Nowe LIMITED - dyskusja
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
- Murmandamus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4837
- Lokalizacja: Radom
Ja proponuję coś takiego:
1. Bohaterowie nie więcej niż 35/40% armii - połowę armii mają przedstawiać herosi? Dobra magia i tak jest do wystawienia, tak myślę. (2250 = Duży mag, 1-2 małych magów i np. BSB, albo heros walczący. Oczywiście, uwzględniając to, że nie każdy bohater musi być napakowany magicznymi przedmiotami )
2. 10 Dużych punktów dla graczy, którzy ułożą swoją rozpiskę pod format Euro CS, oczywiście dodając fakt, że w zależności od ilości bitew na turnieju i punktów z oceny malowania itp. jest to "zmienna" dziesiątka.
3. Rozpiski tajne! Wreszcie może ktoś się pokusi o Assasyna, a zawsze marzyłem o tym żeby z nim zagrać. Może powstaną naprawdę fajne kombosy oparte na czystym zaskoczeniu....
Nie widzę sensu cięcia składu armii dodatkowego - jedne armie są typowo nastawione na altylerię, gdy inne na konnicę i obcinaniego tego jest słabym pomysłem.
1. Bohaterowie nie więcej niż 35/40% armii - połowę armii mają przedstawiać herosi? Dobra magia i tak jest do wystawienia, tak myślę. (2250 = Duży mag, 1-2 małych magów i np. BSB, albo heros walczący. Oczywiście, uwzględniając to, że nie każdy bohater musi być napakowany magicznymi przedmiotami )
2. 10 Dużych punktów dla graczy, którzy ułożą swoją rozpiskę pod format Euro CS, oczywiście dodając fakt, że w zależności od ilości bitew na turnieju i punktów z oceny malowania itp. jest to "zmienna" dziesiątka.
3. Rozpiski tajne! Wreszcie może ktoś się pokusi o Assasyna, a zawsze marzyłem o tym żeby z nim zagrać. Może powstaną naprawdę fajne kombosy oparte na czystym zaskoczeniu....
Nie widzę sensu cięcia składu armii dodatkowego - jedne armie są typowo nastawione na altylerię, gdy inne na konnicę i obcinaniego tego jest słabym pomysłem.
Bum...!
tajne rozpiski są fajne...w zasadzie niewiadomo na pierwszy rzut oka czy to np. mały caddy czy doje**** lordzik 4lvl... ale powinien wtedy obowiązywać 100% WYSYWIGHusiat pisze:Ja proponuję coś takiego:
1. Bohaterowie nie więcej niż 35/40% armii - połowę armii mają przedstawiać herosi? Dobra magia i tak jest do wystawienia, tak myślę. (2250 = Duży mag, 1-2 małych magów i np. BSB, albo heros walczący. Oczywiście, uwzględniając to, że nie każdy bohater musi być napakowany magicznymi przedmiotami )
2. 10 Dużych punktów dla graczy, którzy ułożą swoją rozpiskę pod format Euro CS, oczywiście dodając fakt, że w zależności od ilości bitew na turnieju i punktów z oceny malowania itp. jest to "zmienna" dziesiątka.
3. Rozpiski tajne! Wreszcie może ktoś się pokusi o Assasyna, a zawsze marzyłem o tym żeby z nim zagrać. Może powstaną naprawdę fajne kombosy oparte na czystym zaskoczeniu....
Nie widzę sensu cięcia składu armii dodatkowego - jedne armie są typowo nastawione na altylerię, gdy inne na konnicę i obcinaniego tego jest słabym pomysłem.
No właśnie w tym leży przewaga tego rozwiązania nad Purehammerem prosto z podręczników. Bo system ewoluuje i się ulepsza w miarę na bieżąco.war2bone pisze:
kensiorek - ale jak już raz coś zrobimy i po 2-3 miesiącach okaże się że jest to złe to można to zmienić albo dopracować co nie ?
A nie, że wychodzą takie Skaveny, po 4 latach Alessio przyznaje "przepraszam, spieprzyłem ten armybook, jest w nim masa źle zaprojektowanych za mocnych zasad" a w domyśle i tak jest "...ale pogracie sobie na nim jeszcze najbliższe 3 lata" ...
Cóż, zasady EURO po modyfikacjach Barba (dotyczy rozpisek na 2000-2999):
Dotychczasowy limited plus
Jednostki:
Nie można powtórzyć tej samej jednostki core więcej niż 3 razy
Nie można powtórzyć tej samej jednostki special więcej, niż 2 razy
Nie można powtórzyć tej samej jednostki rare więcej, niż jeden raz (wyjątek: HE mogą mieć do dwóch takich samych jednostek rare, czyli 2 orły + 2 RBT)
Maszyny wojenne DOW tylko w armiach DOW
Magia:
W trakcie każdej fazy magii można użyć maksymalnie 9 kostek powera. Każdy bound spell liczy się jako kostka powera.
