Co zmieni się w 9 edycji? (Podsumowanie link w 1 poscie)

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

Zablokowany
Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Re: Co zmieni się w 9 edycji?

Post autor: BOGINS »

Kołata pisze:Wielki plus jest taki, że darmowe zasady online, zwłaszcza dotyczące jednostek, można łatwo edytować jeśli będą niezbalansowane. Z tradycyjnymi książkami tak się nie dało. Oczywiście musi być też wola ze strony gw żeby na bieżąco poprawiać to co nie udane.
No i zajebiste na maxa jest to, że od razu wszystkie armie dostaną nowe zasady.

A te główne zasady co wyciekają wyglądają na bardzo proste. Mam spore obawy, ale poczekajmy na scrolle.
MOżliwe że GW dąży do wersji planszówkowej. Większość z nich ma zasady na paru stronach, jeśli to możliwe do erratowane z dostępem w pdf na stronie producenta lub dystrybutora (patrz galakta, rebel, bard?).
Wydaje mi się - na podstawie plotek rzecz jasna- że GW dąży to pewnego usystematyzowania gry. Ciekawi mnie czy te Warcscrole to będzie tak naprawdę "karta jednostki", czy formacja jak w wh40k? (nie widzę tych obrazków które wklejacie, więc może moje rozważania są bezsensu).
Nie rozumiem tej kwestii rzucania kostką przed rozpoczęciem tury kto ją zaczyna. Rozumiałbym gdyby było zależne to od inicjatywy i ruch jednostek byłby zgodny z nią (tak jak w heros of might and magic), a rzut kością rozstrzygał by remis (plus ewentualne +/- z zasad).

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Jedno trzeba oddać GW.

Dotychczas kiedy mówili, że nie obsługują graczy, tylko kolekcjonerów (czyt. dzieci), że zasady (balans, klarowność) nie są ważne itd - można było ich uważać za hipokrytów lub ślepców. W końcu wydawali dwa super skomplikowane systemy, na każdy z nich składały się setki stron zasad... i regularnie kasowali po kilkadziesiąt dolców za aktualizacje tych zasad. Ktoś, kto kupił te drogie podręczniki, mógł mieć uzasadnione pretensje, że produkt w cenie premium, ale niezbalansowany, dziurawy...

Teraz wygląda na to, że postawili na te założenia przyszłość swojej firmy. Bardzo grubo licząc ze 100 mln USD, bo pewnie tak można podsumować inwestycję w nowy system, utracone przychody z kontynuacji w postaci "zwykłej 9 ed.", wartość spalonego IP...

Mam niejasne przeczucie, że jeśli AoS będzie katastrofą na miarę Hobbita, GW może tego ordynarnie nie przetrwać. Ale jeżeli będzie sukcesem, to 40k w niedalekiej przyszłości czeka podobny reboot.

Odnośnie rzutu na inicjatywę - nigdzie nie napisałem, że ta zasada jest zawsze i wszędzie bez sensu. Napisałem, że z tą mechaniką AoS wygląda naprawdę słabo, bo jeden rzut w okolicach 2-3 tury ma potencjał, by ustawiać całą bitwę.

-DE-
Mudżahedin
Posty: 263

Post autor: -DE- »

Tak czy siak, przegrywaja gracze.

Losowa inicjatywa sprawdza sie w grach albo z naprzemienna aktywacja (a nie IGOUGO jak w mlotkach), albo z duza doza manewrowania, strzelania i celem gry, ktory opiera sie na czyms wiecej niz mordowaniu nieprzyjaciela.

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Nie przeczę, że AoS może być ofertą na najszybszy i najprostszy skirmish na rynku. Może to być dość ciekawa kontra wymyślona przez marketingowców GW. Aczkolwiek jeśli KoW dla wielu battlowców jest za prosty to ciężko mi się odnieść do AoS ;P. Aczkolwiek rozumiem zamysł, jeśli AoS ma być tak szybki jak niezbyt skomplikowana planszówka. System wtedy będzie się zasadniczo różnił od takiego WMH, który wymaga bardzo dużego ogrania. O ile oczywiście taki zamysł przyświeca GW, czyli stworzenie takiej "wyścigówki" wśród skirmishów.

