9th Age
Re: 9th Age
Mam raczej wrażenie, że wiara zapomniała na początku usiąść i zastanowić się co właściwie chce zrobić. Jak może skorzystać na głównym projekcie i jak go odciążyć. Zamiast tego rzucili się do roboty i latają z tymi taczkami aż furczy...
Hmmm...brzmi dokładnie jak zasady Kings of War, czyli uproszczona i mega przyśpieszona mechanika WFB. Mam wrażenie, jakby początkujący powinien zacząć od KoW (QS), aby po jakimś czasie przesiąść się na dużo bardziej płodne w zasady 9th. Bardzo ciekawa koncepcja ;Pwind_sower pisze:QS ma być produktem maksymalnie prostym, ale dającym frajdę z rozrywki. Dlatego są zafiksowane szerokości oddziałów, brak combat reformów etc. Ma być prosto. Nie mozna tam dać za dużo opcji, bo poczatkujący i tak ich nie wykorzysta, a moze sie przerazić mnogością zasad.
Przechodziłem w x-wingu przez coś takiego, czyli gra na połowę punktów (50). Tylko jest jedna zasadnicza różnica. To była jedna bitwa stoczona w takim trybie, by po chwili przejść na domyślny format 100 punktów (jeszcze tego samego dnia). Bardzo łatwo kogoś wciągnąć w grę, kiedy ma się świadomość, że wystarczy dokupić jeden stateczek i już można grać na domyślny format, a modele nie dość że już sklejone to jeszcze pre-paintowane. W 9th też można tego spróbować zakładając, że dość popularnym formatem wśród graczy byłby stary, dobry "Border Patrol" na 500-750 punktów (stare punkty). Natomiast x-wing miałby podobny problem co WFB/9th gdyby jego domyślnym i jedynym granym formatem to byłoby np. 500 punktów. Dla miłośników starć wielkich flot jest za to Armada jako oddzielna gra, tyle że w tym samym uniwersum.Plague pisze:Akurat podobnie jest w X-wing-u gdzie pierwszą bitwę gra się bez manewrów co jest niewątpliwie plusem kiedy próbuje się zachęcić do gry początkującego gracza.
- wind_sower
- Masakrator
- Posty: 2294
ślivek pisze: Proszę jak snujecie domysły to informujcie czytających bo jeszcze kto pomyśli że prawdziwe info macie
Jestem w QS teamie i nie snuję. Praca zawodowa niestety mnie przytłoczyła i ostatnimi tygodniami się wycofałem z aktywnego tworzenia zasad. Podrzuciłem kilka pomysłów, a bardziej broniłem tych, które już były i działały dobrze.
Jednym z pomysłów z góry jest minimalna ilość modeli w oddziale, które muszą odpowiadać minimalnych modeli w FB. Obecnie możesz wystawić jednego pegaza, jednego trolla lub jednego Kestrela w 2.0 nie będziesz mógł.
@JimMorr Akurat themed list jest chyba najlepszym pomysłem 2.0. Obecnie masz listę standardową z najbardziej ikonicznymi oddziałami. Gracze narzekali, że nie mogą wystawić wielu modeli. Dlatego zostaną stworzone listy tematyczne, na przykład (to już mój wymysł) "Peasant Riot", gdzie nie będziesz miał dostępu do rycerstwa, ale będą yołmeni i skorpiony. Jest to świetny ruch gdyż, możesz wydawać raz na jakiś czas nową listę. Cały czas będą newsy odnośnie QS. Ogromna różnorodność grania, przy łatwym cięciu przegięć etc.
Maluję dla Perfectly Painted Studio!
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
No ale to się chyba musimy zgodzić, że jest to już zupełnie inna gra...? Bo co to ma wspólnego z Full Rules gdzie zdaje się peasant armies zostały zaorane i obsiane solą, by przypadkiem nie odrosły? A jednocześnie DJ zarzeka się, że to ta sama gra i ma być jedynie wstępem do nauki T9A?wind_sower pisze: @JimMorr Akurat themed list jest chyba najlepszym pomysłem 2.0. Obecnie masz listę standardową z najbardziej ikonicznymi oddziałami. Gracze narzekali, że nie mogą wystawić wielu modeli. Dlatego zostaną stworzone listy tematyczne, na przykład (to już mój wymysł) "Peasant Riot", gdzie nie będziesz miał dostępu do rycerstwa, ale będą yołmeni i skorpiony. Jest to świetny ruch gdyż, możesz wydawać raz na jakiś czas nową listę. Cały czas będą newsy odnośnie QS. Ogromna różnorodność grania, przy łatwym cięciu przegięć etc.
