz mi gdzie to widzisz. MOzesz nawet zacytowac calego booka jesli potrzebujesz wiecej fragmentow do referencji.

2) Znajdz mi fragment, ze maja jeden wspolny koszt punktowy. Ja tego nigdzie nie znalazlem ale moze ty to masz napisane wprost

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

nie musi. Wystaarvczy w uzpelnosci fakt, ze jeden oddzial sie rusyz a drugi pozniej nie moze, bo juz sie on ruszyl. Tak jak z characterem po wejsciu do oddzialu. Oddzial sie nie moze ruszyc nawet jesli sie wczesniej nie ruszal.
To może inaczej
Nie należy na to patrzeć jak na jeden oddział
Tylko jak 2 części jednego oddziału
1 i 2 - problem jest taki żetak nap[rawde w booku nie pisze wprost ale przy army liscie jasno stoi pod każda jednostka z zasadą specjalna regimental unit
May take up two detachments.

Sugeruje to ze są takim samym up gratem do jednostki jak muzyk czempion czy sztandarowy
A skoro nie ma jasno napisane jak u skavenów przy WT ze liczymy za nie osobno pk to sa jednym oddziałem (w 3 lub 2 częściach) za który mamy pk dopiero gdy zabijemy całość (lub w przypadku euro 1/4)
I mam zamiar tak grac do puki ktoś nie wysunie na tyle poważnych i bezdyskusyjnych argumentów ze podważy mój tok myślenia
Sorry Shino ale jesteś naprawdę mało przekonujący i nie powiedziałeś nic co mogło by podważyć to ze za detki pk są dopiero gdy zabijesz całość
Jako że ja jestem szarym warzywem to ty powinien es zasypać mnie cytatami które jasno mówią ze jest tak a nie inaczej a narazie widzę że jest na odwrót
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

bo to ty chcesz udowodnic, ze oddzial, ktory korzysta z zasady specjalnej wystaiwajac sie jako detachment nie jest oddzialem tylko upgradem.

To co mowisz to jak kazanie udowadniac ateistom, ze boga nie ma a nie na odwrot.

I nie widze powodu zasypywania cie cytatami. Np. to, ze sa to 2 osobne oddzialy widaj juz przy pierwszym zdaniu regimantal unit.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Shino - nie ruszyłeś kompletnie tematu porównania do ratlingów. Skoro w detce jest wyraźnie napisane że sa tratkowane jak osobny unit, ale nie ma dopisku (jaki jest przy szczurach) że na użytek VP równiez traktujemy je osobno, kazałoby przypuszczać ze na użytek VP czyli tez na poziomie rozpiski(i tylko wtedy) traktujemy jako jeden unit.

No i jeżeli masz rację to chciałem tylko klarowną odpowiedź na trzy pytania:

1. Zabiję halabardy (przykładowe) ale nie detki - mam punkty za halabardy tak?
2. Zabije detki a nie halabardy - mam punkty za detki?
3. Na limit euro nie sumuje detek z halabardami?

To o tyle ważne, ze np gra się tak że zabijesz halabardy a nie detki i masz punkty za całość - na co tez btw nie ma żadnego uzasadnienia w booku jak czytałem, choć wtedy pasuje to do konwecji że detka+halabardy to na użytek rozpiski i VPeków jeden unit.

Rozstrzygnij chociaz tą niewielka kwestię zamiast próby wmuszenia nam że uważamy że halabardy i detki to jeden unit, akoro wyraxnie Ci powtarzamy że uważamy ze te halabardy i detki to 1 unit NA POZIOMIE ROPZY, a nie w działaniu na stole (co akurat w booku jest napisane - brak tylko adnotki co do VPeków)
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

ok. rozumiem.

Wrsuce na ls. oraz moge to dorzucic na ar jesli chcesz.

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

Ja byłbym wdzięczny
Qc znowu +1
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Dzięki ; )
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

1. Zabiję halabardy (przykładowe) ale nie detki - mam punkty za halabardy tak?
2. Zabije detki a nie halabardy - mam punkty za detki?
2x tak
3. Na limit euro nie sumuje detek z halabardami?
nie nasza sprawa
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Ja tam problemu nie widzę. Są to dwa oddzielne unity. Oddzielnie liczy się za nie punkty, oddzielnie wliczają się do euro limitu 450pkt.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

detachmenty jak i oddzial macierzysty sie liczy osobno.

detachmenty wchodza w sklad max 3 core.

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

Co za bzdura no ale dobra
Zastanawia mnie ilu członków LS którzy głosowali czytali stronę poświęconą detachmentą nie mówiąc już o czytaniu AB
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

ODPOWIEDZ