Pytania krótkobrodego - stary temat

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

Zablokowany
Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1258
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

Oddział orków z Black Orkiem walczy z dwoma oddziałami. Za nimi jest działo na górce. Black Ork ma Nibbla's Itty Ring (może rzucić Eadbutt). I chce rzucić w działo ten czar mimo, że walczy. Czy jest to legalne czy nie? Czy jest gdzieś to opisane z odnośnikiem do rulebooka albo errat? Z góry dziękuję za odp.

Awatar użytkownika
Pijak
Chuck Norris
Posty: 432
Lokalizacja: Moria Green Team

Post autor: Pijak »

Do Edbbutta trzeba mieć LoS jak walczy to nie ma a poza tym chyba nie ma przy tym czarze ze można rzucić go podczas walki z walki lub do walki.

Chomik Zagłady
Plankton
Posty: 3

Post autor: Chomik Zagłady »

Witam!
Zacznijmy może od tego że nie znam tylko podstawowe zasady, mam skromny budżet i średnio maluję.
Mam kilka pytań...

Posiadam:

2x Dwarf Cannon

2x 10x Thunderers ( full CMG )

1x 10x Quarellers ( j.w. )

12x Dwarf Warriors ( to samo )

10x miners ( znów full cmg )

12x Longbeards ( metal )

Mam też bodaj 36 wojów z szóstej edycji, jak tylko poddam ich Konwertowaniu i D.O.T' owaniu zasilą szeregi mej armii.

Thana

Slayer Lorda

2x master engineer

Filozofia armii jest taka:
2 maszynki lub ile tam zwyczajowo się wystawia
2 - 3 dziesiątki strzelające
reszta w walkę wręcz

Jest to armia na bitwy formatu: 1500 pkt.

1) Co powinieniem jeszcze dokupić?

2) Który z oddziałów rangers/hammerers/ironbreakers/slayers mi polecacie i dlaczego?

3) Na ile wyceniacie 12 Longbeardów z 5 ed. , czyste, niepołamane?

DolmiR
Falubaz
Posty: 1324
Lokalizacja: Krotoszyn, , Zielony Smok

Post autor: DolmiR »

Co do maszynek:
- potrzebujesz organek
-2x bolec i/lub katapka w zaleznosci czy chcesz slayerow

Strzelcow juz wlasciwie masz.
Jesli chodzi o klocki to na 1500 w standardzie zazwyczaj jest klocek warriorow - 20 i tyle samo longow bo sa odporni na panike i daja przerzuty wokolo.

Awatar użytkownika
Grazbird
Kretozord
Posty: 1887
Lokalizacja: KGB Klub Gier Bez Prądu

Post autor: Grazbird »

-Longów z 5 ed nie wyrzucaj...jedna z najlepszych piechot krasnoludzkich.dozbieraj/dokonwertuj tak żeby było 15/20 i już masz świetny klocek do walki wręcz
- przechandluj/przerób 1 działo na organki a drugie na katapultę
- potrzebujesz też runiarza i bsb-ka (battle standard bearera). O ile runiarz na bitwy do 1500pts nie jest super potrzebny (chyba że przeciwnicy mają silną magię) o tyle Bsb-ek to absolutna konieczność.

Awatar użytkownika
Arqueek
Chuck Norris
Posty: 380

Post autor: Arqueek »

Grazbird pisze:- potrzebujesz też runiarza i bsb-ka (battle standard bearera). O ile runiarz na bitwy do 1500pts nie jest super potrzebny (chyba że przeciwnicy mają silną magię) o tyle Bsb-ek to absolutna konieczność.
Ja bym powiedzial odwrotnie, runesmith jest potrzebny, a bsbka mozna sobie darowac, ale moze to dlatego, ze moimi przeciwnikami sa demony i wampiry? :)
Arqueek strona 106 w sqlpasowym RB 3 akapit Dispel Dice i na stronie 107 w tabelce.
Dziekowac, dziekowac :)

Awatar użytkownika
thorgrim
Wałkarz
Posty: 99
Lokalizacja: Radom

Post autor: thorgrim »

bede gral pierwszy raz z nowymi Dark Elves i kto mi powie co jest dobre na nie, czego mam sie bac, jaka powinna byc rozpiska (ofensywna czy defensywna) i jak tam z ich magia (duzo dispeli dice mam miec?)

DolmiR
Falubaz
Posty: 1324
Lokalizacja: Krotoszyn, , Zielony Smok

Post autor: DolmiR »

co do ochrony magicznej to ponizej 2k wystarczy zazwyczaj runio z trzema skrolami.

Awatar użytkownika
Vanirh
Chuck Norris
Posty: 620
Lokalizacja: Karak Beton(Karak Świebodzin)

Post autor: Vanirh »

ja bym uważał... mają fajną zabawkę w postaci d3+1 PD... mają go jako czar i jako bound więc na to bym uważał bo wychodzi na 4+, dalej uważaj na assassinów bo możesz głupio stracić jakiegoś hero...

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3166
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Nie tylko hero, sporo maszyn jest zagrożone przez takiego zabójcę jeśli ten ma bound spell z steed of shadows. Potrafią mieć bardzo silną magię jak już ktoś napisał, sporo kości mocy no i mogą każdy czar rzucać na ilu chcą kościach (głupi kmiotek na drugim poziomie bez problemów rzuca ducha kuźni ;/ ). No i polecam poczytać co i jak w dziale DE na tym forum, oni się tam chwalą co i jak złożyć by nie dać żyć przeciwnikom ;-)

DolmiR
Falubaz
Posty: 1324
Lokalizacja: Krotoszyn, , Zielony Smok

Post autor: DolmiR »

To prawda maja bardoz mocna magie ale tez drogie oddzialy na co my mamy maszynki ;)
black guardzi pieknie schodza z organek czy innych strzelcow mimo ze w starciu z nimi moze byc krucho...