To właśnie mnie martwi, no ale może nie doceniam zasobów projektuShino pisze:no wlasnie warbandy sa i maja byc rozwijane. Np. teraz tez sa przygotowywane inne karty do gier wlasnie na male pkty, jak i do gier na pkty wieksze i tez 'klimaczyne' zestawy kart magii z wieksza roznorodnoscia efektow w nich
- wind_sower
- Masakrator
- Posty: 2294
Bo to jest inna gra, które chce być jak najbardziej podobna do oryginału.
Nie wiem jak wygląda sprawa z warbandami. Dla mnie to by zmienili karty magii, obcięli punkty na hero i dawaj, gramy.
Nie wiem jak wygląda sprawa z warbandami. Dla mnie to by zmienili karty magii, obcięli punkty na hero i dawaj, gramy.
Maluję dla Perfectly Painted Studio!
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
Ostatnio przy warbandach pojawiły się wątpliwości czy na małym stole nie powinno się przyciąć zasięgu generałowi i BSB...
... idąc tym tropem za chwilę zaczną przeliczać skuteczność oddziałów strzelających, bo działa z zasięgiem na dwa stoły są pewnie za drogie. A Vermin Deamon pewnie jest za tani... i za chwilę będzie roboty dla drugiego teamu, który będzie się zastanawiał dokładnie na tymi samymi problemami które właście QS kończy rozkminiać. Wydaje mi się, że albo QS albo Warbands, bo inaczej to trochę szkoda pracy ludzi
... idąc tym tropem za chwilę zaczną przeliczać skuteczność oddziałów strzelających, bo działa z zasięgiem na dwa stoły są pewnie za drogie. A Vermin Deamon pewnie jest za tani... i za chwilę będzie roboty dla drugiego teamu, który będzie się zastanawiał dokładnie na tymi samymi problemami które właście QS kończy rozkminiać. Wydaje mi się, że albo QS albo Warbands, bo inaczej to trochę szkoda pracy ludzi

taka jest idea. Ja jeszcze chce przyciac ilosc czarow z kazdego lore'a, wiec wizard masterow i moze maly fix do magii, aby ta lepiej dzialala.Nie wiem jak wygląda sprawa z warbandami. Dla mnie to by zmienili karty magii, obcięli punkty na hero i dawaj, gramy.
- wind_sower
- Masakrator
- Posty: 2294
Brzmi spoko, ale za duzo nie zmieniajcie. Nawet jeśli ma ucierpiec troche balans. 3 gry nie potrzebujemy 
Te zmiany da rade przed swidnikiem?

Te zmiany da rade przed swidnikiem?
Maluję dla Perfectly Painted Studio!
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
We can't stop here. This is bat country.
Przeczytałem pobieżnie. W oczy rzucił mi się głównie ten akapit:
Jeśli to rzeczywiście dadzą radę zrobić i w tym roku wydadzą kompedium z fluffem (przynajmniej podstawowym) do wszystkich armii to widzę iskierkę nadziei. Na razie pożyjemy, zobaczymy.Background.
Another well heard criticism is the lack of background. T9A had grand plans to be able to deliver a Background Compendium this year. This did not happen as intended but a great amount of background has been delivered in various documents, in particular the 9th Scroll, which has become hugely popular beyond our wildest dreams. However, the plan is still to cover all 16 armies sufficiently, so the compendium is still in the works. We still would like to complete that work before the end of 2018.
Obawiam się, że będą to dokładnie te same matariały co 9th Scrollu. Po 2-3 strony wyrwanych z kontekstu wypowiedzi przypadkowych ludków w stylu wiedźmińkiego: "Każdy głupek to przecież wie, że nie ma myszów i myszowych, że wszystkie one jednakie i lęgną się same z siebie i ze słomy zgniłej..."
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14649
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Potwierdzam.JimMorr pisze:Obawiam się, że będą to dokładnie te same matariały co 9th Scrollu.
Osobiście chcę zawrzeć te strony w FRB.
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14649
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Raczej myślałem o oddzielnym rozdziale w stylu 'podróże zramolałego pryka' przy jednoczesnym zachowaniu dotychczasowych krótkich opisów.