W trakcie każdej fazy magii można użyć maksymalnie 10 kostek dispel. Jeśli w twojej rozpisce jest jeden scroll, limit ten zmniejsza się do 9 kostek. Za każdy następny scroll limit zmniejsza się o dwie kostki.)
Opcjonalnie: Każdy przedmiot lub zdolność ograniczająca skuteczność magii przeciwnika zmniejsza ten limit o jedną kostkę (za wyjątkiem magic resistance)
Bohaterowie:
Na bohaterów można wydać maksimum 800 punktów, wliczając w to wszelkie wyposażenie, wierzchowce itd.
Do tego BYĆ MOŻE powinien być element ograniczający jednostki skirmish/flying cavalry (ilość slotów lub wartość punktową)
Rasowe:
Ancient treeman liczy się jako treeman, jeśli chodzi o branie rare'ów
Maks. 3 ratlingi
Armia VC z Drakenhoff Bannerem może wziąć tylko 700 punktów w bohaterach (w sumie)
Ten "limited" jest najlepiej wyważony, prosty i w miare sprawiedliwy. Jednak jestem za zwiększenie kości powera w stosunku do dispella chyba że tym CS chcemy zabić magie, a w szczególności "udupić" armie magiczne He, OnG na magii oraz armie które bez magii nie mają prawa bytu TK(nie mogą maszerować). Może się powtarzam ale TK chyba najbardziej ze wszystkich wymienionych armii czują brak magii i ewentualnie kompletu bohaterów... Pozdr
Dotychczasowy limited plus
Jednostki:
Nie można powtórzyć tej samej jednostki core więcej niż 3 razy
Nie można powtórzyć tej samej jednostki special więcej, niż 2 razy
Nie można powtórzyć tej samej jednostki rare więcej, niż jeden raz (wyjątek: HE mogą mieć do dwóch takich samych jednostek rare, czyli 2 orły + 2 RBT)
Maszyny wojenne DOW tylko w armiach DOW
Magia:
W trakcie każdej fazy magii można użyć maksymalnie 9 kostek powera. Każdy bound spell liczy się jako kostka powera.
W trakcie każdej fazy magii można użyć maksymalnie 10 kostek dispel. Jeśli w twojej rozpisce jest jeden scroll, limit ten zmniejsza się do 9 kostek. Za każdy następny scroll limit zmniejsza się o dwie kostki.)
Opcjonalnie: Każdy przedmiot lub zdolność ograniczająca skuteczność magii przeciwnika zmniejsza ten limit o jedną kostkę (za wyjątkiem magic resistance)
Bohaterowie:
Na bohaterów można wydać maksimum 800 punktów, wliczając w to wszelkie wyposażenie, wierzchowce itd.
Do tego BYĆ MOŻE powinien być element ograniczający jednostki skirmish/flying cavalry (ilość slotów lub wartość punktową)
Rasowe:
Ancient treeman liczy się jako treeman, jeśli chodzi o branie rare'ów
Maks. 3 ratlingi
Armia VC z Drakenhoff Bannerem może wziąć tylko 700 punktów w bohaterach (w sumie)
Ten "limited" jest najlepiej wyważony, prosty i w miare sprawiedliwy. Jednak jestem za zwiększenie kości powera w stosunku do dispella chyba że tym CS chcemy zabić magie, a w szczególności "udupić" armie magiczne He, OnG na magii oraz armie które bez magii nie mają prawa bytu TK(nie mogą maszerować). Może się powtarzam ale TK chyba najbardziej ze wszystkich wymienionych armii czują brak magii i ewentualnie kompletu bohaterów... Pozdr
Jak tak mówi wymiatacz TK to już jestem spokojny...
PS. 9 powera to imo mało...
PS. 9 powera to imo mało...
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Graliśmy już wiele razy na te zasady i takie ograniczenia magii są naprawdę bardzo OK - moja armia VC klasycznie miała 8 kości powera, książkę, 5 DD i trzy scrolle (czyli maksimum w obu kategoriach) - magia pełniła rolę wspierającą, ale nie decydującą i bardzo fajnie się sprawdzała.
Już chyba nie potrzebne jak każdy może wziąść max 3x driady, 3xskiny, 3x furie. To już nie jest tak tragicznie. Nie tnie makabrycznie lizaków i WE tylko je urozmaica (powinno przynajmniej). Na innych rzeczach z core też da się grać przecież.Urban pisze:a ograniczanie skirmishy/lataczy?