Talladil fani systemu bitewnego na klockach w klimatach fantasy mają jak dla mnie cztery możliwości:
- Napisać własną 9 edycją WFB i propagować ją, uaktualniać, supportować etc.
- Przerzucić się na KoW2, które teraz jest dosłownie Warhammerem (te same armie, jednostki, silnik mechaniczny, a nawet autorzy systemu to byli pracownicy GW, można legalnie grać na modelach GW i innych) - w zasadzie to 9 edycja WFB wydana przez Mantica.
- Poczekać, aż inna firma postanowi wypełnić pustkę po Warhammerze
- Grać na 8 edycyjną ETC do oporu, dopóki będą gracze
Ostatnio zmieniony 30 cze 2015, o 09:18 przez Kal_Torak, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Nie da się zrobic fajnego bitewniaka z 4 stronami zasad. Nawet nieco bardziej zaawansowane wspólczesne planszówki mają po 30+ stron rulesów. Nawet Space Hulk z maksymalnie urposzczoną mechaniką ruchu, walki i LoS ma dłuższe zasady.
Druga sprawa, to wszechobecna losowość.
A trzecia, to w czym te zasady i ten system miałby być innowacyjne i konkurencyjne w stosunku do innych skirmishy, np WM/H czy Bolta?

Awatar użytkownika
Loremaster
Oszukista
Posty: 826

Post autor: Loremaster »

Mi się tylko nie podoba kwestia mierzenia od czegokolwiek co wystaje za model ale to szybko można zmienić jak nie będzie działać (mówię o grze ze znajomymi)

Ja myślę że jest to z punktu widzenia firmy świetna zmiana, ja już na dzień dzisiaj wiem że 2-3 moich znajomych na 99% w to wejdzie (jak będzie to w miarę grywalne) co prawda nie zarabiają już na bookach (ale odchodzi koszt składowania i produkcji) ale jest to model który może się sprawdzić.

Patologie w balansie mogą bardzo szybko zmieniać uaktualniając na stronie warscrolle.

System ruchu na razie wygląda tak sobie nie jestem zachwycony, ale zobaczymy jak w praniu wyjdzie. Niektórzy psioczyli na magię a system wydaje się ciekawy, trzeba na dispela rzucić więcej (czyli jest szansa że czar wejdzie 55%) i mieć maga w 18'' i LOS. Jest to ciekawe rozwiązanie taktyczne.

Wh40 raczej reboot nie czeka bo jest to system, który jednak się świetnie sprzedaje nadal. GW mogło po prostu nie próbować nic robić z WFB po prostu dać umrzeć w spokoju i zająć się Wh40k, jestem pewien że znowu zarabiają krocie na nowych SM.

Też plotka która się pojawiła że oddziały które się nie sprzedają przejdą do direct only a potem będą sprzedawane ze zniżką, świadczy że ktoś tam pomyślał że nie ma co składować rzeczy których nikt nie chce. Zobaczymy jak słaby będzie fluff tylko do tego wszystkiego.

-DE-
Mudżahedin
Posty: 263

Post autor: -DE- »

Wujek Fester pisze::D Forum się widzę podzieliło. Na takich co patrzą na AoS jako powiew czegoś nowego i czekają na to gdyż chcą nowej gry i na ciśnieniowców, którym chodzi o tylko czy da się w to grać turniejowo. Taka jest prawda. Wielki ból d*** o to, że nawet jeśli się da to Wam tzw. scenę turniejową wywróci. Nie będzie już wyboru między dwoma rozpiskami, których trzymacie się od lat i każdy nowy będzie mógł wygrać turniej. :shock: I tu jest zgroza!!! jak to, jakiś młody świerzak wygra mastera?? Dobrze, że wychodzi AoS =D> Coś nowego i prostszego z niskim progiem wejścia i zasadami do nauczenia w jedno popołudnie. Skończą się nadinterpretacje, erraty itp.
inna sprawa, że pewnie i tak to jakieś ojro/etc zepsuje... :( prędzej czy później...
A ja nie gram na turniejach i uwazam AoS za pomylke, pseudosystem bez jakiejkolwiek glebi i choc krztyny taktycznosci, na ktory szkoda mojego czasu i pieniedzy. Nie pasuje do twojej tezy. I co teraz?

Jak masz tylko innych lzyc i nie wnosisz nic konstruktywnego do rozmowy, to moze z laski swojej sie w ogole nie odzywaj, co?

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

I tu jest zgroza!!! jak to, jakiś młody świerzak wygra mastera?? Dobrze, że wychodzi AoS =D> Coś nowego i prostszego z niskim progiem wejścia i zasadami do nauczenia w jedno popołudnie
System dla Ciebie: Wydaj 500zł+ na armię, przyjdz na mastera, rzuć kostką. Jeżeli uda ci się rzucić w pięciu bitwach więcej niż przeciwnik, wygrałeś turniej.
Czysty win, i zasad za dużo nie ma..