Awatar użytkownika
okurdemol
Wodzirej
Posty: 695

Post autor: okurdemol »

DolmiR masz jakieś doświadczenie w walce z nowymi DE, czy tylko tak sobie piszesz, żeby pisać?

Acha zwracam uwagę na czar dający hity jak w CC. Jeśli coś takiego pójdzie w maszynę to obawiam się, że można zdirectować tym w załogę.
Elfiaki mają hate na całej armii, a to na prawdę robi bardzo dużo. Kusze też mają poprawione, siła niby ta sama, ale AP. O synach assa(assasyni) mowa już była. Ja raczej nie widzę opcji dla dwarfów. Do wyjścia mortali rządzą mroczniaki. Potem może ludzie się już ograją z tą armią. To już nie są te stare miłe DE, które się przyjemnie rozwalało.

Awatar użytkownika
Advocat
Warzywo
Posty: 12
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Advocat »

Witam, mam kilka pytań niedawno stoczyłem jedną z moich pierwszych bitew krasiami, przygode z wfb też zacząłem niedawno i mam kilka rażących pytań, ponieważ dysponuje podstawowymi zasadami i podręcznikiem do krasi ;/.
1. Więc tak chciałbym wiedzieć jak strzela sie z balist i katapult bo kostki mam ale co z balistą już gorzej, a katapa ogulnie strzelać umiem ale jaki szablon, i czy jakieś testy sie wykonuje jak sie już trafi czy jesdostki schodza odrazu itp..
2. Magia ponieważ krasia to armia nie magiczna nie interesowałem się tym i chciałbym wiedzieć jeżeli kolega miał dwu i trzy poziomowego maga to czy mu sie te kostki mocy niekończą, kończą ile morze ich użyć i czy co ture sie odnawiają??
3. JAk sie liczy walke wręcz (zlicza punkty) bo niebardzo rozumiem

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

Po pierwsze i najważniejsze: kup sobie słownik ortograficzny albo przynajmniej ściągnij firefox'a.

Mag 2poziomowy generuje 2 kostki mocy i może do rzucenia czaru użyć maksymalnie 3 kostek. Te trzy kostki może uzyskać wykorzystując jedną z dwóch kości jakie zawsze na początku ma każda armia. Analogicznie 3poziomowy generuje 3 kostki mocy i może max. na jeden czar wykorzystać 4 kości.
Ilość kostek mocy jest taka sama w każdej turze i się one nie wyczerpują.

W walce wręcz punkty dostajesz za każdego zabitego przeciwnika, jeden za sztandar, jeden za każdy dodatkowy szereg (max. 3 pkt), za BSB jeśli jest w oddziale i za magiczne sztandary jeśli ich zasady o tym mówią (np War Banner). W przypadku remisu wygrywa ten oddział, który posiada muzyka.

Awatar użytkownika
Advocat
Warzywo
Posty: 12
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Advocat »

Dobra, rozumiem. A co sie dzieje z tymi co przegrali walkę ? zdają test na panikę ?
No i co z Katapultami i Balistami ?

Awatar użytkownika
Lunn
Masakrator
Posty: 2066
Lokalizacja: W-w

Post autor: Lunn »

Jak masz podręcznik to go przeczytaj. Nie wiem jakie to są podstawowe zasady - mam nadzieję, że nie chodzi Ci o te z poprzedniej edycji (na okładce takie dwa ziomki grają)?

Awatar użytkownika
Advocat
Warzywo
Posty: 12
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Advocat »

Tak, trochę lipne bo nic tam niema ale na razie nie mam nic innego

Awatar użytkownika
grahnar
Chuck Norris
Posty: 435
Lokalizacja: Karkonoska Frakcja Fantastyki - Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: grahnar »

Advocat pisze:Tak, trochę lipne bo nic tam niema ale na razie nie mam nic innego
a czytałeś? :) i uprzedzając Twoją odpowiedź - czy aby na pewno? :)

Awatar użytkownika
Advocat
Warzywo
Posty: 12
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Advocat »

Tak jedyną wskazówką co do machin jest na przykład wzmianka "co do zasad balist patrz na stronie podręcznika warhammer na str ~~"

Awatar użytkownika
okurdemol
Wodzirej
Posty: 695

Post autor: okurdemol »

To z tego co tu napisałeś wynika, że nie masz podstawowych zasad, a jedynie AB do krasnali. Podstawka jest w dwóch wersjach: taka mała, ale dość gruba czerwona książeczka format zeszytowy) z battle of skull pass(Bitwa o przełęcz czaszki, czy jakoś tak) na okładce jest chyba jakiś krasnal z toporkiem, ew. taka gruba czerwona książka formatu A4, na okładce młotek i tarcza z czaszką, do kupienia oddzielnie. Jedyną różnicą między nimi jest to, że z tej ze skullpassa wycięli kolorowe wkładki i opis świata/armii. Całość zasad jest taka sama. I tam właśnie należy szukać jak strzelać z maszyn.
btw.
Przykro mi to mówić, ale kiepskawą armię sobie wybrałeś. :(

Zablokowany