Kampania listopadowa - Imperium Gier

Regulaminy, relacje, scenariusze, kampanie, pokazy etc.

Moderatorzy: Laik, Dymitr

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
slyslaysson
Mudżahedin
Posty: 230
Lokalizacja: Kraków

Post autor: slyslaysson »

Zastanawiasz się na wyborem studiów :?:
sprawdź:
----------------------------------
:idea: http://www.wnig.agh.edu.pl :idea:
----------------------------------

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

@Sławek
Moja armia sie wycofuje od Raptora - niema bitwy.
Do kiedy mamy Ci wysłac 3 turę ?

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

jeszcze tylko numerki prowincji i bedzie gicior :)

chociaż ten kliamt herosów byl zajebsity :D
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
GarG
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3946
Lokalizacja: Przy 7 szkielecie skręć w prawo

Post autor: GarG »

Ja tez sie wycofuje z Wiewióra prowincji - nie atakuje i tak watpie abym nic nie stracił ( 500pts wymagane aby zając prowincje), wiec to nier ma sensu a chlopakowi przydadza sie jakies punkty w armii do obrony od wschodu ; )

W takim razie prosił bym o podsumowanie. i rozpoczecie II tury
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ? :)
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...

Awatar użytkownika
GarG
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3946
Lokalizacja: Przy 7 szkielecie skręć w prawo

Post autor: GarG »

GarG pisze:Ja tez sie wycofuje z Wiewióra prowincji - nie atakuje i tak watpie abym nic nie stracił ( 500pts wymagane aby zając prowincje), wiec to nier ma sensu a chlopakowi przydadza sie jakies punkty w armii do obrony od wschodu ; )

W takim razie prosił bym o podsumowanie. i rozpoczecie II tury
Gremlin -.- pisze z komputera brata, jak widac zapomniałems ie przelogowac.
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ? :)
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Gremlin - aby zająć po bitwie nie musisz mieć 500, to jest wymóg do neutralnych i pustych prowincji. Chodzi o to, żeby nie robić sobie armii za 8pkt, które będą okupować prowincje. Nie mam raportu z Waszej ostatniej bitwy.

Sławku, możemy więc startować z nową rundą?
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
dark kaczuszka
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 145
Lokalizacja: Kraków

Post autor: dark kaczuszka »

Parlament stołu 3 zakończył obrady. Ustalono co nastepuje:

1) można tranzytować wojska przez tereny graczy nie zajmując ich pól i nie rujnując im wiochy. Potrzeba jest tylko wyraźnie zaznaczyć w wiadomości wysłanej do administratora stołu.

2) W głosowaniu na temat dodawaniu kontyngentu do armii innego gracza mamy remis, więc pomysł nie przeszedł.

Awatar użytkownika
slyslaysson
Mudżahedin
Posty: 230
Lokalizacja: Kraków

Post autor: slyslaysson »

Trzecia tura: środa do 20.oo
:!: :!: :!: OBOWIĄZUJE ROZLICZANIE BITEW WG. SCHEMATU :!: :!: :!:

Hirołsy wrócą!

Z numerkami prowincji, na razie, za dużo roboty.

.
Zastanawiasz się na wyborem studiów :?:
sprawdź:
----------------------------------
:idea: http://www.wnig.agh.edu.pl :idea:
----------------------------------

Awatar użytkownika
slyslaysson
Mudżahedin
Posty: 230
Lokalizacja: Kraków

Post autor: slyslaysson »

Lepiej późno niż wcale, zacząłem dokładniej czytać reguły.

Cytata:
"Prowincje wroga można atakować w następujący sposób:
a) Jedną armią;
b) Kilkoma armiami ale ich maksymalna wartość nie może być większa niż podwójna wartość maksymalnego limitu punktowego na armie, który jest generowany przez prowincje. Np. miasto może być atakowane przez kilka armii ale suma punktów tych armii nie może przekroczyć 4000 (podwojona wartość)."

oraz

"Wielkość armii jaka może przebywać w jednej prowincji:
W danej Prowincji może przebywać jedna armia bez limitów punktowych lub więcej o max koszcie równym 1,5x limitu punktowego w danej prowincji. Np. w prowincji o poziomie rozbudowy miasto może przebywać kilka armii o maksymalnej wspólnej wielkości wynoszącej 3k punktów."

Postuluję usunięcie obu zapisów jako nielogicznych bo:
- Mogę zaatakować sioło armią na 2500, ale dwoma armiami na 1000 (w sumie) - niby dlaczego???
- Atakuję sioło dwoma armiami na 1000, przeciwnik się wycofuje (albo wygrywam bez strat) - co się dzieje z moim wojskiem (rozmiar armii przekracza dopuszczalne 750)???
- No i jeszcze pojawia się problem armii sojuszniczych - jak je łączyć???
Zastanawiasz się na wyborem studiów :?:
sprawdź:
----------------------------------
:idea: http://www.wnig.agh.edu.pl :idea:
----------------------------------

Awatar użytkownika
Wiewiór
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 124
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Wiewiór »

Ja natomiast postuluję na przyszłość o deklarowanie "reakcji na bitwę" (przyjęcie, wycofanie się) od razu dla wszystkich bitew, jakie gracz rozgrywa w danej turze, ponieważ w innym przypadku łatwo jest o taktyczne wały ;-)

// Oczywiście, nie mam tutaj na myśli wycofania się Gremlina z drugiej bitwy, tylko ogólną sytuację.