Awatar użytkownika
Entombet
Chuck Norris
Posty: 503

Post autor: Entombet »

Posmialem się trochę, ale na poważnie. Nie skomentuje mechaniki nowego systemu bo go nieznani, skomentować mogę paskudne konwersje blood angeli do pseudo HOMM fantasy i chaos z fizjonomia z Franko i Domana. Chwalą się GW darmowe zasady i warscrolle, ciekawe ile wytrzymają w tym postanowieniu.

-DE-
Mudżahedin
Posty: 263

Post autor: -DE- »

GW bedzie tak uaktualniac warscrolle, jak dawali FAQ do battle'a i 40K przez ostatnie lata. Czyli wcale.

Jesli ktokolwiek sie ludzi, ze GW bedzie dbac o balans systemu z racji tego, ze jest online, to sie grubo myli.

Po pierwsze, pudelka beda sprzedawane z warscrollami i nie ma mozliwosci, zeby firma je dezaktualizowala, wprowadzajac chaos wsrod pieciolatkow, tfu!, klientow.

Po drugie, AoS ma w dupie balans i swiadczy o tym brak jakichkolwiek punktow i ograniczen w skladaniu armii.

Awatar użytkownika
Vlad
Wałkarz
Posty: 76
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: Vlad »

Fluffy pisze:
I tu jest zgroza!!! jak to, jakiś młody świerzak wygra mastera?? Dobrze, że wychodzi AoS =D> Coś nowego i prostszego z niskim progiem wejścia i zasadami do nauczenia w jedno popołudnie
System dla Ciebie: Wydaj 500zł+ na armię, przyjdz na mastera, rzuć kostką. Jeżeli uda ci się rzucić w pięciu bitwach więcej niż przeciwnik, wygrałeś turniej.
Czysty win, i zasad za dużo nie ma..
+1

Specjalxx
Wałkarz
Posty: 92

Post autor: Specjalxx »

Witam ! Mam uwage do osób które zakładały temat - dopiszcie w tytule tematu na której stronie można zobaczyć skany zasad ( chyba 163) i nowe fotki. W ciągu jednego dnia pojawia sie 20 stron z czego większość to pierdolenie od rzeczy i zagorzałe obietnice że to nowe to napewno złe i ja nie kupie! Domyślam sie, że ludziom ciężko znaleźć tu coś konkretnego a nie każdy ma 2 wolne godziny żeby przebrnąć przez te .. ciekawe wypowiedzi

PS
Ktoś marudził że magia teraz będzie bardzo losowa, rozumiem że jak mi w 2 bitwach pod rząd demon prince zabił sie własnym miscastem ( a rzucałem czar 3 kostkami) to tu nie było elementu losowego ? To była czysta taktyka?
Ostatnio zmieniony 30 cze 2015, o 09:34 przez Specjalxx, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam Primarhów Fulgrima, Lorgara

Awatar użytkownika
Loremaster
Oszukista
Posty: 826

Post autor: Loremaster »

Ale jaka tam magia będzie losowa musisz być w 18'' żeby dispelować i jeszcze i tak masz bodajże jakieś 55% na to że czar wejdzie, a wcale nie powiedziane że niektórzy magowie nie będą mieli modyfikatorów.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

KOW2 - zasady zajebiste - wchodzę w to.

Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Azgaroth »

Supposedly from the new WD:

– Nine Mortal Realms, all based on the eight colours of magic, and Chaos makes nine.
– Sigmar rules from Azyrheim, and when a Stormcast Eternal dies, he returns there.
– Four Great Alliances:
– Order: Stormcast Eternals, Steamhead Duardin (Dwarfs), Red Slayers (Mercenaries of sorts. Where the old Empire went?), Aelf, and Seraphon – reptilian warriors who appear out of nowhere.
– Chaos: Fully combined army – beastmen, warriors, daemons, *does* include the Skaven.
– Death: Undead.
– Destruction: Orruks, Grots, Ogors, and ravening beasts beyond count.

