rozpiski elfów VIII ed.
Moderatorzy: Albo_Albo, Asassello
Re: rozpiski elfów VIII ed.
rydwanami nie da sie skutecznie odginac, niestety mają tylko 9 Mv
dajcie se spokój z tym smokiem.... Uważam ,że zrobienie smokiem wyniku jest bardzo trudne. Za te 620 punktów mamy naprawdę dobry regiment albo i dwa - a smok wpada w duży klocek i dupa...i wcale nie jest go tak trudno zabić.
No generalnie to najlogiczniej byłoby każdym testować na własnej charakterystyce, w myśl FaQa:
Q. For characteristic tests, is the best value in the unit always
used? (p10)
A. If the unit is required to take a characteristic test, the best
value in the unit is used. If every model in a unit is required to
take a characteristic test, then each model uses its own best
value instead.
W opisie pitki jest użyte sfomułowanie "models", więc za każdego osobno. Dodatkowo można się podeprzeć opisem działania template w przypadku machin i spellów ze str. 105 rulebooka - jeśli pod templatem jest character na mouncie, to jeśli dostanie np. cannonem, to rani się każdego z osobna, jeśli katapultą - to randomizuje się kto dostanie hita z większą siłą, tak jak w przypadku shootingu, a reszta dostanie z mniejszą siłą - "all other models are hit at the lower strenght value" - chodzi o katapultę w tym wypadku, lecz widać z kontekstu tego zdania żeby nie traktować stosowania templatek bijących monstera i ridersów jako jeden model, lecz jako osobne.
Q. For characteristic tests, is the best value in the unit always
used? (p10)
A. If the unit is required to take a characteristic test, the best
value in the unit is used. If every model in a unit is required to
take a characteristic test, then each model uses its own best
value instead.
W opisie pitki jest użyte sfomułowanie "models", więc za każdego osobno. Dodatkowo można się podeprzeć opisem działania template w przypadku machin i spellów ze str. 105 rulebooka - jeśli pod templatem jest character na mouncie, to jeśli dostanie np. cannonem, to rani się każdego z osobna, jeśli katapultą - to randomizuje się kto dostanie hita z większą siłą, tak jak w przypadku shootingu, a reszta dostanie z mniejszą siłą - "all other models are hit at the lower strenght value" - chodzi o katapultę w tym wypadku, lecz widać z kontekstu tego zdania żeby nie traktować stosowania templatek bijących monstera i ridersów jako jeden model, lecz jako osobne.
To argument akurat zbytnio nie jest, bo za pojedyncze modele zabite z dużego unitu też pkt się nie dostaje jeśli 25% lub więcej z początkowego stanu jednostki przeżyje potyczkę.Azurix pisze:Ale taki Lord na Smoku to jest 1 model a nie 2. Jak zabijesz Smoka, a Lord przeżyje to punktów nie masz za to przecież. Więc w sumie ciekawe jak to jest, bo już się pogubiłem?
Okoń pisze:No generalnie to najlogiczniej byłoby każdym testować na własnej charakterystyce, w myśl FaQa:
Q. For characteristic tests, is the best value in the unit always
used? (p10)
A. If the unit is required to take a characteristic test, the best
value in the unit is used. If every model in a unit is required to
take a characteristic test, then each model uses its own best
value instead.
W opisie pitki jest użyte sfomułowanie "models", więc za każdego osobno. Dodatkowo można się podeprzeć opisem działania template w przypadku machin i spellów ze str. 105 rulebooka - jeśli pod templatem jest character na mouncie, to jeśli dostanie np. cannonem, to rani się każdego z osobna, jeśli katapultą - to randomizuje się kto dostanie hita z większą siłą, tak jak w przypadku shootingu, a reszta dostanie z mniejszą siłą - "all other models are hit at the lower strenght value" - chodzi o katapultę w tym wypadku, lecz widać z kontekstu tego zdania żeby nie traktować stosowania templatek bijących monstera i ridersów jako jeden model, lecz jako osobne.
to bardziej chodzi o to ze to jest czar tampletkowy - czyli analogicznie do tamplet maszyn (gdzie przebija sie i gore i dół) testujemy 2 razy.
to ze w opisie czaru jest napisane models nie ma nic do rzeczy, gdyz smok z jezdzcem jest 1dnym modelem.
edit:
bo np. przy Dwellersach testuje sie tylko raz (czyli smoka) bo nie jest tampletkowy.
czary wyznaczajace linie (np, 3d6) dzialaja jak armata - czyli gora i dół.
Ostatnio zmieniony 16 lut 2012, o 22:55 przez krejzihed, łącznie zmieniany 1 raz.