Awatar użytkownika
dark kaczuszka
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 145
Lokalizacja: Kraków

Post autor: dark kaczuszka »

popieram obu przedmówców!!

zaczynamy kolejną turę??

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Sławek masz rację, Kaczuszka - przyjąłem :-) Możemy jechać z trzecią turą, pod warunkiem, że dostanę rozpiski po stratach z bitwy Wiewióra z Gremlinem. Znaczy Michał mi to przesyłał, ale wolałbym mieć w AB :-)

Ja swoje ruchy już przesłałem.
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

gremlin pisze:
napisz mi posta do Kampani w Imperium -> straty Gremlina:
oddziały:
8 driad 12 GG z muzykjiem
pojedyncze jedn.:
2 driady
2 wr
1 gg
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Miszczu
Chuck Norris
Posty: 429

Post autor: Miszczu »

Włąsnie doczytałem tabelkę dla HE.

Bez jaj.. Kurcze te sloty to jawne przegięcie! Ja rozumiem ze normalnie maja mniej wymaganych troopsów. Ale dawanie im juz z sioła 1 specjala a dalej po 2 i wiecej kiedy inne armie moga miec smieszny jeden to mocne przegięcie.

To zbyt wygina równowagę gry. Przeperaszam ze dopiero teraz zareagowałem ale zupełnie przez przypadek to zauważyłem.

Dla niewiedzących małe zestawienie

WA.-----D.-------P.-------------------OK.-------------HE
500---(100)----sioło--------------1+/0/0 1+/0-1/0
800---(200)--przyczółek---------2+/0-1/0 1+/0-2/0
1000--(300)--wioska-------------2+/0-1/0 1+/0-2/0
1200--(400)--wieś----------------2+/0-2/0 1+/0-3/0
1350--(500)--duża wieś----------2+/0-2/0 1+/0-3/0
1650--(600)--miasteczko--------3+/0-2/0-1 2+/0-3/0-2
2000--(700)--miasto-------------3+/0-3/0-1 2+/0-4/0-2
2250-(800)-średnie miasto------4+/0-4/0-1 3+/0-6/0-2
2500--(900)--duże miasto-------4+/0-4/0-2 3+/0-6/0-4
2999-(1000)--stolica-------------5+/0-4/0-2 4+/0-6/0-4

Na kiniec zadam pytanie czy HE maja powiekszone sloty w podreczniku rarów i specjali??

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

to niby jak HE mają kurcze grać? :?

wlaśnie zajrzyj do podręcznika :)

na 2k mogą 4 rary brać, tak dla podpowiedzi.
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Miszczu
Chuck Norris
Posty: 429

Post autor: Miszczu »

Ok. Zwracam honor Kosa. Rzeczywiście podręcznik daje mozliwość przespecjalizowania armii :)

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

noooo

ta armia opiera się tylko na specjalach :)
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
slyslaysson
Mudżahedin
Posty: 230
Lokalizacja: Kraków

Post autor: slyslaysson »

W związku z wprowadzeniem zmian w zasadach rozgrywania bitew (tzw. bitwy w mijankach) pojawiła się możliwość/konieczność/zasadność wprowadzenia podziału tury na trzy fazy (pomijam rozbudowy itp):
1. deklaracja ruchów
2. deklaracja reakcji na atak
3. wykonanie ruchów i przeprowadzenie bitew.

W sytuacji C. na schemacie (wszyscy wiedzą którym:
http://mightyempire.blogspot.com/2008/1 ... -regu.html)
pojawia się opcja rozegrania bitwy obronnej:
w reakcji na atak, armia 2A może przerwać marsz i bronić prowincji.

@ksch
zrób upgrade zasad w pierwszym poście
Zastanawiasz się na wyborem studiów :?:
sprawdź:
----------------------------------
:idea: http://www.wnig.agh.edu.pl :idea:
----------------------------------

Awatar użytkownika
Romendakil
Mudżahedin
Posty: 251
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Romendakil »

O ile zwiększenie ilości możliwych działań (zwłaszcza w części strategicznej) jest jak najbardziej sensowne i pozytywne, o tyle zwiększenie ilości faz (czyli jak rozumiem kontaktów na linii MG -- Gracz) zwiększy ilość czasu potrzebnego na rozegranie tury ( już przy jednej fazie jest to realnie 1-2 tury tygodniowo). Lepiej jest zamiast prostej informacji o ruchu armii przesyłać skomplikowany rozkaz uwzględniający przedstawione przez Slyslaysson'a reakcje/możliwości.

NP:
W poniższej sytuacji:
Obrazek

Rozkaz gracza Zielonego dla Armii1 wyglądałby tak:
Ruch do prowincji nr3. W razie ataku na prowincję nr1 powrót i obrona tejże.

W powyższej sytuacji (Gracz czerwony atakujący prowincję 1) rozegrana by została bitwa w prowincji nr1 zgodnie z punktem B.

Jest to może trochę bardziej skomplikowane, ale pozwoli zachować obecne tempo gry.

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

kutwa :/:/:/

nie widze mapki z numerami ;(
nie mam jak zrobić ruchów....

wyslalby mi ktoś mapke z numeracja prowincji na kosaelf@o2.pl

nie wiem co jest ale mi nie wyświetla, a byla na 6 stronie tematu :(

dzięki.
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

ODPOWIEDZ