Awatar użytkownika
Albo_Albo
Masakrator
Posty: 2834
Lokalizacja: Krakow Legion
Kontakt:

Post autor: Albo_Albo »

no to pięknie z ogrów zrobili ogórasy :) jeszcze jak na zielono to jebnę :D

nie mnie narzekanie może zostawmy jak przetestujemy ?

mnie się obecnie podoba odchudzenie przepisów i to że stare armie zostają co do zasad wątpię aby były na 4 stronach raczej z armiami kartami i postaciami znowu będzie kolo 100 ale nie 500 jak obecnie

tiny
Chuck Norris
Posty: 453

Post autor: tiny »

Witam ! Mam uwage do osób które zakładały temat - dopiszcie w tytule tematu na której stronie można zobaczyć skany zasad ( chyba 162) i nowe fotki. W ciągu jednego dnia pojawia sie 20 stron z czego większość to pierdolenie od rzeczy i zagorzałe obietnice że to nowe to napewno złe i ja nie kupie! Domyślam sie, że ludziom ciężko znaleźć tu coś konkretnego a nie każdy ma 2 wolne godziny żeby przebrnąć przez te .. ciekawe wypowiedzi
+100
Dotychczas kiedy mówili, że nie obsługują graczy, tylko kolekcjonerów (czyt. dzieci)
Większej głupoty dawno nie przeczytałem.

Same modele są jak na starter bardzo udane szczególnie lord sigmarytów którego chętnie pomaluję, niestety u nas jak zawsze z ludzi wychodzi cebula bo za duże a wiadomo dla fana wfb wszystko co nie jest w skali 28mm to klocki duplo- no proszę was ludzie może w końcu przy większej skali będzie więcej starannie pomalowanych armii bo dla większości te 28 to było za duże wyzwanie, a dla malarzy używających aero również będzie to spore udogodnienie.

Awatar użytkownika
Sasomir
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 188

Post autor: Sasomir »

tiny pisze: u nas jak zawsze z ludzi wychodzi cebula
[-X

Ale poza tym to właściwie masz rację, przedwczesne lamenty to specjalność w naszym środowisku, trzeba zaczekać i zobaczyć co faktycznie wyjdzie powiedzmy... do końca wakacji. Wtedy będzie można rzetelnie ocenić produkt po pierwszych 2/3 miesiącach cotygodniowych premier. Osobiście mam wrażenie, że ludzie, którzy właśnie sprzedają armie po cenie plastiku, będą wtedy jedli własne buty ze złości, ale mogę się mylić. A balance patcha środowisko i tak zrobi, czy to się komuś podoba czy nie. Nie jestem wielkim fanem euro - w domu gram bez niego ALE nie wyobrażam sobie np. sensownej ligi czy turnieju bez niego - w tej grze nie ma balansu i nigdy nie było. Może to oczywistość, ale turnieje i tak będą wygrywać najlepsi gracze, niezależnie od tego jak zrównoważone, czy nie, będą armie - tak jak teraz zresztą. Nikt kto dostał maskę od Dębka nie powie, że kluczem do sukcesu w tej grze jest przegięta armia :D . A bardzo często dobry gracz z durną rozpiską robi na turnieju furorę efektem zaskoczenia.

Bardzo mnie cieszą darmowe zasady oraz wiadomość, że Sigmarines to osobna armia. W zasadzie nadal brakuje mi w tych przeciekach tylko pełnej sekcji o kompozycji armii, bo nie bardzo wierzę w koncepcję armii składającej się z Nagasha i Glottkina :D .
Bravely bold Sir Robin
Rode forth from Camelot.
He was not afraid to die,
Oh brave Sir Robin.

crazygandalf
Chuck Norris
Posty: 606

Post autor: crazygandalf »

Mnie na razie ciekawi zasada (na tyle ile tych zasad widać), że do walki będzie można wejść na dwa sposoby. Pierwsza wybierając model i szarżując go. Druga to będąc w 3" od innych modeli możesz zaatakować najbliższy model. I ten najbliższy model przypomina trochę Mordheim ze strzelaniem, gdzie śmieci wysyłało się przodem. :D
Sprzedaję ORKI, WoCh, HE, VC. Zapraszam!

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

crazygandalf pisze:Mnie na razie ciekawi zasada (na tyle ile tych zasad widać), że do walki będzie można wejść na dwa sposoby. Pierwsza wybierając model i szarżując go. Druga to będąc w 3" od innych modeli możesz zaatakować najbliższy model. I ten najbliższy model przypomina trochę Mordheim ze strzelaniem, gdzie śmieci wysyłało się przodem. :D
Ale to podobnie jak w czterdziestce, zrobione po to, żeby modele, które się nie stykają też mogły bić w walce wręcz.
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Zablokowany