Wtedy to już kilka armii traci całkowicie rację bytu. Wyobrażasz sobie dwarfy/def.orki/chd z max 3 maszynami? Bo ja nieUrban pisze:czemu niema ograniczania maszyn? do liczby 3 sztuk (sztuk nie slotów)
Ale ograniczenie do lord+hero/3 hero też mi się nie podoba. Wtedy będzie jeszcze więcej schematów i będzie w wielu armiach tylko kilka dobrych opcji złożenia characterów.
no...to jest mniejwięcej połowa maszyn tak samo jak 9 PD to jest mniejwiecej połowa tego co VC mogą wykręcić powyżej 2k...Piotr3K pisze:Już chyba nie potrzebne jak każdy może wziąść max 3x driady, 3xskiny, 3x furie. To już nie jest tak tragicznie. Nie tnie makabrycznie lizaków i WE tylko je urozmaica (powinno przynajmniej). Na innych rzeczach z core też da się grać przecież.Urban pisze:a ograniczanie skirmishy/lataczy?Wtedy to już kilka armii traci całkowicie rację bytu. Wyobrażasz sobie dwarfy/def.orki/chd z max 3 maszynami? Bo ja nieUrban pisze:czemu niema ograniczania maszyn? do liczby 3 sztuk (sztuk nie slotów)
Ale ograniczenie do lord+hero/3 hero też mi się nie podoba. Wtedy będzie jeszcze więcej schematów i będzie w wielu armiach tylko kilka dobrych opcji złożenia characterów.
tak więc proporcje są zachowane mniej wiecej
empire- 2 armatki i czołg(więcej wciśnie mortala i coś w R)
OiG- 2 bolce i doom diver(max 4 bolce 2 katapki i doom max wejdzie)
No wampiry jakoś wyciągną te 18 kostek to jest połowa.Urban pisze:no...to jest mniejwięcej połowa maszyn tak samo jak 9 PD to jest mniejwiecej połowa tego co VC mogą wykręcić powyżej 2k...
Ale ja w ChD moge wyciągnąć na te 2k+ 10 maszyn (nie slotów- tak jak pisałeś) więc proporcje zachowane nie są (3/10 a 1/2)
A dwarfy zwykłe to obcina jeszcze bardziej bo one poza strzelaniem nic takiego fajnego nie mają
Troche szkoda mi lizaków... Saurusy nie są za dobre, a armia na skinach ma prawo powalczyć na równi z innymi... Jak wiadomo 60 skinów to norma a ograniczenie 3 slotów core troche je udupia...
mimo wszystko CSv800 podoba mi się
mimo wszystko CSv800 podoba mi się
3*20=60Leszczu pisze:Troche szkoda mi lizaków... Saurusy nie są za dobre, a armia na skinach ma prawo powalczyć na równi z innymi... Jak wiadomo 60 skinów to norma a ograniczenie 3 slotów core troche je udupia...
i po klopocie
herosi do 800, naprawde dobre, cóż BT wygórowuje z resztą demonów ale takie życie, star dragon też jest wygórowany w przeciwieństwie do moon i sun i jakiegokolwiek innego dragona...
a tak btw. jak do 800 do ja w swych HE poczelem mysleć nad gryfem\sun dragonem (jeśli nie będzie limitu 1+1) bo chce miec BSB do white lionsów, akurat 2 oddzialy no i caddego, więc to wplywa na róznorodność
imo warto wprowadzić.
jak tu piszą pomyslodawcy nikt nie narzuca więc nie wiem w czym problem.
a jak się sprawdzi?
a tak btw. jak do 800 do ja w swych HE poczelem mysleć nad gryfem\sun dragonem (jeśli nie będzie limitu 1+1) bo chce miec BSB do white lionsów, akurat 2 oddzialy no i caddego, więc to wplywa na róznorodność
imo warto wprowadzić.
jak tu piszą pomyslodawcy nikt nie narzuca więc nie wiem w czym problem.
a jak się sprawdzi?
ograniczanie maszyn?
nie wiadomo czy potrzebne.. tak naprawde tylko krasnale (no i moze CHD oraz Orki) sa w stanie wymaksowac strzelanie (4 bolce, 2 katapy, organy) - jesli juz ogrniczac do do 5-6 maszyn, ale jakos nie jestem do takich kroków przekonany..
no i moze ograniczyc tez jednostki ze zdolnoscia "fly" do max 3.
jak juz Furion wspomniał, CS aby byc skutecznym musi byc prosty, wiec coraz bardziej sklaniam po prostu do opcji czystego EURO... ewentualnie EuroCS v800
pozdrawiam
nie wiadomo czy potrzebne.. tak naprawde tylko krasnale (no i moze CHD oraz Orki) sa w stanie wymaksowac strzelanie (4 bolce, 2 katapy, organy) - jesli juz ogrniczac do do 5-6 maszyn, ale jakos nie jestem do takich kroków przekonany..
no i moze ograniczyc tez jednostki ze zdolnoscia "fly" do max 3.
jak juz Furion wspomniał, CS aby byc skutecznym musi byc prosty, wiec coraz bardziej sklaniam po prostu do opcji czystego EURO... ewentualnie EuroCS v800
pozdrawiam